Haar/Haarverf deel 4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-11 13:15

Komt misschien ook omdat dit eigenlijk gewoon zo goed als mijn eigen kleur is :)) Ik had al rood haar voor ik het verfde, maar wel iets lichter. :)
En het is op basis van henna dus zonder rommel er in, verf komt van de Tuinen, merk is Naturtint en de kleur koper arizona.

VonDutch

Re: Haar/Haarverf deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-11 12:02

kan iemand mij misschien helpen?
Ik ben gisteren naar de kapper gegaan en wou het 'monique smit' blond hebben..
Nou heb ik altijd met highlights gewerkt, omdat dit een chiquere uitstraling gaf, maar niet de kleur gaf die ik wou,, dus ik de gok gewaagd.. En blondering erin laten zetten.
Ik moet zeggen het is blond, WIT-blond.. mijn extensions ( die geverfd mogen worden) hebben mooie verschillende kleuren van wit wit tot 2 tinten donkerder blond.. Alleen de bovenste deel is echt wit/grijs blond.. Wat ik dus niet zo mooi vind ik vind verschillende tinten mooier..
Het is gisteren gedaan dus misschien dat het minder worden na mate het wassen? Of komt dadelijk alleen de uitgroei terug..

kan ik hier nog iets aan doen bij de kapper? of zelf? ik had in gedachte om de boven kant wat donkerder te doen of in het geheel want dit vind ik niet zo heel mooi... :(
Weet iemand hier raad mee?

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-11 13:20

Hm lastig vondutch.. Je zou het met wat lowlight op kunnen lossrn zodat je bij de bovenlaag hetzelfde effect krijgt als bij je extentions maar ik weet niet of je dat zelf gaat lukken. Omdat je haar nu helemaal wit (pigmentloos) is moet je dan eerst weer pigment toevoegen anders blijft de donkerdere verf niet hangen.

Bij mij komt na een paar wasbeurten vaak nog wel een beetje mn natuurlijke kleurverschil er door heen maar dat is denk ik omdat de verf dan ietsje vervaagd, weet niet of dat met dat witte blond ook zo werkt.

Heeft er trouwens iemand ervaring met zelf je haar rood verven over gekleurd/geblondeerd blond haar heen? (al denk ik dat ik t sowieso niet aan durf om t zelf te doen, te grote kans om een oranje vuurtoren hoofd denk ik)

Frisko

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-11 15:16

Ik breek hier ook even in ...
Ik ben van blonde highlights (mijn natuurlijke kleur was bruin) terug naar bruin gegaan.
Nu is het helaas veel te donker, en een te rode weerschijn. Het was een permanente kleuring.
Ik wou een lichter, natuurlijkere bruine kleur ...
Wat doe ik nu best ?
Opnieuw laten kleuren of zelf iets proberen om de kleur lichter te krijgen (als dat dan al bestaat?) of wordt ook een permanente kleuring wat lichter met vaak wassen ?

Pops

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-11 15:21

Ik heb dus gisteren een rechte pony laten knippen. Kreeg heel veel leuke reacties gisterenavond, alleen vriendje vindt het echt niet mooi :+
Achja!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-11 00:52

ik denk dat een pony idd wel weer kan , en heb jaren laagjes gehad wel goed idee :D

__Robijn__

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-11 12:27

Ik wil graag een spoeling door mn haar heen doen, heb t nu donkerblond en wil t weer even opfrissen door t wat lichter te maken. Iemand hier een goede spoeling?

Liin

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-11 12:30

Hoi, ik kom even binnenvallen met een misschien domme vraag haha.
Ik vroeg me af of er ook haarverf is wat niet langer dan 3 dagen blijft zitten maar wel goed dekt?
Dit omdat ik graag wil weten hoe een andere kleur staat zonder er meteen aan vast te zitten :P
24 wasbeurten verf heb ik 1 keer een plukje gedaan en dat ging er niet meer uit, pas toen het eruit geknipt was.. (gelukkig zag je die niet verder)

__Robijn__

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-11 12:32

Nee dat bestaat volgens mij niet! Je heb spoelingen van aantal wasbeurten, en volgens heb je ook verpakkingen voor een paar weken maar.

absque_dubio

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-11 23:08

Fiffill schreef:
Ze wist het niet meer ;) maar denk gewoon zo'n donkerrode kleur (niet zo'n hele natuurlijke), anders gewoon wat proberen met verf die je kunt uitwassen?

Na jouw berichtje toch maar de gok genomen en rode verf gekocht, was niet erg veel keuze in de DA wat het makkelijk maakte. :+
De volgende dag durfde ik niet meer naar het werk, jeetje wat voelde ik me.. Rood! :=
Inmiddels heeeel veel leuk commentaar op gekregen, en na 2x wassen ziet het er nu beter uit :)
Even een foto van van de week, ik weet dat mijn hoofd een beetje raar is maar het gaat om de haarkleur.
http://a6.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos- ... 7444_n.jpg

Daarvoor had ik deze kleur, jullie begrijpen dan denk ik wel waarom ik best wel in shock was..
http://a3.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos- ... 7770_n.jpg

Fiffill, ik vind jouw 'nieuwe' kleur erg mooi en natuurlijk! Die ga ik ook zeker onthouden voor misschien de volgende keer. Al staat het jou waarschijnlijk het beste!

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-11 23:23

Robijn, ik ben ook donkerblond en gebruik altijd Garnier verf als ik wat lichter wil. Die hebben hele mooie blonde tinten :)

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-11 23:50

Ik vind het leuk hoor, dat rode, lekker knallend! :D

VonDutch

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 00:29

thanks zwitsal voor het advies ben na de kapper teruggegaan en er een donkerdere spoeling erover heen laten zetten, nu is het een stuk mooier :)

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 13:49

Hoi allemaal!

Ik kom even wat tips/inspiratie vragen.
Zo'n 12 weken terug heb ik de stap gezet om mijn haren te verven. Ik heb het altijd blond gehad:

Afbeelding

Impact was groot want ik was het niet gewend en heb toen ook spoeling gedaan. Wilde het toen bruin met een rode gloed er over heen.
Heb het door de kapster laten doen..
Uiteinderlijk is het nu lichtbruin want het rode en donkere is er uit, de kapster denkt dat ik altijd een tint blijft houden door deze spoeling. Heel erg jammer want ik was altijd zo trots op mn blonde haren. Maar ze meende dat mijn haar het beter "pakte" dan normaal.
Beetje teleurgesteld in mijn haren nu dus. :D

Nu ben ik al helemaal klaar met m'n haren. Het is saai en heb het altijd los, in een knot of in een vlecht langs m'n hoofd.
Ik iriteer me mateloos aan mijn haar en wil geen pony meer want deze is nu zo lang geworden dat ik er nét niets mee kan wat hier vast wel word herkent. (Te kort om vast te doen, te lang om los te laten.)

Nu ben ik al 2 jaar helemaal verliefd op DIT kapsel:

Afbeelding
Ik weet dat het dan bovenop kort wordt en ik weer een pony neem. Maar ik wil ook best wat langer bezig zijn s ochtends zoals stylen of föhnen, want ik ben er zo klaar mee!

Hoop dat iemand me kan helpen.

Suuskipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 13:59

Ik denk dat het je wel goed zou staan, ik vindt je zelfs wel een beetje lijken op het meisje van die foto :)

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 14:00

oe wel een heel leuk kapsel hoor!
en die spoeling gaat uiteindelijk denk ik wel uit je haar hoor ;) Desnoods moet het er uit groeien maar ik denk dat geen enkele tijdelijke spoeling zo sterk is dat het er echt uit moet groeien.
(probeer anders eens een anti roos shampoo, bijv van schwarzkopf, geloof dat dat vrij agressieve shampoo's zijn voor je kleur.. toen ik ooit eens mijn haar donkerbruin had geverfd maar het te lang in had laten trekken (toen was het dus bijna zwart) ben ik ook onder de douche gesprongen en heb het 4x ofzo gewassen met zo'n shampoo, daarna leek ik al een stuk minder op een gothic :P )

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 14:03

Gaaf ! Bedankt voor de tip! Maar het kapsel?! Wel gewaagd heh?

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 14:07

maar wel heel leuk! vooral de voorkant!
jammer dat zoiets bij mij nooit blijft zitten (ik heb een kruintje waardoor een pony niet echt een succes is bij mij hehe).
Maar wel echt een leuk idee.. :j

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 14:10

Zwitsal schreef:
maar wel heel leuk! vooral de voorkant!
jammer dat zoiets bij mij nooit blijft zitten (ik heb een kruintje waardoor een pony niet echt een succes is bij mij hehe).
Maar wel echt een leuk idee.. :j

Ik heb enorm lang en dik haar, is het niet zonde om het zo uit te dunnen?

Suuskipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 14:19

@Giolli, vorige pagina staan mijn kapsels, ik heb zelf ontzettend veel en dik haar maar om het een beetje te laten zitten laat ik het ook gewoon uidunnen, het groeit wel weer aan :)

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 14:19

tja dat moet je voor jezelf bepalen.. :P
ik denk dat ik kwa lengte en dikte een beetje hetzelfde haar heb als jij.. alleen bij mij zit er wat slag in.
Door die slag is het ook niet zo mooi bij mij om het korter te knippen. (mn slag wordt dan namelijk niet meer, maar je knipt gewoon een half krul er af/ door midden..waardoor het ineens alle kanten op springt)
Maar ik laat het wel altijd zo veel mogelijk uitdunnen. Heb nu redelijk weinig laagjes in mn haar dus het is nu relatief dik, maar dan laat ik wel een deel knippen met zo'n uitdun schaar, anders wordt het echt zo'n massief gordijn om mn hoofd heen. Dan ziet het er heel 'zwaar' uit.. met laagjes wordt het wat luchtiger.
Dus uitdunnen/laagjes is alleen maar mooi bij dik haar vind ik .

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 14:35

Suus, echt heel gaaf hoe je het allemaal hebt. Vooral de laatste, maar ik ben panisch voor verven. Ben bang dat ik m'n haar verpruts en heb al heel wat gedaan om een spoeling er in te doen en dan mislukt dat. :D
Daarnaast zal t van mijn moeder nooit mogen. :o

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 15:45

Tot nu toe zijn bij mij alleen pogingen tot blonderen wel eens mislukt :p
alles richting bruintinten gaat eigenlijk altijd goed.
Alleen van geblondeerd haar weer naar donker doe ik ook niet zelf, dat is me ook te riskant.

Maar ooh ik twijfel zo..
Heb het nu dus blond (-achtig) en vind dit een leuke en ook makkelijke kleur. Is heel naturel en t ziet er wonderbaarlijk genoeg (ben een stuk donkerder van mezelf) heel natuurlijk uit. Vind dit ook een heerlijke kleur voor in de zomer en krijg ook telkens complimentjes van mensen dat ze deze kleur zo leuk vinden staan.
Maarrrrrr 'rood' roept mij...
Het wordt weer kouder, winter komt er aan, kerstmis enz.
Ik wil zo graag mn haar rood(/bruin) verven!
Nadelen:
- heel gedoe want moet bij de kapper en dan dus eerst pigment toevoegen en dan rood verven.
- duur!
- als het eenmaal rood (achtig) is denk ik niet dat ik tegen de tijd dat het zomer is dat rode er weer uit kan hebben en weer de kleur kan krijgen die ik nu heb
- ong iedereen om me heen vind de kleur die ik nu heb leuker.

Voordelen:
- rood is meer uitgesproken/aparter
- blond vind ik geen winterkleur
- ik wil gewoon rood!

Grootste punt is dus dat ik het liefst elke 2 maanden van haar kleur zou hebben en de kleur die ik nu heb heb ik zo'n 3 maanden over gedaan om die zo te krijgen (en ik vraag me af of ik m ooit weer zo ga krijgen) en rood is er heel moeilijk uit te krijgen.

Argh.
Wat zouden jullie doen?

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 17:14

Ik heb dus ook bruin met een rode gloed gehad (wel spoeling) en dat was echt mega geweldig!!!!
Het was mijn eerste kleurtje ooit en heb geen seconde spijt gehad. Jammer dat na 3 weken het rode al weg was en ik nu gewoon bruin haar heb. :\
Kun je niet eerst spoeling proberen?

AliesMeijer

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 17:44

Ik kom ook even hier binnenvallen, ik lees al vanaf het begin van het vorige topic mee, leuk om te zien :) .
Fiffil, ik vind jouw haar echt super mooi! Kleur staat je inderdaad goed!
Giolli, het lijkt me het beste om je kapper even om advies te vragen. Volgens mij moet je voor zo'n kapsel echt wel geschikt haar hebben.

Ik zit te denken aan high en lowlights, om mijn haar weer iets minder saai te maken.. Het is op dit moment bijna egaal. Ben alleen zo bang dat het onnatuurlijk gaat lijken! Ik wil geen zebra worden.. :Y) iemand ervaring?
Mijn haarkleur is er denk ik wel geschikt voor, donkerblond. In de zomer heb ik van mezelf al wel highlights.
Afbeelding