Hoe een leuk potje verstoppertje... *update+foto's pag 21*

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Pauline

Re: Hoe een leuk potje verstoppertje...

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 21:25

Ja en zeg dan rustig wat je allemaal aan doet, dan ga je in een dwangbuis denk ik :D
Nee maar dat moet je allemaal gewoon niet doen. Ik moest 6 weken plat, en vooraf dacht ik wat een hel, dat werkt niet. Helaas, iedere forcering werd genadeloos afgestraft.
Dus volg je gevoel, doe geen reet, ga je inlezen in je nieuwe functie :D
En neem maagbeschermers, niet vergeten want bloed op je gips kotsen is ook slordig. :') ;)

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 21:50

Goed naar je teennagels kijken of die nog een normale kleur hebben als je denkt dat je voet dikker wordt. Als ze blauw worden, direct naar het ZH.

Helaas dus geen nagellak op je tenen zolang je voet in het gips zit.

Kido

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 22:21

En je voet hoger dan je heup zeg maar is ook een belangrijke tip!

Patriciavt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-11 22:23

Ik doe serieus echt helemaal niets :n
Ik zit op de bank met braaf m'n pootje hoog.. enige wat ik verder doe is naar de wc gaan, of mezelf aankleden 's ochtends.. ik doe écht heel rustig aan...

Mijn nagels zijn nog steeds roze van het desinfectiespul van de operatie.. Krijg het er niet goed vanaf.. Je ziet wel dat m'n tenen dik zijn, vooral vanaf de helft naar beneden en daar zijn ze ook blauwig.. Maar dat werden ze al gelijk nadat ik het gebroken had..
Dit was gisteren:
Afbeelding

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 22:25

Als je het niet vertrouwd moet je bellen meis..:(:)

Patriciavt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-11 22:26

Naja.. niet vertrouwen.. ik heb nog nooit zoiets gehad en weet dus ook niet wat te verwachten.... En sja, er zit een heleboel ijzer in mijn voet met behoorlijke wonden, dat dóet gewoon pijn.. Dus wat is normaal en wat niet?
Ik slik 3x daags dyclofenac en tramadol, en 5x daags paracetamol.. moet er ook nog even niet aan denken om dit af te bouwen...

Kido

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 22:42

Moet je ook nog niet willen nu dat afbouwen!
Lekker blijven slikken en t grote voordeel is dat je een spiegel opbouwt in je bloed en dat zorgt er voor dat straks de pijn beter onder controle te krijgen is!

Mijn vader heeft enkele jaren terug zijn enkel erg lelijk gebroken op t moment van misstap en tijdens t wachten op de ambu en de rit naar t ZH gaf hij maar een 4 als pijn cijfer.
En zijn voet stond leterlijk naast zijn enkel me zusje en ik hebben met verbijstering de foto s bekeken er waren meerdere breuken en zijn banden ed waren aan gort.
*hij brak zijn enkel boven op de berg tijdens hevige sneeuwval ambu duurde een uur voordat deze boven was en naar beneden visa versa natuurlijk*
Zijn enkel is pas na 15 dagen in Nederland met platen en schroeven in elkaar gezet en na die operatie was zijn pijn cijfer een 10.
Dus dat jij nu zoveel pijn heb is echt niet gek en ik hoop dat de pijn langzamerhand zakt!
Maar als je twijfelt bel gewoon met de gipskamer of met wie je moest bellen bij dit soort vragen!

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 22:49

Tries, terug! Af ! In je mand!

Jij moet leren op je gat te ziTten en niks te doen. Zal ik dinsdag komen?
Moet ik nog wat voir je meenemen, boodschappen, boeken of tijdschriften of zo?

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 22:55

Oeh van tramadol ging ik roze olifantjes zien :D
Had ik in ieder geval niet het idee dat ik alleen was ;)

Wat ik wel merkte met afbouwen, is dat ik op een gegeven ogenblik afkickverschijnselen kreeg (niet zo gek met een dubbele dosis)
Spiekrampen en een heel naar geknepen/jeukerig gevoel!
Dus als ervaringsdeskundige (heb het 3 maanden gebruikt) zeg ik, pas op met dat spul ;)
Tis toch een neefje van de morfine :)

(En toch waren die roze olifantjes best gezellig :+ )

Ik heb trouwens in februari mijn pols in het gips gehad, en toen ook meer pijn gekregen met mega dikke knakworst vingers!

Als je het niet vertrouwd, gewoon bellen!!!

milou123

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 23:12

Aiai karamba! Dit is niet best. Zit een heel werkje in je voet zeg.
Hopelijk kun je uiteindelijk weer gewoon lopen etc.
Echt vette pech dit!
Beterschap! :(:)

kraakte

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 23:13

jeetje, ik heb met schrik je op gelezen! dat zoiets kan gebeuren zomaar zeg. heel erg voor je! ik wens je veel beterschap en hoop voor je dat het allemaal weer helemaal goed gaat komen.

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-11 00:22

ivy_power89 schreef:
Oeh van tramadol ging ik roze olifantjes zien :D
Had ik in ieder geval niet het idee dat ik alleen was ;)

Wat ik wel merkte met afbouwen, is dat ik op een gegeven ogenblik afkickverschijnselen kreeg (niet zo gek met een dubbele dosis)
Spiekrampen en een heel naar geknepen/jeukerig gevoel!
Dus als ervaringsdeskundige (heb het 3 maanden gebruikt) zeg ik, pas op met dat spul ;)
Tis toch een neefje van de morfine :)

(En toch waren die roze olifantjes best gezellig :+ )

Ik heb trouwens in februari mijn pols in het gips gehad, en toen ook meer pijn gekregen met mega dikke knakworst vingers!

Als je het niet vertrouwd, gewoon bellen!!!

Dit geeft de burger moed :Y) Zit er nu een maand aan en zeker nog 3 :') zie sterretjes en ben zo af en toe knijtertje stoned _O-

@Patricia: Je mag nog een paracetemol erbij eventueel he meis :) En heb je de maagbeschermers al?
En met je voet, bellen als het niet goed voelt!

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-11 00:25

Patries zie nu pas je topic, jeeeeetje wat klinkt dat eng zeg :oo

dikke, hele dikke knuffel van mij :+:

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-11 01:08

wauw, je klinkt wel als een echte vrouw moet ik zeggen. Menig man had nu piepend en kreunend rondgesteund. Ach, wij zijn natuurlijke niet voor niks het 'zwangere geslacht' ;)

Iig heel veel sterkte en je mág heus af en toe wel klagen hoor, zoals iemand al eerder zei, het is geen verkoudheidje!

MyrtheJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-11 08:53

:(:) Wat heb jij een pech gehad zeg!

Ik wil vooral even reageren op je laatste foto, ik denk dat je gips niet goed zit. Een hele belangrijke regel is dat alle tenen vrij moeten liggen, jouw kleine teentje is niet eens te zien. Daarnaast heb je stuwing in je voet, het is duidelijk dik. Dat is allemaal niet de bedoeling van gips, zeker niet omdat je aangeeft dat je écht rustig aan doet. Schijnbaar knelt je gips ergens en daar kun je hele lelijke wonden van krijgen.

Mijn advies is dus toch terug te gaan naar het ziekenhuis.

fionaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-11 10:18

Lieve Patries,

Als je het niet vertrouwd, bel dan aub! Liever dat, dan dat er straks weer iets mis is, you never know!
Tramadol en dyclofenac??? Jeetje, das heftig.. Heb je maagtabletten erbij? Dat moet wel hoor.. Ben ook al 2 jr aan die troep (met tussenpauzes) en zal me niets verbazen als ik t later aan mn maag krijg. Nu voor de laatste x had ik dan wel maagtabletten.. Alleen kreeg er buikpijn van.. Maar t zou wel moeten helpen. Ik werd er zo nu en dan ook stoned van. Gelukkig valt t mee.. T kan nog erger (gabebentine).

Doe aub rustig aan, ook al doe je dat nog steeds :) als die oefeningen te zeer doen, kan je dat altijd melden aan de fysio. Dan maar even een pasje terug.

Hou je taai! :)

Mexxuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-11 10:38

Patriciavt schreef:
Ik doe serieus echt helemaal niets :n
Ik zit op de bank met braaf m'n pootje hoog.. enige wat ik verder doe is naar de wc gaan, of mezelf aankleden 's ochtends.. ik doe écht heel rustig aan...

Mijn nagels zijn nog steeds roze van het desinfectiespul van de operatie.. Krijg het er niet goed vanaf.. Je ziet wel dat m'n tenen dik zijn, vooral vanaf de helft naar beneden en daar zijn ze ook blauwig.. Maar dat werden ze al gelijk nadat ik het gebroken had..
Dit was gisteren:
Afbeelding

Ik heb ook dit jaar in het gips gezeten met mijn been, en 2x 's nachts in paniek naar de 1e hulp gereden omdat ik dacht dat mijn tenen eraf vielen!
Elke avond zwelde ze enorm op, en werden ze nóg blauwer (ze waren al die tijd al blauw). Maar ze deden niets op de 1e hulp, voetje omhoog en rusten.
Toen na 9wkn mijn gips eraf mocht zag ik dat de blauwe plek van mijn breuk naar ondere zakte naar mijn tenen, daar waren mijn tenen zo blauw van!!
Pas vanaf toen was ik gerustgesteld..
Ik wens je heel veel succes, want bij mij begon de ellende helaas pas toen ik uit het gips mocht.. je denkt dat je daarna meteen weg kan lopen en dat je van dat vieze gips verlost bent, maar je kan de 1e maanden echt helemaal niets, behalve fysio en revalideren.
Ik wens je heeeeel veel sterkte toe, ik weet hoe je je voelt... Sterkte meid!!

PS: ik ben apothekers assistente, en zoals de meeste al aangeven MOET jij maagbeschermers krijgen, waarschijnlijk krijg jij ook Fragmin/Fraxiparine spuiten als bloedverdunning, en diclofenac en die spuiten zijn echt een gevaarlijke combinatie.. Vraag dus om Omeprazol o.i.d.!!!
Van tramadol werd ik ook helemaal stoned, ik zag ook dingen die er niet waren en vervolgens werd ik super ziek..
Echt voor maagbescherming zorgen hoor!!

Patriciavt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-11 10:52

MyrtheJ schreef:
:(:) Wat heb jij een pech gehad zeg!

Ik wil vooral even reageren op je laatste foto, ik denk dat je gips niet goed zit. Een hele belangrijke regel is dat alle tenen vrij moeten liggen, jouw kleine teentje is niet eens te zien. Daarnaast heb je stuwing in je voet, het is duidelijk dik. Dat is allemaal niet de bedoeling van gips, zeker niet omdat je aangeeft dat je écht rustig aan doet. Schijnbaar knelt je gips ergens en daar kun je hele lelijke wonden van krijgen.

Mijn advies is dus toch terug te gaan naar het ziekenhuis.

Stuwing?
Ik ben vannacht meerdere malen wakker geworden van de pijn, en dan met name net onder mijn tenen (waar het ook dik is) en bij de plek van de wond.. Als je mijn beide voeten naast elkaar ziet (de gezonde en de kapotte) dan zie je ook echt duidelijk verschil in kleur. Mijn schoonmoeder komt zo, die is doktersassistente.. Ik laat haar even kijken.. Mijn kleine teen ligt overigends wel vrij, maar door die 'sok' om het gips zie je em niet echt.
Moet je wel zeggen dat mijn voet al heel gezwollen het gips inging.. De eerste dag zag het er rond mijn wonden prima uit, de dagen erna kwamen er rode vlekken maar dat was volgens de arts niets om me zorgen om te maken...
Ik heb echt nooit koorts (zelfs niet met voor- en bijhoofdsholteontsteking) en dat is bij mij dus geen punt waaraan je kan zien of ik een ontsteking heb oid.. Ik hoop dat de wonden gewoon rustig blijven :o

Ik zie trouwens absoluut geen roze olifantjes met tramadol.. Merk alleen vermoeidheid en wat minder goed zicht (alles gaat net even trager in mijn hoofd dan dat de werkelijkheid is).. Slik em 3x daags. Enige waaraan ik wel echt merk dat ik tramadol slik is ehm ja.. zoals de mevrouw bij de poliklinische apotheek al zei, wat last van obstipatie.. Paracetamol slik ik er ook bij, 5x daags (dus 3x met dyclofenac en tramadol, en 2x tussendoor) Het zou toch meer als genoeg moeten zijn... In het ziekenhuis kreeg ik trouwens Oxycontin en daarbij ook nog Oxynorm om te overbruggen, beide wel morfinepillen.. En dan natuurlijk ook nog dat morfinespul door die zenuwblock-katheter.. Maagbeschermers ben ik vergeten te vragen gisteren.. daar zal ik maandag nog even om bellen.

Mexxuna, ik heb idd ook spuiten, alleen niet die Fraxiparine maar de Arixtra.

Mexxuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-11 10:56

Dan is een maagbeschermer helemaal van belang als je bloedverdunners spuit. :)
Succes met je pootje, heb net mijn pootje gezocht op mijn mobiel maar kon 'm niet zo snel vinden.. Had er ook foto's van gemaakt..

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-11 11:01

Ik (eveneens als doktersassistente) vind je voet er op de foto weinig zorgelijk uitzien. Zolang hij verder niet klopt en de pijn niet erger word, valt het nog wel een beetje mee. Maar als je het niet vertrouwd, is het altijd beter 1 keer te vaak bellen dan 1 keer te weinig!

3X daags Tramadol..... bij mijn bovenarmbreuk (ging fijn in 3laags drukverband ipv gips voor de eerste anderhalve week) kreeg ik het ook. Van 1 tablet per dag was ik volledig van de wereld en hardstikke misselijk. Qua pijnstilling hebben ze wel goed voor je gezorgd, maar ze hebben in je botten zitten boren en dat is gewoon extreem pijnlijk. Pijnlijker vaak dan breken, dus dat je nu meer pijn hebt dan toen het net gebeurd was is ook niet vreemd.

Voor de obstipatie kan je movicolon of iets soortgelijks krijgen. Is in dit geval best wel een aanrader, want nu ook nog niet naar de wc kunnen maakt het er niet fijner op. Zeker omdat je ookal stil zit en je op die manier je darmen niet stimuleert.

Maar bovenal is het een kwestie van rustig aandoen. Je zit wel met je pootje omhoog, maar ligt je voet ook hoger dan je heup?

shadowflower

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-11 11:41

heel veel jaar terug heb ik mijn scheen + kuitbeen aan het zelfde been zeg maar gebroken. Ik had mijn been altijd gewoon horizontaal op mn bed en dacht dat dit voldoende was. Niet dus . Je moet echt je been tussen de 50 en 100 cm omhoog brengen zodat het vocht er echt goed uitkan.
anders heb je pijn, veel pijn. dat had ik met die breuk ook. je zag mijn ribben omdat ik zoveel pijn had waardoor ik was afgevallen.

dus gewoon een stuk of 4 a 5 grote kussens onder je been en rust houden.

zoals jou voet er uit ziet ziet het er echt niet zorgelijk uit. tuurlijk kan de kleur anders zijn want de doorbloeding is anders maar het verschil met blauw of een gewone kleur is denk ik wel te zien en niet aan de orde bij jou voet

Patriciavt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-11 12:49

Lalidan, ik maak me ook niet zo'n zorgen om mijn voet.. En dat het pijn doet sja dat is ook niet zo gek met zoveel ijzerwerk erin.. Het komt wel goed..

Maagbeschermers en de rest gaat mijn schoonmoeder maandag gelijk voor me regelen.

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-11 13:13

:(:)
Schrok idd ook van die ijzerwinkel, jeutje zeg.

Maar veel boeken lezen en internetten en en en.

Wat zei je in t ziekenhuis? Breng me naar een computer, ik moet bokken! ? :+ Hihi.
En idd, menig man had nu heeeeeeel sielugh geweest, jij knokt je er maar gewoon even doorheen met een optimisme waar een hoop mensen van kunnen leren! T is verdorie niet zomaar wat.

girlyggirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-11 13:22

ten eerste natuurlijk beterschap! weet niet of je de vraag al eerder hebt gehad maar is het niet erg vreemd dat je bij zo'n "onschuldig" iets je voet zo erg verbrijseld?! hebben ze daar al wat over gezegd?!

Patriciavt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-11 13:29

amyz, het optimisme is de afgelopen dagen even ver te zoeken :o Maar dat komt wel weer terug als ik me wat beter voel..

girlyggirl, ws is mijn voorvoet is toen mijn andere been onder me vandaan klapte op de grond terecht gekomen terwijl mijn lichaam weg draaide omdat ik viel.. Dan krijg je een soort van pepermolen-effect en dus is alles 'stukgedraaid'.. Heb de arts gevraagd hoe of wat maar die zei dat dit niets met gewicht of wat ook te maken heeft, het is gewoon puur pech.. Wel gaan ze later nog eens onderzoek doen naar de stevigheid van mijn banden (knie en enkel) maar eerst moet die voet goed..