Zwangerschap

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

sefanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 20:34

volgens mij krijg ik een enorme buik... dat gevoel heb ik gewoon... Mijn kleine zusje is nu 24 weken zwanger en baalt als een stekker, ze is bang dat haar buik scheurt... Heet dat zo... Ze was voor zwangerschap enorm strak en nu een mooie buik, maar toch te klagen... Ze is bang dat zij geen strak buik meer krijgt na geboorte van haar meissie... Ze wil hierna geen kinderen meer krijgen, vanwege de kilo´s die zij aan komt...

fliertje6

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 20:36

Iris82 schreef:
Heeft tepelpiercing gehad en wil bv geven.
Piercing was er al een jaar uit en begint nu tijdens de zwangerschap enorm op te spelen.
Melkkanaaltjes die geirriteerd zijn en afscheiding produceren. Tepel heeft een rare vorm en is groter als de andere. Ik BAAL als een stekker van die piercing. Ook echt jong en onbezonnen. :=

Nou raar misschien, maar ben blij dat jij dat ook hebt haha.
Bij mij eruit gehaald na positieve test, maar ik heb ook rare dikke witte afscheiding ;( Verder ook groter en beetje misvormd, tis eerlijk waar geen gezicht! Tepel irriteerd en heb soms het idee dat het loopt te ontsteken, niet fijn iig..
Navelpiercing had ik er al uit gehaald ervoor, maar die gaatjes zijn gaan "ploppen"..

Nu we het toch over piercings hebben, weet iemand of je je intiem piercing kan laten zitten met de bevalling?
Tis wat met al die versieringen :+

Tot nu toe alleen afgevallen haha, ben 4kg kwijt.. Ach we zullen het zien, ben niet bang om aan te komen iig!

Thirty

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 20:37

Tja, dat had ze van te voren ook wel kunnen bedenken toch? Je word er niet mooier van iig...

Ik had geen straie tot een week of 2/3 geleden...Moet je het nu zien...

Meloen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 20:38

Hier wegens medicatie ga ik geen borstvoeding geven. En weet je... het leek mij sowieso al niets. Misschien raar, maar een heel sterk gevoel.

Ook vroeg iemand naar hoge bloeddruk? Hier, sinds kort. Altijd keurig (130/70), nu toch verhoogd of hoog (140/95). Sta nu extra onder controle. Zoals nu lijkt word ik hoogstwaarschijnlijk met 37 week ingeleid.

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 20:40

Kindje is al ingedaald bij mij. Maar die steken in mn bekken zullen daar vast vandaan komen.

Ik heb 1 x een intiempiercing gezien die bleef gewoon zitten met de bevalling geloof ik.
Veel tattoos ook gezien en veelal komt dat toch weer een heel eind TOT helemaal goed. Beetje afhankelijk ook van de striae (hoe schrijf je dat)

evaac

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 20:40

t is heel raar, maar ik wil heel graag zwanger zijn.. t is zo'n mooi iets!
(al weet ik natuurlijk niet hoeveel pijn zoiets kan doen)

Thirty

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 20:43

evaac schreef:
t is heel raar, maar ik wil heel graag zwanger zijn.. t is zo'n mooi iets!
(al weet ik natuurlijk niet hoeveel pijn zoiets kan doen)

Ik word een beetje iebelig van alle vrouwen die roepen dat zwanger zijn en bevallen zo'n mooi iets is :+
Ja hardstikke leuk, hartstikke oncomfortabel en een bevalling is echt niet zo romantisch als dat ze roepen :+

Flore

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 20:44

Ik ga zeker weer BV geven. Mijn oudste heeft het 11 maanden gehad en hopelijk wil deze net zo lang. De eerste 6 weken vond ik het zwaar door spruw, kloven, pijn bij aanhappen maar daarna ging het vanzelf en was het zo makkelijk. Wel wil ik deze baby sneller ook bv uit de fles gaan geven want toen ik de vorige keer weer ging werken weigerde Milan uit de fles te drinken. Dat was dus even vervelend toen.

Wat kilo's betreft, wij gaan 5 maanden na de bevalling trouwen dus dan wil ik wel weer helemaal strak in mijn jurk! Maar de vorige keer kon ik na 6 dagen alweer in mijn gewone kleren dus ik maak me geen zorgen daarover.
Laatst bijgewerkt door Flore op 05-10-11 20:47, in het totaal 1 keer bewerkt

sefanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 20:46

whahaha Thirty ervaringen? Ik luister altijd naar de verhalen van anderen, iedereen ervaart een bevalling anders... Zoals mijn zus en moeder, 1 keer puffen eruit, maar bij mijn schoonzus 2 dagen... Wij zien het tegen die tijd wel hoe het met ons zal verlopen...

tweetty

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 20:47

@meloen Ja ik vroeg naar de hoge bloeddruk. Ik ben nu 14 weken en had 3 weken geleden al 90/140 dus ben bang dat het nog wel hoger word. Ik eet al zoutloos zoveel mogelijk. Heb jij medicijnen er voor of niet.

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 20:48

@Ninita: wat leuk dat jullie gaan trouwen! Hebben jullie specifiek voor deze datum gekozen?

Toch is zwangerschap eigenlijk iets heel moois, dat er zo een klein wezentje in je buik kan groeien! Persoonlijk vind ik de zwangerschap niets aan. Zit me enkel in de weg. Hoewel mijn bevalling niet volgens het boekje is gegaan, doe ik dit liever dan 9 maanden zwanger zijn! Terwijl ik weinig last heb van de zwangerschapskwaaltjes.

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 20:49

Mijn kilos... Eerst er 8 af, en ander half week geleden zaten er 7 en half weer van aan.
Ga nu vanuit dat ik nu toch wel over mn gewicht ben, van voor de zwangerschap.
Het s overigens goed aan me te zien, heb echt nergens vet meer. Al mn reserves zijn weg.

En ohh, ik móet met thirty mee. Als je zwangerschap heb als ik, hoor ik je nog wel een keer.

San84

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 20:50

poe he wat gaat dit topic snel...moest nu al weer 5 pagina's bijlezen haha

wil zeker proberen borstvoeding te geven, maar inderdaad, lukt het niet, dan gaan we gewoon over op fles. hoop het wel een poos vol te kunnen houden maar ja dat zullen we vanzelf merken...

@ latnahc...spannend!!! :D

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 20:50

Yel schreef:
Nou raar misschien, maar ben blij dat jij dat ook hebt haha.
Bij mij eruit gehaald na positieve test, maar ik heb ook rare dikke witte afscheiding ;( Verder ook groter en beetje misvormd, tis eerlijk waar geen gezicht! Tepel irriteerd en heb soms het idee dat het loopt te ontsteken, niet fijn iig..

Ow ik ben echt wel heel blij dat jij dat ook hebt eigenlijk. :o
Bij mij is het precies hetzelfde. Helemaal precies.
Dus nou ben ik wel bang dat die borst gaat irriteren met bv. Misschien te vroeg om me zorgen over te maken, maar doe ik wel. :=

lisch

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 20:52

ik heb ook een tattoo op mijn buik! morgen zal ik daar foto van plaatsen inlc. straie! echt zonde maarja het valt me tot nu toe nog mee (tattoo dan he!) navelpiersing heb ik er ook uit! die deed echt pijn op gegevenmoment! ook daar foto van morgen :D en tepel heb ik ook gehad en idd ziet er vreemd uit! maar had hem er al heeel lang uit wegens ontsteking poos nadat ik hem had :j ik zal morgen ook even een foto plaatsen van mijn buik :j
ons beebje is ook ingedaald en daardoor nog meer last van mijn bekken -O- maar hij ligt wel goed! ken 2 mensen die stuit hadden en keizersnede.. ik wil wel graag natuurlijk bevallen!
ik ga ook richting bedje zo nog even lekker tv kijken op ons mega hoge bed O:) is zo raar met klossen eronder!

sefanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 20:54

heb je al een trouwjurk, Ninita?....

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 20:54

Ohh klossen, die gaan we hier t weekend onderzetten.

sefanja

Re: Zwangerschap

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 20:55

welterusten lisch

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 20:55

Volgens mij plaatst lisch morgen een foto van haar buik! :D

Dat hoge bed is vreselijk! Wij moesten er kratjes bier onder zetten, bed heeft namelijk geen poten.

San84

Re: Zwangerschap

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 20:58

haha ja volgens mij ook! moet ook eens foto's gaan maken, leuke herinnering :)

(misschien gekke vraag maar van onderkant bed naar bovenkant matras minimaal 70 cm toch?)

Meloen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 20:59

tweetty schreef:
@meloen Ja ik vroeg naar de hoge bloeddruk. Ik ben nu 14 weken en had 3 weken geleden al 90/140 dus ben bang dat het nog wel hoger word. Ik eet al zoutloos zoveel mogelijk. Heb jij medicijnen er voor of niet.

Nee, bij mij doen ze dat ook al niet meer. Zit over de veilige grens. Wordt het hoger, dan wordt het kindje gewoon gehaald.
Voor jou is inderdaad rust en weinig zout heel belangrijk.

Thirty

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 21:02

sefanja schreef:
whahaha Thirty ervaringen? Ik luister altijd naar de verhalen van anderen, iedereen ervaart een bevalling anders... Zoals mijn zus en moeder, 1 keer puffen eruit, maar bij mijn schoonzus 2 dagen... Wij zien het tegen die tijd wel hoe het met ons zal verlopen...

Nou ja, dit is mijn eerste zwangerschap. Maar heb vrienden in de verpleging zitten, en die houden natuurlijk rond deze tijd wel van ranzige bevallingsverhalen...

Overigens heb ik echt geen zware zwangerschap gehad (begint nu pas eigenlijk), paar weken misselijk en moe, dat was het wel. Maar ik moet zeggen dat ik me ook niet comfortabel heb gevoeld. In al die roze wolken verhalen kan ik me dus echt niet vinden :+ :D
Of het leuk is dat je je eigen kleding niet meer past, rare dingen eet, al begint te kokhalzen bij het ruiken van bepaald voedsel, niet meer lekker een sigaretje en een borrel mag, geen Red Bull. Je tanden gaan pijn doen, je bekken gaan losser zitten en dat is geen pretje. Constant onzekerheid of alles nog wel goed gaat daarbinnen..

En dan laten we het ng maar niet over de bevalling hebben, daar zal ik over een paar weken wel over vertellen :D

Nee, dit is voor mij een keer en nooit meer. Roep al sinds 12 weken dat de volgende geadopteerd gaat worden :+

Flore

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 21:09

Ja ik heb al een jurk! Of beter gezegd.. uitgekozen en besteld want de levertijd is 3-4 maanden.

En mijn vriend heeft die datum gekozen, is wel leuk dat het de tafel van 4 is. We hebben echt de meest geweldige locatie om te trouwen, in een echt kasteel! En dan met de kindjes erbij, gaat super worden! <3

San84

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 21:10

had ook altijd zo'n romantisch beeld van zwanger zijn maar daar kom ik toch ook wel een beetje op terug...... heb ook geen vreselijke zwangerschap (de eerste 4 maanden buiten beschouwing gelaten,die waren zeker geen pretje), eigenlijk de 'gebruikelijke' kwaaltjes...
blijft evengoed wel bijzonder dat er een kleine beebje in je buik groeit (om toch nog wel even romantisch over zwanger zijn te praten :) )

Wat gaaf Ninita op een kasteel trouwen!! heerlijk vooruitzicht!!!

Boncho

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 21:11

Zo het gaat echt hard hier!

Ik ben wel van plan om borstvoeding te gaan geven. Maar inderdaad lukt het niet dan lukt het niet en stappen we over op de fles.

Hier juist een lage bloeddruk 100/60. Af en toe behoorlijk last van duizeligheid.

Verder op het moment de griep te pakken... Lig bijna heel de dag op bed. Keelpijn, hoesten en enorm snotteren. Beetje minder. Gelukkig wel gewoon zin in eten enzo.

Leuke buikfoto's gezien. Moet ik ook maar eens gaan doen.