Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
LCharlotte schreef:
Citaat:De overige embryo’s zijn, 2 bij 2 ingevroren. We hebben dus 6 rietjes met embryo’s over.
CinTwiZo schreef:mijn zus heeft een grote kans om niet vruchtbaar te zijn. We hebben het er weleens over gehad dat ik dan draagmoeder zou kunnen zijn en ik denk dat, mocht het zover komen, dat ik dat dan ook wel zou doen. Dan heb je wel een hele speciale band met je nichtje/ neefje.....
annebe schreef:Naast het feit dat mij draagmoederschap ontzettend moeilijk lijkt, ben ik van mening dat het voor sommige mensen gewoon niet is weg geled om in dit leven een kindje te krijgen.
Ieder mens heeft een taak in dit leven, voor jezelf of voor een ander en soms hoort daar geen gezin of kind bij...
williejanne schreef:De eicel is van de zus van vriendins moeder, en de zaadcel was wel weer van haar eigen vader.
Uiteindelijk kregen ze tijdens de zwangerschap al ruzie, want de zus kreeg een enorme band met het kind en wilde het uiteindelijk niet meer afstaan.
Cassidy schreef:Een zwangerschap brengt gevaren met zich mee, ook voor de moeder. Dat kunnen complicaties zijn als bekkeninstabiliteit, zwangerschapsvergiftigingen, bevallingen die niet goed gaan, keizersnedes met blijvende pijn voor de vrouw in kwestie.
Ik snap dat je het een ander gunt om een kind in zijn armen te houden, maar ik zou zelf mijn leven niet voor een ander op het spel zetten. Ik ben inmiddels over de leeftijd heen dat ik verantwoord kinderen de wereld in zou kunnen zetten, maar had ik jonger geweest had ik er ook niet aan hoeven te denken.
Citaat:De overige embryo’s zijn, 2 bij 2 ingevroren. We hebben dus 6 rietjes met embryo’s over.
anneliesdj schreef:[
Alleen daarom zou ik nooit kunnen meewerken aan IVF en dergelijke. Een eicel doneren zou wellicht kunnen in bijzondere omstandigheden maar babytjes die 2 bij 2 worden opgeslagen in rietjes, bah, wordt er gewoon misselijk van
LCharlotte schreef:Tja zo gaat dat helaas en dan mper men ook nog kiezen welke word terug geplaatst en welke derhalve dus nooit de kans krijgt om zicht te ontwikkelen. in zo een fase. vind ik echter nog niet dat je per definitie. al over een baby praat, wel de mogelijkheid tot een baby. Eeeeen. start! We gaan weer een nieuwe fase in van discussiëren