Draagmoeder voor bevriend stel.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lottie84

Re: Draagmoeder voor bevriend stel.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-11 19:03

He bah dat is een domper!! Al die vlinders voor niks... Maar lang leve Google!!!

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 19:10

Dat is wel een domper maar inherent aan de rest van het leven...niet rot bedoeld, maar ik ken geen enkele situatie waarbij dingen klaarliggen.
Ik hoop dat google je op weg helpt? Iig heb je toch weer een stap gezet, zo moet je het maar zien! Klein stapje, maar wel vooruit.
Een miskraam is vervelend, maar niet verwijtbaar lijkt me als draagmoeder. Elke zwangere kan een mi krijgen.

Asjemenauw

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 19:15

Zo blij ben ik nu niet met Google ... tis net of je een super dik telefoonboek op schoot krijgt geworpen en dat je maar moet gaan beginnen met bellen. Nou ja, kan nu toch niks doen, alles is gesloten dus vanaf maandag kan ik pas weer verder en het weekend maar gebruiken om aan adressen te komen ? Ach ja, de volhouder wint he.

Maar een paar knuffeltjes deze kant op ... dat mag wel hoor ;)
Straks even het hoofdje leeg maken bij mijn knollie, vanavond misschien verder, anders morgen nog een hele dag.

Heb me trouwens aangemeld bij het Freya forum. Dit forum is speciaal voor vrouwen met zwanger-worden-trubbles. Ook een forum voor draagmoeders bij ... misschien interessant voor jullie ?

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 19:26

Maareh, zou je ook willen vertellen waarom jullie niet zwanger kunnen raken?
Normaal is het toch zo dat je 't ongeveer 2 jaar probeert en dat er daarna gestart wordt met onderzoeken gevolgd met IVF ed.
Hoe komt het dat jullie nu al veel verder zijn (namelijk draagmoederschap overwegen)? Of begrijp ik het verkeerd en heb je 2 jaar geleden te horen gekregen dat het niet kan en had je toen al het hele IVF verhaal ed gehad?

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-11 19:50

stilverlangern.nl is ook een aanrader!!
Een hele dikke knuffel uit Zuid-Limburg!!!
Inderdaad, waar moet je beginnen met zoeken, kan me voorstellen dat het frustrerend is, maar het is voor een bijzonder mooi doel. Niet opgeven, schouders eronder en gaan knallen!!

x

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 20:05

*knuf voor Asjemenauw*

Maud_82

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 20:08

*knuft asjemenauw ook even* :)

Ontzettend mooie berichten lees ik hier in dit topic.

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-11 20:23

Veel mooie mensen, vind het heel bijzonder dat mensen hun gedachte er over willen laten gaan en zich willen openstellen...

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-11 20:25

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 21:14

LCharlotte schreef:

Heftig verhaal. Ik vind de papa's heel veel liefde uitstralen.
Onbegrijpelijk ergens dat de draagmoeder het kind in een weeshuis heeft gedaan, mijn moederhart is echt even van slag.. Want ja, draagmoeder maar mag je je moeder noemen als je kiest voor het gewin en daarna een weeshuis? Ik probeer niet te oordelen, ik ken haar beweegredenen niet. Maar heel fijn dat Sam het nu iig goed heeft.

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-11 21:26

Ik vind de papa's te gek!! Wat een hel hebben ze meegemaakt, wetende wat hun kindje op dat moment moest doormaken. De wanhop, moeten we afstand van hem doen en hem maar laten adopteren door een vreemde? Als hij daar maar weg is, want dit is zo schadelijk... Gelukkig is het een verhaal met een happy end maar wat een ellendige start voor dat arme kleine mupke en de papa's...

Ik weet niet hoe het van draagmoeders kant zit, word verder ook vrij weinig over verteld.?

fjordowner18

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 23:50

ik zou het wel overwegen, maar ben bang dat ik het uiteindelijk niet zou kunnen afstaan.
bovendien moet ik er niet aan denken dat er iets gebeurt, zoals nu bij mij eigen zwangerschap en dat je dan niks overhoud....

ookdenk ik dat het onzin is dat je er op kan voorbereiden, iedere zwangerschap is anders, bennu zwanger van de tweede en er is niks hetzelfde ;)

Astorga

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 02:25

Ik moet bekennen dat ik niet alle 14 pagina's volledig heb doorgelezen, dus misschien ben ik mosterd, maar ik wilde deze site onder de aandacht brengen. Lichtelijk controversieel, omdat de wensouders al drie kinderen hebben, maar hun zoektocht naar de mogelijkheden is duidelijk beschreven.

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 02:50

Jeetje wat een topic. Mijn gezin is compleet maar ik denk dat je ontzettend sterk in je schoenen moet staan om zoiets te kunnen.
Ik denk dat ik het zou overwegen voor mijn beste vriendin maar ik zou werkelijk niet weten wat ik zou doen wanneer de bevalling zich aankondigt. Het is nogal wat.
Ingeval van mijn vriendin en haar partner weet ik, realistisch gezien, dat het kindje het aan niets zou ontbreken. Maar emorioneel gezien lijkt het me zo ontzettend zwaar....hoe dan ook zal het toch anders opgevoed worden dan dat ik voor ogen heb denk ik.
Ik ben zo'n muts die al geen paard kan verkopen omdat ik denk dat ik het neste voor dat dier kan zorgen. Hoe moet dat dan met een baby. Ik zou me hoe dan ook voor de rest van mijn leven verbonden voelen met dat kind.

Nee, het zou voor mijn eigen psychische welzijn geen aanrader zijn denk ik :')

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 03:13

Citaat:
De overige embryo’s zijn, 2 bij 2 ingevroren. We hebben dus 6 rietjes met embryo’s over.

>;) Alleen daarom zou ik nooit kunnen meewerken aan IVF en dergelijke. Een eicel doneren zou wellicht kunnen in bijzondere omstandigheden maar babytjes die 2 bij 2 worden opgeslagen in rietjes, bah, wordt er gewoon misselijk van :r

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-11 10:21

Tja zo gaat dat helaas en dan mper men ook nog kiezen welke word terug geplaatst en welke derhalve dus nooit de kans krijgt om zicht te ontwikkelen. in zo een fase. vind ik echter nog niet dat je per definitie. al over een baby praat, wel de mogelijkheid tot een baby. Eeeeen. start! We gaan weer een nieuwe fase in van discussiëren :D

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-11 10:28

Het overdragen aan de wensouders lijkt mij ook zwaar maar prachtig tegelijk, daar heb je het ten slotte allemaal voor gedaan.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 11:15

Een zwangerschap brengt gevaren met zich mee, ook voor de moeder. Dat kunnen complicaties zijn als bekkeninstabiliteit, zwangerschapsvergiftigingen, bevallingen die niet goed gaan, keizersnedes met blijvende pijn voor de vrouw in kwestie.

Ik snap dat je het een ander gunt om een kind in zijn armen te houden, maar ik zou zelf mijn leven niet voor een ander op het spel zetten. Ik ben inmiddels over de leeftijd heen dat ik verantwoord kinderen de wereld in zou kunnen zetten, maar had ik jonger geweest had ik er ook niet aan hoeven te denken.

williejanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 11:34

CinTwiZo schreef:
mijn zus heeft een grote kans om niet vruchtbaar te zijn. We hebben het er weleens over gehad dat ik dan draagmoeder zou kunnen zijn en ik denk dat, mocht het zover komen, dat ik dat dan ook wel zou doen. Dan heb je wel een hele speciale band met je nichtje/ neefje.....

ik ken dus iemand wie het ook voor haar zus heeft gedaan.
Een vriendin van mij haar moeder kon ook geen kinderen krijgen, en had een enorme kinderwens.
Haar zus daar integen had er zelf al 3, en wilde uiteindelijk wel draagmoeder zijn voor haar zus.

De eicel is van de zus van vriendins moeder, en de zaadcel was wel weer van haar eigen vader.
Uiteindelijk kregen ze tijdens de zwangerschap al ruzie, want de zus kreeg een enorme band met het kind en wilde het uiteindelijk niet meer afstaan.
Man van zus heeft ingepraat dat dat niet de afspraak was, en dat ze hier zelf voor had gekozen.
Vriendin van mij werd geboren, en is afgestaan aan haar (nu) ouders.

Haar moeder en zus spreken nog steeds niet veel met elkaar, maar die vriendin van mij is wel elk weekend bij haar (tante).

Vriendin is ondertussen 21, en heeft veel strijd gehad tussen de 2 gezinnen en veel ruzies meegemaakt.
Terwijl die 2 zussen toch echt altijd een hele goede band hebben gehad.

Vriendin voelt tevens ook een band met haar (tante) net zo mede als met haar moeder nu.

Ik weet echt niet of ik het aan zou kunnen om een kind voor een ander te dragen, ben nu zelf zwanger en heb echt al een band met dit kindje. Bij iedere schop wordt ik weer helemaal verwarmd en ben ik weer helemaal blij.
Heb geen makkelijke zwangerschap tot nu toe achter mijn rug, maar ik denk nu steeds dat ik er iets moois voor terug krijg en neem het voor lief, omdat ik er een wonder voor terug krijg.
Dus ik zou het echt niet kunnen denk ik.

annebe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 11:38

Naast het feit dat mij draagmoederschap ontzettend moeilijk lijkt, ben ik van mening dat het voor sommige mensen gewoon niet is weg geled om in dit leven een kindje te krijgen.
Ieder mens heeft een taak in dit leven, voor jezelf of voor een ander en soms hoort daar geen gezin of kind bij...

Asjemenauw

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 12:38

annebe schreef:
Naast het feit dat mij draagmoederschap ontzettend moeilijk lijkt, ben ik van mening dat het voor sommige mensen gewoon niet is weg geled om in dit leven een kindje te krijgen.
Ieder mens heeft een taak in dit leven, voor jezelf of voor een ander en soms hoort daar geen gezin of kind bij
...

Tja wat daarop te zeggen ?? Ik snap ook niet waarom een meisje zwanger raakt van haar verkrachter of waarom een prutsmuts het leven kan schenken aan een aan drugs verslaafd onschuldige. Ik snap ook niet hoe kindjes als lijkje in een kast ontdekt kunnen worden.
Als je dan bedenkt dat ieder een taak in het leven heeft ... dan snap ik de taakverdeling niet helemaal.

Laat ik het dan maar positief opvatten en bedenken dat het mijn taak is om verder te kijken dan mijn neus lang is om mijn doel te bereiken.
Een ander mag best roepen dat het ouderschap ons niet gegund is hoor ... maar ja als God niet zou willen dat mensen medicijnen zou gebruiken dan had hij ons ook deze middelen niet laten uitvinden. Dat is mijn mening dan.

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-11 12:56

Amen! :j

Asjemenauw

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 13:10

williejanne schreef:
De eicel is van de zus van vriendins moeder, en de zaadcel was wel weer van haar eigen vader.
Uiteindelijk kregen ze tijdens de zwangerschap al ruzie, want de zus kreeg een enorme band met het kind en wilde het uiteindelijk niet meer afstaan.

Ik heb ik weet niet hoe vaak getracht te reageren op deze post, maar telkens weer verwijder ik de getypte reactie. Conclusie ... ik weet gewoon niet hoe te reageren. Deels omdat het moeilijk is omdat je niet alle feiten kunt bekijken dus dat blijft gissen ... deels omdat ik te veel vragen heb. Waar is dit mis gegaan. Wat ontzettend sneu !

Asjemenauw

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 13:18

Cassidy schreef:
Een zwangerschap brengt gevaren met zich mee, ook voor de moeder. Dat kunnen complicaties zijn als bekkeninstabiliteit, zwangerschapsvergiftigingen, bevallingen die niet goed gaan, keizersnedes met blijvende pijn voor de vrouw in kwestie.

Ik snap dat je het een ander gunt om een kind in zijn armen te houden, maar ik zou zelf mijn leven niet voor een ander op het spel zetten. Ik ben inmiddels over de leeftijd heen dat ik verantwoord kinderen de wereld in zou kunnen zetten, maar had ik jonger geweest had ik er ook niet aan hoeven te denken.

Jij hebt duidelijk inzicht op de redenen om géén draagmoeder te willen zijn. Heel begrijpelijk.
Niet elke vrouw 'poept' kinderen (uitspraak van mijn oma, moeder van 6)

Asjemenauw

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 13:32

Citaat:
De overige embryo’s zijn, 2 bij 2 ingevroren. We hebben dus 6 rietjes met embryo’s over.

anneliesdj schreef:
[
>;) Alleen daarom zou ik nooit kunnen meewerken aan IVF en dergelijke. Een eicel doneren zou wellicht kunnen in bijzondere omstandigheden maar babytjes die 2 bij 2 worden opgeslagen in rietjes, bah, wordt er gewoon misselijk van :r

LCharlotte schreef:
Tja zo gaat dat helaas en dan mper men ook nog kiezen welke word terug geplaatst en welke derhalve dus nooit de kans krijgt om zicht te ontwikkelen. in zo een fase. vind ik echter nog niet dat je per definitie. al over een baby praat, wel de mogelijkheid tot een baby. Eeeeen. start! We gaan weer een nieuwe fase in van discussiëren :D

Ik sluit me aan bij Charlotte.
Ik lees 6 rietjes met embryo's, niet 6 rietjes met baby's. Ik zie een embryo als een follikel met zaadcel, zonder hartslag maar slechts indien de juiste omstandigheden zich voordoen een mogelijke start tot de ontwikkeling van een baby ... niet per definitie en zeker niet als definitie.
Maar dat deze procedure nogal klinisch is ... ja dat klopt. Maar dat wil niet zeggen dat er geen spraken van betrokkenhied of liefde is.

Persoonlijk had ik al voor mijzelf bedacht dat na mijn behandelingen, mocht onze wens vervuld zijn, en mocht er nog 'materiaal' over zijn, dit graag te doneren aan stellen die anders geen hoop op kinderen zouden hebben. Weggooien van een belofte vind ik persoonlijk erger. Maar dit is persoonlijk he, jouw gevoel is niet minder van waarde of fout.