[Centraal] Vragen over menstruatie & anticonceptie deel 6

Moderators: Essie73, Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

mamendt

Re: [Centraal] Vragen over menstruatie & anticonceptie deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-11 18:45

Tjaaa dat wordt dan drie condooms overelkaar met extra zaaddodend middel :+

Hvelreki

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-11 18:46

Dat lijkt me een oplossing ja, dat ik daar niet op kwam :')

Ruby1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-11 20:51

Ik moet binnenkort beginnen met de pil te slikken , maar ik ben zoooo bang dat ik moet overgeven , nou kan ik wel tegen primolut en ze zeiden dat je daar misselijker van werd ... maar wat zijn jullie ervaringen?

lillytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-11 21:31

niet bij na denken en gewoon doen! als primolut goed gaat komt de pil ook in orde!

Hvelreki

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-11 22:44

Hvelreki schreef:
Echt overgeven van de pil komt volgens mij niet zo vaak voor. Ik was er in het begin wel dikwijls misselijk van, maar toen ik mijn pil 's morgens ben beginnen nemen is dat gestopt :)

Ik quote mezelf..
Volgens mij is de kans dat je gaat moeten overgeven echt miniem. Gewoon proberen!

SuperSuup

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-11 22:48

Ik heb nooit ergens last van gehad met de pil, nooit overgegeven. Maar mijn zus slikte een tijd microgynon 30 en die hing daardoor dus wel sochtends kotsend boven de pot, die is toen naar de microgynon 20 gegaan en had toen nergens last meer van. Ik slik zelf de Minulet :)

Daphx93

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-11 22:49

Ik heb nu 2 maanden al de implanon...
De pijn is echt een stuk minder daar ben ik wel blij om!
Alleen ben ik in die 2 maanden al 4x ongesteld geweest...
lijkt mij niet echt goed?!
In Oktober weer een afspraak met de gyneacoloog en dan gaan we kijken of hij er eruit gaat of dat hij blijft zitten... Ik ben benieuwd!

muurbloempje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 05:59

Ik Heb nu voor derde keer me pil doorgeslikt, maar heb hele rare witte melkachtige afscheiding nu en druk op me onderbuik beetje gevoel als begin ongesteld moet wordenmaar niet pijnlijk.
Heb ook heel raar gevoel bij me vagina maar geen pijn of jeuk maar wel gevoel iets van moet plassen maar toch ook weer niet.

Zou ik zwanger kunnen zijn, wanneer kan ik me testen want lees veel zoveel dagen naar menstruatie maarja ik slik door.

Ben wel in de tijd ik door slikte is aan diaree geweest had weet alleen hoeveel tijd ervoor de pil geslikt had.

Slikte wel elke dag maar soms avonds en soms in de ochtend.

Wil me testen maar wil dus weten kan dat vandaag dan al?

En denk beter is ff stoppen pil kijken ongesteld word, hoelang zal duren ongesteld word als ik nu stop
heb van me nieuwe strip nu 4 keer pil geslikt

had dit vorige periode niet toen ik em door slikte

corine1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 06:09

@muurbloempje, klinkt eerder als een blaasontsteking in mijn oren.
Gelukkig is beide zo getest;)

muurbloempje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 06:18

maar heb geen pijn met plassen en ook geen brnaderig gevoel en afscheiding stinkt niet

ga ook wel testen maar kan niet van slapen

corine1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 06:36

Nu ja, ik herken jouw klachten niet mbt mijn zwangerschap...wel mbt een blaasontsteking, deed bij mij nl ook geen helder pijn ofzo, wel belachelijk vaak plassen en continu druk op mijn blaas. Afscheiding stonk ook niet...
Dus zou niet gelijk van zwanger uit gaan ;)

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 07:21

@overgeven: ik ken niemand in mijn omgeving die ooit heeft moeten overgeven van de pil. Dus daar zou ik me echt geen zorgen over maken.

@zwanger: deze klachten hoeven er zeker niet op te wijzen dat je zwanger bent. Maar stel dat je dat wel zou zijn, dan kun je zeker al laten testen. Want je weet toch niet hoever je dan al zwanger bent. Het beste is dan om nu te testen en over 2 weken nog een keer als je niet ongesteld wordt. Bij het Kruidvat kun je twee testen voor 5 euro kopen en die hebben een super betrouwbaarheid.

Eva___

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 09:26

Ik heb ookk een vraagje :) . Ik begin volgende maand met mijn eerste pilstrip, nu moet je beginnen op de eerste dag van je menstruatie. Ik weet rond welke periode ik ze kan verwachten, maar ik krijg altijd de avond voor ze echt uitbreken soms al wat lichte bloedvlekjes enz. Wanneer is dan het beste/veiligste om ze te nemen, die avond of de avond erna wanneer mijn menstruatie er echt doorkomt? (het gaat om een lichte pil, microgynon 20)

just_kiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 09:31

Ik heb sinds kort de prikpil, (3 weken nu)
toen ik hem kreeg moest ik ongesteld worden, door de prik niet meer geworden. Ben ik nu eigenlijk al save? ik kan nergens vinden op internet wanneer het nou echt werkt (bijvoorbeel na 2 weken ben je veilig)
weten jullie dit toevallig :)

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 10:14

@Eva___: ik zou de eerste dag van je bloedverlies doen omdat alle processen in jouw lichaam dan al wel op gang zijn. :)

Eva___

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 10:42

@Iris82: Dus je bedoelt wanneer ik het eerste bloed zie zeg maar? Sowieso komt het er snachts harder door dus mss is dat wel het logische...

flaminga936

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 14:57

Hallo,

Ik zit met best wel een probleempje!
Ik wordt zowiezo altijd nadat ik mijn laatste pil heb ingenomen heel laat ongesteld. Ik was op woensdag gestopt en werd zondag ongesteld!
maar buiten dat.
ik ging een nachtje weg en was mn pillen vergeten die avond erop heb ik er dus 2 geslikt, dus nouja goed oppassen niks aan de hand.
afgelopen weekend hadden we vrijdag gemeenschap en zaterdag nacht (3 uur snachts). we deden het zonder en hij kwam niet in me klaar maar wel het voorvocht.
mn vriend zei tegen me ik maak me een beetje zorgen over de afgelopen weken enzo! dus ik meteen benauwd want ben dus 1x de pil vergeten.
heb net de Moring After voor de zekerheid maar genomen.

maar nu zit ik met de grote vraag!

NienSCHaap

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 15:12

Ik slik nu al een tijd weer de pil,
(tijd lang wel gedaan, tijd lang niet gedaan omdat het door medische redenen niet mocht en nu weer aan de pil.)
Maar nu is het zo wanneer ik de pil in de "stop week" gewoon doorslik ik 2 dagen toch 'bloed' verlies, ik heb ook buik krampen dus ik ga ervan uit dat ik gewoon ongesteld ben maar dan verkort.
ben toch in de stop week de pil blijven doorslikken maar nog steeds verloor ik wel bloed, stopte ik gewoon netjes met het slikken van de pil tijdens de stop week werd ik gewoon 'normaal ongesteld'.
De huisarts is aan het uitzoeken(vandaag overgebeld) welke pil ik anders kan gaan slikken (wegens medische redenen), maar toch maak ik me er wel zorgen om.
Ik en me vriend hebben wel steeds gemeenschap (onveilig) en ik heb er nog niet met me vriend over gepraat maar misschien toch maar voorlopig even veilig gaan doen ;)
Heeft iemand die ook wel eens gehad?

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 15:12

Daar dient een bijsluiter voor ;) Lees die in het vervolg eerst eens, voordat je zelf gaat improviseren en twee pillen tegelijk gaat innemen. En dan weet je ook direct of het geen kwaad kon om je pil te vergeten of niet.

Mornin After Pil is 72 uur geldig.

edit: was reactie op vorige

Hvelreki

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 15:25

NienSCHaap: Vervelend is het wel, maar je hebt dus eigenlijk een doorbraakbloeding? Lijkt mij dat je dan nog gewoon veilig bent hoor. Met mijn vorige pil kon ik wel drie maanden doorslikken zonder doorbraakbloeding, met mijn huidige ging dat in het begin ook, maar nu niet meer. Ernstig is het niet hoor.

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 15:27

Als ik mijn pil een tijdje doorslik krijg ik ook gewoon doorbraakbloedingen, ik denk dat het bij jou (veel sneller dan bij mij), ook gewoon het geval is. Normaal ben je dan inderdaad nog veilig. Bij een andere pil kan het zijn dat je er helemaal geen last van hebt.

Ruby1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 15:27

SuperSuup schreef:
Ik heb nooit ergens last van gehad met de pil, nooit overgegeven. Maar mijn zus slikte een tijd microgynon 30 en die hing daardoor dus wel sochtends kotsend boven de pot, die is toen naar de microgynon 20 gegaan en had toen nergens last meer van. Ik slik zelf de Minulet :)
die heb ik dus ook , nou ben ik echt bang...

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 15:30

Ik was zo van de misselijkheid af toen ik de pil in de ochtend nam ipv 's avonds.

NienSCHaap

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 15:32

Doorbraakbloeding is toch tussen 2 menstruaties in? maar dit is gewoon echt als het stripje op is en ik normaal een stopweek zou hebben (dus niet meer de pil slik), maar slik hem gewoon door maanden achter elkaar en dan in de week dat ik normaal stopweek zou hebben en toch de pil door slik heb ik 2 of soms 3 dagen toch "bloed" verlies met buikkrampen en alles er bij op en aan. als of ik gewoon verkort ongesteld word terwel ik de pil door slik.

Edit: heb het toch ff opgezocht en idd ga me al minder zorgen maken, ga denk ik wel even een andere pil proberen als het mogenlijk is.

Hvelreki

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 15:35

Volgens mij is de benaming doorbraakbloeding hier toch ook correct. Je kan idd wel ev voor een andere pil vragen.