[Centraal] Tattoo's

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

moonprayer

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 09:37

@Apincy ik ben het wél met je eens, maar ik heb ook wel veel begrip voor klijntjuh.

als je wilt leren tatooëren kun je namelijk nergens terrecht tenzei je heel erg veel geluk hebt en de juiste shop treft, met het juiste portfolio en ze iemand in de leer willen nemen of wanneer de juiste kennisenkring hebt (een vader of oom die tattooeerd bijv.)

Ik wil ook leren tattooeren, en mij gaat het ooit lukken :P laat me neit uit het veld slaan hihi. Heb al positieve feedback gehad op mijn portfolio, als ik meer kan laten zien wat mijn eigen tekenstijl is, en een beetje aparte stijl ontwikkel mag ik terug komen. Dus wie weet over een jaar dat ik bij haar in de leer mag :D Ben druk bezig met tekenen en momenteel kijken of ik iets met pastelkrijt gedaan krijg dus ^-^

(moet bekennen dat ik niet op mezelf tatooeer maar op mijn vriend :Y) )...er zijn gewoon veel dingen die je jezelf niet aan kunt leren denk ik, en die wil ik heeel graag leren van een artiest waar ik tegenopkijk.

Diaz

Re: [Centraal] Tattoo's

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 10:06

Ik zie een tattoeerApparaat gewoon als weer een type materiaal waarmee ik kan werken.
Ik wil geen tattoeerder worden, maar het is gewoon een van de 300 mini hobbies die ik met mijn ADHD heb :p

Verder tattoeer ik dus niet voor geld op een zolderkamer of iets dergelijks ;)
En de dingen die ik doe doe ik met steriele materialen ;)

Waarom zou tattoeren zoveel meer/anders/extra moeten zijn dan goed kunnen tekenen? ;)
Als alle mensen met een tattoostudio goed zouden kunnen tekenen is er minder prutswerk ;)

apincy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 10:11

nou goed je moet het zelf weten .....

@ moonprayer ik begrijp in dd wel dat het lastig om aan een goede leer plek te komen is
maar dat komt vast voor jou ook goed je had toch nog een afspraak bij een artieste?

Tatyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 10:13

Maar dan mag ik ervan uitgaan dat je alleen jezelf tattooeerd?

moonprayer

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 10:23

die afspraak is al geweest, ik kwam aan met een portfolio vol "tattoo-plaatjes" ze miste hierin mijn eigen stijl, schetsjes, tekeningen enz.
wat ik had gemaakt zaten wel erg goede dingen tussen, dus ze was wel positief, maar moest nog verder ontwikkelen aan mijn eigen stijl.. en dat was ook wat ik juist een beetje vergeten was, door zo "tattoo-achtig" te willen tekenen. Dus daar ben ik nu druk mee aan de gang :P autonoom blijven/worden :P Dan kan ik terug komen met mijn schetsboek ;)

Yellowfish

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 10:55

Tijger, je tattoo is super! <3

RoseK schreef:
Ik kijk hier ook wel eens mee naar alle mooie tattoo's. Zelf wil ik er ook graag een maar weet nog niet goed wat. Ik ben wel helemaal gek van een artiest die ik hier nog niet voorbij heb zien komen, Peter Aurisch. Ik heb nog nooit iets vergelijkbaars gezien: http://peteraurisch.com/?page_id=232 vooral die met de klaprozen vind ik prachtig. Vond toch dat jullie hem even moesten zien :P

Ge-wel-dig! Helemaal mijn ding!

_Rosanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 11:02

apincy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 11:09

moonprayer schreef:
die afspraak is al geweest, ik kwam aan met een portfolio vol "tattoo-plaatjes" ze miste hierin mijn eigen stijl, schetsjes, tekeningen enz.
wat ik had gemaakt zaten wel erg goede dingen tussen, dus ze was wel positief, maar moest nog verder ontwikkelen aan mijn eigen stijl.. en dat was ook wat ik juist een beetje vergeten was, door zo "tattoo-achtig" te willen tekenen. Dus daar ben ik nu druk mee aan de gang :P autonoom blijven/worden :P Dan kan ik terug komen met mijn schetsboek ;)

oke nou dat is in elkgeval niet heel erg negatief en daar kun je lekker mee aan de slag en denk dat een eigen 'stijl ' ook wel fijn is want daar onderscheid je je dan uiteindelijk mee :D

Cubone

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 13:32

_Rosanna schreef:
Apeldoorn had helaas vakansie.
Ga nu in Arnhem bij: http://www.lextremiste.nl/welkom-op-onze-tattoo-site
Iemand die hier geweest is ? :o
ga even bijlezen :)

Als je naar Arnhem wil ga dan naar Paradigm :D Zit bij station velperpoort. Hun leggen alles heel rustig uit en zijn echt supervriendelijk! Ik ga ook altijd naar hun toe :D (Ben er over een uurtje weer te vinden omdat ik mn balletje kwijt ben geraakt.. ;( Mijn lip is ook door hun gedaan :j
http://paradigmbodyart.wordpress.com/shop/
http://www.facebook.com/#!/profile.php?id=100000873312797

edit. Wacht. Ik ging er van uit dat dit een vraag in het piercingtopic was. Wat wil je eigenlijk? Want als je een tattoo wil zou ik ff afwachten tot je bij de artiest terecht kan waar je in 1e instantie naartoe wou :j.

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 13:44

L'extremist is een shop die snel tatt's zet. Bij mijn schoonvader krijgen ze regelmatig mensen die de boel daar hebben laten zetten en zijn zwaar ontevreden. Roel noemt t ook wel 't slachthuis...

Tattoo roel is heel rustig, je mag meekijken etc.

BiBiQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 13:45

Horsii_mine schreef:
_Rosanna schreef:
Apeldoorn had helaas vakansie.
Ga nu in Arnhem bij: http://www.lextremiste.nl/welkom-op-onze-tattoo-site
Iemand die hier geweest is ? :o
ga even bijlezen :)

Als je naar Arnhem wil ga dan naar Paradigm :D Zit bij station velperpoort. Hun leggen alles heel rustig uit en zijn echt supervriendelijk! Ik ga ook altijd naar hun toe :D (Ben er over een uurtje weer te vinden omdat ik mn balletje kwijt ben geraakt.. ;( Mijn lip is ook door hun gedaan :j
http://paradigmbodyart.wordpress.com/shop/
http://www.facebook.com/#!/profile.php?id=100000873312797

edit. Wacht. Ik ging er van uit dat dit een vraag in het piercingtopic was. Wat wil je eigenlijk? Want als je een tattoo wil zou ik ff afwachten tot je bij de artiest terecht kan waar je in 1e instantie naartoe wou :j.

Als je had gelezen zie je dat dit een tattoo topic is...

Cubone

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 13:48

bo0tjeee schreef:

Nou, nou! Ik heb mezelf toch verbeterd? Het is vroeg en vanacht was het laat *D (nouja ok niet vroeg, maar voor mij wel) Ik snap dat als je een piercing wil laten zetten en de shop is dicht dat je dan naar een ander gaat, maar met tattoo's zou ik dat nooit doen, maar naar mijn 1e keus gaan al moest ik maanden wachten! Vandaar mijn verwarring ;)

moonprayer

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 13:52

mijn eerste keus heeft eenwachttijd van 2 jaar :) maar ik wacht geduldig, heb het er voor over.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 14:29

moonprayer schreef:
mijn eerste keus heeft eenwachttijd van 2 jaar :) maar ik wacht geduldig, heb het er voor over.

Wat een geduld! :o

Marliee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 15:09

Hmmmm ik heb me tattoo nu denk ik bijna 2 maanden, wil er nu al wat bij alleen ik heb werkelijk geen idee wat.

apincy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 15:35

moonprayer schreef:

maar heb je dan al een afspraak staan ook daar daadwerkelijk?

BiBiQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 16:34

Horsii_mine schreef:
bo0tjeee schreef:

Nou, nou! Ik heb mezelf toch verbeterd? Het is vroeg en vanacht was het laat *D (nouja ok niet vroeg, maar voor mij wel) Ik snap dat als je een piercing wil laten zetten en de shop is dicht dat je dan naar een ander gaat, maar met tattoo's zou ik dat nooit doen, maar naar mijn 1e keus gaan al moest ik maanden wachten! Vandaar mijn verwarring ;)

Zo bedoelde ik het niet, haha sorry. :o

Anna_Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 16:47

Een kennis van mij heeft ook een tattoo apparaat. Ja waarom niet eigenlijk? Je hoeft geen diploma te hebben (zoals een arts bijvoorbeeld) om te mogen tatooeren, het is ieders eigen verantwoordelijkheid of je het bij een amateur of een professional laat doen. Toch?

Heel stoer dat strikje. Ik heb een sterretje aan de binnenkant van mijn hiel, zeeeeer pijnlijk!

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 16:49

Moet je geen hygiene diploma hebben?
Geloof nl dat dat hier in België wel moet.

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 17:05

Ooeeee. Mijn moeder is begonnen te tekenen...

Ze gaat het proberen voor mij te maken, een mooie tattoo. Lukt het niet dan laat ik een artist ontwerpen.
Kennen jullie die tattooshop uit Veenendaal? Wil daar graag heen eind deze maand om hem te laten zetten. Dan ben ik 20 geworden. hihi.

Mijn moeder zei zelfs dat als ik stop met roken ze mijn tattoo wil betalen.

Hoe hebben jullie besloten waar de tattoo gezet wordt?

Ik weet al helemaal wat voor een tattoo het word, maar twijfel zo enorm over de plaats. Daarom mams gevraagd meerdere schetsen/posities te tekenen, dan kan ik even kijken wat waar het mooist zou staan.

Maar goed, ben dus benieuwd hoe jullie je keus gemaakt hebben. :)

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 17:06

EmptyWords schreef:
L'extremist is een shop die snel tatt's zet. Bij mijn schoonvader krijgen ze regelmatig mensen die de boel daar hebben laten zetten en zijn zwaar ontevreden. Roel noemt t ook wel 't slachthuis...

Tattoo roel is heel rustig, je mag meekijken etc.

Hee Eileen (zo heette je toch"? :P ).

Jij woont VLAK bij mij. :D
Ik woon in Duiven, wie zou jij aanraden? :D

quibje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 17:13

@ klijntjuh:
en juist de mensen zoals jij zijn degene die het voor de echte artiesten verpesten.
denk je nou echt dat je er met alleen steriele spullen bent??
je moet weten hoe een huid in elkaar zit en wat de inkt daarin doet etc etc etc
en ook al kan iemand tekenen, dat is nooit een garantie dat je goed kan leren tattooeren, het is alleen wel een pluspunt als je later zo goed bent dat je kan gaan freehanden.
en dat je zegt dat de studio's maar beter moesten tekenen..de thuisprutsrers moeten gewoon niet uit zichzelf mensen gaan zitten verminken..das erger dan wat dan ook!
en daarnaast de kennis over een tattoo zelf, hoe die in elkaar moet zitten enz enz enz enz ..
en of dat nu de keuze van de mensen zelf is, als jij zegt dat je het kan wordt je gelooft, de mensen weten niet beter als ze leek zijn op dit gebied.

enne idd in nederland moet je een vergunning van de GGD hebben om een tattoo-shop te mogen exploiteren.

in het leven geroepen om de thuisbrassers eruit te werken..

Tatyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 17:19

quibje schreef:
@ klijntjuh:
en juist de mensen zoals jij zijn degene die het voor de echte artiesten verpesten.
denk je nou echt dat je er met alleen steriele spullen bent??
je moet weten hoe een huid in elkaar zit en wat de inkt daarin doet etc etc etc
en ook al kan iemand tekenen, dat is nooit een garantie dat je goed kan leren tattooeren, het is alleen wel een pluspunt als je later zo goed bent dat je kan gaan freehanden.
en dat je zegt dat de studio's maar beter moesten tekenen..de thuisprutsrers moeten gewoon niet uit zichzelf mensen gaan zitten verminken..das erger dan wat dan ook!
en daarnaast de kennis over een tattoo zelf, hoe die in elkaar moet zitten enz enz enz enz ..
en of dat nu de keuze van de mensen zelf is, als jij zegt dat je het kan wordt je gelooft, de mensen weten niet beter als ze leek zijn op dit gebied.

enne idd in nederland moet je een vergunning van de GGD hebben om een tattoo-shop te mogen exploiteren.

in het leven geroepen om de thuisbrassers eruit te werken..

Eens!
Daarom mijn reactie: Dit doe je alleen op jezelf toch?

Dat ze dit bij zichzelf wil doen, haar probleem. Maar als je serieus wil tatoeëren en dus andere mensen iets blijvend op/in de huid wilt prikken, is het toch echt wel slim om een goede leermeester te zoeken.

Anders lekker op jezelf/sinaasappelen/varkenshuid tatoeëren en verder niet...

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 17:45

Een tattoo onder de borst bij de ribben zoals die van Jolien, is dat ook mooi als je niet zo mooi slank bent als Jolien? Ik vind dat een onwijs gave plek. :j
Laatst bijgewerkt door Chaos op 07-07-11 18:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Eva_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 18:12

Klijntjuh schreef:
Nou mijn nieuwste aanwinst!
Net gezet:
http://i115.photobucket.com/albums/n319 ... d92a-1.jpg

Moet zeggen dat ik hem errug goed gelukt vind!
Maar goed tekenen is wel een must inderdaad voor tattooeren.
Maar dat roze is een beetje 3d achtig gezet (niet gewoon ingekleurd)
is dat niet lastig? En hoe heb je dat dan geleerd?

Ik zou het nooit durven, een vriend van me dacht het ook even te doen, en dat is goed lelijk geworden!
(En toen zette hij nog een 2e op zn borst ook...)
Laatst bijgewerkt door Lalidan op 09-07-11 10:38, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Foto in quote omgezet in link