Stoppen met roken! Wie doet er mee?!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

SassieSjaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-11 20:57

phormicola schreef:
top Sassie! Ik ben ook zo trots op mezelf op dat soort momenten.
Gister had ik bijv echt de neiging om een vieze oude peuk uit de asbak van m'n man op te steken :oo Weet je wel, zo tot aan het filter opgerookt...gadver, waarom wil ik dat?! Echt te ranzig :r
Maar niet gedaan gelukkig :P

HAhaah ja dat heb ik zelfs als een een halve peuk bij de tramhalte zien liggen dan denk ik achhh ik had de tram voorbij laten gaan om rustig op me gemakkie die peuk heerlijk inderdaad tot aaan de filter op te rokennn maar goed, ik heb geen rook smaak in me bek en ik krijg iets meer lucht!!!

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-11 20:59

wat mij betreft geven mijn ouders zich ook op :Y)

jepsica

Re: Stoppen met roken! Wie doet er mee?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-11 21:40

Ik kreeg net nog 2 foto's binnen.

Afbeelding

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-11 23:17

Ligt het aan mij, of heeft bovenstaand bericht weinig met het topic onderwerp te maken?

jepsica

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-11 23:18

Snoompje schreef:
Ligt het aan mij, of heeft bovenstaand bericht weinig met het topic onderwerp te maken?

Ik praat al een tijdje mee in dit topic.
Ben zelf nu 10 weken gestopt met roken.
Ik mag toch wel foto' van mijn paard plaatsen of niet?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-11 23:21

Als iedereen dat gaat doen is het doel van het topic voorbij geschoten, niet? :Y)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-11 23:25

Leuke foto's :D
Ik ben bezig het boek van Allan Carr te lezen en mezelf voor te bereiden op het stoppen. Van Allen mag je pas stoppen met roken wanneer je het boek helemaal uit hebt.... dus ik doe er al een maand over ;)
Ik heb nog een paar pakjes liggen en wil iig wel stoppen voor ik ze op heb dus dan moet ik wel ff wat sneller doorlezen :')

Betteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-11 23:28

Dag 6 zit er bijna op en het gaat tot nu toe prima. Zes dagen niet roken staat gelijk aan 6 kilo erbij. :D
Morgen ga ik weer eens richting sportschool. Zo fijn om je eigen kleren niet te ruiken als je staat te sporten.

jessie34

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 00:06

Lamar schreef:
Ik ben bezig het boek van Allan Carr te lezen en mezelf voor te bereiden op het stoppen. Van Allen mag je pas stoppen met roken wanneer je het boek helemaal uit hebt.... dus ik doe er al een maand over ;)
Ik heb nog een paar pakjes liggen en wil iig wel stoppen voor ik ze op heb dus dan moet ik wel ff wat sneller doorlezen :')

haha dat doe ik ook :D al ben ik al wel geminderd van 10 sigaretten naar 3 op een dag. maar ik ben wel vastbesloten om te gaan stoppen! ook al weet ik dat het nu uitstel is :P maar minderen maakt het psychisch wat minder belastend, of in ieder geval dat denk ik :=
Laatst bijgewerkt door jessie34 op 04-07-11 00:08, in het totaal 1 keer bewerkt

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 00:07

Lamar schreef:

Haha, ik ben ook eens gestopt met dit boek. Na een paar dagen ben ik weer begonnen. :D

Ik ben nu ruim 7 maanden gestopt (ik rookte 1 pakje camel per dag) en ik mis het roken nog steeds.
Eergisteren kwam ik uit mijn werk, gelijk boodschappen gedaan en in de auto dacht ik, snel de boodschappen in de koelkast doen als ik thuis kom en dan eerst ff een cameltje ............ oliebol, ik rook niet meer. :D
Ik zoek ook mensen op die roken, dan ga ik er lekker dicht bij zitten en vraag ik of ze wat rook naar me toe blazen? Kortom, het is super moeilijk!

jessie34

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 00:10

Electra63 schreef:
Lamar schreef:

Haha, ik ben ook eens gestopt met dit boek. Na een paar dagen ben ik weer begonnen. :D

Ik ben nu ruim 7 maanden gestopt (ik rookte 1 pakje camel per dag) en ik mis het roken nog steeds.
Eergisteren kwam ik uit mijn werk, gelijk boodschappen gedaan en in de auto dacht ik, snel de boodschappen in de koelkast doen als ik thuis kom en dan eerst ff een cameltje ............ oliebol, ik rook niet meer. :D
Ik zoek ook mensen op die roken, dan ga ik er lekker dicht bij zitten en vraag ik of ze wat rook naar me toe blazen? Kortom, het is super moeilijk!

je bent na het lezen van het boek na een paar dagen weer begonnen, maar hoe ben je nu gestopt dan? met hulpmiddelen oid?

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 00:14

O, dat wil je niet weten. Ik ben geopereerd en ik heb een maand in het ziekenhuis gelegen met de waarschuwing dat ik echt niet meer mag roken. Dus het eerste lichamelijke afkikken heb ik in het ziekenhuis gedaan en daar heb ik niet zoveel van gemerkt omdat ik ziek was. Maar de geestelijke verslaving is (in mijn geval) veel erger. Ik denk echt nog heel veel x per dag: even een sigaretje. Het zit dus echt in mijn systeem.

Wel ken ik wat mensen die met medicijnen zijn gestopt: champix (alleen verkrijgbaar via de dokter en wordt niet vergoed) maar het schijnt geweldig te zijn.
Ik wens jullie allemaal veel succes.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 00:44

Ik ben niet verslaafd aan de nicotine. Ik rook Kent menthol (menthol omdat ik gewone sigaretten vies vind :') ), dus daar zit al niet zo veel in. Dan rook ik mijn eerste sigaret pas 's middags want 's morgens word ik er duizelig van en vind ik roken echt smerig.
Waarom rook ik dan nog? Omdat het mijn welverdiende beloning is 8)7
Omdat ik na een ochtend hard werken even een rustpuntje heb verdiend en die alleen maar kan hebben onder het huis in de carport met een sigaret en wat te drinken. Ik rook ook niet als ik niets te drinken heb want dat vind ik ook vies.
Ik rook dus ook niet in huis of in de auto.
Bij mij is het puur psychisch. Het komt heel vaak voor dat ik zo druk ben dat ik mijn eerste sigaret pas om 4 uur 's middags rook, maar die heb ik dan ook echt verdiend vind ik.
Eigenlijk te idioot voor woorden |o
Maar ik word panisch als ik eraan denk dat ik wil stoppen, en ook als ik eraan denk wat iedere sigaret met me kan doen.
Dilemma dilemma -O-

IngridB

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 07:37

:?
Lamar schreef:
Ik ben niet verslaafd aan de nicotine. Ik rook Kent menthol (menthol omdat ik gewone sigaretten vies vind :') ), dus daar zit al niet zo veel in. Dan rook ik mijn eerste sigaret pas 's middags want 's morgens word ik er duizelig van en vind ik roken echt smerig.
Waarom rook ik dan nog? Omdat het mijn welverdiende beloning is 8)7
Omdat ik na een ochtend hard werken even een rustpuntje heb verdiend en die alleen maar kan hebben onder het huis in de carport met een sigaret en wat te drinken. Ik rook ook niet als ik niets te drinken heb want dat vind ik ook vies.
Ik rook dus ook niet in huis of in de auto.
Bij mij is het puur psychisch. Het komt heel vaak voor dat ik zo druk ben dat ik mijn eerste sigaret pas om 4 uur 's middags rook, maar die heb ik dan ook echt verdiend vind ik.
Eigenlijk te idioot voor woorden |o
Maar ik word panisch als ik eraan denk dat ik wil stoppen, en ook als ik eraan denk wat iedere sigaret met me kan doen.
Dilemma dilemma -O-

Je wordt panisch als je eraan denkt om te stoppen, maar je bent niet verslaafd aan nicotine???? :?
euh.....dat heet jezelf voor de gek houden :=

Maar goed,ik wou dat ik het kon 1 sigaret per dag :D

_Lot_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 08:42

Ook ik heb zaterdagavond weer gezondigt! Daarna geen behoefte meer gehad :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 10:35

IngridB schreef:
:? Je wordt panisch als je eraan denkt om te stoppen, maar je bent niet verslaafd aan nicotine???? :?
euh.....dat heet jezelf voor de gek houden :=

Maar goed,ik wou dat ik het kon 1 sigaret per dag :D

Ik heb vandaag nog niet gerookt, en ik ga de hele ochtend ook niet roken omdat ik het dan vies vind. Dat is geen nicotineverslaving want dan had ik nu echt wel behoefte aan een sigaret gehad en geen afkeer ervan.
Ik wil het vanmiddag wel ff melden hier, als ik mijn eerste sigaret van de dag opsteek. Dan mag jij morgen proberen hetzelfde te doen zonder behoefte te hebben aan een sigaret zoals ik :)
Ik ben handelingsverslaafd, want wat moet ik straks doen als ik dat rustpuntje niet meer heb, met lege handen onder het huis gaan staan -O-
Ik denk dat ik dan maar de reklameblaadjes ga bekijken met een kop thee :D

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 10:39

Wow, 1 sigaret per dag lijkt me juist supersimpel met stoppen :') Ga een blokje om van 5 minuten. Weg sigaret :D

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 10:44

Ik ben trouwens 3 kilo aangekomen :( Ik heb helemaal niets extra's gegeten ook nog, ben echt kwaad!
Ik ga maar weer eens extra sporten dan :(

bailey94

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 10:48

ik kom me ook melden,
heb nog een paar sigaretjes, die zijn vandaag ook wel op,
dus vanaf vanavond doe ik ook mee

heb het al vaker geprobeerd, hoop dat het me nu wel gaat lukken

_Lot_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 10:51

phormicola schreef:
Ik ben trouwens 3 kilo aangekomen :( Ik heb helemaal niets extra's gegeten ook nog, ben echt kwaad!
Ik ga maar weer eens extra sporten dan :(

Gebruik je wel iets van nicotine producten?
Ik ben 1 kilo kwijt, nog niks aangekomen en ook niks extra's gegeten..

dide

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 10:56

Bij mij zit er ook al 3 kilo aan, gebruik geen nicotine producten..
En volgens mij heb ik ook niet echt meer gegeten dan normaal...

_Lot_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 11:00

Het is normaal om aan te komen maar er zijn wel manieren om dat te voorkomen.
In veel van de nicotine producten zitten stoffen die het aankomen tegenhouden/verminderen.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 11:06

nee ik gebruik ook geen nicotine producten. Ik stop met roken zodat ik geld overhou ;)
Als ik het eraf kan krijgen ga ik gewoon zo verder. Krijg ik het er niet af en kom ik zelfs nog meer aan dan ga ik wel aan de nicotine pleisters ofzo :j

Peperkroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 11:43

Ik ga goed! Vandaag 5 weken :)

IngridB

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 11:55

Vanmorgen nog een sigaret op en ik werd er zo benauwd van dat ik de rest kapot heb gemaakt, in een zakje heb gedaan en vol met water heb laten lopen _O- . Ja ik ken mezelf, ik haal ze rustig uit de prullenbak om ze alsnog op te gaan roken := .
Ben nu aan de nicotinell zuigtabletten gegaan en hoop dat ik het vol ga houden.
Nee, dat zeg ik verkeerd.......IK HOU HET VOL!!!!!!!!!! *\o/* Dus vanaf vandaag mag ik ook op het lijstje met stoppers :D