Over abortus enzo.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Cin_penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 19:17

Wildgirl schreef:
Cin_penotti schreef:
Ik vind het apart dat je zo lacherig over een abortus kunt doen. Ik denk dat het besef later komt (als je misschien kinderen hebt of probeert kinderen te krijgen) (wat misschien nooit meer lukt, KAN een gevolg zijn van de ingreep) Ik vind de manier van schrijven respectloos omdat je ook op een mindere lacherige toon aan kan geven hoe het voor jou voelt. Ik snap dat het voor jou voelt als de beste oplossing en ben absoluut niet tegen abortus maar wel als je zelf onvoorzichtig bent en abortus als een oplossing ziet om van je probleem af te komen.JIJ hebt sex gehad en ik vind dat je jezelf er erg makkelijk vanaf maakt door zo maar een abortus te plegen. Ik zal half bokt wel over me heen krijgen maar zo denk ik er over.

Makkelijk?
Jezus nog aan toe, hoe krom is de wereld?
Denk je dat een kind erop zit te wachten om geboren te worden in een omgeving en bij ouders waarbij het niet welkom is?
Om dat je leven lang mee te dragen?
Om daardoor minder goed te kunnen functioneren,minder zelfvertrouwen te hebben etc?

En dan heb jij het over makkelijk?

@susannex, voor TS IS het ook helemaal niks snap dat dan....niet iedereen kijkt hetzelfde aan tegen het krijgen van kids

@stef, tegelijk

Dus ze doet er niet makkelijk over?? Het gaat om een kind hoor wat ze uit haar buik heeft laten peuteren en doet alsof het de normaalste zaak van de wereld is. Ze spreekt zich ook tegen over dat ze geen kinderen wil. (maar als ze wel kinderen wil op jonge leeftijd) Natuurlijk kan dat maar goed. Ik vind deze lacherige toon waarop ze haar verhaal verteld respectloos en gevoelloos. En mag dat dan niet MIJN mening zijn? Zoals dit HAAR mening is.

BraveSpots

susannex schreef:
Ik weet wel dat het voor TS niks is, maar waarom dan een SA willen? Als je het uiteindelijk toch zo doet?

Je hoeft je vraag geen tien keer te herhalen hoor.

En ik gok zo om reacties zoals de jouwe. Omdat ze misschien geen zin had om nog een jaar scheldpb's te krijgen. Omdat sommige er wel moeilijk over doen in haar plaats. Over haar eigen abortus notabene.
Laatst bijgewerkt door BraveSpots op 15-06-11 19:20, in het totaal 2 keer bewerkt

Ojajoh

Stef: Ow maar ik respecteer de keuze van ts juist wel, hele goede keuze zelfs anders zou het kind maar ongelukkig worden......
Ik vind dat kinderen wel gewenst moeten komen

Maar ik heb geen respect voor de manier hoe ts het gebracht heeft

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 19:18

Kim90 schreef:
Adil schreef:

Fijn dat jou dat lijkt, maar dat is niet zo :)

jammer dat je geknipt hebt in de quote en dat je op het onderste deel dan weer geen antwoord geeft.

Waarom in hemelsnaam zou ik dat moeten doen? Jij schrijft mij dingen toe die ik absoluut niet geschreven heb, nog niet eens aanzet tot...En dan moet ik mezelf uitleggen/verklaren? Nee, lees jij maar eerst eens anders en interpreteer eens anders zonder mensen meteen een mening toe te schuiven vanuit jouw redenatie en dán kunnen we verder praten en ben ik best bereid jouw vragen te beantwoorden.

PINK

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 19:19

BraveSpots schreef:
susannex schreef:
Ik weet wel dat het voor TS niks is, maar waarom dan een SA willen? Als je het uiteindelijk toch zo doet?

Je hoeft je vraag geen tien keer te herhalen hoor.

En ik gok zo om reacties zoals de jouwe. Omdat ze misschien geen zin had om nog een jaar scheldpb's te krijgen. Omdat sommige er wel moeilijk over doen.

Ik stuur haar geen scheld pb's. :?
Ik maak zelf wel uit of ik mijn vraag herhaal..

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 19:19

Ojajoh schreef:
Stef: Ow maar ik respecteer de keuze van ts juist wel, hele goede keuze zelfs anders zou het kind maar ongelukkig worden......

Idd..
In mijn ogen gaat deze hele discussie helemaal niet over wel/geen abortus en de gebruikelijke discussies rondom dit thema
Maar over een thema dat ik veel interessanter vind: sociale regels op het internet.

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 19:20

Heino schreef:
Zou best kunnen :)
Maar dan vind ik een forum geen geschikte plaats om op deze manier je verhaal te doen. IRL ga je toch ook niet lacherig vertellen dat je net een abortus hebt gepleegd en zooooo happy bent nu? Da's toch gewoon gebrek aan respect voor andermans gevoelens? Of beseft TS niet dat haar verhaal op deze manier vertellen nogal gevoelig kan liggen?

Dat ze die gevoelens heeft, prima. Maar het dan hier neerschrijven, wetende dat je mensen flink kan raken? Nee, zie ik de meerwaarde compleet niet in (plus ik vind het niet erg empathisch)

Waarom zou je dat IRL niet mogen vertellen Heino? omdat mensen het niet met je eens zijn? Alsof de gevoelens van iemand die iets doet dat buiten de norm valt niet mee tellen. Als er altijd maar rekeningen word gehouden met de gevoelens van iedereen die eventueel gekwets kon worden zaten er nog veel dingen in een verdom hoekje die daar niet horen (IMO). Dan warren een heleboel onderwerpen (zoals sexs en seksuele voorlichting) bijv ook nooit besproken op school ik denk toch dat de meeste mensen het er wel mee eens zijn dat dat toch vooruitgang is dat sommige dingen bespreekbaar zijn geworden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 19:21

Stephanie_86 schreef:
dit is de manier van de TS om het te vertellen je kan overal wel zwaar aan gaan tillen maar het is HAAR keuze ik denk dat precies hetzelfde had gedaan en om mn hart te luchten zou ik het waarschijnlijk ook op zo'n toon neerzetten juist om het niet te zwaar te maken

Precies... Heb ook nooit kinderen gewild, het idee alleen al, vreselijk. Gelukkig ben ik nooit per ongeluk zwanger geraakt en ik ben blij dat ik nooit de keuze heb hoeven maken die TS wel moest maken.

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 19:23

Heino schreef:
Ojajoh schreef:

Idd..
In mijn ogen gaat deze hele discussie helemaal niet over wel/geen abortus en de gebruikelijke discussies rondom dit thema
Maar over een thema dat ik veel interessanter vind: sociale regels op het internet.

Nee Heino het gaat over leven en laten leven, iets wat een heleboel mensen helaas niet kunnen....

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 19:24

@Liedje: je mag het best vertellen tegen mensen, ga je gang. Ik vind het alleen onnodig om met zulke kwetsende omschrijvingen van een kind je verhaal te doen. Ik heb soms ook een vrij sterke, ongenuanceerde mening over zaken, maar die probeer ik dan altijd wel zo te uiten dat ik niet vrijwel iedereen om me heen kwets. Niet dat mijn mening dan verandert, zeker niet. Maar het is wel een sociaal vriendelijkere mening geworden, waarmee ik misschien mijn punt wel veel sterker over breng dan wanneer ik ongenuanceerd mijn zegje doe en juist allerlei tegenreacties krijg.

JuliaMaria

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 19:24

Ik zat laatst in de trein bij een dame die heel lacherig vertelde over haar net 17-jarige leventje met een kind van 1, papa was uit beeld, mevrouw deed zelf geen opleiding meer, had geen werk en ''oma'' betaalde het kindje. (Was ook wel een bepaald type overigens, het sierde haar bijna laat ik het zo zeggen... :+ )

Dit bevestigde mijn mening over abortus nog meer. Geen kind wordt blij van ouders die er niets van bakken. Je kan wel een lieve mama zijn maar kind moet ook luiers, een opleiding, een stabiele basis, begeleiding op alle vlakken, noem maar op.
En ik vind dat er geen twijfel over mag zijn dat een 17-jarige geen kind op kan voeden: dan ben je nog volop in ontwikkeling en nog lang niet klaar voor de grote wereld van ouderschap, ga dan maar eens een kind stabiel in de wereld profileren. Kan vast lukken, maar de kans wordt wel heel klein... :n

Ik ga dus helemaal in de keuze van TS mee, en fijn dat de mensen om je heen er zo prettig op reageerden. Bij zo'n ingrijpende gebeurtenis is dat heel belangrijk. Anderen kunnen haar snelle beslissing lacherig noemen, maar er serieus over twijfelen om een kind te houden terwijl je weet dat het gewoon niet eerlijk is tegenover het kindje, vind ik veel kwalijker.

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 19:25

Heino schreef:
Idd..

Je hebt gelijk Heino.

Ik vraag me het ook af, in hoeverre moet je rekening houden met andersmans gevoelens met dit soort van persoonlijke zaken?

Wanneer is het wél goed? Als je er neutraal over spreekt, of zakelijk, of moet je echt triestig zijn voordat het goed genoeg is voor een 'ander'?
En voor sommigen is het nooit goed. Want die kwets je al als je uberhaupt abortus pleegt, hoe je er ook over schrijft.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 19:27

Heino schreef:
stef schreef:
@ heino: Als ik dat zo voel...

Dus jouw gevoel gaat boven andermans gevoel? Waarom niet een béétje rekening houden met elkaar? Maatschappij verhardt al genoeg.

zeggen dat je het niet vindt kunnen dat TS dit verhaal neerzet omdat dat jou kwetst, is ook je eigen gevoel boven die van een ander zetten.
En je kan toch niet rekening houden met iedereen zijn gevoelens. Kan je nog maar het beste met je eigen gevoel rekening houden, dan is er in ieder geval iemand die er baat bij heeft..... -:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 19:30

Iorrr schreef:
Ik vind het heel moeilijk om dit te lezen, aan de ene kant respecteer ik je mening en je keuze, maar aan de andere kant weet ik dat je, door het zo te omschrijven, mensen gaat kwetsen.

Ik hoop dat jij vrede houdt met je beslissing en dat het de volgende keer iets genuanceerder omschrijft. Scheelt veel gekwetste personen...

Ze kwetst geen mensen, dit is haar manier van er mee omgaan, take it or leave it. Vind je het aanstootgevend, klik je weg.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 19:30

BraveSpots schreef:
Heino schreef:
Idd..

Je hebt gelijk Heino.

Ik vraag me het ook af, in hoeverre moet je rekening houden met andersmans gevoelens met dit soort van persoonlijke zaken?

Wanneer is het wél goed? Als je er neutraal over spreekt, of zakelijk, of moet je echt triestig zijn voordat het goed genoeg is voor een 'ander'?
En voor sommigen is het nooit goed. Want die kwets je al als je uberhaupt abortus pleegt, hoe je er ook over schrijft.

Lastige vraag ja, hoe kan je dingen nu zo opschrijven dat het zo min mogelijk mensen kwetst?
Ik heb het idee dat men op internet veel minder nadenkt over hoe een bericht bij anderen overkomt dan IRL. Online zie je immers niemand's gezicht, niemand's gelaatsuitdrukking en nonverbale communicatie. Dat maakt het ook erg makkelijk om ongenuanceerd te zijn, je krijgt immers geen directe feedback.
Waar voor mij de grens ligt vind ik lastig te zeggen, ik probeer hier te communiceren zoals ik IRL doe, inclusief het rekening houden met anderen (ook al zie ik ze niet). IRL praat ik bvb ook niet over kopvoddentax, wetende dat ik daar mensen mee kwets.

Menino: zoals ik al zei, er zijn altijd mensen die je kwetst, het is nooit goed. Maar een handje vol mensen kwetsen, of een half forum vol. Ik zou het wel weten :)

Lauren_

Re: Over abortus enzo.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 19:32

Nou TS, als je dit al helse pijn vond en die prik in je kont verschrikkelijk heb je echt de juiste keuze gemaakt. De bevalling had je niet overleefd :D

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 19:33

Lauren_ schreef:
Nou TS, als je dit al helse pijn vond en die prik in je kont verschrikkelijk heb je echt de juiste keuze gemaakt. De bevalling had je niet overleefd :D

_O- _O- :')

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 19:34

Heino schreef:
@Liedje: je mag het best vertellen tegen mensen, ga je gang. Ik vind het alleen onnodig om met zulke kwetsende omschrijvingen van een kind je verhaal te doen. Ik heb soms ook een vrij sterke, ongenuanceerde mening over zaken, maar die probeer ik dan altijd wel zo te uiten dat ik niet vrijwel iedereen om me heen kwets. Niet dat mijn mening dan verandert, zeker niet. Maar het is wel een sociaal vriendelijkere mening geworden, waarmee ik misschien mijn punt wel veel sterker over breng dan wanneer ik ongenuanceerd mijn zegje doe en juist allerlei tegenreacties krijg.

En wie ben jij om te bepalen of de opmerkingen van de Ts onnodig zijn dan??? Volgens mij was het ook helemaal niet de TS die over een parasiet sprak (iig niet in eerste instantie) en als de TS dat zo voelt hoeft ze dat van mij niet perce voor zich te houden trouwens.

Maar ik heb persoonlijk ook meer moeten met leugens en taboes dan met opmerkingen die misschien iemand kunnen kwetsen, ik kan namelijk heel goed accepteren dat heel veel mensen een hele andere mening hebben dan ik en ook het recht hebben die uit te spreken. Vind het kwalijker als dingen maar niet of nauwelijks besproken worden omdat mensen het vervelend vinden, want daar worden we uiteindelijk alleen maar allemaal dommer van :Y) .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 19:36

BraveSpots schreef:
Heino schreef:
Idd..

Je hebt gelijk Heino.

Ik vind dit dus echt ontzettend gezeur. TS beledigd niemand, ze schrijft alleen maar op haar eigen manier haar belevenissen van zich af. TS heeft een bepaalde manier van zeggen die haar eigen is en wil niemand beledigen of kwetsen, ze is gewoon zichzelf. En gezien TS haar situatie kan ik me dat heel goed voorstellen, dat ze opgelucht is. Verder: zie mijn vorige post, je hoeft het niet te lezen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 19:38

Heino, Ik vind dat dan weer niet echt getuigen van een sterke eigen visie en mening, als je je verhaal gaat aanpassen naar wat een half forum van je wil horen... :D
Ik zeg ook niet dat je gericht mensen moet gaan kwetsen, dat vind ik weer een heel ander verhaal... \maar TS blijft denk ik heel dicht bij haar eigen gevoel, en dat is haar goed recht. Niet iets waarop ze afgebrandt dient te worden naar mijn mening :)

Ik vind niet dat je je eigen mening moet gaan veranderen of verbloemen door allemaal genuanceerde termen, omdat anderen mss iets blijer zijn dat omdat te horen.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 19:40

Heino schreef:
Ik vraag me af waarom TS überhaupt dit topic geopend heeft. Wat wil ze? Medelijden? Nee, lijkt me niet, ze is juist blij. Haar ei kwijt? Waarom, ze zit er toch niet mee?

Haar ei is ze al kwijt.

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 19:41

F_Orumster schreef:
Heino schreef:
Ik vraag me af waarom TS überhaupt dit topic geopend heeft. Wat wil ze? Medelijden? Nee, lijkt me niet, ze is juist blij. Haar ei kwijt? Waarom, ze zit er toch niet mee?

Haar ei is ze al kwijt.

:')

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 19:42

Heino schreef:
Lastige vraag ja, hoe kan je dingen nu zo opschrijven dat het zo min mogelijk mensen kwetst?
Ik heb het idee dat men op internet veel minder nadenkt over hoe een bericht bij anderen overkomt dan IRL. Online zie je immers niemand's gezicht, niemand's gelaatsuitdrukking en nonverbale communicatie. Dat maakt het ook erg makkelijk om ongenuanceerd te zijn, je krijgt immers geen directe feedback.
Waar voor mij de grens ligt vind ik lastig te zeggen, ik probeer hier te communiceren zoals ik IRL doe, inclusief het rekening houden met anderen (ook al zie ik ze niet). IRL praat ik bvb ook niet over kopvoddentax, wetende dat ik daar mensen mee kwets.

Het is ook een lastig vraagstuk.

Ik vind het zelf veel te maken met de intentie die erachter zit. Kopvoddentax is puur beledigd en provocerend bedoeld in mijn ogen.

En dat is ook precies wat ik anders vind in dit topic. Ik ben er niet van overtuigd dat het verhaal van haar eigen(!) abortus en de gevoelens errond bedoeld is om andere mensen te kwetsen.
Sterker nog ik twijfel of je wel uberhaupt andere mensen kan kwetsen met zoiets heel persoonlijk zoals een abortus. Omdat andere mensen met zoiets intiems eigenlijk geen zak mee te maken hebben.

Ragebol1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 19:59

Misschien praat TS er wel zo luchtig over omdat een zwangerschap voor haar inderdaad niets voorstelt.
Zij wil immers geen kinderen, dus is een zwangerschap voor haar 10 keer niets.
Het klinkt hard, maar die mensen heb je nou eenmaal ook.
Voor haar is het een luchtig iets. Misschien wilde ze daarom wel een SA, omdat ze wist dat hier heel veel mensen een oordeel over zouden hebben.

Voor mensen die graag een kindje willen, zwanger zijn, moeder zijn, is het gevoel van Ts niet te begrijpen. Maar zo voelt zij het, als een parasiet in haar buik, als ze dat voelt dan mag ze dat uiten. Net zoals een moeder mag uiten dat een kindje het mooiste wonder is dat haar is overkomen.
Wat je voelt heb je niet in de hand.

franka75Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 20:00

hoi ik vind dat je een goede beslissing gemaakt hebt en erg heftig blijft het. sterkte