Meer mensen met chronische longziekten?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Meer mensen met chronische longziekten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-11 21:05

Ik ook geen pillen, blij van ook, ben bijzonder slecht in pillen slikken (het doorslikken met name) :D

Loody

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 10:31

net alle pagina's gelezen.

Ik heb vorige week te horen gekregen dat ik allergisch ben voor Schimmels in Hooi en Stro en graspollen.

Eindelijk eens laten testen omdat ik steeds zo benauwd ben en vreselijk moest hoesten.

Ik gebruikte al ventolin en flixotide.. mag het nu 4 keer per dag gebruiken. binnenkort long test.. pff

Ik zie overal erg tegenop.

viv77

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 14:13

Daar is misschien een makkelijk oplossing voor als je op stal bent, met zo een mond kapje uitmesten en opstrooien, zit wel niet zo fijn maar scheelt echt..

Merel_Brit

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 14:26

Wow wat een medicatie lees ik hier! Slikken jullie dat vast dagelijks of alleen in slechte periodes?

Ik heb astma sinds mijn vierde. Eerste paar jaar drama's. Daarna jarenlang eigenlijk alleen ventolin gebruikt als het nodig was. 3 jaar geleden had ik een hele slechte periode, flixotide, seretide, vengulair en ventolin. Maar nu gaat het eigenlijk heel erg goed. Ik heb het soms benauwd, bijvoorbeeld van de hooikoorts of zoals deze dagen van de mist, maar met een shot ventolin is het eigenlijk snel over.
Vervelende is dat ik een slechte conditie heb en voor bijna alles allergisch, maar echt "spontaan" komt het bij mij zelden op.

Wat zijn voor jullie echt de vervelende situaties? De stal opstrooien is bekend bij mij, en ik vind het heel vervelend als ik van iemand een bos bloemen krijg. Als daar sterk geurende bloemen in zitten moeten die echt het huis uit!

Chatelaine

Woonplaats: Geboren in Dordt,via H.I Ambacht in Lelystad terecht gekomen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 17:09

Ik gebruik wat in het topic staat dagelijks als onderhoudt,in slechte periodes is van mij eigenlijk elke keer sprake van ziekenhuis opname,extra pufjes,nevelen,antibiotica en prednison!.

Ik moet zeggen dat voor veel allergisch blijk te zijn maar er nooit heel veel last van ondervind,behalve van sigaretenrook

viv77

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 19:39

Voor mij is dit ook dagelijks en bij terug val komt daar meestal stoot kuur AB en prednison bij, en bij erge gevallen een AB kuur met infuus..Maar ik heb het dan wel benauwd maar echt door een infectie/ontsteking in mijn longen..
Ook hoor ik met AB te vernevelen maar in overleg met arts doe ik dat alleen als het nodig is zeg maar..

Chatelaine

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 15:44

Nou net mijn xolair weesten halen in het ziekenhuis,en gevraagd naar de trillingen. Ik wordt maandag terug gebeld,ze gaat overleggen met de arts of mijn bloedspiegel moet worden geprikt en daarnaast gaat ze de producent van xolair bellen of het door de prikken kan komen en er meer mensen met mijn bijwerkingen zijn,

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 18:07

Chatelaine schreef:
Nou net mijn xolair weesten halen in het ziekenhuis,en gevraagd naar de trillingen. Ik wordt maandag terug gebeld,ze gaat overleggen met de arts of mijn bloedspiegel moet worden geprikt en daarnaast gaat ze de producent van xolair bellen of het door de prikken kan komen en er meer mensen met mijn bijwerkingen zijn,

Staat er dan in de bijsluiter niets over die trillingen?
Jeetje jij hebt ook veel medicijnen zeg!

Chatelaine

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 18:10

Xolair is nog niet heel erg bekend dus niet alles staat direct al in de bijsluiter vermeld,vooral in nederland is het nog niet heel veel gebruikt en bekend waardoor er dus even moet worden gebeld met de producent...

Bij foradil en theolair staat het wel in de gebruiksaanwijzing maar daar ben ik mee gestopt en toen hield het trillen niet op,dus daar komt het niet vandaan..

Dus maar weer even afwachten

Kido

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 18:59

Chatelaine Ik gebruik ook aardig wat en heb die trillingen ook.
Is een bijwerking van de lucht weg verwijderaars vaak...
Ik heb t vooral op de momenten dat ik meerdere puffen achter elkaar doe....

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 20:30

@Kido
Welke puffers heb jij dan?
Ik heb er maar 2 Spiriva [18mg] en Symbicort,maar heb geen last van trillingen.

Kido

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 20:33

Te veel ;)
Trillingen zijn vooral als je wat hogere dosis gebruikt of veel verschillende combinaties.

Chatelaine

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 21:38

Klopt maar goed het is niet van de medicatie waar mee gestopt ben en van de spiriva kon het niet komen omdat ik er al last van had voordat ik daar mee begon....

Medicatie is opzich wel gekeken nu door de artsen,vandaar dat nu nog naar de xolair gekeken wordt is alleen wat lastiger....Ben iig blij dat mijn puffers weer normaal gebruiken mag want heb ze wel nodig!!

Hoop wel dat wat aan te doen is want ben het echt zat,ben er bloed nerveus door ;(

Kido

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 21:44

Ik heb bv ook best vaak hartkloppingen erg irritant!

Chatelaine

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 21:45

Maar niks aan te doen dan...Ik ben vooral benieuwd waardoor het komt,maar goed is maandag even afwachten wat de longverpleegkundige dan te melden heeft...Mag iig weer al mijn medicatie hebben!.

Kido

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 21:46

En bibber handen net alsof je mega zenuwachtig bent...
Best lastig als je een priegel werkje wil doen want dat lukt dus echt niet meer!

Chatelaine

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 21:50

Ik heb dat dus vooral met een duim die trilt en opzij trekt,alleeen nu is mijn hele pols pijnlijk haha handig!!!

Maargoed,bij jou niks aan te doen dan=

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-11 00:04

Loody, heeft het bij jou een naam gekregen?

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-11 12:46

Vanmorgen heb ik de Histamine Provocatietest gehad, niet zo prettig zeg!
Ze zijn halverwege gestopt, omdat de achteruitgang niet meer mocht zijn dan 20% en daar zat ik al rap aan. Ging bijna om daar, dus heb gepuft.
Overmorgen de fietstest.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-11 13:52

Even een kleine update over mijn vader. Er is iedere keer een andere bacterie gevonden dus antibiotica via het infuus heeft geen zin. Hij word nu doorgestuurd naar een viroloog.

Kido

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-11 17:09

Quellian schreef:
Vanmorgen heb ik de Histamine Provocatietest gehad, niet zo prettig zeg!
Ze zijn halverwege gestopt, omdat de achteruitgang niet meer mocht zijn dan 20% en daar zat ik al rap aan. Ging bijna om daar, dus heb gepuft.
Overmorgen de fietstest.

Ikke kwam tot t tweede potje oid echt een poedersuiker test :+

_Roxanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-11 18:07

Ik heb woensdag weer een afspraak bij de huisarts. Volgens hem was Prednison een paardenmiddel wat zeker weten het hoesten moest onderdrukken. Zeker met een stootkuur. Ahja!
Ik hoest dus nog steeds (wel minder), heb daarom dus nog steeds koppijn en ben nog steeds behoorlijk moe. En dan te bedenken dat ik vorige week maar 1 dag naar school ben geweest zodat ik kon bijkomen...
Ik hoop dat het woensdag dan eindelijk eens iets gaat worden.......

marjolein_el

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-11 18:11

Merel_Brit schreef:
Wow wat een medicatie lees ik hier! Slikken jullie dat vast dagelijks of alleen in slechte periodes?

Ik heb astma sinds mijn vierde. Eerste paar jaar drama's. Daarna jarenlang eigenlijk alleen ventolin gebruikt als het nodig was. 3 jaar geleden had ik een hele slechte periode, flixotide, seretide, vengulair en ventolin. Maar nu gaat het eigenlijk heel erg goed. Ik heb het soms benauwd, bijvoorbeeld van de hooikoorts of zoals deze dagen van de mist, maar met een shot ventolin is het eigenlijk snel over.
Vervelende is dat ik een slechte conditie heb en voor bijna alles allergisch, maar echt "spontaan" komt het bij mij zelden op.

Wat zijn voor jullie echt de vervelende situaties? De stal opstrooien is bekend bij mij, en ik vind het heel vervelend als ik van iemand een bos bloemen krijg. Als daar sterk geurende bloemen in zitten moeten die echt het huis uit!

Rennen met gym, dat is echt het gene waar ik het meeste last bij krijg. En het is nog vervelender dat mensen niet snappen dat ik dat nou eenmaal niet kan. Want 'als je je medicijnen neemt heb je net zulke longen als normale mensen'. Nou ik niet hoor! Dus ik verheug me nu al op de polderloop die volgende week is. Ik zit nu op een half uur terwijl je hem in 20 minuten moet doen voor een voldoende. Maar ik mag hem ook fietsen dus als ik onvoldoende haal doe ik bij de herkansing fietsen. :D En springparcours zijn ook behoorlijk lastig, omdat ik dan vergeet te ademen. := Maar als ik een paar dagen van te voren flink medicijnen neem lukt dat meestal wel.

__Amber__

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-11 18:19

Ik heb ook astma (sinds mijn 3e) maar als ik het hier lees gebruik ik geen eens veel medicijnen. :P
'S ochtends en 's avond flixotide en flixonase. Wanneer ik het benauwd krijg een ''shot'' ventolin. :D
Ik heb het altijd erg benauwd met duurloop (gym), tegen de wind in fietsen, cavia's en met hooi etc. opstrooien. Maar valt eigenlijk allemaal wel mee..... Al vindt ik het wel irritant dat als ik de hond, kat, cavia, konijn, paard etc. heb geaaid en zit perongeluk aan mijn ogen dan heb ik een probleem.. Dan ben ik net een chinees. :P En daar heb je echt last van, jeuken en dik en blehhhh.
Nouja, heel verhaal geworden zo :o

marjolein_el

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-11 18:28

Amber, bij mij precies hetzelfde, ook meteen jeuk in me ogen.

Ik gebruik ook amper medicijnen. 9vd10 keer vergeet ik ze. Eigenlijk moet ik iedere avond flixotide nemen, en als ik benauwd ben ventolin.