verstandskiezen weg laten halen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

mlc

Re: verstandskiezen weg laten halen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-11 10:02

Ja ik moest ook erg veel betalen voor het weglaten halen van slechts één verstandskies. (130 of 160 euro, weet niet meer precies. één van de twee)
En 20 euro voor een afspraak die eigenlijk niet door is gegaan. (mijn verstandskies zou verwijderd worden, maar hij lag te diep dus ik werd weer naar huis gestuurd) Denk maar niet dat we die gaan betalen :evaw:

samoth

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-11 10:06

Jeetje, bij mij alle 4 en 3 afspraken voor 170. De rest van onbekende bedrag wordt vergoed voor zilveren kruis

mlc

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-11 10:07

Ja ik vond het ook echt veel. En maandag gaat er nog één uit, dus wéér zo veel geld.
Afzetters :')

Wietsje92

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-11 11:43

Heb nog geen nota ontvangen van de zorgverzekeraar geloof ik. Ik blij dat het bij mij allemaal in 1 x gebeurd is :P

Miss_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 13:36

Bij mij zijn er vanmorgen 2 uitgegaan en heb nog steeds de verdoving, soms knakt het enorm is dat normaal?
Dan hoor je gewoon knak.
Doet nu nog geen pijn alleen de verdoving geeft jeuk..

Lag overigens helemaal te trillen in die stoel, de assistente van de chirurg zei dat het allemaal wel goed kwam en zette de naald erin, dat was het pijnlijkste.

Miss_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 14:16

Te vroeg gejuicht, begint nu zeer te doen

mlc

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 14:17

Ik ben net terug van de tandarts. Mijn linker verstandskies is er net uitgehaald (boven) en jémig dat deed pijn. Nouja, niet de kies eruit halen, maar hij heeft zowat mijn hele wang en lippen kapot getrokken.
Tip dus voor iemand die nog moet, zorg dat je lippen niet droog zijn :')

Miss_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 16:32

Hahah ja dat had ik ook, ik was bij de kaakchirurg en ze deed met zon spiegeltje mijn lip opzij, zat steeds klem, deed echt meer pijn als die hele operatie haha.

mlc

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 16:53

Haha ja dat deed echt pijn zeg. Mijn wang en lippen zijn nu ook helemaal kapot -O-

Wietsje92

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 18:25

Oh dat heb ik gelukkig niet gehad bij de kaakchirurg :) Pijn is bij mij ondertussen helemaal weg gelukkig! Ik heb het wel gehad bij de tandarts, dat ze met zo'n warm apparaat voor de vullingen tegen mijn tandvlees en lip aan kwam.. Dat deed auw :=

moppielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-11 13:29

Ik was maandag aan de beurt. Links onder en boven. Ze hebben ook nog een extra tand verwijderd. Die zat tussen de verstandskies en de gewone kies in.

Boven heb ik totaal geen last van maar onder is zeer pijnlijk. Daar hebben ze ook behoorlijk aan moeten trekken en boren.

De 1ste hechting was er dinsdag al uit. Woensdag weer terug gegaan omdat het erg zeer deed en ik enorm misselijk was/ben. Maar alles zag er goed uit en de misselijkheid was normaal.

Gister eindelijk medicijnen gekregen tegen de misselijkheid. Ik ben sinds dinsdag al 5 kilo afgevallen terwijl ik vrijwel nooit afval.

Gelukkig werken de medicijnen, kan nu eindelijk weer wat eten.

Mijn wang is wel erg dik en groen. Voelt ook alsof het gekneusd is maar dat komt omdat ze hebben geboord en erg hard hebben getrokken.

In september mag de andere kant. Heb er nou niet bepaald veel zin in maar het zal moeten.

Horsea_nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-11 13:30

ik ben ze alle vier al kwijt.

eerste 2 vielen me echt wel mee. wel lang een beetje napijn gehad. maar niet heel pijnlijk. behandeling vond ik absoluut niet fijn en de prikken al helemaal niet!
andere verstandkiezen vielen me echt tegen.. moest gehecht worden en de behandeling deed echt pijn. napijn was verschrikkelijk. heb een week lang op pijnstillers geleefd.

Conny_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-11 13:35

Ik ben dinsdag geweest voor de laatste twee. De eerste twee had ik totaal geen last van gehad en maar 1 dag pijnstillers op en deze vallen me toch erg tegen.. Leef nu nog steeds op pijnstillers en het is toch nog vreselijk gevoelig.. Pff maar ze zijn er in ieder geval uit!!

Miss_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-11 16:02

Ik ben maandag geweest en heb nog steeds erg veel pijn. Was ik al op voorbereid omdat de kiezen heel complex lagen en pijn deden.
Ik leef ook nog steeds op pijnstillers en op koelelementen en ijsjes.
En het doet wss ook nog wel een weekje pijn bij mij :(

moppielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-11 16:15

Ik dus ook :(.

Bij mij lagen ze ook gecompliceerd.

Beterschap :(:).

Conny_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-11 16:25

Wat een zielepoten zijn we bij elkaar... Ik heb vandaag nog maar een pijnstiller op. Het is wel nog heel gevoelig maar wil eigk geen 2e pakken want ik vind dat ik wat moet gaan minderen :+. Ik had ook van die zakjes ibuprofen die bruisen op, werkt heel goed maar ik krijg er weer koppijn van...

Miss_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-11 16:34

@moppielover & Conny_ jullie ook he! ;)

moppielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-11 16:38

Dankjewel :).

Ik word echt enorm misselijk van die brufen bruis :(. Het werkt echt goed maar ik kan er dus niet tegen.

Zit nu maar aan de paracetamol maar dat werkt lang zo goed niet.

Wietsje92

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-11 17:16

Beterschap voor de mensen die er ziek van zijn :(:)

Ik ben nu 2 weken verder en de pijn is al veel minder :) De hechtingen zijn er allemaal uit, en de wonden zijn flink aan het genezen. Alleen heb nog wel enorme gevoelige tanden af en toe, de TA zei dat het komt doordat ze er toch in hebben zitten rommelen.

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-11 00:03

oooh god... bij mij is het allemaal rampzalig geweest.
Pijn heb ik gehad, niet normaal. Ik zat te huilen van de pijn.
Niet ontstoken, zag er allemaal netjes uit, had ook netjes gespoeld. Tja, pijnstillers maar verhogen...
Maar ik zat al aan het maximale, 3 ibuprofen 600 en 6 paracetamol op een dag. En dat was nog niet genoeg. Na 2 weken kon ik eindelijk minderen met de pijnstillers.
Er zijn er 2 tegelijk uit gehaald. Rekening: 174 euro
170 moest ik dus zelf betalen (eigen risico)

Helaas helaas, ik heb nog 1 verstandskies, ik durf nu echt niet meer.
De eerste keer was namelijk ook al zo pijnlijk

Wietsje92

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-11 00:05

Nessa,

ik ben ook naar de tandarts gegaan omdat ik zo´n pijn had en echt dacht dat het ontstoken was, maar dat was dus ook niet zo. Ik ben pijnstillers wezen halen bij de HA, omdat ik sowieso niet veel Ibuprofen mag ivm ziekte van Crohn. Deze werkten wel heel goed, en ook lang :) Misschien als je voor de laatste verstandskies moet, even vragen aan de HA of je iets tegen de pijn kunt krijgen?

Miss_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-11 12:57

Wietsje92 schreef:
Nessa,

ik ben ook naar de tandarts gegaan omdat ik zo´n pijn had en echt dacht dat het ontstoken was, maar dat was dus ook niet zo. Ik ben pijnstillers wezen halen bij de HA, omdat ik sowieso niet veel Ibuprofen mag ivm ziekte van Crohn. Deze werkten wel heel goed, en ook lang :) Misschien als je voor de laatste verstandskies moet, even vragen aan de HA of je iets tegen de pijn kunt krijgen?

Nessa

Wat je kunt halen weet ik niet, wel dat je geen aspirine moet gebruiken want dat verdunt je bloed.
Succes met de pijn!

Pomski

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 16:13

Ik ben afgelopen woensdag 2 verstandskiezen kwijt geraakt!! De 2 bovenste, onder zijn nog steeds niet door! Werd al wel gewaarschuwd dat ze er onder ook uit moeten als ze doorkomen!!

Onder schijnt veel heftiger te zijn!! Boven viel me reuze mee, bleef alleen wat nabloeden, maar amper pijn gehad!!!

Miss_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 17:20

Bij mij is boven indd veel minder pijnlijk.
Zag net wel dat alles nog een beetje is gezwollen en t doet nog steeds pijn.
Maar het is met ibuprofen nu wel uit te houden.
Heb alleen een andere tand ontstoken :(

Conny_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 17:26

Ik ben vandaag voor het eerst pijnstillerloos! En moet zeggen dat het goed gaat. Het is nog wel zeeer gevoellig maar ik verga niet meer van de pijn.. hopen dat het zo door zet!