Burnout / Overspannen deel 6

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

bobomelo

Re: Burnout / Overspannen deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-11 22:16

whaha zei ze dat echt zo Jorien??? cool.....
en zie je wel Bienotje, even wennen, en het komt echt goed!!

Kido

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-11 23:33

Haaai haai,
Lees nog trouw mee hoor maar mis gewoon de puf om op alles te reageren!
Ik zit bijna eind tweede maand van de zes maanden de tijd vliegt en t voelt er zo veilig en fijn!
Ja het is zwaar maar ook voor een goed doel!!!
Als mensen vragen hebben mag je pmen hoor maar zet gewoon niet alles hier neer!

Bobo jouw zwangerschap gaat snel lijkt t voor mijn gevoel!!!

bobomelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-11 10:39

Hey Kido! wat fijn dat het dus goed voelt daar!
En wat je zegt, het is voor een goed doel, en wat is dan 6 maand op een heel mensenleven!

Je mag mij wel pben! Ben heel benieuwd wat je daar allemaal leert!

Nou mijn zwangerschap lijkt voor sommigen indd snel te gaan, maar met zere bekken/buikbanden duurt het mij nu wel lang haha!
Nog 1 week werken en dan zwangerschapsverlog! Is mijn lichaam wel aan toe!

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-11 22:37

Kido +:)+
Ga zo door!!

Cindyrella: positief :j
Klinkt heel goed :j

Bienotje: succes!

Bobomelo: eindelijk :D

Ik ben met vakantie en zit met mijn ouders, broertje en schoonzus op Gurnsey, 1 van de Kanaaleilanden.
En het is hier prachtig!
Paar foto's om jullie mee te laten genieten :)

Dit was ons mini-vliegtuigje :D
Konden maar 50 mensen in :D
Afbeelding

Uitzicht vanuit de slaapkamer. Normaal ligt dit schip er niet, maar was vanochtend aangekomen en inmiddels alweer weg.
Afbeelding

Afbeelding

St Peter Port
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En dan leg je even een paar tellen je camera neer om lui in de zon te liggen.... :D
Schoonzus-lief heeft me op de foto gezet :D
Afbeelding

crazyshar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-11 22:48

LEUK AMANDA!!!!!!!!!!! geniet er maar lekker van! je hebt het verdiend!

en leuk toch dat je schoonzus een mooie bescheiden rustige foto van je gemaakt heeft. daar moet je juist blij om zijn, ik sta nl bijna nooit op een foto op vakantie aangezien ik altijd degene ben met de camera in de hand!

nog een weekje en dan zijn wij ook weg , heerlijk, heb er zo''n zin in!

bobomelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-11 22:49

dat ziet er HEERLIJK uit!!!!
geniet er nog maar even van!!!

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-11 22:51

Ik heb ook nog wel wakkere foto's. Maar inderdaad, normaal sta ik er niet op omdat ik altijd met de camera loop :D

Waar ga je heen crazyshar?
Lekker! Geniet er ook van!

Morgen gaan we met de boot naar een ander eiland. Waarschijnlijk gaan we een rondrit doen en nog wat wandelen. Schijnt een schitterend eiland te zijn, dus dat worden weer veel foto's :D

crazyshar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-11 22:55

bulgarije it is!

geniet er nog van!

ik kruip mijn nest is, ben kapot.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-11 22:58

Weltrusten!
Bulgarije klinkt goed! Geniet er van!

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-11 10:12

Wow, Amanda. Lekker hoor vakantie! Ziet er mooi uit op de foto´s! Geniet er nog even van! :)

Cindyrella

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-11 17:07

@Bienotje: Al een beetje gewend aan het idee?? Wanneer heb je eigenlijk je eerste afspraak als ik vragen mag?
@Amanda: geniet van je vakantie, ziet er lekker relaxed uit. Je maakt mooie foto's trouwens!! benieuwd naar de rest!
@Crazyshar: Nog maar een weekje, dat is al bijna.. Gaat snel, dus voor je het week ben je onderweg!

Hier goed nieuws, want ik hoef van mijn psycoloche niet meer te komen... *\o/*
Ze vind dat het zo goed gaat, dat mijn bezoekjes aan haar niet meer nodig zijn. Daar was ik dan wel weer een beetje van overrompeld.. Want het was juist zo fijn eens in de 2 of 3 weken, bij haar mijn verhaal te doen.. Alles even op een rijtje zetten en kijken wat ik nou ging doen...
Dus omdat ik dat wil, heb ik over 1 maand toch nog een afspraak. Heb nog wat doelen gekregen (aantal sollicitaties doen en wat meer contacten en gesprekjes aan gaan op sociaal vlak).

Ze zei dat als je hulp nodig hebt, moet je naar een psycholoog gaan, is t niet meer nodig, moet je er ook gewoon meteen mee stoppen....
En mocht ik een terug val krijgen, kan ik altijd een afspraak maken.....
@Bienotje: Kijk zo kan het dus ook gaan!! ;)

Maar wil wel graag hier blijven mee-kletsen hoor!

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-11 17:58

Klinkt goed, Cindyrella. gefeliciteerd! Die kant wil ik uiteraard ook op :j

Inmiddels zelfs al een beetje aan het idee gewend en heb er gek genoeg ook wel een beetje zin in zelfs :j Afspraak is woensdag, dan heb ik er waarschijnlijk minder zin in, maar toch :D
Ik kon af en toe niet aan mijn (te) hoge eisen voldoen en liep dan tegen frustratie aan. Elke keer voor mezelf weggewimpeld met 'daar moet ik maar mee leren leven', maar dat hielp niet. En als het goed is, hoeft dat ook idd niet en dat is wel fijn om te weten :)

En nu lekker eerst nog snel omkleden en naar crosstraining :D

crazyshar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-11 18:39

wat goed cinyrella! nu hopen dat je deze koers kunt doorzetten.

ja vandaag nog een weekje, morgen nog lekker paardrijden, hopen dat dat deze week nog een keer kan hihi, en dan maar beginnen met inpakken, heb net het hotel nog helemaal zitten observeren op foto's en websites, en het ziet er toch echt fijn uit, dus hopen dat dat daar irl ook zo is, heb er zin in!

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-11 19:04

Wat goed Cindyrella!! +:)+

Ik heb vandaag weer veel foto's gemaakt. Het is hier zo mooi :+:
Ze zijn aan het uploaden, dus zal er wel een paar hier plaatsen :j

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-11 19:16

bobomelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-11 21:58

@Amanda
Weer mooie foto's!!! Wat zal het daar genieten zijn!

@Cindyrella,
Kan me helemaal indenken dat het een dubbel gevoel geeft!
Je weet dat je psych gelijk heeft, maar zo 'plotseling' kan dan toch ergens best wel even naar en onzeker voelen! Zeker omdat je je daar goed en veilig voelde, je daar je verhaal kwijt kon en tips kreeg....
Dus ergens ben je heel blij, en ergens mis je het! Wel mooi dat je dan bv over een maand pas heengaat, mss kan je voorstellen om daarna bv over 2 of 3 maand heen te gaan, heb je tóch een afspraak, maar kan je ondertussen ook wennen aan het idee.
En natuurlijk met je blijven meekletsen!!
(mag ik vragen of je hulp had van een 1e lijns of 2e lijns psychologe?

@Bienotje
Fijn dat je woensdag heen kan!! En super dat je al beetje aan idee gewend raakt!! komt helemaal goed!!

Ik heb vandaag mijn functionerings gesprek gehad! ik mocht de spits afbijten van de 20 collegas, omdat morgen mijn laatste werkdag is, dan met zwangerschapsverlof!
heel in't kort: baas was tevreden hoor! en hoe het nu ging, dat hij ook wel merkte dat het bergopwaarts gaat. En voor de doelen die je moet vastleggen: nou, eerst de zwangerschap maar es goed doorkomen, en hopelijk daarna weer voor 100% beter gemeld zijn!
En hij vroeg nog wel even naar hoe het dan nu met mij ging, nja, als je dan "te dichtbij"komt moet ik wel even slikken en wordt ik wat emo, dan merk je dat je tranen gaat krijgen, maar kon dat net wegslikken zeg maar. Had daar ook geen zin in, bedoel, om daar dan weer eens met tranen te zitten. Heb het verder ook niet specifiek over die 2 rottantes gehad, maar baas vroeg in het kader van flexibiliteit ook hoe ik met die collega omging die van mannetje naar vrouwtje gaat. Nou we waren het er wel overeens dat ik daar niet moeilijk over deed! (gaf ook als voorbeeld: als ze aan haar pukkels krabt en dat vervolgens opeet en dan vervolgens mij bv een koekje aanrijkt, ja DAT vind ik dan vies.(ja dat doet ze echt, echt waar...) maar om het principe van man->vrouw, nou hoop dat dat echt de oplossing dan is voor haar, want het is niet niks!
En zodoende kregen we het er wel even over van hoe sommige collegas er dus mee omgingen, en dat viel mijn baas ook wel eens tegen....en dan weet mijn baas ook dondersgoed WIE ik bedoel! maar dacht: wil op mijn "verslagje"gewoon leuke dingen hebben staan, en geen geklaag! Hij weet immers van hoe en wat, en ga het niet weer oprakelen, omdat ik weet dat ik dan de dagen erna met dat gesprek bezig ben in mijn hoofd! van: had ik dit of dat nou niet moeten zeggen, of juist wel....???
En dat wou ik ter bescherming van mezelf niet! wil relaxt mijn verlof in, aan die 2 trutten kan ik toch niks veranderen, mijn baas weet van hoe en wat, ook over die ene waarvan ik niet over mijn zwangerschap mag praten....(en dat mijn baas zei: ben jij gek, aan die toneelspelerij doen we niet!) dus dacht met al dat soort dingen: Nee Marian, daar is allang es over gesproken, en eigenlijks gaf baas me altijd wel gelijk! maar die gaf ook als tip telkens: je werkt niet voor hun! je hebt afspraken met mij en de arbo, en niet met HUN! en je weet wie het zeggen: dus ene oor in andere oor uit!
Nou had me bedacht, dat ik dat maar moest onthouden, en niet weer dit alles aankaart, want ze veranderen toch niet! laat de anderen maar klagen over hun die ook genoeg over hun te klagen hebben!

IK WIL RELAXT MIJN VERLOF IN!!!!

Heb nu chococakejes in oven zitten, als traktatie morgen, heb het idee dat die ene collega mijn traktatie afslaat(Want dat doet ze oa ook bij die persoon die van man-> vrouw gaat, gewoon uit principe, omdat ze hem(haar) niet mag en dus neemt ze er niks van aan, gaat al tijden zo......
maar ben benieuwd!

Ergens heb ik de drang om haar een fantsoenlijke sneer te geven als ze mijn traktatie afslaat, gewoon om te laten merken dat ik weet WAAROM ze mijn traktatie afslaat, en aan de andere kant denk ik van: doe maar niet.....maar de drang om het wel te doen is wel sterk aanwezig, gewoon om te laten merken dat ik weet waarom ze het doet! (omdat ze heel netjes het zal afslaan......).

Dus als jullie nog suggesties hebben van hoe ik netjes maar toch een duidelijke sneer kan geven, dan graag! (gewoon ook omdat ze zoooo banketstaaf doet als die ander trakteert en dan zo poehaaa erover heeft en dat ze dus uit principe niets neemt van transgender....Enik weet dat ze dus ook zo ook over mij denkt/praat/banketstaaf)

ergens wil ik netjes blijven, maar ergens wil ik gewoon OOK es een steekje onder water geven(maar dan een hele nette, die niemand echt opvalt, maar die bij haar wel even binnenkomt....

tipstips??

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-11 22:01

Gewoon naar vragen: joh, ben je aan de lijn dat je afslaat?
Of anders: geen koekje? waarom niet? Jammer, je weet niet wat je mist.

bobomelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-11 22:09

Nou ze koopt eigenlijks altijd een gevulde koek in dekoffiepauze, dus haar weerwoord is dan vaak: oh nee, maar heb al een koek....en dan met een big smile/lacherig, zodat het niemand opvalt zeg maar....(want, je gaat toch niet zeggen dat je het DAAROM doet, dat zegt ze pas later als je terugloopt en die transgender persoon er niet bij is.....(ja, daar ben ik getuige van, want ik liep er dan ook wel es bij, al had ze het dan tegen het clubje die anti-transgender is zeg maar....)

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-11 22:10

:roll:
Dan na of voor de koffiepauze trakteren, zodat ze nog geen koek heeft. Kan ze dat excuus niet gebruiken :D

bobomelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-11 22:19

whaha ja indd, maar helaas mag er op onze afdeling niet worden gegeten........(laboratorium-achtig)

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-11 22:21

Oh, okee. Dan is het lastig.
Zorgen dat je als 1e in de kantine bent en trakteert als iedereen binnenkomt.
Ofzo :D

bobomelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-11 22:24

ja lastig, koekautomaat staat voor in de hal, dan pas hal door naar kantine....maar mss roep ik wel als ze richting koekautomaat loopt van: oh ik trakteer hoor, je hoeft niks te kopen...

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-11 22:26

Ja, dat kan ook :D
Ben benieuwd :=

Ik ga slapen :O

crazyshar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-11 22:26

zet je lekkere schaal met koekjes in overleg met het kantine personeel? voor aan en vraag aan je baas of je 5min eerder mag stoppen voor de pauze, en dan zorg je dat je er als eerste bent,
en als ze dan binnenkomt zeg je gewoon, nou in plaats van die koek gevuld met troep , kun je vandaag een heerlijk zelfgebakken koek krijgen ter ere van mijn tijdelijk vertrek ( met een big smile ) en dan daarachter- niets gaat boven zelfgebakken ( weer een big smile)

dus als ze dan weigert dan zegt dat meteen
1. ik eet liever iets ongezond-onbekende troep, dan dat ik iets van jou aanneem.
2. ik weiger letterlijk iets van jou aan te nemen terwijl het haar geld bespaard als ze zo;n koek moet kopen.

heel veel plezier na morgen meid! geniet van je laatste rustige daagjes, als de kleine er is kun je het bekijken haha.

edit: of je kleeft een briefje op de automaat: buiten dienst, of je trekt de stekker eruit :P

bobomelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-11 22:40

truste Amanda, en thanks!
en das ook een goeie crazyshar, maar dat zal niet ongezien lukkenom die stekkers eruit te trekken...
en kantine personeel is er niet...

maar heb al een idee net gekregen van vriendin
als ze weigert: oke! vriendin van me blij, die hoopte al dat er wat over zou blijven! hihi(en dit gewoon heeeel vriendelijk en lacherig zeggen zodat het niet snerend overkomt op de rest en op me baas, maar dat het voor haar wel duidelijk is......)
dan zal ze wss zeggen: nou blij voor je vriendin oid, of nou hoop dat ze ervan geniet....dan kan ik zeggen, oh dat doet ze zeker, anders hoopte ze er niet op hihi