[Centraal] Diëten en afvallen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Tara_

Re: [Centraal] Diëten en afvallen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-11 18:15

Ik wil iedereen die met die shakes bezig is/van plan is ermee te beginnen echt aanraden om het niet te doen :n Heb het in m'n omgeving al zo vaak gezien... Je valt keihard af en komt vervolgens 2 keer zo hard weer aan. En natuurlijk denkt iedereen: mij overkomt dat niet! Maar ik heb 't in mijn omgeving al te vaak zien gebeuren.

PinkPrincess

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-11 21:09

Nou de dag was vandaag en ik had de maad van een pas pop, dus dat was super :-)
als de fotos van mijn opdracht binnen zijn dan stuur ik ze, deze mogen geshowt worden :-)

dinky100

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-11 19:53

ik doe het dieetplan,
ben al 8 kilo kwijt *\o/*
is niet slecht voor je ook

Anne_mieke88

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-11 10:05

dieetplan? wat is dat?

Lidewijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-11 20:48

Ik heb thee ontdekt! *\o/*
Het helpt echt de snoephonger te stillen die ik na elke warme maaltijd krijg :) zelfs zonder suiker!

Medea

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-11 11:14

Ik ben erg benieuwd of hier mensen zijn die Dukan volgen? Ik ben van plan binnenkort te beginnen :)

Patriciavt

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 10:10

Hallo allemaal,

Ik kom mij ook een soort van hier aanmelden. Ik ben altijd te zwaar geweest en heb al eerder met succes mijn eigen dieet gevolgt. In januari dit jaar (ben behoorlijk aangekomen na een half jaar van operaties, gips en stilzitten) heb ik weer een poging gedaan maar het was niet het juiste moment.
Nu is dat moment er wel, omdat ik goed in mijn vel zit. Bovendien walg ik gewoon van mijn lijf, ik wil er echt 30 kg af. Geluk dat ik heb is dat mijn lijf goed in proporties is en ik er dus alleen heel stevig uitzie.

Mijn eigen dieet bestaat uit ontbijt, tussendoortje, lunch, tussendoortje, avondeten en evt na het avondeten ook nog een tussendoortje (of toetje) Ontbijt en lunch zijn vaak 2 boterhammen en avondeten zoveel mogelijk groente en mager vlees. Tussendoortjes zijn fruit, een liga evergreen (1 stuk) of een crackertje met slankie-smeerkaas.

Mijn schoonzusje doet sinds januari Herbalife en werd zó gemotiveerd van het feit dat ik interesse toonde, dat ik ook een poging ga wagen. Vandaag ben ik begonnen, en dat begon niet heel goed. Ik heb die tropical shake gedaan met melk, geen combinatie :o Toen ik op de helft was heb ik het weggegooid, bij het laatste slokje (lees: met neus dicht, doorslikken en gelijk terwijl ik m'n neus nog dicht had crystal clear erachteraan voor de smaak) Nu dus maar proberen met magere (vruchten)joghurt. Verder heb ik ook nog de cookie en creme smaak, ben benieuwd hoe die gaat bevallen, die heb ik meegenomen voor vanmiddag.

Als ik ga stoppen met Herbalife (over een maand als het me echt niet lukt, ivm de gekochte producten of over een poosje als het wel lukt) dan ga ik weer over op hoe ik hiervoor op mijn leefgewoonte lette, o-t-l-t-a-t :D En bewegen erbij.. fietsen naar het werk, wandelen etc.
Sportschool is geen optie, omdat mijn schouder kapot is en ik hier weinig mee kan (ja een operatie, maar dat probeer ik zo lang mogelijk uit te stellen :o ) Heb wel een abbo die nu tijdelijk is stopgezet, anders is het gewoon doodzonde van mijn geld :o

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 20:32

Omdat andere topics gesloten worden en er naar dit centrale topic verwezen wordt, toch maar weer dit topic omhoog halen.

Ook ik wil graag zo'n 15-20 kg afvallen.
Hoeveel ik op dit moment weeg weet ik niet, maar er moet snel weer een andere weegschaal komen.

Ik wil niet heel extreem aan bepaalde regels hoeven houden, al is het alleen maar veranderen van bepaalde gewoonten/ eetpatronen.
Ik werk heel onregelmatig, en denk dat dat ook een probleem is, aangezien mijn eetpatroon dan ook superonregelmatig is.
Ene keer moet ik om 05.00 ontbijten, andere keer om 07.00 en weer een andere keer is dit om 09.00

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 11:27

Annastasia, ik denk zelf, dat zolang je 6 keer per dag eet, dat onregelmatige geen groot probleem hoeft te zijn.

Patriciavt

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 11:36

Als je onregelmatig werkt, kan dat zéker wel een probleem zijn :o
Weet niet wat voor werk je doet Annastasia, ik werk zelf in de jeugdhulpverlening en heb best last van die onregelmatigheid, met als klein voorbeeldje dat we bijv. al om 17 uur eten, terwijl ik thuis pas rond 18.30 uur eet.. Als je om 17 uur al eet en de hele avond nog druk bent, dan heb je rond 21.00 uur écht nog wel trek...

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 11:37

Dan eet je toch om 21:00 nog een appel ofzo?

winnietje3

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 14:23

Niet bepaald hetgeen waar je op dat moment trek in hebt,
vergt nogal discipline om alleen gezonde dingen te pakken.

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 14:40

Ik werk in een groothandel.
Op één van de slechtste afdelingen, bakkerij en vers.

Ik kan ingepland worden tussen 06.00 en 22.00.
Als ik bv van 13.00 tot 22.00 moet werken dan ga ik warm eten om 16.30 en om 19.30 heb ik koffie pauze.
Voordat ik moet beginnen, eet ik thuis om 11.30 al een broodje (al heb ik daar dan vaak geen zin in)
Zou ik vrij zijn dan eten we samen om 9.30 (ontbijt) en om 13.00 broodmaaltijd en dan om 19.30 warm.

Het is allemaal zo onregelmatig al het kan.
Want de ene dag heb ik die dienst, een dag later moet ik van 8.00-16.00 en dan weer een dag later moet ik om 06.00 beginnen.
En inderdaad, als je dan om 22.00 vrij bent en om 22.45 thuis dan heb je vaak nog wel trek.

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 14:41

_Tara_ schreef:
Dan eet je toch om 21:00 nog een appel ofzo?

Om 21.00 ben ik dus nog druk aan het werk en kan dan geen appel oid nemen. Ook ben ik niet in de gelegenheid om dan pauze te nemen omdat juist in het laatste uur het nog best aanpoten is.

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 15:23

winnietje3 schreef:

Tja als je echt wilt afvallen, dan vind je echt wel ergens de motivatie om op dat moment een appel te pakken :P Plus dat als je zorgt dat je alleen maar gezonde dingen bij je hebt, je niet eens iets slechts kan eten.

Annastasia, dan neem je zogauw je rust hebt even iets te eten? Of je neemt een reep (eventueel zelfgemaakt van bv de blog de bakparade) mee, die kan je wel snel eten toch.
Naar mijn idee maken die onregelmatige tijden niks uit, als je maar wel zorgt dat je regelmatig (om de 2-3 uur) iets eet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 17:03

winnietje3 schreef:

Maar dat is een keuze die je zelf maakt.. Als jij 's avonds voor de tv zit met chips en cola moet je zelf de gevolgen er van accepteren. Ik zit nu 's avonds met fruit en thee op de bank, net zo lekker maar wel gezonder. Discipline is altijd nodig als je wat gewicht kwijt wilt raken..

Cahill

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 07:30

Bij mij werkte het altijd het beste om 6 keer per dag wat te eten. Het grote voordeel daaraan was, dat ik de hele dag geen honger gevoel had en dus ook geen verleiding had om naar zoetigheid te grijpen.
om 08.00 lekker mueslie met magere melk en een stukje fruit
10.00 een krentenbol of eierkoek (zonder enige beleg)
Om 12.30 een boterham (ik wissel het beleg elke dag af) met een stukje fruit
om 15.00 nog een keer die krentenbol of eierkoek

En dan 's avonds gewoon mee eten. Inprincipe let ik er niet op dat vlees mager moet zijn e.d. Ik eet gewoon wat de pot schaft. Het belangrijkste vind ik dat ik me eigen niet 'vol' eet. Ik moet het gevoel hebben dat er nog ruimte in mijn maag is, zonder nog honger te hebben.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 09:50

Dat is idd een goede :j Ik zorg er ook voor dat m'n maag niet uit kan rekken tijdens een maaltijd.

djuulsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 09:51

je maag krimpt op een gegeven moment ook als je steeds kleinere hoeveelheden eet, dus dan kan je ook minder op!

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 09:59

zekers :j Als ik nu uit eten ga moet ik de helft van m'n eten aan m'n man geven :') Dat is me nog nooit eerder gebeurd hoor! _O-

MelodyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 12:12

Nou ik meld me ook weer nog even 2,5kg eraf voor de vakantie.

Gister super goed bezig geweest (lees pijenburg goede start koek en 2 lu crackers zonder beleg)denk ik savonds slim te zijn door aspergesoep te eten met knapperbolletjes en stokbrood.Jeetje vanochtend de calorieen geteld die knapperbolletjes zijn gewoon 500 calorien per portie.Vanochtend op de weegschaal gewoon niks afgevallen!Vandaag maar zonder knapperbolletjes eten!

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 12:26

is dat niet een beetje heel erg weinig eten? :=

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 12:41

Dat noem ik ook niet goed bezig maar juist heel erg slecht bezig... 6 keer per dag eten, echt :j Geen zogenaamd gezonde producten nemen (liga's, lu crackers, fruitontbijt enz) en dan kom je al een heel end. Hoe harder een product doet alsof 't gezond is, hoe slechter 't vaak is. Of het lijkt dan alsof 't veel scheelt met 't normale product (bv light/0% vet varianten) maar dan scheelt 't eigenlijk maar minimaal.

MelodyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 12:51

Peijnenburg complete start staat ook bij voedingscentrum als goed product.Ik eet nooit veel meer..dus zal toch moeten minderen om effect te zien.

6x per dag heb ik ook nooit gedaan ik eet altijd 3x per dag en wanneer ik extra honger heb pak ik een cracker.Kwa calorieen zit ik dan niet slecht hoor..

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 12:53

maar kwa voedingsstoffen wel.