Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
En doordat studie dan zo rommelig is, krijg je stress. En doordat er geen regelmaat is, heb ik ook geen ritme qua andere dingen doen, en schieten key dingen als financien en schoonmaken er ook bij in. Super iritant!
Ik heb zelf ook ADD en heb daarvoor al verschillende medicatie geprobeerd.. Ik slik nu 300mg Wellbutrin per dag en daarop doe ik het eigenlijk heel goed
Heb met behulp van medicatie en een coach mijn HBO-opleiding in 4 jaar afgerond, was zelfs 1 van de eersten uit mijn klas die afstudeerde
Wat jij zegt Airborn dat komt me zo ontzettend bekend voor... rommelige studie = stress = nog minder doen = nogmeer stress
Ik werd daar ook regelmatig gewoon ziek van...
) en minder migraine
Beetje jammer dat ik nu 6 jaar over de eerste 3 jaar van mn studie heb gedaan
Maar, heb wel afgelopen half jaar 50 studiepunten behaalt. (normaal is 60 per jaar), dus ach, komt vanzelf goed 
Maar ik heb echt heel veel aan die coach gehad
Mijn probleem was inderdaad ook de uitvoer van taken en dergelijke en daar heeft mijn coach me toch wel heel goed bij geholpen
Maargoed, dat is voor iedereen anders natuurlijk
al zit ik nu, ruim 3 uur later op de bank, een beetje om me heen kijken en echt te hard aan teveel dingen te denken....
robeer schreef:Ik heb het 40 jaar zonder medicatie gedaan Ella. Daarna 1,5 jaar met en weer 1,5 jaar zonder. Nu sinds kort heb ik de medicatie weer opgestart. Waarom? Omdat ik me daar prettiger bij voel. Ik heb het gevoel meer grip te hebben op mijn leven. En zoals ik al eerder schreef: ik kan een stapje terug doen als ik aan de rand van een van mijn valkuilen sta.
.
mirka1994 schreef:Ik ben niet pessimistisch, en heb geen lage eigenwaarde of depressie.. Julie daar ooit last van gehad? En hoe kan het dat er mensen zijn die er pas echt hinder van ondervaren naarmate ze ouder worden?

Baat het niet, schaadt het niet
. 

Uiteindelijk is ADHD (en veel andere stoornissen) gewoon een verzamelnaam voor een groep uitvergrotingen van karaktertrekken, die toevallig een naam gekregen hebben om er gerichter onderzoek naar te kunnen doen. Bepaalde combinaties van karaktertrekken geven nu eenmaal meer problemen dan andere combi's. Alleen vergeetachtig zijn is geen ramp, dat compenseer je dan vaak wel met een andere sterke karaktertrek, bvb gestructureerdheid. Maar als die structuur óók niet erg aanwezig is, wordt het lastig