Een bloemetje voor Ayasha... *update op p60!*

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Guinevere

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-11 05:51

Bah, wat rot dat je nu je leuke baantje kwijt raakt! Maar je weet maar nooit wat voor leuks je daarvoor in de plaats krijgt en nu kan je je nog iets langer 100% op je herstel richten, zonder die extra druk om weer aan het werk te moeten. Zeker omdat je nog veel hoofdpijn hebt is het geen crime om het rustig aan te doen.

Leuk om te lezen dat je paarden zo voorzichtig met je zijn! Wat zijn het toch een slimme, lieve dieren <3

none

Re: Een bloemetje voor Ayasha... adresupdate P11

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-11 09:16

Wat stom dat je nu waarschijnlijk je werk kwijtraak. :\ Eigenlijk is niemand het ermee eens behalve de mensen in Brussel. Absurt. :\

Ik vond het ook super om te lezen hoe Ex, Phare en Pretty met je omgaan. Heerlijk om die weer te zien dus! Fijn meid.. :)

Elise88

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-11 11:20

psssst, m'n berichtje (via het ziekenhuis) nog gehad?

Ik vind jouw updates altijd zó positief klinken, alsof je heel positief en spontaan in het leven staat +:)+
Terwijl het allemaal heel ingrijpend is. Knap hoe je ermee omgaat.

Ontzettend naar dat je misschien je baan kwijtraakt, ontzettend oneerlijk, maar niet iets, ook al klinkt dat vreemd, wat nu voorop staat om je druk over te maken. Eerst zelf in orde zijn, helemaal, dat staat voorop!

edit: en inderdaad mooi om te lezen hoe je paarden je herkennen en gek op je zijn!

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-11 12:44

jep!! Die kwam vandaag aan! :D thx! Ja het was leuk om te zien dat ze toch mijn stem herkende enz, vooral Phara was enthousiast, mijn kleine mascotte! :+:
heb wat beter nieuws gekregen nu en mijn MRI gehad.

Radioloog zei meteen "he jij ziet er goed uit! Je kent mij natuurlijk niet, maar ik heb jouw eerste MRI gedaan op spoed! Maar nu is het wel makkelijker, op je benen staan was geen optie maar stil liggen al evemin" met zo'n grote smile er achter aan :D

Ze kennen mij hier wel allemaal maar ik hun niet omdat ik toen al K.O was (zo goed als, heb ook nog dat bekertje water gejat :p) en da's soms effe verwarrend :') Maar heb me niet echt gedragen als ik de verhalen hoor van de verschillende dokters en verplegers. :')

de dokteres hier gaat dinsdag proberen iedereen die me behandeld heeft (van radioloog tot neuroloog) rond de tafel te krijgen en dan ook beslissen wanneer ik mijn stukje terug krijg, mijn moeder heeft haar gesproken en gemeld dat ik er echt best last van heb en nu geloven ze het ineens wel. ^o) Dat het litteken zo irritant doet is blijkbaar ook normaal, maakt het niet leuker maar weet nu iig dat er niets mis is. Was het nu echt zo moeilijk om dat gewoon meteen tegen mij te zeggen. :+

oh en hij heeft deze keer niet door mijn ader gezeten, hij heeft ook een andere genomen. Ik zei nog dat ze mij niet kunnen prikken op mijn pols. :+ Is nog geen enkele dokter/verpleger gelukt, mijn aders zijn te moeilijk! :+ Die infuus voor de operatie zouden ze ook beter in mijn elleboog-pooi steken. :+ Op mijn pols gaat ie toch weer meteen ontsteken. :+

Kido

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-11 17:35

Ayasha schreef:
:j al had ik het bijzonder moeilijk met terug komen :o verpleegster is nadat ik een uurtje terug op mijn kamer was een glas water komen brengen omdat ik stond te janken bij het aanmelden :o
en ik vrees thans dat dat elk weekend gaat zijn :o na negen weken is een weekend gewoon te kort. :o

Weet je dat blijft lastig...
Elk weekend werd t weer een soort van lastiger maar eenmaal weer maandag ben je weer druk met je schema en voor je t weet is t weer vrijdag :j

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-11 18:41

Ik ben een beelddenker en ik zie je al helemaal boos stampen. :')
'En NU wil ik mijn stukje hersenpan terug!' -:(-

Leuk al dat geprik in je, mij niet gezien. :o

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-11 15:16

Ik moet dringend regelmatiger worden met updates. :=
WB de MRI van donderdag: uitslag heb ik -over mijn hele lichaam- maar helaas van de contrast-vloeistof. _O- (allergisch zijn voor contrast is een klucht als 't mis zit in't koppie, hij heeft iig mijn raad opgevolgd om in mijn elleboogplooi te prikken ipv in mijn pols en zat van de eerste keer goed.)
Uitslag van de MRI heb ik ten vroegste Dinsdag met wat pech donderdag pas.

17 maart krijg ik mijn ontslag-datum. Hopelijk wordt dan ook de terugplaatsing van mijn bot gepland. Dat zie ik tegemoet met gemengde gevoelens, ik heb alle vertrouwen in de chirurg maar ik ben doodsbang om terug op intensieve te komen. :o Helaas is een groot deel van mijn herinneringen aan intensieve terug gekomen en ik ben er echt toe in staat om mijn bed zelf naar zes te rijden als ze me daar leggen :o
Maar eens het terug staat kan ik écht herstellen, weer een leven opbouwen. Bovendien zou het kunnen dat mijn linkerhand dan beter wordt ook, het kan zijn dat het plastic dat er nu op zit tussen mijn huid en hersenen druk geeft waardoor het trager gaat, er zijn gevallen bekent die halfzijdig verlamt waren tot de schedel terug gezet werd en de drukverdeling dus weer normaal werd. Dus misschien krijg ik dan ook mijn gevoel weer terug in mijn pootje! Sowieso wil ik een keer van die eeuwige hoofdpijn af en die andere pijn die vermoedelijk ook van het plastic is (aldus de dokter). :+ voelt vlak langs de "grens" van de schedel die er nog zit rechts zoals wanneer je bv met je arm op een dun randje ligt, dan krijg je zo'n pijnlijke afdruk op je arm, zo voelen mijn... Sja, hersenen? Mijn huid? geen idee wie er protesteert maar zo voelen de randjes van het gat in de schedel dus :+

Ik geloof mijn eigen leven niet op het moment. :+ _O-

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-11 15:24

Zo te horen zijn er, ondanks dat je er zo tegenop ziet, toch genoeg pluspunten aan het laten terugplaatsen van je schedel. Hopelijk mag 't snel en verloopt alles dan voorspoedig. Dat zou echt bijzonder fijn zijn! :)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-11 15:31

sowieso, dan ben ik weer 'veilig' ;)
Het is dan nog 8 weken risicovol maar iig niet meer dodelijk als iemand tegen mijn hoofd stoot, hoogstens erg pijnlijk. :=

webster543

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-11 16:08

Kath, jou verslagen zijn altijd geweldig om te lezen!! Met zo veel humor omgaan met zware feiten. Je moet een boek schrijven!!

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-11 16:19

webster543 schreef:
Kath, jou verslagen zijn altijd geweldig om te lezen!! Met zo veel humor omgaan met zware feiten. Je moet een boek schrijven!!

toevallig zei ik een paar uur geleden tegen Annash dat ik het eens in verhaal-vorm moest op schrijven _O-
Maar sommige dingen gaat men gewoon niet geloven vrees ik _O-

webster543

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-11 16:23

Maakt niks uit! Als je een boek schrijft over jou ervaringen op dezelfde nuchtere en grappige manier als je hier schrijft, wordt dat een echte hit!
Of ze jou geloven of niet, maakt niet uit... Anderen hoop geven is blijkbaar een sterke eigenschap van jou!

En als je toch je werk kwijt bent, heb je tijd zat en kan je beroemd worden :+

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-11 16:24

Ik blijf er ook bij dat je 't op moet schrijven :j

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-11 16:26

:') Een van mijn kinesisten heeft serieus gezegd dat als ze me zouden bezig horen, ze me terug naar drie zouden sturen _O- (intensieve en psychiatrische afdeling.)
Het ging toen over een gesprek met twee rugpatiënten. _O- Vrijdag kwam ik eentje weer tegen terwijl ik zat te wachten tot het toestel vrij was en die begroette me alsof we oude vrienden waren _O-

Ik weet niet of ik de tijd op intensieve ga neerschrijven... Ik wil er ook absoluut niet meer heen... Ik vrees dat als daar ooit iemand ligt, ik niet binnen ga... :o

Kido

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-11 19:16

Je kan t wel voor jezelf opschrijven wie weet helpt dat je!
Laatst bijgewerkt door Kido op 13-03-11 19:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-11 19:21

ik ga er vanavond eens een begin aan maken, ik zie wel hoe ik intensieve aan pak, sowieso moet ik zien wat 't makkelijkst schrijft! :j

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-11 23:06

Helpt je wel bij een stukje verwerking denk ik, alleen moet je dat pas doen als je er aantoe bent zelf. Je zit er nu nog zo middenin. Maar aantekeningen maken kan nooit kwaad.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 00:02

intensieve was gewoon kwa verzorging een akelige tijd... Normaal weten mensen niets van die periode (ben daar maar drie dagen bij bewustzijn geweest uiteindelijk, maar ik dus helaas wel... Heb daar ook veel kalmeringsmiddelen gekregen (zei vandaag tegen mijn moeder: "op intensieve gaven ze me kalmeringsmiddelen" waarop zij: "hoe weet jij dat?) omdat ik enorm paniekerig was na die coma. Niet durven slapen enz....Maar heb morfine gehad ook voor die kunstmatige coma en kennelijk heeft dat dergelijke "bijwerkingen". Ook wat ik weet van de coma zelf is door de morfine...

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 00:06

Morfine is akelig spul ja. Schijnt dat je door de morfine ook heel gevoelig wordt voor aanrakingen op je huid. Naast dat je kunt gaan hallucineren.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 00:16

Ik weet nog dat ik heel paniekerig was, de meest simpele dingen werd ik dusdanig bang dat ik er van ging huilen terwijl ik normaal heel nuchter ben. En daardoor werd ik weer vrij agressief. :o Snel boos enz. Die verpleegster heeft toch afgezien met me daar :') Ik moet haar ook nog steeds niet, ik heb zulke nare herinneringen aan der, thans iedereen zegt dat ze zo lief was enz, dus ik vermoed (ben er vrij zeker van) dat het aan mijn eigen toestand lag dat ik haar zo ervaren heb, maar beide die ik daar had zou ik uit de 1000 herkennen, zie ze zo voor me. :x (eentje voor de dag en die van de nacht)

Op deze afdeling werkt een meisje dat enorm op die van intensieve lijkt en ik voelde spontaan weer de woede in me op komen toen ik haar de eerste keren zag :o Nu niet meer want dat meisje hier is zo leuk! Maar de eerste keer. :o Dus heb de andere om één of andere reden echt heel negatief ervaren. :o

webster543

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 14:11

En? De hele nacht doorgeschreven??? :P

Van die morfine is echt griezelig. Een collega heeft enkele maanden terug met zijn arm in de cardan as (of hoe schrijf je dat) van een traktor gehangen. Zijn onderarm was halverwege naar boven geplooid, alles was kapot. Eer ze hem uit die positie hebben gekregen, duurde het toch 20 minuten. De werking van de morfine was volgens hem speciaal :P Eens het begon te werken voelde hij wel bijna geen pijn meer, maar zag hij letterlijk de roze olifanten aan het plafond hangen. Ook wanneer de foto's waren genomen en de arts hem wilde uitleggen wat ze gingen doen, vroeg hij of ze daarvoor niet beter de ziekenwagen stil konden zetten en hem er uit halen :D Hij dacht dat ze nog altijd aan het rijden waren...

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 14:18

:n gelukkig niet. :D

Neuroloog is hier geweest, als ik eenmaal thuis ben moet ik om de twee weken langs komen om te kijken of het al genoeg gezakt is om het bot terug te plaatsen. Als de operatie goed gaat hoef ik niet terug op intensieve. :o Hij zei dat mijn angst voor intensieve door de bijna-dood ervaring was. Dat begreep hij ook :o Hij zei bewondering te hebben voor hoe ik er mee om ging en durfde garanderen dat ik weer zou paardrijden... Werken zal sowieso niet voor juni zijn....:\ Ook de tumor is nu uitgesloten gelukkig.

webster543

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 14:19

Precies allemaal goed nieuws!! Super! en zeker het feit dat je weer zou kunnen paardrijden :D

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 14:24

behalve dat t nog gaat duren voor ik mijn stukje krijg en ben ongeduldig :')

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-11 11:52

Ik weet niet hoe ik het anders moet doen dus ik hoop dat dit gewoon blijft staan,

Runningkawa: Heel erg bedankt voor jouw berichtje!! Ik heb het met een glimlach gelezen en je woorden doen me goed! :+: