Wie nog meer depressief?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Beccz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 21:49

Normaal kan ik mezelf best groot houden.
Maar het gesprek vandaag duurde 3 kwartier en ik heb letterlijk 3 kwartier gehuild, ben ook echt lekker gemeen tegen mn vriend vandaag echt niet te pruimen..

PINK

Re: [Centraal] Wie nog meer depressief?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 21:50

dat hoort er (helaas) allemaal bij.. ik ben er nu na een jaar wel aan gewend... maar ben er nog niet blij mee

Beccz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 21:53

Fijn om te lezen dat ik niet de enige ben..
Ik rook joints, wat ik erg jammer vond is dat zij het gelijk voor een groot gedeelte daarop gooide.
Natuurlijk is dat niet goed en versterkt het negatieve gevoelens, ben dr zelf ook niet trots op en wil dr graag vanaf.
Maar je word dan gelijk in zo'n hokje gestopt

PINK

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 21:55

ik ga van de pc, sorry 't gaat even niet zoals ik alles wil hebben.
heb hoofdpijn, alweer en ben zo moe.. me hoofd is 1 chaos.
heb echt gevoel alsof ik zo omval/instort.
:wave:

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 22:02

Een beetje kortzichtig als je het mij vraagt! Maar 'de mens' zoekt altijd redenen... Zolang jij voor jezelf het idee hebt dat er veel meer achter zit, moet je je dan ook niet van de wijs laten brengen. Alleen jij weet wat er in je lichaam (hoofd) gebeurt! Dan kunnen ze je in duizend hokjes stoppen, jij wordt er niet meer of minder van. Lastig, stom, oneerlijk... dat is het wel.

Al vind ik het zelf ook nog altijd een grote ramp dat ik er niks van begrijp... Een medeclient hier zei laatst: Als de hersenen zo simpel waren dat we ze konden begrijpen, waren wij waarschijnlijk ook te simpel óm het te begrijpen.

Ik moet nu gaan, zal vanavond maar niet te lng doortrekken want dan roepen ze hier morgen weer dat het mijn eigen schuld is dat ik zo ongelofelijk moe ben en een slechte ochtend heb.

edit: :(:) susannex! Goede nacht, ondanks alles.

Beccz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 22:10

Mooi verwoord Safiera.
Je grijpt juist naar iets ( het zij eten, drank, drugs ) omdat je je niet goed voelt en je je daardoor beter denkt te voelen.
Dus het probleem was er al, daarom wil ik eerst aan mijn "echte problemen"werken en daarna daaraan ( voor mij is het namelijk een bijzaak ).
Maar goed de profs zullen wel weten wat ze doen ;)

Slaap lekker

PINK

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-11 21:03

vanacht wel goed door geslapen.. maar ben bekaf.
ben eeeh, om 1 uur weer naar huis gegaan van stage.
ben echt moe, ga weer vroeg slapen. :j
hoe gaat het met jullie?

Daphna

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-11 12:08

Wat voor mij erg goed geholpen heeft is een echte lifestyle change:

- gezond eten
- veel bewegen in de buiten lucht
- dingen doen waar ik plezier uit haal
- stoppen met jointjes, alcohol
- het gebed ( kan je ook vervangen met meditatie als je niet gelovig bent)

Het moeilijke is om er aan te beginnen maar eenmaal daar omheen, ben ik niet meer depressief (zelfs niet meer in de winter).

Ik vind het niet leuk om te lezen dat er zoveel mensen lijden aan deze depressie epidemie. Mijn pb box staat open.

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-11 14:09

Pfff, mijn medicijnen zijn op en die k.ut van een assistente wilde niet eerder een afspraak maken dan donderdag..houd ik nooit vol!
Ben nu al aan het einde van mn latijn -:(-
Boos, verdrietig, wanhopig.
Zou naar stal gaan als afleiding, maar ben gister van de fiets getiefd dus kapotte knieeen.
Oftewel; dat zit er niet in.
Heb nog steeds geen zorgtoeslag dus geen geld.

Wil naar het bos met de hond, maar die is al 8 weken dood dus dat gaat ook niet.
Oftewel; ik heb het heeeeelemaal gehad.
Als er nog 1 iemand me in de weg staat vandaag krijgt ie de wind van voren, en flink ook.

different1

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-11 14:27

nou, als ik nog niet depressief was, ben ik het nu wel geworden....
een of andere grapjas vond het nodig om de banden van mijn auto lek te steken, 2 nachten achter elkaar.
m'n buurman(waarmee ik ook een kortstondige relatie heb gehad) reageerde heel lief, en wilde wel nieuwe banden voorschieten.
maar goed, 1 of 2 banden zou wel te doen zijn geweest, maar 3 banden is gewoon te duur voor wat die auto waard was.
heb de auto dus door de sloop op laten halen.
deed wel veel pijn hoor, deed echt alles met die auto.

enfin, gister aan de buurman gevraagd of ie me even naar m'n paard wilde brengen, maar kreeg geen antwoord dus ben gaan lopen met de kleine in de buggy.
na 3 kwartier in de zeikregen, ben ik maar omgekeerd.
toen had de buurman op msn gereageerd, maar ik was al wat sjaggie dus zei dat het niet meer hoefde.
een uurtje later wilde ik het toch wel, dus vroeg ik het wederom of ie me even weg wilde brengen.
(het is 10 minuten met de auto, maar 2 uur lopen)
wilde gewoon even m'n paard zien, even knuffelen en een appeltje geven.
nou goed, de buurman wist niet of ie tijd had.....
uur later weer een reactie, dat ie in slaap was gevallen.
vervolgens was IK irritant, en weigerde hij me nog weg te brengen.
vond het zo banketstaaf van hem! hij weet hoe belangrijk dat paard is, en hij weet van de situatie.
had ook nog gezegd dat hij de laatste was die ik met dit probleem lastig wilde vallen, was ie daar weer beledigd over...:S
echt, ik snap er geen bal meer van.
binnenkort toch maar eens nadenken over dat hutje-op-de-hei :D

maar goed, inmiddels is het dag 4 dat ik niet naar m'n paard toe kan, gelukkig is er iemand van stal zo lief om me morgen op te halen, en dalijk komt er een vriendin.
toch nog een beetje gezelligheid.
als ik vanavond terug ben, ga ik even alles lezen en op jullie verhalen reageren, maar moest dit even spuien...sorry

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-11 14:32

:(:) daarom vraag ik nooit hulp, want het loopt toch altijd mis uiteindelijk..

PINK

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-11 17:02

BarbaLala schreef:
:(:) daarom vraag ik nooit hulp, want het loopt toch altijd mis uiteindelijk..

niet altijd, bij sommige mensen pakt het ook wel goed uit.
en je kan sommige gevechten niet in je eentje winnen..
als ik nu de hulp niet aanpak glij ik keihard naar beneden en dat wil ik echt niet.

PINK

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-11 17:02

hoe gaat het nu met jullie?

hier gaat het wel.. ik ben nu al 2 dagen thuis van school, trek het gewoon even niet allemaal.
gelukkig merkt mijn moeder het.
zie erg op tegen donderdag, diagnose/advies gesprek @ de kliniek.

Beccz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-11 22:47

Ik heb donderdag een afspraak om het verslag door te lezen, waarmee ik naar de kliniek ga.
En daar is als het goed is al een afspraak bij gemaakt ik krijg dan ook diagnose en advies, zie dr ook echt tegenop...

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-11 08:29

Als het me word aangeboden neem ik het ook wel aan hoor, maar zelf om hulp vragen blijft lastig.

Volgende week heb ik eindelijk intake gesprek! Ben benieuwd! :):)
Ben er wel aan toe moet ik zeggen, alles is weer zo druk nu ik ineens werk.

PINK

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-11 10:17

Beccz schreef:
Ik heb donderdag een afspraak om het verslag door te lezen, waarmee ik naar de kliniek ga.
En daar is als het goed is al een afspraak bij gemaakt ik krijg dan ook diagnose en advies, zie dr ook echt tegenop...

ja snap ik, maar is wel beter :j
ben benieuwd, laat je dan even weten hoe en wat?

PINK

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-11 10:17

BarbaLala schreef:
Als het me word aangeboden neem ik het ook wel aan hoor, maar zelf om hulp vragen blijft lastig.

Volgende week heb ik eindelijk intake gesprek! Ben benieuwd! :):)
Ben er wel aan toe moet ik zeggen, alles is weer zo druk nu ik ineens werk.

ja ik snap dat, dat lastig is. Had ik met mijn ES ook..

oke, iig succes!
ja snap ik, maar komt vast helemaal goed.
laat je even weten hoe het ging?

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-11 23:17

Heb het gevoel dat ik een beetje manisch word, zal t morgen bij de dok ook even noemen.
Manisch qua schoonmaken (geen ramp op zich :D ) en t gevoel de hele wereld wel ff op te ruimen en schoon te maken, ben heel impulsief ook met dat soort dingen.
Nou ja, het zal wel.

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-11 09:55

Ik slik Sertraline.. sindsdien zijn de dipjes niet meer zo diep zegmaar.. maar ik heb toch wel weer wat 'pyamaweken' gehad de afgelopen tijd.

Van paardjes, en tijd voor mezelf hierdoor, knap ik enorm op!

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-11 19:34

Sertraline Olee Olee! Slik ik ook!
Had afgelopen week niks geslikt want t was op en had geen zin om eerder naar de dok te gaan :o
Maar merk t dan wel gelijk; voel veel meer (+) maar ook meer dipjes (---)
Dus nu weer begonnen.
Ik knap ook erg op vd ponies idd, en van buiten zijn en zon sowieso

PINK

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-11 19:36

ja klopt als je niet in neemt dan merk je het gelijk en heb je ook meer dipjes helaas.

Beccz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-11 13:15

Moet nog even afwachten voor de afspraak ze bellen mij.
Vraagje: als hier mensen zitten met een relatie, hoe gaat dit bij jullie?

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-11 22:31

Ik ben zeer single (nooit anders geweest, haha) op het moment. Jongens interesseerden me helemaal niks, tot een maand geleden ongeveer. Ik begon me opeens af te vragen of ik verliefd was, wat dat was, en of ik dat dan ook op alle leuke mannen was, omdat ik vaak zenuwachtig word in hun buurt. Erg verwarrend iig. Nu weet ik dus nogsteeds niets van relaties, maar het houd me wel bezig. Zo, dat moest ik ff kwijt :)

Met mij gaat het overigens redelijk. Vandaag voor het eerst sinds 4 weken weer bij m'n paardje geweest (3 uurtjes :j ) M'n zusje lesgegeven, maar dat liep niet zo lekker omdat haar pony heel onrustig/druk/hyper was. De lente in de kop? We kregen haar niet rustig, maar konden er wel mee lachen, pony'tje is ook gewoon heel lief en schattig.

Dat in tegenstelling tot mijn 'geval'. Het ene moment is hij heel rustig, en ben ik stiekem gek op 'm, het andere moment ontploft hij. Uit het niets, alsof alles hem ineens teveel wordt of zo, ik snap er niks van. Ineens draaien, dribbelen, steigeren, bang? Op zulke momenten... nee, ik zou hem soms het liefste naar de slager brengen. Ik word er zo moedeloos van! In de wei is er niks aan de hand, maar zodra hij eventjes op de poetsplaats staat... Als ik aan hem denk word ik iig niet vrolijker. Rijden durf ik alweer tijden niet, en... nouja... Misschien spiegelt hij mij wel. Komt het door mijn aanwezigheid dat hij zo doet?
Laat ik met iets positiefs eindigen: het hoofdstel dat ik voor mijn verjaardag heb gekregen is echt heel mooi (ik zag 't voor het eerst vandaag) en het past Waldi perfect. :) Ik heb foto's, maar nog niet hier.

PINK

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-11 22:34

relaties lopen/liepen niet lekker door te weinig zelfvertrouwen/onzekerheid.
wat nu een ES is ...
ik kan er geen jongen/vriend bij hebben op het moment..

en hoe gaat dat bij jou?

Beccz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-11 22:40

Pff bij mij bar slecht!
Precies wat jij zegt, ik heb echt de liefste vriend van de wereld, hij gaat 200% voor mij.
Maar het is niet genoeg op de een of anderre manier, ik heb geen zin in kusjes, knuffels, sex..
Ik vertel hem wel 10 x per dag hoe erg ik twijfel aan de relatie ( voor hem naturrlijk hartverscheurend om te horen ), we wonen samen.
Ook wil hij mij heel erg graag kunnen begrijpen, ,maar dat kan gewoon dat kan niemand die dit niet zelf heeft meegemaakt..
Relatie holt echt snel achteruit, wil hem echt niet kwijt, maar kan nu ook niet met hem zijn want dan maak ik hem emotioneel kapot.
We hebben nu besloten om het op een laag pitje te zetten en niet bij elkaar te wonen.
Hoop zo snel mogelijk gebeld te worden voor de afspraak en gauw gaan beginnen aan het traject!