[MW] Less is more! Verantwoord en gezond afvallen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lins_Vetra

Re: [MW] Less is more! Verantwoord en gezond afvallen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-11 14:56

Romantico, Succes!

Hoe ga jij de strijd aan?

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-11 14:57

Ik zou kijken wat het minst slecht is, je ziet ook vaak van die weight watch dingen weet niet of die beter zijn dan andere

Romantico

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-11 14:57

Ooh dat is jammer! Ik heb verder (nog) niet echt verstand van calorieen enzo, dus kan je ook weinig aanraden. :o

Sabin_e

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-11 14:58

Goede tips Celine! :j Inderdaad, in de beginpagina van het volgende topic kunnen die tips mooi staan :)

Die van "sla nooit een maaltijd over" vind ik toch wel één van de belangrijkste! :j

Celiien schreef:
Ik heb nog een tip gekregen van een klasgenoot
max. 1 week lang een halve citroen uitpersen en dat opdrinken. maar mag maar maximaal 1 week per maand oid.
Maar schijnt onwijs goed te helpen!
Ik vraag me af hoe dit werkt... (heb geen verstand van citroenen ;) ).

Romantico

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-11 14:58

Ik wil vooral proberen minder te eten en veeeeeel meer te bewegen. Ik reed elke dag meerdere paarden, toen ik daar 2 jaar geleden mee gestopt ben ben ik 25 kilo aangekomen. Ik heb nu met mn zusje afgesproken dat ik elke dag een uur met haar hond wandel. (Op den duur neem ik zelf een hond) En ik wil meer fietsen. En natuurlijk minder eten. Mijn valkuil is vooral 'savonds bij de tv, ipv chips dan maar wortels of iets dergelijks.

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-11 14:59

brr hier gaan de eerste dagen aardig :D Alleen genoeg vocht opnemen lukt niet zo heel goed...

Wat doen jullie als jullie honger beginnen krijgen? Momenteel eet ik om 9u 's ochtends ontbijt, 11u fruit, 13u middagmaal (boterhammen, 4 sneetjes), 16u terug fruit en om 19u avondmaal (2 aardappelen, half bord groenten en stukje kip, kalkoen of vis, de rest eet ik niet). Het fruit helpt wel een beetje maar toch niet denderend lang tegen een knagend gevoel.

Hilde_q

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-11 15:00

Hoi Romantico :wave: !
Nou echt het is wonder. Ik begin nu pas weer trek te krijgen nadat ik om 12 uur mijn lunch heb gegeten. Volgens mijn lijstje mag ik 2 mandarijntjes pakken zo.

Het valt me tot nu toe 100 % mee!!

Romantico

Kauwgom kauwen, helpt mij wel. Een groot glas water drinken of je tanden poetsen.

lesilla

Sabin_e schreef:
Goede tips Celine! :j Inderdaad, in de beginpagina van het volgende topic kunnen die tips mooi staan :)

Die van "sla nooit een maaltijd over" vind ik toch wel één van de belangrijkste! :j

Celiien schreef:
Ik heb nog een tip gekregen van een klasgenoot
max. 1 week lang een halve citroen uitpersen en dat opdrinken. maar mag maar maximaal 1 week per maand oid.
Maar schijnt onwijs goed te helpen!
Ik vraag me af hoe dit werkt... (heb geen verstand van citroenen ;) ).

Ze zouden verbranding verbeteren, maar of het wetenschappelijk bevestigt is het ik geen idee van

Hilde_q

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-11 15:02

chipieke schreef:
brr hier gaan de eerste dagen aardig :D Alleen genoeg vocht opnemen lukt niet zo heel goed...

Wat doen jullie als jullie honger beginnen krijgen? Momenteel eet ik om 9u 's ochtends ontbijt, 11u fruit, 13u middagmaal (boterhammen, 4 sneetjes), 16u terug fruit en om 19u avondmaal (2 aardappelen, half bord groenten en stukje kip, kalkoen of vis, de rest eet ik niet). Het fruit helpt wel een beetje maar toch niet denderend lang tegen een knagend gevoel.

Vorige keer had ik suikervrije kauwgom meegenomen naar school zodat ik wat te kauwen had ! Weet niet of dat iets voor jou is ?
Misschien kun je anders nog een eierkoek o.i.d er bij eten voor een meer voldaan gevoel.

frgheaven

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-11 15:02

Ik heb vandaag op:

O: 2 Vita lu ontbijtcrackers met 20+ smeerkaas, 1 glas melk, 1 gas water
T: 1 appel, 1 glas water
L: 1 meergranen boterham geroosterd met jam, 3 crackers 2 met jam 1 met 20+ smeerkaas, 1 gas water
T: Eet ik weer een appel
A: ??

Ben vanochtend op de weegschaal gaan staan: -4.1 kg

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-11 15:04

Ik kan mezelf niet wegen, geen weegschaal. Maar merk aan mijn broeken wel of er iets bij is gekomen of niet.

Anneert

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-11 15:05

Woow, netjes hoor, mensen gaan hier goed!
Wat ik opmerkt is dat ik nu ik bezig ben, veel meer moet plassen.
Maar neem aan dat dat goed is, toch? Tenminste, dacht dat vochtverlies goed voor het afvallen was

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-11 15:06

frgheaven, netjes hoor!

Flying_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-11 15:09

@Frgheaven: Mooi dat je al 4 kilo kwijt bent zeg! :)

Ik heb vandaag op:

O: 2 bruine boterhammen 1 met gerookt katenspek ( Zal wel niet goed zijn ) en 1 met kipkerrie + 1 glas vruchtendrank
T: Appel
L: 2 boterhammen 1 met philadelphia light, en 1 met katenspek + flesje vruchtendrink + 1 cup a soup champignon

Verder ben ik nog niet. Maar ik zie nu dat ik wel veel van die vruchtendranken krijg..

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-11 15:13

Ben niet echt een kauwgumkauwer :D En eierkoek, daar ga ik dan de winkels eens voor afstruinen :D Is hier heel moeilijk te vinden :(

O: 2 sneetjes brood met een plakje kaas tussen
T: 2 mandarijnen
M: 4 sneetjes brood met kalkoenfilet
T: nog geen idee :') Iemand tip?
A: stukje vis met 2 aardappelen en half bord spruitjes

Water drinken op een lege maag word ik enorm misselijk van, maar zal dan al meer proberen drinken na mijn eten.

Vroeger (een week geleden haha!) at ik tussen de 10 a 15 sneetjes brood (hoezo verveling := ) dus die 6 van vandaag zijn aardig qua mindering.

Jojoju

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-11 15:13

Hallootjes Lieve afvallende Bokkers!

Ook ik ga eraan geloven... dat mag ook wel want ik heb echt veel overgewicht (weeg nu 125 kilo *bloos bloos schaam schaam*). Ik had het idee om s'ochtens en s'avonds een shake te nemen en als lunch een 'gewone' lichte maaltijd, ik ben nu eenmaal een broodmens :) dus 2 boterhammetjes en een rauwkost salade. Ik weet dat ik het kan want ik ben 2 jaar geleden 25 kilo afgevallen met een startgewicht van 118 toen..dus ik kan het wel. ( en het er weer aan eten kan ik ook dus.. :P )

HET probleem... na het avondeten heb ik altijd nog wel trek in iets lekkers (wie kent het niet ) tot een uur of acht kan ik mezelf inhouden, maar dan moet ik echt iets te knabbelen hebben en dan komen er zonnebloempitjes uit de kast tevoorschijn. Weet iemand of dit erg slecht is? Lijkt mij van niet, op het zout na dan... maar weet het niet zeker, h-e-l-p gheghe

Hilde_q

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-11 15:17

Anneert schreef:
Woow, netjes hoor, mensen gaan hier goed!
Wat ik opmerkt is dat ik nu ik bezig ben, veel meer moet plassen.
Maar neem aan dat dat goed is, toch? Tenminste, dacht dat vochtverlies goed voor het afvallen was

Plassen is altijd goed. Urine neemt de afvalstoffen uit je lichaam mee naar buiten ;)

Lins_Vetra

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-11 15:19

Hoi Wiebke: op de pagina hiervoor staan super handige tips!! Zijn veel lekkere dingen hoor! Je lekkere trek moet je uit kunnen schakkelen. ZIt tussen je oren :P

*\o/* Is het al 2.15 uur?! Heb nog geen honger en over een kwartier eet ik al m'n tussendoortje! misschien kan ik dat later eten...

Sowieso nu m'n soepje :D

Eefske

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-11 15:20

Ik merk dat m'n buik minder honger heeft dan normaal maar dat ik wel heel veel aan eten denk :=

Pasamba

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-11 15:22

Gaat iedereen nu al op de weegschaal ofzo? Ik ga echt pas maandag.

Anneert

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-11 15:23

Ik heb het hele snoepen afgezworen. Gister naar de oma van mijn vriend geweest, had ze speciaal voor ons Bossche bollen gehaald, heel moeilijk om die af te slaan.
Maar het is gelukt! :D

Pasamba

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-11 15:24

Knap hoor! :D

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-11 15:25

Ik ga morgen op de schaal, het motiveerd me als ik ben afgevallen.Heb alleen een te traag werkende schildklier en bijnieren.De hormonen geven bijwerkingen,zoals vreetbuien,vochtvasthouden en aan komen pfffffffffff.

frgheaven

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-11 15:27

Hallo wiebke,

Zonnebloem pitten zijn erg slecht. Er zit namelijk veel olie in. (denk aan zonnebloemolie)
Ze zetten erg snel aan en geven daarintegen ook niet echt een vol gevoel, met gevolg dat je er best wat moet eten wil je iets in je maag hebben.

Toch zie ik mensen hier veel cup a soup drinken. Dit is echt de dikmakers onder de soepen. Er zitten veel vetten en verdikkingsmiddelen in.
Als je dan echt een soepje wilt hebben omdat je een beetje flauw bent bijvoorbeeld, dan zou ik aanraden om eens per week een klein pannetje soep te maken met veel groenten etc.
Gebruik dat ipv gehaktballetjes runderpoulet, dit is mager vlees.

Als je de soep klaar hebt kun je hem in porties invriezen. Bakje uit de vriezer halen of mee naar je werk, in de magnetron en klaar :D Vele malen beter!