Het ik ben begonnen met hardlopen topic VI

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Puchje

Re: Het ik ben begonnen met hardlopen topic VI

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 19:29

Een goedenavond!
Vandaag viel werk me gelukkig best mee. Kids zijn zó lief :)
Heb mn rol behang in de kast kunnen laten staan gelukkig :=

Klasse Wenk! Hoop dat je wat hoort!

Ik heb me net in de auto bedacht wat ik nog niet heb voor mn hardlooptenue: een eierdopjesmuts. Ik krijg altijd zo'n koud hoofd met hardlopen :+

Anoniem27

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 19:35

Kom ook even weer langs!

Wat een leuke loopagendas van iedereen. Ik heb alleen de 10km nog maar vast staan op 28 mei. Verder doe ik denk ik in maart nog een 5km loop. Ga nog even kijken welke.

Vriendje is nog steeds thuis, hij wil zelf even afwachten of dit gewone griep is of langer aan blijft houden en/of snel weer terug komt. Dan gaat hij wel naar de huisarts en gaat bespreken of hij niet toch 6 wkn antibioticum kan krijgen ipv 10 dgn. Ik ben inmiddels een beetje 'kapot' van al m'n zorgen. Ben echt alleen maar met die vervelende Lyme bezig, t is nu tijd om wat te relativeren want anders houd ik 't niet vol. Tenslotte heeft hij nog geen nare neurologische of cardiale klachten en is dit voor 't zelfde geld wel een griep.

Straks dus naar de sportschool. Tijd voor m'n looptraining! 2x12min met 2 min wandelen tussendoor. Hopelijk doet 't me goed.

Fan, beterschap! Ik loop overigens nog met een hele oude simpele MP3 speler die ooit nog van mijn vader is geweest (+/- 6jr geleden!) :D

Wen, benieuwd naar je sollicitaties, zal mee duimen!

En iedereen die vandaag gaat lopen of heeft gelopen! Succes. :)

Puchje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 19:37

Jeetje Marjolein, doe het rustig aan!
Hoe moeilijk het ook is om je vriend zo te zien, jij mag er niet aan onderdoor gaan!
Succes met lopen straks :)

Anoniem27

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 19:47

Dankje Puchje, dat is ook precies wat ik niet wil en daarom probeer ik een klein beetje de knop voor mezelf om te zetten. Tenslotte kunnen we niet in de toekomst kijken en heb ik daar ook geen invloed op.

*Wat een enorme (schadelijke) brand daar in Moerdijk! Eng hoor*

patos

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 20:13

Goede tip Fanneke, zal eens op amazon.de kijken!

Ben net terug van STR les 1 (jeah.. ;) ) Op het laatste stuk stond de koude wind recht in mijn gezicht dus toen hadden mijn astma-longetjes het even wat zwaarder. Wel lekker om weer begonnen te zijn, vrijdag is soiezo veel makkelijker omdat dan de wind minder is en de temp. hoger.

Iedereen die vanavond nog gaat lopen, succes!

@ Marjoleintje; ik had het niet helemaal meegekregen, maar wat zijn de symptomen waardoor jullie aan Lyme denken?

Edit: sorry, heb even teruggelezen en het gevonden. Goed dat je er zo bovenop zit, zou ik ook doen als mijn vriend zo aan het tobben was. Aan de andere kant; er zijn momenteel veel mensen aan het kwakkelen met hun gezondheid door griep/zware verkoudheid, iedereen rolt daar weer anders doorheen en het zou in ieder geval de longklachten verklaren.
Laatst bijgewerkt door patos op 05-01-11 20:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem27

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 20:18

Lyme is sowieso vastgesteld bij hem, want hij heeft in nov de EM (erythma migrans) dus de rode kring gekregen. Heel typisch, hij had op 9juli een teek op zijn bovenbeen, die verwijderd, en in nov ineens een hele rode/paarse kring wel ter grootte van 10cm in diameter. Ik ben heel blij dat die kring er is gekomen, want als hij allemaal onverklaarbare klachten had gehad (en dus geen EM) was Lyme moeilijk te diagnosticeren. En de EM is een vastgesteld teken dat het de Lyme-besmetting betreft.

Nu heeft hij dus sinds de antibioticum is afgelopen (1 dec), 2x griepklachten gehad, waarvan de 2e keer op dit moment is. En dus ook andere klachten als snel vermoeid, moeite met (scherp) zien, pijnlijke spieren etc.

(zal er nu even over ophouden, tenslotte gaat dit topic om 't lopen! :) )

patos

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 20:27

Anoniem27

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 20:39

Ik had die link nog niet Patos, bedankt! In de behandelmethoden staat wel dat er aanwijzingen zijn dat bij EM 10dgn doxycycline 2d100mg voldoende blijkt te zijn. Dus dat biedt uitkomsten, hij heeft gelukkig nl nog geen tekenen van andere ernstige complicaties. Maar...de onderzoeken komen uit '99-2000 dus, al 10 jr geleden. Wie weet wat er nu is veranderd... (goed weer ontopic).

Ik ga me omkleden en naar de sportschool!!! :)

patos

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 22:07

Anoniem27

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 22:27

Ik ben weer terug! Ik heb heerlijk gelopen in de sportschool! Even m'n gedachten op 't hardlopen gefocust...lekker muziekje erbij. (sensation white).

Heb in totaal 4,4 km gelopen in 30min en 30sec en 250kcl verbrand. 2x12min hardgelopen met een tussenpauze van 2min. Hardgelopen op 9,5km/h en tijdens 't hardlopen 2x versneld naar 10km/h. Kortom ik word er gelukkig van! :D

Nu ff lekker douchen!

@Patos, ik heb geen ervaringen met zooltjes...

scooby09

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 22:35

Zo goed zeg marjolein haha ik heb ook even gelopen op de band maar mijn uitschieter van de versnelling komt niet bove de 9 km
Dan zak ik terug naar 8km kom ik bij en ga weer versnellen.
Daarna in een rustiger tempo uitgelopen.

Nu fris gewassen weer klaar vrijdag weer een fitheids test op de sportschooleens zien of die verbeterd is na een periode van 10 weken.
aangepast programma gevolgd namelijk....

Ik heb geen idee patos...is misschien anders een fisio niks bij sommigen kun je loopanalyse laten maken.
om te kijken hoe je bewegings patroon is.

Zo ik ga zo slapen tot morgen

hetbommeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 22:56

Zo, daar ben ik dan ook nog even.

Marjoleintje, goed voor je vriend zorgen maar ook goed voor jezelf. Hij heeft er niets aan als je straks jezelf voorbij rent. En een dikke knuf van mij, kopzorgen zijn niet leuk.

Fan, beterschap.

Scoob, wat een tijden en wat een nacht. Vannacht lekker slapen.

Wen, ik ga voor je duimen!

Vandaag weer mama dag en hier ook geen behang of ducktape nodig gehad :o Na het eten naar Zorro en ik was blij dat ik er naast stond ipv erop. Sjeesen en bokken aan de longe maar wel oortjes naar voren ;) Hij had er zin in :):) Daarna naar huis, toen was er nog mix aan t handje, snel loopkleding aan en begonnen met lesje 1 van de 15 km (alweer). Na 5 min was het buiten een ijsbaan, heb glibberend mijn training gedaan maar leuk was anders. Regen op bevroren dek is nie handig nie :n

Vanaf vannacht wordt t wel warmer en helaas ook natter :(

Nu nog even glibberen om de hondjes te legen en dan lekker mijn mandje in :Z morgen weer een druk dagje voor de boeg.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-11 00:18

patos schreef:
Heb net deze zooltjes http://www.hardloopcentrum.nl/fisher-running.html&color=&size=40 gekocht als tussenoplossing tot ik een keer bij de podotherapeut terecht kan.

Iemand ervaring mee toevallig?

Ik heb ze ook! Ik had erg veel last van blaren en nu ik deze heb zitten mijn schoenen stabieler en lijk ik mijn voeten beter af te wikkelen.

Fanneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-11 08:23

Goodmorning! :O

Lekker dagje Bom :j
Mooie tijden Marjoleintje! +:)+ En je hoofd wat leger?

Toch weer op! Ben uit mijn bed verdreven door manlief, die is al nachten aan het snurken. Ben deze week al 3 keer 's nachts een etage hoger of lager verhuisd met mijn kussen en dekbed. Vanmorgen was ik het echt zat en heb ge eisd dat hij vandaag naar de drogist gaat. Ben helemaal gesloopt door al die korte en gebroken nachten.
Ik ga ook gewoon werken en zie wel hoe lang ik het vol hou

lauralarissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-11 08:27

Goedemorgen allemaal!

Vandaag weer hardlopen. Ben benieuwd hoe het deze keer gaat! Vandaag ook kiojken of ik weer wat met mijn bijrijdpaardje kan doen.
Maar eerst: school haha.
Iedereen succes vandaag!

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-11 09:37

Goedemorgen :wave:

het heeft geregend *\o/* en flink ook :j Ik hoop dat nu al het ijs lekker verdwijnt en ik vanavond een rondje kan doen. Ik zal zo even kijken of ik het 5 km onderhoud goed op mijn Ipod heb staan, heb er zin in :j
Nu nog wel in elk geval :D

Maar ik wil echt serieus ook een paar kilo kwijt en daarvoor moet ik echt gaan bewegen.

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-11 09:44

Goedemorgen!

Marjoleintje, wat goed! Idd wel om jezelf blijven denken hoor.

Scooby ook al lekker gelopen.

Oei Bom, gladheid is nie leuk...

Heb net een solli in Lelystad eruit gedaan... :D

Gister qua eten enorm slechte dag gehad, ben uit werk naar de paarden gegaan. Kon om 18:00 in de binnenbak, dus toen gauw Lis gereden en de andere 2 er achter aan. Was rond 20:00 klaar met ze (met dank aan m'n vader die de volgende opzadelde terwijl ik afzadelde := ) en toen naar huis om te eten. Tja, dan ga je snaaien enzo. Dus...

Maar goed, vandaag weer netjes en dan ga ik vanavond weer lekker hardlopen. :D

hetbommeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-11 09:55

Nou Wen, ben benieuwd of het wat gaat worden in Lelytown, zal voor je duimen.

Fan, balen van die vent van je, herriestoppers in je oren? En sterkte maar weer.

Sas, je gaat gewoon vanavond :j *geeft alvast een schopje*

En vanochtend gelukkig geen gladheid meer *\o/* Hoefde gister in de gladheid maar 2x8 min in jog tempo daartussen 3 wandelen dus het was niet zo heel erg. Morgen lesje 2, moet ook makkelijk te doen zijn, 3x5 in matig tempo daartussen 2 wandelen. Rustig opbouwen. Schema duurt 12 weken, dus met een beetje mazzel heb ik voor de meivakantie alles kunnen afronden. Gaan dan met de sleurhut naar Frankrijk en mijn ervaring is dat het lopen daar niet zo goed bevalt, langs die drukke hoofdwegen waar het vrachtverkeer voorbij dendert.

En vandaag weer een drukke dat @ the office. 2 vergaderingen waarvan 1 van 15-17 uur wat soms nog even uitloopt.

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-11 10:00

Lekker joh, opbouwen met zo'n duidelijk doel!

Heb net ook weer een mooie route bedacht voor volgende week een keer ofzo. Is best ver volgens mij, zo ff nameten op afstandmeten.nl

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-11 10:02

hjajaja ik weet het :j
Komt wel goed denk ik hoor :j

Fanneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-11 10:28

Hier ook een schop aan SAK! ~~}>
Goed van je Bom, de 15km, dat doe je toch maar met 2 kids, baan, paard en ook nog een man die soms aandacht wil ;)
WenK, wat handig dat je vader kan helpen! :j Met al die beweging mag je best wel eens wat lekkers. Jij verbrand het toch wel.

Ik probeer mij ook weer te herpakken naar het menu van de diëtiste, maar mede dat ik mij niet zo top voel en doodmoe ben, merk ik dat ik te snel naar wat lekkers grijp. En dat is suiker, ws omdat mijn lichaam er om energie vraagt. Vanavond maar eens proberen op tijd naar bed te gaan of gewoon gelijk op zolder te gaan liggen.

Werkse vandaag! :wave:

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-11 10:30

Ja, daar was ik gister wel blij mee hoor... Dat ie kon helpen. Anders werd het nog later en dat vind ik toch ook niet lekker hoor. Vandaag zijn alle paardjes vrij en ga ik alleen maar hardlopen.

Oh maar dat is het bij mij ook hoor. Slaap net niet lekker, word vaak tussendoor wakker en daardoor sta ik moe op. Daarbij zit er een virusje in mijn lijf wat ik hardnekkig negeer/ontken en dat vreet ook energie.

klotshtiduj

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-11 10:50

Goedemorgen dames!

Sorry, niet zo heel goed bijgelezen...
Kom op dit moment chronisch tijd te kort!!!
@Iedereen die weer fijn heeft gelopen: TOPPIE ga zo door!!!

Helaas heb ik gister niet meer gelopen. Heb een beetje last van kofferstress zo vlak voor de vakantie en heb het gewoon te druk. Gister de hoefsmid nog een stal. Thuis bezig met de was etc. En rond een uur of 21:00 uur vond ik het risico op gladheid te groot! 3 dagen voor mijn wintersport ga ik maar geen risico's meer lopen!

Misschien vrijdagmiddag nog een klein rondje, en anders gaan we na de wintersport er weer bloedfanatiek tegenaan!!!

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-11 10:51

Lekker genieten van je vakantie Judith! Je gaat op wintersport toch? Beweging genoeg dan dus... :D

hetbommeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-11 11:11

Heerlijk vooruitzicht Juud!

En voor de virusbezitters: extra vitamine C, niet die lekkere met citroensmaak maar de 1000mg en dan Time Released. Wordt de hele dag door opgenomen in je lichaam. Werkt bij mij erg goed :j

Fan, dank voor je compliment, meestal is het een kwestie van time management en goede afspraken thuis. En ik werk maar 3 dagen per week, dat maakt het ook een stuk makkelijker. Alleen het huishouden schiet er nog wel eens bij in :o komt bij dat ik daar een gloeiende hekel aan heb. Net gezogen en een paar uur later kun je weer die stofzuiger uit de kast halen, zeker met kids, honden en katten. Het is zo ondankbaar werk zeg maar.

Net gehoord dat we dit jaar weer 1500 euro opleidingsbudget krijgen. Wil nog iets financieels mbt projecten doen. Iemand een tip? Ga sowieso even kijken bij de NCOI, heb daar goede ervaringen mee.