DewiRox schreef:Hoi,
Ik kwam dit topic tegen en wil graag ook even een tip geven.
Ik had ook best last van puistjes, maar deze kwamen nooit uit. Er ontstonden bij mij grote rode bulten, waar nooit een punt opkwam, dus hij ook nooit open ging. Ik kwam er nooit aan, maar op een gegeven moment werden het gewoon wondjes en dus later littekens en rode vlekken. Ik had al vanalles uitgeprobeerd, clinique enz.
Nou was ik laatst bij de huisarts (2 weken geleden) voor iets heel anders, maar toen vroeg hij of hij ook even mijn gezicht en rug mocht bekijken (heb namelijk ook zulke bulten op mijn rug, die ook zo zeer doen!). Hij noemde het wel acne, maar hij had het nog niet vaak gezien op die manier. Nou heb ik van hem eryacne gel gekregen, het bevat erytromycine. Ik smeer het nu 2 weken, 2x op een dag en het helpt zo goed! Na 2 keer dat ik het gesmeerd had kreeg ik wel een paar witte punten, die ik van de huisarts zachtjes mocht uitkneipen, daarna heb ik nooit meer een puistje gehad! Ook die grote bulten niet meer. Mijn huid komt nu echt tot rust, waardoor de rode littekentjes ook echt aan het weg trekken zijn.
Ik heb dus ook van die enorme bulten waar geen punt op komt. Ze blijven heeeeel lang zitten en trekken dan langzaam weg, maar je blijft ze zien. Mijn shs zegt dat het talgbulten zijn. Had jouw HA er ook een andere benaming voor of alleen acne? Ik heb het namlijk niet op mijn rug.
Hmmm, misschien toch ook maar een bezoekje brengen aan mijn HA...