Borstverkleining 3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

tamaramt

Re: [Centraal] Borstverkleining 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 20:59

mijn gewicht was goed; ong 70 kg bij een lengte van 1,73 en heb een bvk gehad en een lift; dat laatste was echt het eerste waar ik om vroeg want door de grote cupmaat hingen mijn borsten echt heel erg en dat deed ook erg zeer.
@anouk; afvallen doe je door gezond te eten; nietzozeer door veel sporten; boek v sonja bakker helpt erg goed.
kan zijn dat als je afgevallen bent dat je cupmaat ook kleiner word

joyce_eddy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 22:09

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 22:39

Femke_L schreef:
Hmm.. dat vind ik dan wel erg raar.. aangezien de meeste BVK juist pas vanaf D/E (en soms zelfs F) vergoed worden door de verzekeringsinstanties.

Ach, ik vind sowieso dat een ziekenhuis bekwamer is om met de nazorg om te gaan. Niets over de ingreep zelf zeg ik daarmee, want dat zullen ze allemaal opzich wel even goed kunnen. (afgezien het feit dat elke chirurg natuurlijk anders is.)

Nee dat ben ik met je oneens. De nazorg in de kliniek was perfect. Ik kon dag en nacht naar de zusters bellen de maand na mijn operatie, en als ik langs wilde komen kon ik hetzzelfde dagdeel nog terecht. Ik ben zelfs nog vorstelijk ontvangen voor littekenbehandelingen en evaluatie. Ik begrijp dat je zelf niet in een kliniek bent geopereerd, dus ik denk niet dat je daar helemaal eerlijk over kunt oordelen .. :) ik ben dan wel niet voor mn bvk in een ziekenhuis behandeld, maar als ik deze kliniek vergelijk met het ziekenhuis waar ik kom voor mijn darmen is de keuze snel gemaakt!

Fem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 22:55

Ik zeg ook niet dat de nazorg niet goed is in de tijd dat je thuis bent ;) !
Ik had het over het feit van de nazorg net na de operatie. Ik blijf erbij dat ik het onverantwoord vind dat klinieken hun patienten met drains in naar huis sturen.

Maar je hebt gelijk, ik kan niet oordelen over de zorg van een kliniek, net zogoed als jij niet kan oordelen hoe de nazorg in een ziekenhuis is bij een BVK ;) ..
Maar als ik hoor dat mensen met drains in hun lijf naar huis worden gestuurd, dan krijg ik daar de serieuze kriebels van.
Maar misschien ook wel omdat ik kotsziek (letterlijk en figuurlijk) was van de narcose en ik dus niet eens in staat zou zijn om met mijn drains het ziekenhuis uit te wandelen.
Natuurlijk is het ook in elk ziekenhuis anders.
Maar ik was blij voor de nazorg die ik kreeg in mijn ziekenhuis.

En toch vind ik het ook al wel iets zeggen over het feit dat ze in de kliniek (die van jou tenminste) maar t/m cup F opereren. Echt, nogmaals ik wil niets zeggen over de bekwaamheid van de chirurgen. Maar ik zou mij toch veiliger voelen in het ziekenhuis, dan thuis op de bank met mijn drains nog in mijn lijf!

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-11 12:02

vanochtend erg last gehad van de rechterborst; het voelde alsof de band vd bh zat te schuren tegen de littekens aan; dus de bh uitgedaan mbv mijn vriend en meteen was ik weer zo duizelig.
heb daarna met hulp van mijn vriend nog ff gedocht maar was weer erg duizelig; ik heb nu het corsetverband om vh ziekenhuis ipv de bh aangezien die nu in de was zit.
beide borsten jeuken ook verschrikkelijk en zijn bont en blauw; sommige verbandjes zaten weer vastgeplakt aan de hechtingen en dat was echt een hel om eraf te krijgen.
als ik dat vd week weer heb ga ik eerst dochen zodat dat dat los kan weken

horsiegek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 17:56

Jeetje vervelend! Kun je geen siliconen pleister op de hechtingen plakken? Dan plakken de verbanden niet aan de hechtingen, lijkt mij ook beter voor het herstel van de huid??

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 18:15

NeeN siliconenpleisters zijn heel heftig voor je huid en moet je pas gebruiken als je huid/littekens dat aan kunnen. Ik kreeg deze pas 6 maanden na mn bvk van de chirurg!! Dat heette dan ehm. Tsja hoe heette die krengen ik weet het niet meer haha :o

horsiegek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 18:17

O oke, ja dat wist ik niet!

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 18:33

op zich gaat het nu wel; wel heel veel hoofdpijn en regelmatig nog duizelig.
mijn schoonmoeder denkt dat dat nawerkingen zijn v d narcose. verder mag ik niet klagen; weinig pijn tot nu toe.
de jeuk is ook nog volop aanwezig helaas; echt erg; kan bijna geen kleding/stof meer op mijn borst verdragen.
ik ga straks mbv mijn vriend weer even proberen te dochen

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 19:39

Jup, ooooook dat ik herkenbaar! Ik ben echt wel 2 maanden ontzettend vergeetachtig geweest! :=
Het is nu even behelpen, maar uiteindelijk ben je echt overal van af :) Jeuk geeft wel aan dat er van alles in je borst bezig is, en hopelijk ook geneest!!!

Ik weet ook weer hoe die pleisters heetten: Scarban! Die krengen werden vergoed, maar de prijs die op dat doosje stond, aiaiai :oo Ik had er 4 voor de tepel en 4 voor de 'onderkant', samen 600 euro's!

s_casper

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 19:47

Ik heb zelf ook nog steeds open plekken. (het is nu 5 weken geleden) Het wordt gelukkig al minder, links is zo goed als dicht en rechts is nog wel een groot stuk open, maar al wat minder dan het eerst was. Ik trok eerst ook steeds mn wonden weer open omdat de gazen vast zaten, daardoor moet ik aan die ene kant van de grote wond een mepitelgaasje (soort silliconenspul) plakken en daarop heb ik dan een groot gaas. Aan de andere kant waar het minder open is heb ik heel even ook mepitel gebruikt, maar nu alleen nog een gewoon gaas met wat vaseline erop. Dat werkt ook tegen het vastplakken, maar is beter dan de mepitel, aangezien dat de huid ook juist weer wat 'weker' maakt. Maar aan de andere kant moet ik wel nog echt de mepitel,omdat de wond te groot is. En helaas zit er nog steeds weleens troep op mn bh, door de gazen heen.

Maar ik vond het er vanochtend echt ineens heel veel beter uitzien :) Twee weken geleden zag ik steeds maar geen verschil, niks wat leek op verbetering, toen was ik al blij dat de wond er niet slechter uit ging zien, maar vandaag leek ie toch echt een stuk kleiner en schoner. Heb nu eindelijk het gevoel dat het echt aan het dichtgaan is. En goedkomt,hihi.

Voordat de hechtpleisters eraf waren had ik dat ook, dat het vastzat en heel moeilijk was om los krijgen. Erg irritant he. Heb zelfs een stukje hechtpleister toen af moeten knippen,omdat het gewoon niet los ging van het gaasje,whaha.

Ben deze week voor het eerst weer gaan werken. Halve dagen, en vooral nog administratief werk. Moet nog even wachten met het bezoeken van clienten, maar het was wel heel leuk om mn collega's weer te zien en lekker onder de mensen te zijn. Ik werd alleen maar chagrijnig van dat thuiszitten. Maar ik moet zeggen dat het wel echt heel vermoeiend is. Ben echt versleten als ik thuiskom.

Die jeuk had ik ook zo erg. Toen het zo erg aan het vervellen was. Dat is nu gelukkig zo goed als over.

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 20:12

vervellen?? wat gaat er dan vervellen??
en mag ik vragen waar je die open plekken hebt en sinds wanneer je dat hebt? bij mij is niks open; soms kwam er nog wat wondvocht/beetje bloed vanuit de hechting (2dagen geleden) maar niks is open ; alles wel bont en blauw maar de hechtingen zitten verder prima.

s_casper

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 20:27

De hele huid van de borst zegmaar. Volgens mij hoort dat bij de genezing? Weet het niet zeker, de pc zei er wel iets over, en meerderen hier hadden er last van.

Precies op de drie-landen-punten. Ik zag dat pas toen de hechtpleisters eraf waren.
Links is het echt een klein gaatje op dat punt, want nu bijna dicht is. En rechts zit daar een wat groter 'gat' en dan daarboven een wond. Alsof dat rechte litteken wat naar beneden loopt opengespleten is. (klinkt een beetje eng, ik schrok me ook rot eerst, maar de pc zei dat het vaker voorkomt en dat het goed komt, dus nu ben ik wel gerustgesteld :) )

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 20:54

en wanneer is dat gebeurd? na het verwijderen van de hechtingen of zo? na hoeveel tijd?
ik heb zelf niks gehoord van mijn pc over eventuele open plekken die kunnen ontstaan of vervellen. alleen dat je minder mooie littekens kunt krijgen als je een slechte huid hebt(die heb ik); de littekens kunnen dan wat rood worden en dat er minimale kans is op tepelafsterving maar dat komt bijna nooit voor en moet dan volgens mij in de 1 48 uur gebeuren.

vraagje; hoe zagen jullie tepels eruit na de operatie? ik maak me daar wat ongerust over namelijk; ene kant lijkt net of de tepel er los op zit; wat dik en gezwollen en helemaal strak en steekt uit en andere kant is de tepel naar binnen getrokken en verrimpeld zeg maar.
weet niet hoe ik het goed moet omschrijven; dit was al zo toen het verband in het ziekenhuis eraf gehaald werd en de onderzoekende pc heeft er toen niks van gezegd.
ook heb ik erge jeuk en soms wat steken bij de drainplekken; er zit daar overheen nog wel een pleister.
heb net trouwens weer gedoched en dat ging al weer stuk beter en ben niet duizelig geworden ;)
verband vd onderkant vd borst zat klein beetje wondvocht en wat bloed en op de tepel niks meer
dus al met al niet zo verkeerd dacht ik zo ;)
wel zijn de borsten geel, blauw en paars; ene kant ook veel erger dan andere kant en aan de onderkant zitten een paar bloeduitstortingen

s_casper

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 21:03

Volgens mij vlak na het verwijderen. Weet het eerlijk gezegd niet zo goed meer.
Wel raar dat je pc niet gezegd heeft dat er kans is op open plekjes. Er is altijd kans op, werd mij voor de operatie al verteld. Maar het hoeft natuurlijk niet altijd te gebeuren! ;) Gelukkig was je vandaag niet duizelig. Hoelang is het nu geleden voor je? Volgens mij klinkt het allemaal wel normaal hoor, wat je beschrijft. En als je twijfelt moet je gewoon het ziekenhuis bellen.
Mijn tepels zagen er eigenlijk gelijk wel goed uit, hadden best snel weer de normale vorm, maar hoor van anderen dat ze nog wat langer een andere 'vorm' hadden. Als de kleur gewoon normaal is, trekt het later volgens mij allemaal wel gewoon bij.

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 22:22

ik ben afgelopen vrijdag geopereerd; nu 6 dagen geleden dus. de tepel die nog wat gezwollen is is ook wat blauw nog en de andere tepel die naar binnen zit is gewoon roze

Tuedelue

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-11 22:50

@ tamarant
wow ik mocht de eerste 16 dagen niet douchen, was echt een hel.
Dat met die jeuk heb ik ook heel erg gehad, ik werd er knettergek van, maar idd zoals al gezegd is wil dit zeggen dat er vanalles aantoe gaat in je borst en het is dus alleen maar een goed teken.

De tepels zo raar had ik in het begin ook, komt allemaal weer goed.

En dat de borst helemaal begon te vervellen had ik ook, maar in het zh zeiden ze dat het kwam van de desinfectie, ik moest 2 dagen voor de operatie al met zo'n scrub 3x per dag mijn borsten wassen en na de operatie steeds met een desinfectie lotion over de littekens alvorens de gaasjes erover gingen, en blijkbaar kwam het van de desinfectie nu 12 weken verder totaal geen problemen meer.

tepels zijn weer normaal, heb weer normale huid, kan alles weer ( zelfs bodyprotector dragen zonder pijn etc) en mijn littekens zijn heeeel mooi geworden, arts stond er versteld van.
dus maak je niet teveel zorgen, je hebt geen rare afwijkingen tot nu toe

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-11 22:53

ik mocht 2 dagen na de operatie al dochen; 16 dagen niet dochen lijkt me verschrikkelijk; waarom mocht je zo lang niet dochen?

en na hoeveel tijd kon jij weer alles? en kon jij weer gaan paardrijden enz?ik kan best wel veel met mijn armen, meer dan ik had gedacht in ieder geval.
ben sinds gisteren ook niet meer duizelig geweet en hoop binnenkort weer eens naar mijn paard te kunnen (ben ik al een week niet geweest)

Tuedelue

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-11 11:42

ik werd net voor kerstmis geopereerd dus bij mij gingen de hechtingen na 3 dagen er al uit en toen zei dat chirurg dat ik maar 6 dagen extra moest wachten met douche. Was idd heel irritant vulde me echt smerig want ja wassen met een washandje is ook niet alles.

Ik heb echt 6 weken gewacht met autorijden enz. dus ook zo lang niets over mijn hoofd aangedaan maar alles met knopjes en niets boven uit de kast pakken etc omdat ik vond dat ik beter 6 weken niets kon doen als mijn hele leven met lelijke littekens te moeten lopen ( ben net 19 geworden).
Paardrijden heb ik 8 weken mee gewacht dat had de chirurg ook gezegd, ben wel al eerder op stal geweest maar heb dan alleen een beetje geaaid en mijn vriend deed dan poetsen en buitenzetten etc.

Na die 8 weken heb ik 2 weken alleen echt brave paarden gereden zodat de kans dat ik zou vallen heel klein zou zijn, maar daarna ook weer gewoon op de jonge paarden met bodyprotector en dat ging goed, ben er zelfs vorige week vandaf gedonderd op mijn zij terecht gekomen maar totaal geen pijn gehad aan de borsten ofzo en heb er ook niets aan overgehouden.

kwa duizeligheid viel het wel mee heb ik alleen meteen na de narcose gehad toen ze me in het zh lieten opstaan om naar de wc te laten gaan waarna ik flauwviel en de ag erna nog een beetje als ik opstond maar dat ook alleen maar in de morgen 's middags was alles ok, verder ook geen last van gehad.

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-11 12:55

na 3 dagen de hechtingen er al uit??? ik dacht dat ze daar minimaal 14 dagen mee moesten wachten.
ik mag in principe alles doen van mijn pc als ik het kan; zoals dingen uit kastje pakken enz maar wel gewoon kleine simpele dingen dus niet ineens ff de hele kast opruimen of volop gaan poetsen of zo.
ik trek dus ook soms een trui aan/uit over mijn hoofd; maar tot nu toe leef ik bijna in mijn pyama.
ik hoop over 5 weken weer op mijn paard te kunnen gaan rijden. ff afwachten hoe het allemaal geneest als de hechtingen eruit zijn.

Tuedelue

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-11 21:27

ja idd had hij ook van te voren gezegd, maar toen ik na het weekend op controle moest ( dus 3 dagen na de op) zei die haal ze der maar uit ziet er goed uit, en die assistente ook meteen van uhmmm ze is pas 3 dagen geleden geopereert he, en ze diegene met complicaties ( had hevige bloedingen en ze kregen het niet gestold)maar toen zei die weer van nee haal er maar uit het ziet er goed uit en als het zo erg geweest was had ze weer moeten bloeden ( ze hadden me laten opstaan 3 uur na de narcose en ik was flauwgevallen op het toilet en toen hadden de zusters me van het toilet afgetrokken en blijkbaar mij laten vallen en aan mijn armen getrokken wat dus eig helemaal niet mocht, maar gelukkig toen geen bloedingen meer gekregen.)

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-11 00:38

jeetje wat een verhaal.

ik heb zelf sinds een paar uren steken aan de rechterkant onder mijn borst; alsof je hard gelopen en te hard en je daar steken van hebt.
is geen fijn gevoel. ook de jeuk is helaas nog volop aanwezig

Tuedelue

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-11 09:44

mhh kijk maar uit. Als je borst ook hard begint te worden kan het eventueel een inwendige bloeding zijn

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-11 11:46

denk dat het mijn eigen schuld is; heb gister teveel gedaan
echt balen, ik lig veel op bed maar probeer ondertussen zelf ook wat dingen te doen; zoals een glas pakken; administratie wegwerken in mappen, opruimen. Ik denk dat dat toch(als is het niet veel en niet zwaar)teveel is geweest. ff nog meer rustig aan doen dus

joyce_eddy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-11 13:45

tamaramt wel rustig aan doen he! niet teveel doen.

beter nu rustig aan doen en minder pijn/ littekens overhouden!