Migraine: deel2

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

lammie2701

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-11 08:23

Laurabram schreef:
Lammy, balen zeg. Hoe kan dat dan lekken? Loopt er dan ruggenmergvocht uit ofzo?
Dan kun je bijna nog beter migraine hebben, da's met een paar dagen weer beter.

In een tussenwervelschijf zit veel vocht (volgens mij geen ruggenmergvloeistof, dat zit volgens mij in het bot) en door die scheur kon die vloeistof eruit lekken en die vloeistof schijnt dus nogal agressief te zijn voor je spieren en zenuwen...nou dat kan ik dus ook goed merken..

verder iedereen bedankt voor de beterschapjes en :(:)

joyce2

Re: Migraine: deel2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-11 08:54

He gatsie lammie... Hopelijk knap je snel op!

De rest van de dames sterkte! (ik ben saai, want ik heb nog steeds geen migraine gehad)

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-11 11:11

Ha Joyce , lekker dat het zo goed met je gaat!! Ik heb vandaag wel weer hoofdpijn, geen migraine maar zo'n zeurend gevoel in je hoofd :r

Pinacolada

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-11 12:23

Ik ook, niet echt au maar zeurend en gewoon een half hoofd en dan doet de rest van mn lijf mee. Bah, wou graag paardrijden vanmiddag en moet werken tot 8..maar of dat rijden zo wel wat word.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-11 22:02

Dat zeurende heb ik ook nog wel hoor, niet zo vaak meer als eerst, maar ik heb af en toe van die weken erbij zitten dat ik denk, gatver... Alsof je elk moment migraine kan krijgen, maar dat blijft nog steeds uit, gelukkig! Hebben jullie je al laten testen op vitamine D tekort? Het is zoooo de moeite waard!

noekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 13:06

Dag allemaal,

heb zelf ook erg veel last van migraine. Heb nu medicijnen; Immigram. Wilde graag even weten wie dit nog meer gebruikt en of het erg helpt? Heb het nu 2 keer genomen en de eerste kreeg kreeg ik ongeveer een uur na inname nog een migraine en de tweede keer bleef de hoofdpijn ook en was ik er nog hartstikke duf van ook. Werkt het jullie wel?

Pinacolada

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 13:50

Jaaaaahhh, maar niet in de zin dat ik zo door kan met werk enzo..heb wel last van de bijwerkingen maar voor de hoofdpijn is het super.

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 17:51

Ik ben nu in Nederland op bezoek bij mijn zus en ik baal wel even want ik heb weer een verschrikkelijke hoofdpijn, niet normaal meer komt helemaal uit mijn nek vandaan. Ga mijn medicijnen maar even pakken }:0 Hoe gaat het met de rest van jullie?? Lammie is je rug al wat beter??
Joyce, de volgende controle gaan ze ook vit.D testen bij de dokter. Ook wil ik een amethyst kopen, wieweet helpt het??
Pina, hoe gaat het met jou?

Fredlover10

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 18:00

Ik heb helaas ook last van migraine, al vanaf mijn 4e jaar, en ik ben nu 13.. Er zijn scans gemaakt, onderzoeken gedaan en het enige wat eruit kwam is dat het komt door spanning en stress. Blijkbaar maak ik me onbewust druk over dingen en ben ik daar heel gevoelig voor. Ik mocht toen geen zware medicijnen slikken omdat ik nog jong was. Toen ik op vakantie was heb ik daar medicijnen gekocht. Ik heb een tijdje Spaanse medicijnen geslikt, uit Salou. Dat was een soort roze vloeistof, maar dan wat dikker. Zoals yoghurt ongeveer. En dat heeft een tijdje geholpen, maar daarna ben ik er immuun voor geworden dus ben ik opnieuw naar de kinderarts geweest in het ziekenhuis. En toen heb ik eindelijk(!) medicijnen gekregen, en deze werken gelukkig wel! Als ik ze inneem en even een uurtje ga liggen, is het zo weg!

Die heten trouwens Sumatriptan, voor als iemand het wilt weten :)

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 18:04

Fredlover, weet je niet de naam meer van die spaanse medicijnen?? Ben geinteresseerd

lammie2701

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 18:05

rocymax schreef:
Ik ben nu in Nederland op bezoek bij mijn zus en ik baal wel even want ik heb weer een verschrikkelijke hoofdpijn, niet normaal meer komt helemaal uit mijn nek vandaan. Ga mijn medicijnen maar even pakken }:0 Hoe gaat het met de rest van jullie?? Lammie is je rug al wat beter??
Joyce, de volgende controle gaan ze ook vit.D testen bij de dokter. Ook wil ik een amethyst kopen, wieweet helpt het??
Pina, hoe gaat het met jou?

nee rug is nog niet beter, we weten nu wel wat het is en verder krijg ik er sinds vorige week fysio voor, maar merk tot nu toe weinig ervan...mag nu ook zeker 3 maanden niet rijden...

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 18:07

Jeetje Lammie, daar ben je ook mooi klaar mee, :(:) :(:) komt het wel weer helemaal goed?? En heb je dan nu sterkere pijnstillers ofzo?

Pinacolada

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 18:16

Jeetje dat is lang! Kun je verder wel wat dan?

Ik loop sinds vorige week weer bij fysio, had steeds last van zere nek en daardoor ook weer hoofdpijn dus heb ze maar eens gebeld. En wordt vergoed, dat scheelt :P. Heb nu een andere fysio bij toeval, ben met deze wel blij. Vrijdag heeft ie me gekraakt, zat van alles vast in mijn rug. Tm maandag voelde ik me echt top! Gister was het helaas helemaal mis, kon mn hoofd niet meer normaal draaien zonder pijn en had verschrikkelijke hoofdpijn. Vandaag gelukkig rustig dagje qua werk. Bij mij komen die nekklachten waarschijnlijk grotendeels doordat ik vaak op mn buik slaap. Dat ben ik nou aan afleren (met moeite :P..ligt zooo lekker maar is zooo slecht).

lammie2701

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 18:17

rocymax schreef:
Jeetje Lammie, daar ben je ook mooi klaar mee, :(:) :(:) komt het wel weer helemaal goed?? En heb je dan nu sterkere pijnstillers ofzo?

ik ben nu juist terug gegaan naar lichtere aangezien er eigenlijk niks echt helpt, maar het wel het scherpste randje afhaalt...
en verder moet ik met fysio zorgen dat de pijn minder wordt en de rest vooruit gaat...(heb namelijk een scheurtje in een tussenwervelschijf en die heeft gelekt tegen zenuwen en spieren aan en die zijn daardoor geirriteerd en daardoor heb ik dus uitvalsverschijnselen in mijn rechterbeen)...maar fysio heeft mij gegarandeerd dat alles weer goed gaat komen en dat ik gewoon mijn eigen werk zal kunnen blijven doen en weer zal kunnen paardrijden...

lammie2701

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 18:18

Pinacolada schreef:
Jeetje dat is lang! Kun je verder wel wat dan?

Ik loop sinds vorige week weer bij fysio, had steeds last van zere nek en daardoor ook weer hoofdpijn dus heb ze maar eens gebeld. En wordt vergoed, dat scheelt :P. Heb nu een andere fysio bij toeval, ben met deze wel blij. Vrijdag heeft ie me gekraakt, zat van alles vast in mijn rug. Tm maandag voelde ik me echt top! Gister was het helaas helemaal mis, kon mn hoofd niet meer normaal draaien zonder pijn en had verschrikkelijke hoofdpijn. Vandaag gelukkig rustig dagje qua werk. Bij mij komen die nekklachten waarschijnlijk grotendeels doordat ik vaak op mn buik slaap. Dat ben ik nou aan afleren (met moeite :P..ligt zooo lekker maar is zooo slecht).

met mijn whiplash kon ik langer niet rijden...namelijk 6 maanden en dat met en paard waarvan je weet dat ze elke dag gereden moet worden...(kort na mijn herstel is zij overleden)

Fredlover10

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 18:31

rocymax schreef:
Fredlover, weet je niet de naam meer van die spaanse medicijnen?? Ben geinteresseerd

Apirofeno :)
Afbeelding

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 18:43

Dankje Fredlover, kan ik ook eens navragen.

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-11 20:37

Hallo! :D

Hoe is het met iedereen hier?
't Is hier rustig ... hopelijk een goed teken?! (Ik kon het topic zelfs eerst niet meer terugvinden! ;) )

Even een vraag: ik heb de laatste tijd erg veel last van 'vlekken en trillingen' voor mijn ogen, het bijverschijnsel van de migraine maar dan zonder de hoofdpijn. Het komt zomaar opeens opzetten, zonder aanwijsbare oorzaak en verdwijnt na een half uurtje weer. Heb het ook als ik gewoon rustig zit of zelfs in bed lig. Erg lastig, want ik kan dan bijna niets meer zien, dus vooral onderweg heel erg vervelend.

Herkent iemand dit? En zo ja, wat is er aan te doen ...?

concetto

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-11 20:44

Nee herken ik niet.
Wel vaak een tintelend of dood gevoel in mijn vingers.
Ik ben al 15 jaar migraine patient.
Meestal 2 tot 3 aanvallen in de week.
Sinds kort gebruik ik het medicijn Zomig, samen met een zetpil paracetamol 1000 met cyclicine.
Dan ben je na 2 uurtjes weer op de been, ipv een hele dag of 2 op bed.
Ik moet zeggen dat de bijwerkingen ook vrij heftif zijn, maar ik heb het er wel voor over, ik heb nl een gezin met 2 kleine kids en 4 paarden om te rijden.
Ik heb geen baan meer, want laten we eerlijk zijn wie wil er nu iemand aan het werk die je gem. 2 dagen in de week laat zitten?
Ondanks dat best gelukkig! Sterkte allemaal met jullie koppies....

lammie2701

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-11 20:49

hier gaat het nu wel weer goed, had alleen een paar weken geleden een hele slechte week met elke dag een aanval (stress) (gebruikte hiervoor elke dag 2 paracetamol met codeine en de imigran neusspray als ik het aan voelde komen en dan na 2 uur weer 2 pcm met codeine), maar nu is wat dat betreft alles weer onder controle...

heel af en toe zie ik ook wel eens vlekken en trillingen voor mijn oog (mijn luie oog) maar of dit iets met migraine te maken heeft? ik denk het in mijn geval niet.
de enigste medicatie die ik nu nog vrij veel gebruik is de paracetamol met codeine en ibuprofen 600 ivm mijn rug die nog steeds niet jofel is...

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-11 23:11

Met mij gaat het helemaal niet goed wat de hoofdpijnen betreft, zelfs de dokter weet niet meer wat ze met me aanmoeten, geen enkel medicijn helpt meer, alles wat jullie hier al beschreven hebben heb ik al geprobeerd, nu op het moment heb ik al weer 4 dagen hoofdpijn , met trillingen en misselijkheid. Ik baal dus. Hoop dat het met jullie wat beter gaat.

Laurabram

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-11 23:16

Hé, topic leeft weer.

:(:) voor alle zere hoofden.

Die dingen die jij beschrijft herken ik niet op zichzelf Simodi en ook niet zo erg.
Toch heb ik er wel eens van gehoord dat het kan hoor, is toch vorm van migraine. Maar wel heel vervelend als het zo erg is.

Lammie, fijn dat het weer beter gaat, balen zo'n terugval.

Concetto, klinkt niet als een situatie waarin je veel uitgeschakeld wilt zijn. Helaas wordt daar niet naar gevraagd.

Hier gaat het redelijk. Helaas wel maandag en donderdag last gehad (niet handig als je op Equitana loopt :roll: ) . Maandag met een Imigran onderdrukt en da's vragen om moeilijkheden. Meestal komt het een paar dagen later toch weer opzetten. Nu gaat het weer, 't is alleen nog een beetje mistig boven.

Rocymax nog steeds aan het dokteren.... Schiet niet op zo hè.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-11 09:29

Ik vind het best sneu om te zeggen, maar ik heb al heel lang geen migraine meer gehad, alleen af en toe nog (flinke) hoofdpijn. Dus wie weet ben ik officieel genezen?!

Vlekken voor mn ogen heb ik nog steeds wel eens en heb idd soms het idee dat mn ogen trillen, maar dat gaat vrij vlot weer over en het is nooit zo heftig dat ik amper meer iets kan zien. Of het met migraine te maken heeft.... Geen idee!

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-11 11:17

Joyce, dat is alleen maar heerlijk als je er geen last meer van hebt!! Ik heb nog wel heel veel last en ik weet niet of iemand dit herkent; Ik heb het de ene dag aan de ene kant van mijn hoofd en de volgende dag aan de andere kant 8)7 Om gek van te worden %)

eroslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-11 11:25

hey dames, was het topic kwijt... maar we bleken dus een nieuwe te hebben kan je na gaan hoe erg ik jullie heb verwaarloosd!

Hier gaat het de laatste tijd niet zo goed. Ben bang dat het komt doordat ik nu aan de pil ben gegaan. Heb nu bijna elke week wel weer meerdere aanvallen... gelukkig wel kleintjes maar is niet goed. Nu ook weer last.

Zie dat het hier ook weer niet zo lekker gaat.