Kunnen we een beetje OT blijven? Het gaat niet om tattoo's, piercings op allerlei plekken of om autorijden en stemmen
Het gaat simpel om de vraag of een meisje van 6 (dat is ze dan namelijk) wat het
zelf wil (en dus niet gepushed wordt door haar ouders, ik ben er zelf echt te schijterig voor) te jong is voor gaatjes schieten of niet. Duidelijk zijn er verschillende meningen maar over het algemeen is 6 zo'n gekke leeftijd nog niet.
En ja ze wil het dus ZELF. Zo zelfstandig/ koppig/ eigengerijd was ze al in mijn buik (ik mocht niet op mijn linkerzij slapen, dan kreeg ik "klappen" en schoppen van binnen. HAAR ruimte!) ze is al zelf geboren op haar tijd (ja ik meen het, die kwam eruit voor de verloskundige er echt erg in had) en ze is erg zelfstandig. Weet precies wat ze wil en dat is nu dus oorbellen.
Ayasha schreef:Hoe je het ook draait of keert, IMO ga je in tegen het beslissingsrecht over eigen lichaam als jij als ouder beslist dat er gaatjes moeten komenomdat dat zo schattig is. En dat is mijn grootste probleem, als het kind het zelf wil, sja waarom dan niet... Maar als ik zie dat ouders het gewoon laten zetten "omdat het nu nog geen pijn doet en later kunnen ze'm toch wel weer uit doen als ze het niet willen". Dat vind ik niet kunnen. Wil je der een pop van maken koop dan leuke kleertjes. Maar doe in hemelsnaam geen onnodige, relatief permanente dingen.
Zoals gezegd: ZIJ wil het dus zelf. Voor mij hoeft het nog niet. Ik heb haar ook aardig wat stof gegeven om na te denken. Zoals het doet pijn, het is daarna nog steeds gevoelig en het kan ook een paar dagen pijn gaan doen. EN ze wil het nog steeds. Heb zelfs zachtjes (!) in haar oorlel geknepen, dat vond ze al naar... en verteld dat het zoiets of wrs zelfs meer pijn zal doen. Ik laat het nu rusten tenzij ze er zelf over begint. Dan zien we na het afzwemmen wel verder.
Vjestagirl schreef:Ik ben het ermee eens dat de leeftijdsgrens omhoog mag naar 16. Ik ben het er ook mee eens dat het een beslissing is op puur esthetische gronden, die een permanente verandering aan het lichaam is. En ik vind dat je best 'echt groot' mag zijn voordat je zoiets mag beslissen.
Zoals ik al zei, laten jullie dan allemaal je 6 jarige ook zelf haar eten, al haar kleren en hoelaat ze opstaat en naar bed gaat kiezen? Waarom zijn ze dan wel groot genoeg om te beslissen over permanente veranderingen aan hun lichaam?
Het gaat om gaatjes in de oren! een volledig geaccepteerd iets! Ze wil geen 20 sterretjes op d'r snuit laten tatoeren...
En JA mijn dochter kiest haar kleding inderdaad zelf (zowel in de winkel als wat ze aandoet en ik heb nog maar weinig correcties moeten toepassen omdat het echt niet kon. meid heeft gewoon smaak). Beide kids (5 en 8) beslissen hier mee over het eten en mogen zelf bepalen hoeveel ze eten (mits voldoende). Bedtijden zijn wel vast gelegd, maar als ze 's ochtends wakker zijn mogen ze rustig (!) op hun kamer spelen tot de aangegeven opstaantijd. Gaat hier prima.
Zo en nu weer On Topic aub.
En dat is: 6 jaa": dochter wil zelf gaatjes.... Wel of Niet doen?