Dunne mensen ook beledigd

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

x_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-10 23:39

Over eten maak ik me geen zorgen dat doe ik genoeg net ook een bak chips op haha :+
Ik vind het alleen onnodig dat er opmerkingen worden gemaakt soms komt het kwetsend over, meestal trek ik me er niks van aan, maar af en toe heb je ook mindere dagen en dan trek je die opmerkingen net even niet.

Joscaa

Re: Dunne mensen ook beledigd

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-10 23:46

Inderdaad. Soms ben je er gewoon net wat gevoeliger voor,
en hoe grappig het dan ook wel niet bedoelt is. Negen van de tien keer heb je hem al zovaak gehoord door allemaal mensen die denken allemaal dat ze grappig en origineel zijn.

*zucht.

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-10 23:56

Ja, die dagen ken ik ook wel x_D! Dan is het gewoon uitermate irritant. En als ik er over nadenk voel ik me dan ook weleens schuldig tegenover de persoon die het zegt, bijvoorbeeld als die wat overgewicht heeft, dan weet ik gewoon niet wat ik terug moet zeggen en dat frustreert.

Ik ben een aantal jaren geleden 25 kilo afgevallen door een angststoornis. Ik was/ben (onder andere) extreem bang voor overgeven en ik durfde toen een aantal maanden haast niets te eten en was constant "misselijk" van de angst. Dat is verder een heel lang ander verhaal, maar ik was voordat de paniekaanvallen begonnen ook wat aan de dikke kant. Mijn hele familie heeft overgewicht en de aanleg om aan te komen heb ik zeker wel. Ik wil alleen niet terug naar hoe ik vroeger was dus ik let wel op met wat ik eet, maar ik eet wel waar ik zin in heb omdat ik eten lekker vind, maar ik probeer wel de zin terug te werken. Want als ik eenmaal begin.... ;)

Ik had ook 5 kilo weer er aan zitten (65kg), maar er is sinds een paar maanden weer 6 kilo op onverklaarbare wijze weg, maar volgens de dokter kan dat komen door mijn medicijnen. Ik weeg nu 59 kg met een lengte van 1.73, dat is nog goed geloof ik. Ik heb zéker niet de drang verder af te vallen, ik eet nog gewoon, maar sport wel veel. Maar mijn psycholoog zegt dan toch dat ik ermee uit moet kijken. Daar kan ze wel gelijk mee hebben, maar dat blijft toch vervelend. Hoe bewijs ik dat ik geen afvaldrang heb?

Maargoed dus voordat ik afgevallen was, was ik ook vaak jaloers op meisjes met een mooi figuur, dat had ik toen gewoon niet. Dus daarom vind ik de opmerkingen vaker ongemakkelijk dan vervelend. Hoewel ik wel probeer het voor mezelf positief te draaien en me er verder niets van aan te trekken.

x_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-10 00:11

Ik vind, het maakt niet uit of je nu dik of dun bent zwart of blank. Mensen moeten je nemen zoals je bent, kunnen ze dat niet kijken ze maar de andere kant uit. Natuurlijk het begint bij jezelf als ik bijvoorbeeld de flinkere mensen continu af zit te katten over hun gewicht kan ik niet terug verwachten dat hun niks terug zeggen.

Het is voor mensen met een 'stoornis' vreselijk woord vind ik dat trouwens. makkelijker om in een patroon terug te vallen als er tegenslagen zijn. Mijn tante heeft ongeveer hetzelfde meegemaakt. En uit ervaring daarvan is het moeilijker om niet in een oud patroon terug te vallen. Ze heeft er op bepaalde momenten echt mee geworsteld. maar nu 6 jaar later moet ik ook echt toegeven dat ze helemaal niet meer met haar gewicht bezig is en het echt goed gaat. Ik denk dat je het beste jezelf kan blijven, je moet vooral niks voor andere gaan bewijzen als je zelf maar weet wat echt goed voor je is en je daar bewust van blijft.

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-10 00:23

Ja, het is een rotwoord inderdaad, maar je moet het beessie een naam geven he ;) Ik gebruik het meestal om het in 1 woord te zeggen zonder dat ik het 3,5 uur durende verhaal (lichtelijk overdreven) hoef te doen haha.

Maar je hebt zeker gelijk! Hoewel het in de praktijk soms iets moeilijker is, zoals je al eerder zei dan trek je het gewoon even niet.

misslauie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-10 00:41

Och jee ik herken het nog wel van vroeger.. ik zat op turnen, en je kon mn ribjes tellen. De hormoontjes lagen ook nog in winterslaap hihi, dus ik was de strijkplank die 5 uur in de week turnen omdat ze het leuk vond!
Er werd dikwijls tegen mij gezegd dat ik mn tieten er af trainde en of ik er zo graag mannelijk uit wilde zien... verschrikkelijk vond ik dat!
Ondettussen doen de hormonen prima hun werk en zit ik zelfs wat aan de bovenkant van gemiddeld. Ag de bijbehorende buste en vrouwelijke vormen hoor je mij niet over klagen! ;)
(en vriendlief ook niet! Haha)

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-10 05:30

een dun persoon wat hier op aangesproken word zal voelen dat dunne mensen meer aangesproken worden
een zwaar iemand die hier op aangesproken word zal voelen dat zware mensen hier op aangesproken worden
het enige wat je kunt doen is een dikke huid ontwikkelen voor geintjes en "originele" opmerkingen

het gros van de mensen zal nu eenmaal over vanalles en nog wat moeten oordelen en vinden dat ze hun klep er over open moeten trekken

ik ben te zwaar , heb mijn (minstens) halve leven al een eetstoornis en krijg ook zo vaak o zo "originele" opmerkingen etc , negeren of een pittige opmerking is het enige wat helpt en probeer jezelf al helemaal niets aan te trekken van mensen die er geen fluit mee te maken hebben (de meeste mensen dus eingelijk)

Liedje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-10 07:34

Joscaa schreef:
Liedje schreef:
Bij -115 ben je behoorlijk dun hoor. :j Dan zit je bijna tegen ondergewicht aan. :)

167 - 115 = 52
En ik weeg 43/45.
Denk dus dat je er wel meer af moet trekken wil je tegen ondergewicht aan zitten :j

Nee hoor, jij hebt behoorlijk ondergewicht.
Kijk maar: http://www.voedingscentrum.nl/nl/eten-g ... isjes.aspx

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-10 10:55

Hmm ja, volgens dat schema wel. Dan weet ik het ook niet meer.
Ben echt niet zo dun dat je al mijn botjes kunt tellen oid. :n

x_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-10 19:29

Vandaag was weer zo'n dag, hmmpff nu door onze assi-filiaalmanager. Ik had pauze, toevallig stond er chocola op tafel en nog wat dingetjes. Ik kijk best chagerijnig om eerlijk te zijn zo kijk ik nu eenmaal gemakkelijk. Nou komt die vent aan. En kijk je zo chagerijnig omdat je bang bent dat je dik word(doelend op de chocola). Je kunt wel wat eten. Nou als blikken konden doden was er van hem weinig over geweest haha! Heb hem wel even duidelijk gemaakt dat ik daar niet gediend van was en dat ik hem ook geen oude knar noem omdat hij grijs is. Gelukkig kwam er vlak daarna een sorry uit zijn mond :)

hrappur

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-10 10:51

Heb zeker niet alles gelezen... Maar kan me bij de meeste wel 100% vinden..

Het is werkelijk gewoon irritant als je een keer iets oversla, en meteen gezegd word, stel je niet aan.. net als of jij dik word.. Als ik dan zeg ja, ik word ook wel wat zwaarder als ik alleen maar ongezond ga eten..

Niet dat ik me er veder veel zorgen over maak, maar ik snel heel goed dat mensen beledigt zijn .. ook de dunnere onder ons.

Met mijn 1.81 m en 59 KG ben ik te tevreden, ik ben echt niet graad mager, en heb echt wel vorm .. (behalve borsten, die ben ik nog steeds aan het zoeken :+ )
ik weet dat ik iets ondergewicht heb, volgens alle websites,.. maar ik vind dit echt onzin, ik zie er gezond uit en men lichaam is Fit.