Stoppen met roken

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

stefan3

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 18:37

amazone77 schreef:
nou stefan maak je borst maar nat! :D
stoppen met roken is kei moeilijk en niet leuk,maar je gaat er niet dood van zeg ik altijd maar. ;)
en zo te lezen is jou conditie vere van goed.
ik heb ooit oude opgerookte peuken uit de asbak gehaald en die uit elkaar zitten halen om daar een ''nieuw'' sjaggie van te draaien. dan ben je pas verslaafd of niet? 8)7

iedereen is goed bezig hier!!! toppers zijn jullie.
hou vol mensen!!!

Wat je zegt, heel de dag had ik het idee: Oooh dit is easy...aangezien ik heel de dag bezig was.
Nu ik achter de computer wat dingen voor school zit te doen (waarbij ik normaal met enige regelmaat een sigaret opsteek) is het toch een ander verhaal.
Ik ben ook al 2 pakjes sigaretten tegen gekomen....die ik normaal natuurlijk nooit gevonden had. Rechtstreeks de vuilnisbak in, maar het maakt het niet makkelijker.

Miss_Arie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 18:40

hallo allemaal,

ik meld me ook weer eens een keertje.
ben nog steeds gestopt!! inmiddels alweer 9 dagen!!

heb nog steeds nergens last van, ik heb ook niet het idee dat ik meer snoep als normaal (ik ben altijd wel een sucker voor chocolade en koekies enzo)
wel ben ik veel actiever en heb veel meer zin om lekker lang met de hond te wandelen en gewoon lekker bezig te zijn.
komt wel goed uit, want ik heb het altijd al zo mega druk!

alle stoppers veel succes nog!!

gaapje

Re: Stoppen met roken

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 06:27

goede morgen

Stefan, welkom !!
Silfie, hoe kan dat nou ????????????????

Hier gaat het buitengewoon goed, op naar de 2 weken nu .
Alleen ik vind het nu echt stinken bah .

Iedereen die er 1 opsteekt, waar er net gerook is enz.
Wat een gore lucht bah

Bumba01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 06:35

TS: Ik vind je eigenlijk nog helemaal niet zoveel roken, ik rookte eerst een pakje van 6 euro per dag. Nu doe ik met een pakje van 5 euro 2 dagen. Gaat dus de goede kant op. Ik ben ook aan het proberen om te stoppen, maargoed doe dit in mijn eigen tempo (ondertussen al een halfjaar :') maargoed ), ik wil zws stoppen, ik wil ook kinderen later en heb altijd gezegd als ik een kind krijg dan ben ik gestopt met roken. Goed voorbeeld voor de toekomst dus :j
Amazone77: Omg ja dat ken ik :') Echt te erg eh...

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 18:10

Peuk, hoe gaat het nu??

Peuk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-10 18:14

Ja slecht, ik rook dus weer. :+ Ik kan het gewoon niet haha, dus ik ben gestopt met niet-roken. Het probleem is dat ik de ene dag heel graag wil stoppen, en de andere dag kan het me geen ruk schelen, dus dan begin ik weer met roken enzo. Nu ben ik niet echt een doorzetter :o Ik geef altijd snel op.

Hoe gaat het met jullie?

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 18:16

Zeg... Kunnen jullie kappen met dit topic steeds tussen de actieve berichten schoppen?
Zit je achter de pc een peuk te doen komt die titel weer heel belerend voorbij. :+

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 18:17

Ik weet niet of het nog verkrijgbaar is maar het boekje "stoppen met roken" van Allen Carr werkt heel goed, mits je er zelf ook helemaal achter staat. Zolang dat niet het geval is zal het stoppen ook niet lukken.

Peuk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-10 18:21

Trouwens, mijn vader vind het ook niet zo erg. Hij zei toen ik weer begonnen was; ''Ik vind het wel jammer, maar ik vind het niet erg. Je kunt beter proberen alleen in het weekend te roken.''
Maar dat werkt toch niet. :P Al ga ik het denk ik wel proberen. Vandaag heb ik toch een pakje weggepaft. Erg he. Heb alles weer ingehaald :o
KarinvdM schreef:
Ik weet niet of het nog verkrijgbaar is maar het boekje "stoppen met roken" van Allen Carr werkt heel goed, mits je er zelf ook helemaal achter staat. Zolang dat niet het geval is zal het stoppen ook niet lukken.

Mja dat is het dus, de ene dag wel, de andere dag niet. Erg klote want ik nu heb ik weer zoiets; ik wil zo graag stoppen. Maar dan loop ik zometeen naar de keuken en dan zie ik mijn pakje liggen en dan denk ik; ahjoh f*ck it, lekker peukie doen :Y)

Akecheta

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 18:22

Hallo

Hier ook een stopper! Al bijna 3 weken!
Ik heb een beetje "hulp" gehad bij het stoppen. Heb onverwachts twee weken in het ziekenhuis gelegen, en daar mag je natuurlijk niet roken. Wat stoppen met roken betreft dus letterlijk "een geluk bij een ongeluk" :+
Toen ik thuis kwam, begon het al wel weer te kriebelen. Had iemand op visite die rookte en ik heb een paar trekken genomen. Bleeeh was echt niet lekker. 's-avonds nog 1 trek van een sigaret genomen, en die was gewoon echt ontzettend goor.
Heb daarna geen sigaret meer aangeraakt.
Wat ik wel merk is dat ik de gewoonte mis. Ik rookte best veel, en ik merk nu hoevaak ik wel niet een sigaret op stak.

ik ga dit natuurlijk wel volhouden, zou stom zijn om deze kans te laten schieten!

Voor alle stoppers heel veel succes!!

Hihi Peuk, ik herken je verhaal helemaal. Dat is dus gewoon echt super verslaafd zijn. Ik zat (voor het ziekenhuis) in dezelfde strijd, en het lukt mij toen niet om er doorheen te komen. Ik hoop echt dat je binnenkort sterk genoeg bent om er mee te stoppen.
Laatst bijgewerkt door Akecheta op 14-10-10 18:23, in het totaal 1 keer bewerkt

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 18:22

Dan kan het boek wel zin hebben en je over de streep trekken, Peuk! :j

Peuk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-10 18:25

Oke, kun je die gewoon overal kopen? Want we hebben hier wel een boekenwinkel maar die is niet zo groot :P En wat staat daar dan in?

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 18:36

Ik weet niet of het boek nog verkrijgbaar is. Bij mij werkte het, maar dat is al jaren geleden.
Het maakt je ervan bewust dat roken onzin is en je helemaal niks brengt.

Miss_Arie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 18:42

Peuk schreef:
Ja slecht, ik rook dus weer. :+ Ik kan het gewoon niet haha, dus ik ben gestopt met niet-roken. Het probleem is dat ik de ene dag heel graag wil stoppen, en de andere dag kan het me geen ruk schelen, dus dan begin ik weer met roken enzo. Nu ben ik niet echt een doorzetter :o Ik geef altijd snel op.

Hoe gaat het met jullie?

een mooie ben jij!!! :D
ik stoppen om met je mee te doen, en jij nu weer roken!!! ;)

ik hoop voor je dat je toch een manier gaat vinden om te stoppen, zeker als je het zo graag wil.

zelf ben ik nog steeds rookvrij, inmiddels alweer 10 dagen ofzo (ben de tel alweer kwijt)
nog steeds geen moeite mee, alleen hoop ik snel iets rustiger te kunnen slapen, geen rare dromen oid maar steeds wakker worden en dan weer even slapen en dan weer wakker, gewoon vervelend dus!!

welkom alle nieuwe stoppers!

Peuk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-10 20:10

Zonder mij was je niet gestopt, bedenk dat he! ~~}>

Ja ik moet idd een manier vinden, dat boek lijkt me wel handig. Ga internet wel ff afspeuren :+

ShauniBef

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 20:13

Ooooh peuk! Ik ben al 3.5 week gestopt en jij hebt er alweer 1 opgestoken?! Geeft me goeie moet :') !

Steentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 20:47

Met stressvolle situaties, of nieuwe, onbekende situaties 'snak' ik nog wel eens naar een sigaretje.

Maar ik heb nu toch al enkele behoorlijk stressvolle situaties meegemaakt, en geen peuk aangeraakt!

Daar mag ik toch best trots op zijn, vind ik zelf. :j
Op naar de vijfde dag! :):)

Steentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 20:48

Jammer dat je weer begonnen bent, Peuk! -O-
Ik hoop voor je dat je een methode vind, die bij je past.

Maar de wil..
Die is het allerbelangrijkste!

Peuk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-10 21:12

Jullie zijn wel lief voor me, m'n vrienden lachen me allemaal uit :+ Ze hadden het al wel voorspeld, allemaal gewoon ahhaha erg he.

Wietsje92

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 21:29

Ik wil wel eens wat meer weten over zo'n laserbehandeling, is er iemand die mij wat informatie daarover kan pb-en? Ik probeer al tijden te stoppen met roken, alleen het wilt iedere x niet lukken..

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 21:39

Het lukt je pas als je écht wilt en er écht voor 100% achter staat.

_ED_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 21:45

Hier nog steeds rookvrij, 4 dagen al!

Wietsje92

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 21:47

KarinvdM schreef:

Ja dat weet ik, en ik wil ook echt stoppen, omdat het beter is voor mijn luchtwegen die toch al niet al te sterk zijn, en mijn andere chronische ziekte. Maar andere hier in huis roken wel gewoon, dat maakt het moeilijk

gaapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 06:35

goede morgen

Hier ook nog steeds, rookvrij !!!

En hier in huis roken ze ook , en wel pal voor me neus .
Gaat er dan gewoon om , ben je sterk genoeg om daar tegen te kunnen .

Steentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 06:49

Wietsje92 schreef:
KarinvdM schreef:

Ja dat weet ik, en ik wil ook echt stoppen, omdat het beter is voor mijn luchtwegen die toch al niet al te sterk zijn, en mijn andere chronische ziekte. Maar andere hier in huis roken wel gewoon, dat maakt het moeilijk

Het maakt het inderdaad niet makkelijker, als mensen voor je neus staan te paffen, maar als je wil sterk genoeg is, zal die overheersen. :j