(leven met) longkanker *update pag 25, Sandra is overleden*

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Vayo

Re: (leven met) longkanker

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 21:31

Hoe gaat het met je vriendin? Hopelijk gaat alles naar omstandigheden goed! Hoe gaat het met jou en met haar dochter?

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 08:03

ja daar ben ik ook wel erg benieuwd naar :j

Talonius

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-11 21:51

Delphi schreef:
Hoe gaat het met je vriendin? Hopelijk gaat alles naar omstandigheden goed! Hoe gaat het met jou en met haar dochter?

Ik ben net terug van 2 weken Frankrijk, dus ben nog niet helemaal op de hoogte.
Ze heeft inmiddels haar chemo gehad en heeft veel last van krampen. Ze houdt zichzelf maar voor dat het dan iig wat doet in haar lijf. Ik ga morgen of dinsdag bij haar langs, want ik heb nog een filmpje van haar dochter gemaakt, die ik op haar pc moet overzetten.

Hoe is het verder met jullie en de familie, vrienden, kennissen?

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-11 10:47

Ben je inmiddels wat op de hoogte?

Talonius

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-11 20:48

Miracle_ schreef:
Ben je inmiddels wat op de hoogte?

Ja, ik ben woensdag bij haar geweest.
Maandag zouden ze een 'open' infuuskastje (geen idee hoe je zo'n ding noemt) bij haar plaatsen, maar na 9x prikken zijn ze gestopt ivm het risico op een klaplong. Dinsdag hebben ze de andere kant genomen en dat is wel gelukt *D
Nu kunnen ze gelukkig makkelijker alles toedienen, want doordat ze zo is aangekomen wordt het steeds lastiger om een goede ader te vinden.

Ze zit er wel behoorlijk doorheen, zeker nu iedereen om haar heen met vakantie gaat en zij amper van de woonkamer naar de tuin kan lopen. Haar dochter is met papa op vakantie, dus ik hoop dat die lekker 2 weken de volle aandacht krijgt.
Maandag krijgt ze weer chemo en dan heeft ze een weekje rust.

Het blijft afwachten....vooralsnog maak ik me alleen erg zorgen over haar gewicht en dan met name het vocht wat overal zit.

ATE

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 18:29

hoe gaat het bij je vriendin ???

IngridB

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 18:50

ATE schreef:
hoe gaat het bij je vriendin ???

Ben ik ook erg benieuwd naar

flooooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 18:57

Ik heb in de familie veel mensen gekent met dezelfde rotziekte. Meerdere verschillende vormen van kanker, zowel geneeselijk als ongeneeselijk maar de impact die het heeft is altijd heel groot.
Ook de angst over hoe het leven verder zal gaan en wat de mogelijkheden zijn. Altijd het vechten tegen de ziekte.
Een oneerlijke strijd die mijn tante en opa allebei verloren hebben. Beiden ook op jonge leeftijd en zeer onverwacht.
Hoe je ermee omgaat heeft toch te maken met jezelf denk ik. Van mijn familie en ook werk uit weet ik dat mensen er heel verschillend op reageren en mee omgaan. De een gaat vechten en zoekt manieren om te overleven en een ander laat het over zich heen komen.
De een blijft dapper en doet wat hij leuk vind en de ander komt in een depressie. Mijn opa was onzettend moedig weet ik van de verhalen, hij troostte de mensen die verdriet hadden om hem. Mijn tante vond het lastig te bevatten en wilde blijven geloven dat ze beter werd maar zag ook de toekomst realistisch.
Iemand anders die ik ken wilde het niet geloven. Hij is in zijn proces niet verder gekomen dan de ontkenning.
Hoe je vriendin gaat reageren is natuurlijk altijd afwachten. Ik zou me gaan verdiepen in de 5 fasen van rouw die ook bij zulke ziekten vaak gezien worden. Dit kan de familie en naasten helpen het wat beter te begrijpen.

Ik wens je heel veel sterkte en succes met je vriendin. :(:)

Traiectum

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 19:27

Jeetje, wat een narigheid die je vriendin moet doormaken (en haar dochter, jij en iedereen die haar liefheeft natuurlijk ook).

Ik weet niet of ze het nog wil of al gedaan heeft, maar zijn videoboodschappen voor haar dochter misschien een idee? Brieven zijn ook prachtig, maar bij een video zie en hoor je haar. Dat vond 'n vriendin van me zo erg toen ze haar moeder verloor, ze was bang dat ze zou vergeten hoe haar moeder's stem klonk.

In ieder geval heel erg veel sterkte toegewenst.

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-11 14:24

Ben ook benieuwd hoe het met haar is!

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-11 14:39

Pfff, ik heb alles gelezen en ben blij dat ik dit topic niet eerder heb gelezen: bij mijn vader is in september '10 darmkanker met uitzaaiingen naar de lever geconstateerd en afgelopen april is hij overleden... Vervolgens overleed mijn opa 6 weken later aan longkanker.. Wat een rotziekte is het toch.

Ts, hoe gaat het met je vriendin?

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-11 15:01

Pfff mijn schoonmoeder heeft ook kanker, en ook bij haar zijn de prognoses nog onduidelijk.. maanden of jaren?

Heb je hele topic in 1x uitgelezen. Al je reacties... Toch trek je daar als in "hetzelfde schuitje" wel heel veel steun uit..

Hoop dat het met jullie allemaal nog een beetje gaat!

tantethee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-11 16:55

talonius: Hoe gaat het?
wat een verschrikkelijke nare slopende ziekte toch pffff. MIjn vader is inmiddels met zijn 6 e chemo bezig, in de ussentijd heeft een goede kennis de diagnose gekregen en al overleden .heel onwerkelijk

dennisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-11 12:07

ze is wel gewoon op bokt dan kan ze toch ook wel ff een update in het topic zetten....

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-11 12:15

dennisje schreef:
ze is wel gewoon op bokt dan kan ze toch ook wel ff een update in het topic zetten....

Ik denk dat ze wel wat meer aan dr hoofd heeft. Gewoon geduld hebben >;)

dennisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-11 22:45

Miracle_ schreef:
dennisje schreef:

ik heb al een maand geduld hoor jullie vragen toch allemaal hoe het ervoor staat
vind je smiley ook een beetje raar ik zeg het gewoon ben eerlijk mag toch niks mis mee.
als ze kan bokken kan ze ook wel ff een update neerzetten anders moet je geen topic starten.

je weet dat er dan intersse voor is.

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-11 22:47

Doe eens even normaal zeg!
Wat voor opmerking is dat dan?

Als TS een update wil plaatsen, dan doet ze dat, en anders niet.
Tis haar leven,

swoeky

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-11 22:53

misschien denkt de TS wel niet aan dit topic? misschien even pb sturen ;)

Lightielight

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-11 07:34

dennisje schreef:

Ik denk dat ze wel wat meer aan dr hoofd heeft. Gewoon geduld hebben >;)[/quote]
ik heb al een maand geduld hoor jullie vragen toch allemaal hoe het ervoor staat
vind je smiley ook een beetje raar ik zeg het gewoon ben eerlijk mag toch niks mis mee.
als ze kan bokken kan ze ook wel ff een update neerzetten anders moet je geen topic starten.

je weet dat er dan intersse voor is.[/quote]

Ik reageer eigenlijk niet zo gauw maar van dit soort opmerkingen krijg ik echt de kriebels... blijkbaar heb jij nog nooit in een situatie gezeten met veel zorgen of verdriet en weet je niet hoe dat is/voelt......dan staat je hoofd er niet altijd naar om te updaten maar is het misschien toch wel een fijn om even alle lieve berichtjes in je topic te lezen zonder meteen te antwoorden..........
Elke keer als ik zie dat hier een update is geplaatst hou ik mijn hart vast en denk ik: het zal toch niet....?
Laat TS lekker plaatsen als ze daar behoefte aan heeft...wij blijven haar gewoon steunen, met of zonder update!

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-11 07:57

hier sluit ik mij volledig bij aan :)

ielsjj_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-11 08:33

Pfff heb het hele topic doorgelezen.
En dan dat laatste, jongens het mag wel wat minder! Iedereen is natuurlijk benieuwd, maar met zo'n situatie heb je wel wat anders aan het hoofd dan de mensen op bokt updates te geven.
Daarom vind ik het al super knap van de TS dat ze ons tot zoverre al op de hoogte heeft kunnen houden! Veel sterkte toegewenst, ook voor familie en vrienden!

kimmie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-11 08:47

Buiten dat, ts heeft een update geplaatst op 23-7 en er is niemand die er op gereageerd heeft, hoe belangstellend ben je dan of is het puur nieuwsgierigheid?

TS ik hoop dat het goed gaat met je vriendin, ook voor alle anderen die aan deze vreselijke ziekte lijden.

tyleysmiley

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-11 08:57

Lieve TS,hoop dat je het een beetje redt,hoe gaat het met je dappere vriendin en haar mooie meisje??
Is ze goed bekomen van de chemokuur?

dennisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-11 11:22

Lightielight schreef:
dennisje schreef:

je weet dat er dan intersse voor is.[/quote]

Ik reageer eigenlijk niet zo gauw maar van dit soort opmerkingen krijg ik echt de kriebels... blijkbaar heb jij nog nooit in een situatie gezeten met veel zorgen of verdriet en weet je niet hoe dat is/voelt......dan staat je hoofd er niet altijd naar om te updaten maar is het misschien toch wel een fijn om even alle lieve berichtjes in je topic te lezen zonder meteen te antwoorden..........
Elke keer als ik zie dat hier een update is geplaatst hou ik mijn hart vast en denk ik: het zal toch niet....?
Laat TS lekker plaatsen als ze daar behoefte aan heeft...wij blijven haar gewoon steunen, met of zonder update![/quote]

om te gillen jou reactie
ik heb t erger mee gemaakt veel erger
maargoed ik reageer niet meer verlaag me niet tot jullie niveau
jij weet niet wat ik heb mee gemaakt en ik kan je vertellen tis veel mer als jij oooit mee zal maken ;)

IngridB

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-11 11:29

Myn god zeg, beetje normaal reageren mag wel in dit topic hoor :( .
@ Dennisje, ik denk dat het inderdaad beter is dat jij niet meer reageert.
Als ts dit allemaal leest, dan denk ik dat ze niet meer een update zal plaatsen.

Hoe durf je in godsnaam te zeggen dat jij allemaal veel ergere dingen hebt meegemaakt en dat dat veel erger
is dan dat hier verteld wordt. Iedereen die deze rotziekte heeft, dat is allemaal even erg. Hoe kun jij oordelen over iemand anders :( , echt schaam je diep :n

Ts ik hoop van harte dat het goed gaat met je vriendin en dat ze zich staande weet te houden :(:)