Je haar iedere dag wassen is slecht

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

muc

Re: Je haar iedere dag wassen is slecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 15:01

Misschien stinkt ze ook wel helemaal niet uit haar mond, MAAR volgens mij kan je dat slecht over jezelf beoordelen. Mijn collega stinkt ook uit zijn mond maar dat zeg ik hem niet.... blijft een pijnlijk onderwerp.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 15:03

juist net na de maaltijd is het glazuur van je tanden zacht, dus poets je het glazuur er af, is idd niet heel goed... maargoed, als je een goed gebit hebt en je je er fijn bij voelt....

ik heb het idee dat ik meer uit mijn mond meur als ik mijn tandenpoets dan als ik het een keer vergeet en aan de kauwgom zit oid ( nu eet ik sowieso eel vaak kauwgom voor t geval dat..) ik poets overigens wel gewoon 2x per dag maar soms vergeet ik. 't wel eens in alle vluchtigheid :')

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 15:03

muc schreef:
Misschien stinkt ze ook wel helemaal niet uit haar mond, MAAR volgens mij kan je dat slecht over jezelf beoordelen. Mijn collega stinkt ook uit zijn mond maar dat zeg ik hem niet.... blijft een pijnlijk onderwerp.

Ik zou toch duidelijk maken dat ze uit haar straatje stinkt... :j Ik vind dat echt enorm vies en wellicht is ze er zelf ook mee geholpen en kan ze langs de mondhygieniste. :j

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 15:08

Als je dan echt maar 1x per dag je tanden wil poetsen, dan zou ik toch zeker voor 'sochtends kiezen. Lijkt me vreselijk om met een ongepoetste mond na een nacht slapen mensen tegen te moeten komen. :r

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 15:10

Anoeska schreef:
Als je dan echt maar 1x per dag je tanden wil poetsen, dan zou ik toch zeker voor 'sochtends kiezen. Lijkt me vreselijk om met een ongepoetste mond na een nacht slapen mensen tegen te moeten komen. :r

Ja, voor de geur is dan waar je op doelt denk ik maar voor je tanden is het beter om in de avond te poetsen.

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 15:10

Lijkt mij ook, maaarrrrrrrrrr voor je lichaam is het beter het 's avonds te doen :j Tijdens je slaap vind er namelijk een grote herstel operatie plaats in het hele lichaam :j

Leinearthur

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 15:15

Ja voor je tanden zelf is s'avonds beter en voor de geur is s'ochtends handig. maar als je twee keer per dag poetst is het hele probleem opgelost :D

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 15:28

muc schreef:

Ik kan dat uitstekend over mezelf beoordelen, aangezien je als je uit je mond gaat stinken ook zo´n gore smaak krijgt.
Verder loop ik bijna de hele dag met kauwgum in m´n mond, dus dan lijkt het me sterk dat ik stink. Maar goed, ga je gang en oordeel vooral vanachter je schermpje naar mijn algemene hygienische gestelheid.
:')

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 15:34

Focussed schreef:
Dus als je je niet zo (imo bijzonder) vaak wast ben je niet schoon op jezelf? Fijn om zo veroordeelt te worden..

Dat zijn jouw eigen woorden. Maar ík vind jou inderdaad niet schoon. :n
MamboBeach schreef:
Als je die smiley van mij erachter ook leest of ziet was het een grapje.

Ik kreeg toch meer de indruk dat je me zat uit te lachen.
MamboBeach schreef:
En ze zal wel niet zo uit haar mond stinken anders had ze het al lang gehoord, denk ik.

Er zijn maar weinig mensen die dat durven te zeggen, de meesten nemen simpelweg wat meer afstand.
Menino schreef:
juist net na de maaltijd is het glazuur van je tanden zacht, dus poets je het glazuur er af, is idd niet heel goed... maargoed, als je een goed gebit hebt en je je er fijn bij voelt....

Daarom doe ik het ook nooit direct na het eten.

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 15:37

Maar ik ben dus niet schoon?

Ik ga iedere dag in bad, doe iedere dag schone kleding aan, maar alleen omdat ik 's ochtends een kauwgompje pak ipv tanden te poetsen ben ik vies _O- Sorry, maar echt geniaal.

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 15:38

Focussed schreef:

Ik ga iedere dag in bad, doe iedere dag schone kleding aan, maar alleen omdat ik 's ochtends een kauwgompje pak ipv tanden te poetsen ben ik vies _O- Sorry, maar echt geniaal.

Ik doe dit vaak ook hoor, als ik s'ochtends me tanden ga poetsen, moet ik echt overgeven.

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 15:42

Focussed schreef:

Nee, mensen die 's ochtends hun tanden niet poetsen en ongewassen hun kleren aantrekken vind ik niet fris. :n

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 15:43

hoebedoel je ongewassen hun kleren aantrekken?

Vienna2007

KarinvdM schreef:
Focussed schreef:

Nee, mensen die 's ochtends hun tanden niet poetsen en ongewassen hun kleren aantrekken vind ik niet fris. :n

En ze douchde volgens mij ook niet elke dag, of ik moet haar nu verwarren met een ander in dit topic.

muc

Focussed schreef:
muc schreef:

Ik kan dat uitstekend over mezelf beoordelen, aangezien je als je uit je mond gaat stinken ook zo´n gore smaak krijgt.
Verder loop ik bijna de hele dag met kauwgum in m´n mond, dus dan lijkt het me sterk dat ik stink. Maar goed, ga je gang en oordeel vooral vanachter je schermpje naar mijn algemene hygienische gestelheid.
:')

Tja daar hebben wij toch echt een andere mening. Volgens mij hoef je lang niet altijd een vieze smaak in je mond te hebben om uit je mond te stinken. Zoals gezegd IK (hoef jij het niet mee eens te zijn) vindt het niet hygienisch om maar één keer per dag (´s avonds) je tanden te poetsen. Als jij je er lekker bij voelt en 100% zeker weet dat je niet uit je mond stinkt, prima toch.

Edit: Als ik jou reactie hier zo lees trek je je het wel heel erg aan allemaal, Misschien toch wat bezorgd of je ECHT niet stinkt :o :)* :')
Laatst bijgewerkt door muc op 30-09-10 15:46, in het totaal 1 keer bewerkt

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 15:44

Dat je je niet iedere 8 uur wast bedoelt ze.

Ik ga namelijk gewassen mijn bed in 's avonds, en kom er 's ochtends gewoon weer schoon uit en spring dan m'n kleding in. Maar dat is vies, als je je niet iedere 8 uur wast, volgens KarinvdM

Vienna2007: Misschien moet je even blijven lezen :') Ik ga iedere dag in bad, niet mij met een ander verwarren.
KarinvdM: Maar als ik praktisch ieder moment met kauwgom loop, hoe kan ik dan stinken? Leg mij dat dan eens uit aub.

Vienna2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 15:45

Ligt eraan of jij om het half uur je kauwgom verwisselt..

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 15:46

Lijkt me logisch want dan is de smaak eraf, en dan wordt het echt niet meer lekker.

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 15:46

Hmm dat argument over dat het smerig is om ongewassen schone kleding aan te trekken vind ik wel heel smetvreesachtig.

Je gaat savonds voor je naar bed gaat onder de douche, en gaat daarna je SCHONE bed in(want mn bed word iedere 2 dagen gewassen) hoe kan je dan uberhaupt vies worden? Er ligt toch geen modder in je bed?

Moiryn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 15:47

Het komt bij mij ook wel eens voor dat ik 's ochtends m'n tanden niet poets, hoor. Denk wel meerdere mensen. Neem inderdaad net zoals Focussed dan een kauwgompje. Nou ik stink niet uit mijn mond want dat check ik sowieso :') en mijn vrienden zeggen dat echt wel als ik uit mijn mond stink, andersom ook.

Mijn haar wordt elke dag gewassen omdat ik erg snel vet haar heb, vroeger waste ik het 3 of 4x per week en toen werd het ook erg snel vet, nu dus elke dag. Geen problemen mee en mijn haar is in goede conditie hoor :D

Vienna2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 15:48

SteffiiY schreef:
Hmm dat argument over dat het smerig is om ongewassen schone kleding aan te trekken vind ik wel heel smetvreesachtig.

Je gaat savonds voor je naar bed gaat onder de douche, en gaat daarna je SCHONE bed in(want mn bed word iedere 2 dagen gewassen) hoe kan je dan uberhaupt vies worden? Er ligt toch geen modder in je bed?

Je verliest heel veel vocht tijdens slapen.

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 15:49

naja, dat zal best.
Maar dan betekend het dus dat ik maar smetvrees voor me eigen vocht moet hebben?

Vienna2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 15:50

Het klinkt meer logischer dat mensen s'avonds hun tanden misschien kunnen vergeten te poetsen (al kan ik me dat niet snel voorstellen), maar s'ochtends?????

SteffiiY

Vienna2007 schreef:
Het klinkt meer logischer dat mensen s'avonds hun tanden misschien kunnen vergeten te poetsen (al kan ik me dat niet snel voorstellen), maar s'ochtends?????

naja voor jou is dat misschien logisch, mar ik vergeet het sochtends vaker als savonds.

Vienna2007

SteffiiY schreef:
naja, dat zal best.
Maar dan betekend het dus dat ik maar smetvrees voor me eigen vocht moet hebben?

He, een appel lijkt toch ook helemaal niet op een peer?

Geen dingen door de war halen.