@ casperrr Daarom zegt ze ook er moet minimaal ong 1 week tussen zitten.. Dus met andere woorden je meot 1 week wachten voordat je verder gaat stretchen,, maar langer is altijd beter...
Ik heb geen zin om terug te lezen.. Maar heb jij ook piercings??
Eigenlijk is het beter om minimaal een maand tussen het stretchen te laten. Weefsel heeft tijd nodig om te helen, bij stretchen komen er scheurtjes in het weefsel. Mag ook geen pijn door of bloeden.
Ik doe het extra rustig met stretchen, wil dat ze nog terug kunnen krimpen tot het oude formaat (1mm)
Ja dat snap ik ja... Maar ik heb er geen verstand van.. Ik ken niet tegen pijn.. En dan de gedachten alleen al van pijn hebben vind ik niet fijn... Dus laat staan het stretchen van mijne oorlellen... Mag ik je tunnels eens zien...
Ik heb nog geen tunnels, ben pas twee maandjes bezig Ga deze maand naar de 2mm, heb al wel leuke plugjes gekocht. Die blijven er dan ook de komende maanden in, denk niet dat ik veel groter wil gaan
Desty
Geplaatst: 18-08-10 11:31
10 mm van mij (ps. tunnel van alloverpiercings, goede site!!! snelle levering, super netjes)
als je alles goed schoon maakt, zoals handen piercing en alles wat je daar om heen gebruikt kun je het proberen! maar ik zou zeker niet zo'n grote stappen gebruiken als dat ik doe maar mijn oren zijn dan ook nog nooit ontstoken geweest... (voor het stretchen heb ik het over)
ik stretch 2 mm per keer, maar ik denk dat het voor jou dan echt veel te veel is! ik zou een half tot een hele doen 1 mm is je gewone oorbel gaatje ong. dus je kunt beginnen met een halve of een hele mm. (ik ben gelijk naar 4 gegaan maar is niet heel slim.) ik zou wel minimaal een week wachten, maar dan krijg ik weer heel bokt over me heen dus je moet een maand wachten ik heb gewoon gestretched wanneer mijn oor weer zoals normaal voelde zoals altijd, dat ik er gewoon in kan knijpen oorbellen makkelijk draaien, alles ZONDER pijn. dan ga ik verder. dat is wel heel verschillend geweest dus kwa tijd. verder hoe je stretched, ik maak alles schoon, ontsmetten enzo. dan ga ik douchen en masseer daarna mijn oor warm. dan kun je neutrale op waterbasis glijmiddel gebruiken en op de piercing doen. kan overigens ook gewoon met wat water of vaseline, net wat je in huis hebt. glijmiddel glijd het beste. ik duw het eerste stukje door het gaatje heen tot dat het weerstan gaat bieden, dan zet ik mijn wijsvingers voor tegen de stretcher en houd met mijn duimen achter mijn oorlel tegen om hem er door heen te duwen. alles heel voorzichtig doen en niet forseren, de tijd nemen die je nodig hebt.
Okee, thanks! Dus als eerste tunnel een 1,5 mm? To keep it on the safe side? En waar kan je die tunnels kopen? Kan je die ook bestellen?
Desty
Geplaatst: 18-08-10 11:46
ja zou ik wel doen
en dan 2 ,3 ,4 is denk ik voor jou het slimste tot hoe ver je wil gaan stretchers /tunnels /plugs kun je halen bij de piercer maar je kunt ze ook bestellen bij crazy-factory en alloverpiercings, net welke je leuker/fijner lijken ik kan je wel zeggen dat bestellen goedkoper is. piercer moeten daar natuurlijk ook hun geld aan verdienen, maar je kunt ze gewoon bestellen idd.
Maar ik zie dat de meeste tunnels/plugs op alloverpiercings beginnen bij 3 mm, maar lijkt me voor mij niet slim om van standaard oorbel naar 3 mm te gaan?
maakt opzich niet uit wat voor materiaal alleen staal gaat wel sneller stinken dus dat is gewoon goed schoon maken wanneer je kunt schoon maken. (ik heb 1 keer per dag aangehouden, toen ik mijn piercing er makkelijk uit kon halen)
Saskiaatje
Geplaatst: 18-08-10 11:51
En meteen stretchen naar 2 mm is niet handig? Sorry voor al m'n vragen.
Desty
Geplaatst: 18-08-10 11:52
kan zal wel lukken denk ik je moet gewoon even voelen wat je aan kan... ik heb namelijk best wel een hoge pijngrens dusja maar iig goed schoon houden dat is belangrijk, dan kan het ook niet gaan ontsteken of er moet iets raars gebeuren haha
Mijn 1e stap was naar 1,6 en een maand later naar 2, maand later naar 3, maar de stap van 3 naar 4 is best groot, dus dan kun je misschien beter een tussenmaat pakken, 3,4 was dat volgens mij. Ik zit nu op 6mm en blijf daar voorlopig ook.
mijn eerste stap was van 1 naar 4, maar die eerste milimeters voel je wel even, dan is het nog niet gewend. 4-6 ging piece of cake 6-8 ook 8-10 wat minder, niet helemaal goed schoon gemaakt, nou dat heb ik gemerkt
Escada
Geplaatst: 18-08-10 12:54
Mijn tongpiecing( sinds 1 maand heb ik die ) doet nu zo'n vreselijk veel zeer aan de onderkant van mijn tong Moet hem nog steeds vervangen voor een kortere, maar die vrouw die hem al een keer wisselde deed me behoorlijk veel pijn. Ik wil het nu zelf doen, is het lastig om je piercing weer in dat gaatje te doen zeg maar?
idd dubbelvouwen...heb het de eerste keer wel dr mevrouw vn de shop laten doen insteken is geen probleem...erin houden is iets anders
Escada
Geplaatst: 18-08-10 13:01
Jij had hem ook nog niet zo lang toch? Ik moet alleen even kijken waar ik tongpiercings vandaan moet halen, zal wel alleen in een piercingshop verkrijgbaar zijn?