Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
malloesje schreef:Van mij ook maar eens een berichtje weer.
Ik herken me in het verhaal van Joenali; ik ben ook ex hyper, na 2 keer RA jood is bij mij de schildklier ook gestopt met werken en ben nu afhankelijk van medicijnen. Van sommige klachten kom ik ook niet meer af. Heb geregeld hartkloppingen en trillingen en oa hierdoor problemen met slapen. Daarnaast heb ik het eigenlijk altijd koud (ook toen ik hyper was) en ben ook wel redelijk vaak en snel moe. Die vermoeidheid is soms erg heftig, dat ik het idee heb dat ik mezelf niet echt kan voortbewegen, geen kracht in armen en/of benen. Gewichtsschommelingen heb ik nooit erg lastig van gehad, ondanks dat ik redelijk extreme waardes heb gehad.
Maar ach verder verdiep ik me er niet zo in, 'k heb het nu eenmaal en moet er mee dealen. Ik geloof er erg in dat je jezelf ziek kunt praten en daar wil ik absoluut in meegetrokken worden.
Overigens heeft de HA bij de eerste klachten direct op schildklier geprikt en mij direct doorverwezen naar de internist. Ik loop er nu bijna 4 jaar, maar heb het nu eindelijk redelijk onder controle. Mijn waardes weet ik eigenlijk niet maar vind ik ook niet belangrijk. De één voelt zich prettig bij een wat lagere waarde, de ander bij een wat hogere