gedwongen opname

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-10 15:31

Fijn dat je goed geslapen hebt, ik hoop dat je nu een leuke zondag hebt met veel bezoek ;)

bromfiets

Re: gedwongen opname

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-10 21:44

Ik zit in een flinke dissociatie, ben enorm bang voor de nacht... :\

Misslolliex

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-10 21:45

Wat is een dissociatie, ja sorry kan niet moeilijke woorden.

Broemmie toch :(:)

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-10 21:49

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-10 21:58

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-10 22:04

omdat ik dan nog wel kan functioneren, misschien nog wel beter dan ik normaal functioneer. Ik zit dan heel erg in mijn rationele kant. Maar ik voel niks en gedachten zijn er wel maar komen niet binnen. Alles gebeurt zeg maar op de automatische piloot. Daarom kan ik het nu ook zo goed verwoorden...

Maar ik ben bang voor als die dissociatie stopt, dan komt alle gevoel wat ik heel de dag heb tegengehouden er in één keer uit en dan gaat het pas mis. De dissociatie is echt een afweermechanisme, de problemen beginnen pas als de dissociatie stopt.

Snap je wat ik bedoel?

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-10 22:10

Is er niets iets om de dissociatie te voorkomen?

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-10 22:12

Als ik dat wist dan waren alle problemen opgelost :)

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-10 22:13

Ah, ik snap het. Bedankt voor de uitleg :j
Is er geen medicatie die ervoor kan zorgen dat je die dissociatie uberhaupt niet krijgt? Dan hoef je ook niet bang te zijn voor wat erna komt.
Of desnoods therapie waardoor je er beter mee kunt omgaan?

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-10 22:13

Maar je stopt al je gevoelens en gedachten weg tijdens dissociatie? Ik weet dat je gesprekken voert met profs maar hoe vaak is dat per week? Kan je niet vlak voor het slapen gaan met iemand praten? Zou dat helpen?

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-10 22:20

Op dit moment staat de therapie helemaal stil, ook als ik bij het rib terecht kom krijg ik geen behandeling. Dat is ook een van de redenen dat ik er zo tegen op zie.

Of die medicatie bestaat weet ik niet, ik denk het niet. Ik haal mezelf er normaliter uit door te snijden, maar dat kan ik hier niet. Dus ben ik nu maar aan het zenuweneten.

Ik heb daarnet al een gesprekje gehad en dan krijg ik te horen dat ik verkeerd denk, dus ik moet maar anders gaan denken. Dus daar schoot ik ook niet veel mee op en nu durf ik niet weer naar ze toe te gaan, want dan worden ze misschien boos.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-10 22:22

:\

Ze horen niet boos te worden. Ze horen te weten hoe ze met jou om moeten gaan en je te helpen. Ik vind het maar raar dat ze dat zeggen. Wat schiet jij daar nou mee op :?

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-10 22:23

dan worden ze misschien boos, dat meen je niet gewoon gaan als jij dat wilt jij het hulp nodig en misschien hebben ze er gewoon geen zin in. komop en laat je niets aanpraten hoe moeilijk ook, jij bent wie je bent. anders denken, laten zij maar anders gaan denken. kom op laat je niet foppen hoor. sterkte

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-10 22:24

Verkeerd denken zal misschien inderdaad wel kloppen, maar dat is ook een onderdeel van je ziekte, en niet te verhelpen door je te zeggen dat je verkeerd denkt. Daar gaat een heel proces overheen.

Ik zou hoe dan ook zeker met ze praten. Ze worden toch niet boos?
Ze hebben ervoor gestudeerd en zijn er om jou te helpen, dus als ik jou was zou ik toch proberen dat met beide handen aan te pakken.
Sterkte!

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-10 22:26

wss bestaat het alleen in mijn hoofd,maar dan durf ik nog niet naar ze toe te stappen.

Doordat ik in die dissociatie zit lijk ik heel rustig en kalm, waardoor de verpleging een verkeerd beeld van mij krijgt. Dus ze denken dat het goed met me gaat en geven me daarom geen slaapmedicatie.

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-10 22:28

Boos worden doen ze vast niet, kan je niet terug voor een pilletje zodat je in ieder geval weer kan slapen vannacht? Morgen toch nog maar eens met een psych je medicatie bespreken.

Als ik het goed begrijp is dissociatie een toestand die je eigenlijk wel prettig vindt. Wat is niet snap, maar daarvoor ben ik dan ook geen insider, dat je wel de angst voelt voor het einde van de dissociatie. Dat gevoel komt dus wel in.

Kan jij je gevoel hier op Bokt beter kwijt, wij zijn immers niet meer dan een beeldscherm aan de andere kant, dan aan de verpleging/hulpverleners? Zou het een idee zijn als zij dit topic lezen zodat ze jou beter begrijpen?

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-10 22:30

Dat is idd wel een idee, dit topic laten lezen...dan kunnen ze zien hoe je denkt en wat je voelt....

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-10 22:39

Ik ga idd mijn medicatie bespreken, want het is ook zomaar stopgezet...

Ik kan idd wel angst voelen in een dissociatie, dat begint met een zorgelijke gedachte, dat wordt een zeurend angstje en dat eindigt in een paniekaanval, maar dan ben ik inmiddels weer uit die dissociatie. Je kan het zien als een soort weegschaal.

De dissociatie zelf is inderdaad een prettige toestand, ik kan het normaliter ook heel lang volhouden. zo heb ik van mijn 20e tot mijn 24e eigenlijk constant in een dissociatie gezeten. Toen kon ik de wereld aan, 50 uur per week werken en uiterlijk gelukkig zijn. In werkelijkheid sloeg ik niks op, ik weet ook letterlijk bijna niks meer van die tijd.

Maar nu kan ik het niet meer zo lang volhouden en volgen de uitbarstingen van gevoel elkaar steeds sneller op. En in die toestand ben ik tot veel in staat, heb onder andere mijn moeder een keer op d'r gezicht geslagen... Achteraf weet ik niet wat me bezielde, maar op dat moment kon ik niet anders. Ik ben dus vooral bang voor waar ik toe in staat ben...

Het is idd wel een idee om ze dit te laten lezen, ik weet alleen niet of ik dat ook durf...

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-10 22:42

:(:) Jeetje, je hebt het wel erg moeilijk.
Ik hoop dat je nog een beetje kan slapen, ik zal wel een kaarsje voor je branden. :*

NdV74

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-10 22:42

Broemie :(:)
Ik kom van de week een keertje op bezoek (als je dat leuk vindt tenminste ;) ).

Waarom krijg je nu geen therapie?
Het kan toch niet dat je daar maar zit en dat er verder niks gebeurd?
Krijg je straks ook geen therapie of iets dergelijks als je naar het RIB gaat?

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-10 22:44

dat is lief van je :+:

Mist: Dat vind ik zeker gezellig :)) Het klopt inderdaad dat ik hier geen persoonlijke gesprekken heb met een behandelaar en straks bij het RIB ook niet.

NdV74

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-10 22:45

Kom ik van de week gezellig op bezoek.

Waarom krijg je nu en straks dan geen gesprekken? Dat schiet dan toch helemaal niet op?
Hoe kan het dan beter gaan?

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-10 22:47

ik weet ook niet precies waarom dat is. Maar dan is er idd ook geen vooruitgang...

NdV74

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-10 22:47

Schiet lekker op dan :n

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-10 22:49

Vreemd dat je niet behandeld wordt, ze willen je regelmaat en structuur aanleren maar het onderliggende probleem wordt niet aangepakt.
Wat dat betreft verschilt het niet van het behandelen van een eetstoornis :n symptoom bestrijding.

Kan je naast de RIB niet geen extramurale gesprekken met een psychiater krijgen als ze intern daar geen behandelmogelijkheden voor hebben?