Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Talsha schreef:Op dit moment heb ik zelf nog een aantal onderzoeken lopen in het ziekenhuis. Ik heb begrepen op de site dat ik door een endoscopie (maagonderzoek) momenteel nog niet in aanmerking kom om bloed te mogen geven. Weet iemand misschien hoe lang het duurt na zo'n onderzoek dat je hier wel voor in aanmerking komt?[
Citaat:Ook heb ik nog wat vragen over het worden van stamceldonor/beenmergdonor (bestaat er nog een verschil tussen deze 2? ) .
- Kan dit alleen als je bloeddonor bent?
- Kun je bij de bloedbank aangeven dat je dit wilt worden?
- Op een medische keuring na, zijn er verder nog dingen waar je rekening mee moet houden als je dat wilt worden?
orienta schreef:Vraagje aan de bloeddonoren!
Ik heb nu 1 keer bloed gegeven en durf niet meer zo goed omdat ik vorige keer flauw plat op mijn gezicht ben gevallen.
Ik had overigens na het prikken 20 minuten gezeten en thee gedronken en koekjes gegeten.
Ik moest toen een half uur nadat ik flauw was gevallen op een bed liggen en duurde best wel een tijdje voordat ik mij weer beter voelde.
Hoe kan ik dit voorkomen?
ik had overigens voor het prikken wat kleins gegeten en goed gedronken.
als ik dood ben heb ik niet zoveel meer aan die organen he
alleen mijn ogen wil ik er niet uit.
cupcake_x schreef:Dat wil ik ook, als ik oud genoeg ben, ga ik dat op papier laten zetten.

HorseTopShop schreef:Ik ben geen donor. Eigenlijk om de reden dat ik niet wil dat mijn nieren naar een alcoholist gaan. En meer van dat soort dingen.
Ik wil gewoon bepaalde dingen uit kunnen sluiten en dat gaat helaas niet.
Ik wilde bloeddonor worden, was daar qua gezondheid ook geschikt voor, maar dat is hier meer dan een uur rijden vandaan. En dat wordt gewoon te gek.
)HorseTopShop schreef:Ik ben geen donor. Eigenlijk om de reden dat ik niet wil dat mijn nieren naar een alcoholist gaan. En meer van dat soort dingen.
Ik wilde bloeddonor worden, was daar qua gezondheid ook geschikt voor, maar dat is hier meer dan een uur rijden vandaan. En dat wordt gewoon te gek.

Kentaro schreef:HorseTopShop schreef:Ik ben geen donor. Eigenlijk om de reden dat ik niet wil dat mijn nieren naar een alcoholist gaan. En meer van dat soort dingen.
Het is absoluut je goed recht om het niet te willen hoor!! Maar het niet uit kunnen sluiten is niet waar! Ik ben al járen donor en heb wel degelijk op m'n pasje staan dat m'n alvleesklier is uitgesloten (heeft namelijk geen zin om die weg te geven, aangezien ie niet werkt)
HorseTopShop schreef:Ik ben geen donor. Eigenlijk om de reden dat ik niet wil dat mijn nieren naar een alcoholist gaan. En meer van dat soort dingen.