Bang voor mijn bevalling!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Joyckuh

Re: Bang voor mijn bevalling!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-10 07:42

Elicious: Dat is een positiebroek :+

Semenamy: Wat een leuke foto zo met de kinderen :D
Bij mijn eerste had ik ook zo'n buik! :D

Elicious

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-10 07:45

Joyckuh schreef:
Elicious: Dat is een positiebroek :+

Semenamy: Wat een leuke foto zo met de kinderen :D
Bij mijn eerste had ik ook zo'n buik! :D

Ooow, daar ben ik allergisch voor :Y)

semenamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-10 07:46

Haha nou ik vind die van mamalicous anders super fijn en niet duur!

Wij hebben foto´s laten maken voor een geboorte kaartje, deze is het dus niet geworden ondanks dat hij wel heel leuk is ja!

Joyckuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-10 07:51

En ik vind die van mamalicous dus niet fijn zitten :+ ik heb gewoon die van de prenatal!

Maar wat draag je dan Elicious?

Wel een heel leuk idee semenamy! Dat word iig een persoonlijk kaartje!

Wij hebben gister de kaartjes besteld, via internet. Moest voor de 31 weken, dan maken we nog kans op gratis kaartjes al ik de bevaldatum goed gegokt heb :+ Ik ben benieuwd!

Elicious

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-10 07:56

Leggings (met een jurkje) , waar mn mannetje een paar keer flink aan trekt en dan lubbert de elastiek zo lekker uit :+

Wij moeten echt nog zoveel regelen/uitzoeken en doen.
Nog geen naam, geen kaartje, moet nog flink gaan shoppen
en ojah, we moeten ook nog trouwen :Y)

Joyckuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-10 08:01

Ben blij dat we al een naam hebben! Dat ging vrij vlotjes, ik dacht dat we het er nooit over eens zouden worden :+
Wat zoek je voor naam?

Kaartje hebben we dus al, shoppen doe ik met regelmaat :+ en trouwen doen we niet aan :=

Elicious

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-10 08:05

Naam is echt een ramp. We dachten eruit te zijn, maar zijn er beide toch niet van overtuigd.
Beetje apart, maar ook weer niet té apart :+

Kaartje moeten we eens voor gaan zitten, shoppen heb ik geen tijd voor en trouwen is zo gebeurd, alleen even de afspraak maken haha! (jee hoor mij nou bah zeg ;) )

Joyckuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-10 08:08

Jongensnaam, meidennaam? :P

Elicious

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-10 08:09

Joyckuh schreef:
Jongensnaam, meidennaam? :P

stttt, meiden! :D

Joyckuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-10 08:10

Ja, dan kan ik de allerleukste naam natuurlijk niet gaan noemen, die hebben wij al O:) :P
Welke naam hadden jullie eerst in gedachte?

Steph86

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-10 08:14

SemenAmy, wauw leuke foto hoor!

Meidennamen vond ik ook een stuk moeilijker als een jongensnaam.
De naam voor [***] was opzich wel heel makkelijk,haar naam hadden we al toen ze nog in de verrekijker van d'r paps zat :D
We hebben voor haar alleen een 2e naam omdat we nu 2 T's in ons gezin hebben, ze heet dus volledig [***] A Nja ( A Nja is de naam van mijn overleden oma, het komt hetzelfde neer op Anja maar de indo's moeten altijd ingewikkeld doen :+ )

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-10 08:16

Het begint voor jou nu ook al op te schieten Joyce! Ben benieuwd wat voor naam je verzonnen hebt :-)

Joyckuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-10 08:32

Steph: Ik vind het wel leuk bedacht!

Charaz: Vind je? Ik moet nog 10 weken! (jaja, ik weet zeker dat ik overtijd ga :+ )

Andere meidennamen die ik op mijn lijstje had staan waren Yinthe, Maud, Abby, Enya

semenamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-10 09:19

Wij vonden juist jongensnamen moelijker als meisjes namen..Tess stond ook op ons lijstje. Fem vond ik ook erg leuk maarja met een zoon die Sem heet klinkt dat ook niet zo mooi. Gelukkig weten wij al dat het een jongen word en hoefden we niet verder te discussieren over een meisjesnaam. Alhoewel we hier meer moeite mee hadden..

Steph86

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-10 09:34

Ik weet nu al dat het weer een namen uitkies drama gaat worden als we in verwachting zijn van nr 4.
We zijn er nu nog niet mee bezig daar we eerst maar weer moeten zien of het weer gaat lukken.
We houden sowieso van korte en krachte namen een beetje stoer op zijn tijd vinden we ook niet verkeerd, maar nu loop ik wel heel erg ver vooruit op de zaken :+

semenamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-10 10:36

Die 4e zal er dan ook wel komen toch?
Wij houden ook van kort maar krachtig, dan krijg je ook niet echt van die namen die weer afgekort kunnen worden.

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-10 07:47

Bij de eerste waren we er al heel snel uit welke naam het ging worden. Bij de tweede hebben we er wat langer over gedaan en hebben in de verloskamer pas de beslissing genomen. We zaten nog te dubben tussen Marijn en Merijn en voor zijn tweede naam tussen Peter en Petrus. Het is uiteindelijk Merijn Petrus geworden. Daarmee is hij naar zijn ouders vernoemd. Sven, de oudste, heeft als tweede en derde naam Jacob Hein gekregen, naar beide opa's.
Wij zijn ook voorstanders van korte, krachtige namen die je niet kan afkorten of waar je varianten op kan maken.

Jess1989

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-10 16:26

hmm, ben net bij de verloskundige geweest (ruim een uur bezig geweest :?) en ze zorgde wel voor wat verwarring hoor!
Met 15 weken heb ik een geslachtsbepalingsecho laten doen, en daar zei men dat het een meisje werd.
Nu zei zij ineens dat de billetjes voelde als die van een jongen....
Máár, het hartje klopt als dat van een meisje...

Nou ik weet het niet meer hoor! :?:?:?

Ben blij dat ik vrijdag nog een laatste echo krijg, kan ik het nog even navragen!

Joyckuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-10 16:50

Hoe kunnen ze nou aan de billen voelen dat die van een jongen is? En aan het hartje horen dat het een meisje is? Maar heb je na die 15 weken echo niet nog een echo laten maken en het nog een keer nagevraagd?

Ik heb een geslachtsbepalingsecho laten doen met 17 weken, daar zeiden ze meisje. Met 20 weken nog eens nagevraagd, nog steeds een meisje! En voor de zekerheid, you never know he :P , met 28 weken bij de 3D echo nog een keer gevraagd, maar ze blijft een meisje! Maar straks met 35 weken, vraag ik het gewoon weer :o

semenamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-10 17:34

Idd hoe kan ze dat aan de billen voelen? Zou ik niet al teveel op uit doen hoor! Zou het vrijdag gewoon nog even na laten kijken en dan weet je het zeker!

Lousje22

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-10 17:41

Herken wel dingen van jou in mezelf. Onze dochter is inmiddels 14 mnd maar de bevalling ben ik nog niet vergeten.
Ben als de dood voor naalden en riep al die tijd heel hard dat ik het zonder verdoving wilde doen enz enz. Nou was al weken voor 't zover was kapot en toen het zover was kon ik niet eens meer lopen zo moe was ik. Kreeg ook nog eens te horen dat mn ontsluiting niet doorzette. Eerste was ik zei was.. GEEF ME IETS TEGEN DE PIJN!!! Kreeg geen ruggeprik maar een spuit, die ik overigens in dezelfde situatie nooit meer hoef dan geven ze me maar gelijk een ruggeprik :) Elise lag klem en daardoor schoot dr hoofd telkens weer terug. DAcht dus volop uitgescheurd te zijn, was maar 1 hechting :D
Hoe bang ik ook voor alles was en dingen niet wilde. Tijdens de bevalling had ik alleen maar zoiets van; ik heb heeeel veel pijn (erger door weeenversterkers) en jullie doen maar was nodig is.

Caroline1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-10 17:54

Oh man namen.. HELLLLL... Wij zijn er eigenlijk pas sinds een paar weken uit..

Hoop dat we de goede keus hebben gemaakt.
Zag iets voorbij komen over zwangerschapskleding. Ik zelf heb ook van Mamalicious een broek en nog 2 andere moet zeggen dat de mamalicious mij ook het beste zit. Zelf nu aan het eind van mijn zwangerschap!
@ JessAndHope: Daar heb ik nog nooit van gehoord aan het kontje voelen of het een jongen of een meisje wordt. Liep ze je niet te stangen? Hartslag heb ik ook wel is gehoord. Hoe het precies zit weet ik niet maar meisjes hebben een snellere hartslag? Nou ik heb gehoord van mijn verloskundige dat ze een vrij rustige hartslag heeft maar toch weet ik 99% zeker dat het een meisje wordt (heb het ook bij iedere echo nog een keer negavraagd hahah).

Jess1989

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-10 18:14

Het schijnt dat jongens rondere billen hebben dan meisjes. Het was voor het eerst dat ik haar had, en ze wist nog niet dat ik had gehoord dat het een meisje werd. Dus ze is zo aan het voelen en zegt: nou, ik voel de billen van een jongen. En ja, dat zei ze bloedserieus ;)
Dus ik zeg: goh... zou knap zijn, want volgens de echo met 15 weken was het een meisje.
En toen later luisterde ze het hartje en zei dat die sneller klopte dan wat een jongenshartje zou doen. Dus ik verwacht nog wel steeds een meisje hoor, maar you never know!

Heb na die 15 weken nog wel een echo gehad, maar toen konden ze het zogenaamd niet zien (ze wilde geen moeite doen en het niet vertellen). Heb heel wat te stellen gehad met die organisatie en heb ook een flinke klachtenlijst over ze (zo was mn kind onderandere vervelend, dwars, werkte niet mee, was een rot kind, altijd dat gezeik met het kind enz enz........ alleen maar omdat het niet lag zoals zij het graag wilde)

Dus ik ga het vrijdag zeker nog even vragen! En zal er ook bij zeggen dat ik niet weg ga voor ik weet wat het word........ Zal ze leren!

Caroline1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-10 18:43

Wat doe je daar nog Jess? Als ik jou was zou ik op zoek gaan naar een andere organisatie!

Je moet je er wel op je gemak en begrepen voelen want je zult nog lang bij ze moeten lopen. Vind het een hele rare gang van zaken moet ik zeggen.. :( Is ook niet lekker zwanger zo zijn voor je. Je moet er toch iedere keer weer naartoe terug.

Edit: typo

Jess1989

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-10 18:45

Caroline1985 schreef:
Wat doe je daar nog Jess? Als ik jou was zou ik op zoek gaan naar een andere organisatie!

Je moet je er wel op je gemak en begrepen voelen want je zult nog lang bij ze moeten lopen. ZVind het een hele rare gang van zaken moet ik zeggen.. :( Is ook niet lekker zwanger zo zijn voor je. Je moet er toch iedere keer weer naartoe terug.

Neenee! Het is de organisatie die de echo's doet waar ik ontevreden over ben. Godzijdank vrijdag de laatste keer dat ik daar heen moet. Over mn verloskundigen ben ik meer dan tevreden :j Die hebben ook gevraagd of ik ale klachten op papier wilde zetten zodat ze er wat mee konden doen. Schijnen dus meer klachten te komen over die echoscopisten.

Hoorde van een vrouwtje op mn zwangerschapszwemmen dat de 20 weken echo 3 kwartier duurt... nou ik stond met 10 minuten buiten hoor!!!