TS, ik leef enorm met je mee, wat een verschrikkelijke situatie! Ik zie een aantal hele goede suggesties. Met name om samen met jouw vertrouweling, de verpleegkundige, met je ouders te gaan praten. Dan heb je steun aan de verpleegkundige, maar je ouders moeten je dan ook wel serieus nemen, zeker als je ook met de uitslag van de test op tafel komt. Ze zullen het dan zeker niet afdoen als aanstellerij van een puber, als dat is waar je bang voor bent.
Ik denk dat dit een hele moeilijke stap is, maar ook noodzakelijk in het proces om hieruit te komen. Moeilijker ook dan het doen van aangifte. Ik kan me voorstellen dat je ook dat in het bijzijn van de verpleegkundige doet, zodat je steun hebt van iemand die je vertrouwt.
Ik weet niet wat beter is, eerst aangifte of eerst met je ouders praten. Ik wens je heel veel kracht, sterkte, succes, begrip, liefde en al het andere goeds!
Sjee, ik ben echt in shock. Heb net alles doorgelezen van je topic, maar dit kan toch niet? 12 jaar misbruik en niemand die wat voor je doet, ik vind het al een hele prestatie dat je nog leeft en ook gewoon normaal overkomt door je posts.
Vind het extreem knap van je dat je nog enigszins positief in het leven staat, hoop dat dit allemaal snel is afgelopen. Heeft hij je nog lastiggevallen sinds dit topic loopt?
Balen dat je uitslag er niet is, je hebt behoorlijk wat klachten als ik het zo hoor die op soa's kunnen wijzen.
En inderdaad, bij zulke topics blijkt ook hoe geweldig bokt kan zijn! Felipe, super dat je mee bent geweest en haar gesteund hebt.
TS, ik hoop dat je bij je pony iig veel steun kan vinden, en in de toekomst ook bij je ouders en familie, en hopelijk ook bij vrienden. Heel veel sterkte ermee
Hahaatje
Geplaatst: 17-06-10 12:48
jeetje, meisje toch! Ik heb met kippevel je verhaal gelezen. Wat goed van je dat je de eerste stap hebt gezet en naar de GGD bent gegaan om daar je verhaal te vertellen en een SOA test te laten doen! Ik heb zelf -godzijdank- geen ervaring met seksueel misbruik en kan je wat dat betreft weinig advies geven. Ik hoop dat je de kracht en de moed kunt vinden om ook de volgende stap te zetten want dit misbruik moet gewoon nu stoppen en die buurjongen moet zo snel mogelijk aangegeven worden! Je bent in ieder geval op de goede weg! Vanachter mijn pc vandaan een ontzettend dikke knuffel voor je
edit: Felipe, ook voor jou een dikke pluim! Respect dat je dit doet voor iemand die je verder niet kent!
Forcalquier
Geplaatst: 17-06-10 12:52
TS ga a.u.b met je ouders praten, ik ben op mijn 14e 1x misbruikt en heb dit nooit aan mijn ouders durven vertellen. Ik was bang voor hun reactie en de actie die ondernomen zou worden (helemaal omdat mijn pa politie agent is), ik wilde het afsluiten zonder er over te praten, wilde nooit meer iets over die jongen horen of hem zien.
Uiteindelijk heeft het mijn leven heel lang beheerst, ik heb mijn school verpest met resultaat dat ik daar nu zoveel spijt van heb. In mijn relatie ging het al helemaal niet goed, sex was voor mij iets naars en ik wilde er zo min mogelijk mee te maken hebben, wat resulteerde in nog meer ellende toen mijn vriend/tevens vader van mijn dochter zijn heil vond bij een ander. Heel veel narigheid heb ik er aan overgehouden, denk ook aan woede aanvallen en mensen de grond intrappen die ook maar iets negatiefs over mij te zeggen hadden.
Nu na al die jaren heb ik eindelijk rust, mijn huidige vriend merkte op dat er haast wel iets met mij moest zijn.....na veel ontkennen brak ik uiteindelijk en heb ik alles eruit gegooit. Inmiddels heb ik met kleine stapjes meerdere mensen op de hoogte gebracht, weliswaar in grote lijnen, maar ze weten in ieder geval waarom ik zo negatief in het leven stond. Het is moeilijk om te vertellen, je gaat het zien als jouw ding en niemand hoeft het te weten, maar geloof mij......na 12 jaar zwijgen ben ik sinds een jaar verlost en kan weer genieten van de simpelste dingen in het leven.
Overigens was het plaatsen van mijn verhaal hier op bokt ook een hele stap, ik ben hier niet anoniem en ik weet dat er bokkers zijn die mij kennen en dit niet wisten.
Het kan heel erg opluchten om er over te praten. Ik heb al eens in dit topic gereageerd maar ik ga het nu nog eens doen. Ikzelf heb het misbruik ook heel lang geheim gehouden en dat was echt slopend. Ik heb het als eerste aan een vriendin vertelt en blijkbaar was zij ook eens aangerand. We hebben samen echt gehuild maar het maakte ons sterker en de last was van onze schouders afgevallen
Misschien kun je ook contact zoeken met iemand die (langdurig) misbruikt is geweest om zo wat hulp en aanspraak te krijgen. Je moet het je ouders pas vertellen als je er klaar voor bent, je goed voelt. Als het makkelijker is om een brief te schrijven meot je dat zeker doen maar geef er ook een uitlegje bij als je de brief afgeeft. Iets als 'mama, papa, ik wil jullie iets vertellen maar ik weet niet goed hoe dus heb ik jullie een brief geschreven waar alles in staat. Jullie gaan misschien wel schrikken als jullie het lezen maar ik hoop dat jullie me dan beter begrijpen waarom ik soms op een bepaalde manier reageer'. En hou in je achterhoofd dat je ouders misschien in eerste instantie boos gaan reageren (dat is bij mij gebeurt) maar het is de eerste schrik en ze zullen misschien ook niet begrijpen waarom je het nooit eerder hebt verteld. Je zal uren en uren met hun moeten praten maar geloof mij. dit is eventjes een moeilijke periode maar daarna lucht het zo op! Als je wilt babbelen mag je mij altijd een pb sturen.
feliciaa
Geplaatst: 17-06-10 13:32
Ik lees al een tijdje mee, maar wil nu toch even reageren.. Ik ben een aantal jaar geleden ook misbruikt. Heb het heel lang geheim gehouden, (gelukkig) was het (maar) 1 keer, maar heb tijden in de ban van die jongen geleefd, was dood bang op straat en kreeg een paniek aanval wanneer ik hem tegen kwam, nog steeds ben ik bang als ik hem tegen kom en ik heb nog steeds geen aangifte gedaan (dit durf ik niet vanwege bedreigingen van zijn kant). Na het 4 jaar verborgen te hebben gehouden kon ik het niet meer voor me houden, omdat ik al een tijdje een relatie had en er echt moeite mee kreeg. Ik ben toen door mijn vriend naar mijn huisarts gegaan en ben door verwezen naar de psycholoog/seksuoloog, voelde me toen eigenlijk een beetje in een hoekje gedreven en heb het door middel van een brief aan mijn ouders verteld (wou niet liegen tegen mijn ouders als ik elke week ergens naar toe moest),ik heb vooral met mijn moeder geen goede band en zal niet snel naar mijn ouders toe stappen om met ze te praten maar vond wel dat ze het moesten weten, ik was ontzettend bang dat ze me mee zouden sleuren naar het politie bureau of boos op me zouden worden ik heb in de brief gezet dat ik er liever (nog) niet over wou praten maar dat ik dus wel ging proberen om er over te leren praten, mijn ouders kwamen allebei even boven om te vertellen dat ze het begrepen en dat ik naar ze toe kon gaan als ik wou praten. Dat luchte enorm op. Ik ben een jaar onder beleiding van een psycholoog/seksuoloog geweest en ik kan er nu redelijk over praten. Voor mij heeft het heel erg geholpen om met een persoon die niet zo dicht bij je staat te praten, misschien dus ook een idee voor jou? Ook ik heb op mijn 15e een soa test gedaan en een zwangerschapstest (dit had niet met de aanranding te maken), dus ik weet hoe moeilijk/spannend dat is. Ik raad je in ieder geval wel aan om aangifte te doen, al helemaal omdat het nog steeds aan de gang is en dit wel eens jou uitweg uit deze situatie kan zijn, het zal absoluut niet makkelijk worden en ik denk dat het verstandig is iemand mee te nemen die je vertrouwt. Ik wil je heel erg veel sterkte wensen en ik hoop echt voor je dat dit snel ophoudt. Mocht je behoefte hebben mij pb box staat open
Anoniem1994
Geplaatst door de TopicStarter: 17-06-10 17:17
Ik reageer later even wat meer, maar iig allemaal heel erg bedankt voor de berichten!
Ik heb de uitslag van de soa test.. En ik heb geen Soa!
Wel helpt ze me nog met het zoeken naar een psycholoog en met vragen over anticonceptie kan ik ook bij haar terecht
Urbiezira
Geplaatst: 17-06-10 17:18
GEWELDIG!
Geen soa! Heel veel sterkte met de rest, je bent al op de helft!
Paarde_bloem
Geplaatst: 17-06-10 17:20
.
Laatst bijgewerkt door Paarde_bloem op 27-05-22 18:14, in het totaal 1 keer bewerkt
Binky18
Geplaatst: 17-06-10 17:21
O super, alleen is dan wel de vraag wat die bultjes waren
Zo, ik heb heel het topic door gelezen. Wat erg voor je! Mja, aan medelijden heb je natuurlijk ook niks!
Ik begrijp dat het moeilijk voor je is om met je ouders te praten, en ik zou het dan ook pas doen als het voor jouw gevoel goed is. Ik kan me ook voorstellen dat mensen vinden dat je het wel moet vertellen, maar daar moet je natuurlijk zelf ook een goed gevoel bij hebben.
Succes en sterkte verder en ik ken je dan waarschijnlijk niet, maar ik wil je toch zeggen dat als ik ooit iets kan doen, mijn pb-box open staat
amber2588
Geplaatst: 17-06-10 17:43
Meid, geweldig!
Dit lost niet al je problemen op, maar je houdt er iig lichamelijk nu niets aan over. Wat zal dat een opluchting zijn!
Maar ik ben wel van mening dat dit z.s. moet stoppen! Niet alleen omdat het echt absurd is, maar ook omdat je natuurlijk nog wél een soa op kan lopen als hij zo door blijft gaan.
Hoe gaat het nu met je? Al overwogen om het aan iemand te vertellen?
Goed nieuws!! Kan je aan die verpleegkundige je 'bultjes' niet laten zien?? Want ik las ergens dat je je HA niet meot..?
Veseosunce
Geplaatst: 17-06-10 20:27
Waarom allemaal tegen haar zeggen dat ze het zo snel mogelijk moet vertellen? Zo jagen we haar alleen maar verder het harnas in ze weet zelf ook wel dat ze het iemand moet vertellen. Maar ze moet dit doen als ze er klaar voor is en er zelf achter staat anders raakt ze zelf alleen maar verder in de put, en ja ik spreek uit ervaring en ja ik weet dat niet iedereen het zelfde is.
TS, je hebt al een goede stap in de richting gezet door het op Bokt te vertellen en een SOA test te doen. Het is heel erg echt heel erg wat je buurjongen bij je doet. Je zal het ook echt een keer moeten vertellen maar doe dit wel als je er zelf achter staat.