Borstvoeding: deel ll

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

linda_hans

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-10 10:25

Goeiemorgen allemaal!

hier weer een goede nacht gehad, gisteravond om 22:15 voor het laatst gevoed. Nick ging om 23:00 uur slapen en kwam vanochtend om 5 uur weer, toen dronk hij 10 minuten, en sliep weer tot 9 uur! Heerlijk dus. Nu wil hij alleen niet meer slapen, maar goed hij ligt lekker in bed.

Vraagje: Nick heeft al sinds dinsdag geen poepluier meer gehad, dit is toch normaal als je alleen bv geeft?

Daarnet weer even een borst afgekolfd, kwam weer bijna 100 uit! Hij drinkt de laatste dagen ook korter en vaker ook maar 1 borst. Zou hij sneller zijn gaan drinken of heb ik meer productie oid?

Openbaar voeden: lijkt me echt helemaal niks, ik zie mezelf dat gewoon echt niet doen! Dan maar afkolven en iemand laten oppassen en de fles laten geven! Morgen gaat Hans proberen een flesje te geven, ben erg benieuwd!

@nathalie: hier ook in het begin met tepelhoedje gevoed, hij wilde nl de tepel niet vasthouden. Daarna toch wel een paar dagen bezig geweest om van dat tepelhoedje af te komen en ineens viel het kwartje bij hem en sindsdien gaat het super zonder! Het is even doorzetten, want fijn is het niet (hij hapte dan wel aan,maar liet weer los en dat een paar keer!), maar nu heb ik wel profijt van!

Nathalie

Re: Borstvoeding: deel ll

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-10 10:40

Wat een goede nacht weer LH!
Alleen, slaapt hij niet te lang? Ik dacht dat ze onder de 6 weken niet langer dan 6 uur tussen 2 voedingen mochten laten ivm bloedsuikerspiegel.

Wbt tepelhoedje, Yasemin hapt dus niet dus hier gaat het niet zo makkelijk.
Het was al een heel drama om haar mét hoedje aan de borst te krijgen. := Maar ik blijf proberen...

Miss_Blimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-10 11:09

Zo, wat een goede nachten allemaal!

Hier eigenlijk ook wel, want we hadden Val voor het laatste om 21.00 uur gevoed, maar echt hele trek had ze niet want ze viel steeds in slaap. De hele dag eigenlijk had ze niet zo goed geslapen dus wel logisch. Ze sliep rond 21.30 uur tot 4.00 uur! Top he :D daarna gevoed, en wel verschoond, want ze heeft echt altijd een hele volle plasluier. Na de voeding was ze wel weer langer wakker, maar ja dat moet dan maar (vind het zelf wel een prettig idee dat ze weer schoon in bed ligt) :) toen in bed gelegd, rond 5.30 uur en ze sliep vanochtend door tot 9.30 uur!

Wel lag ze rond 8 uur heel erg te kronkelen, der darmpjes. Dat klinkt altijd zo sneu :( maar ik kon me inhouden om haar bij mij in bed te leggen (is altijd zo gezellig!) en ze sliep dus door :D

:D :D :D

Miss_Blimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-10 11:10

Citaat:
Vraagje: Nick heeft al sinds dinsdag geen poepluier meer gehad, dit is toch normaal als je alleen bv geeft?

Val had eerst elke dag een poepluier, en nu om de 2 dagen. Kan zelfs tot 15(!) dagen he, las ik op internet.

Miss_Blimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-10 11:11

Oja ff vraagje, gooien jullie gekolfde melk van meerdere dagen bij elkaar? Las wel dat jullie niet vers gekolfde en gekoelde melk bij elkaar gooien, toch? I.v.m. schiften?

Ik heb nog staan van de 10e, de 11e en van vandaag. Mag dat als 1 portie bij elkaar?

Miss_Blimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-10 11:11

Cyntje schreef:
Haha, ok. Nee dat zou me te druk zijn om te voeden.
V&D kan ik sowieso al niet tegen qua drukte, etages, etc... laat staan dat ik er ga voeden. En nu Chiara al groter is hou ik het ook liever voor mezelf :)

Ook nog met jezusgezang vergezeld vandaag? :')

Haha ben al ff niet in Eindhoven geweest dus lekker geen last van gehad! :)

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-10 11:59

ik gooi van 2 dagen gerust bij elkaar en heb nog nooit geschifte melk gehad...

wat doen jullie met het te veel aan melk? heb hier een hele vriezerlade vol zitten met melk (en heb die ruimte eigenlijk best hard nodig) maar het gaat me aan mijn hart om het weg te gooien. Als ik hans een fles laat geven, moet ik zelf weer kolven omdat ik anders te veel pijn in mijn borsten krijg. de voorraad krijg ik dus neit weg.

ik voed trouwens werkelijk overal. gooi er een speciale borstvoedingsdoek overheen en huppetee hoor. jammer als mensen zich er aan storen, kan me daar neit druk over maken. bovendien, met zo;n doek zie je werkelijk helemaal niets!

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-10 12:25

Doe ik ook hoor, van 2 dagen bij elkaar gaat prima.

BA: enige wat ik kan bedenken is een grotere vriezer kopen, of toch doneren aan een ziekenhuis?Ik heb maar een klein voorraadje, en die gaat van de week grotendeels op als ik ga werken, dan gaat de voorraad mee naar de oppas.

Ik schaam me ook niet om in het openbaar te voeden, andere mensen eten toch ook in het openbaar (en dat is ook niet altijd even smakelijk om te zien)? Ik geef gewoon mijn kind te eten.

Edit: nog even een update, vandaag net zo'n nacht als gisteren achter de rug, dus helemaal top!

Flore

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-10 12:42

Ik had ook een hele lade volzitten maar heb het weg kunnen gooien want Milan lust het ingevroren niet. Dus probeer dat even uit voordat je je hele vriezer volduwt ;)

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-10 12:46

O, nou hoop wel dat ze het lust want anders hebben we maandag een probleempje, dan heeft ze geen eten bij de oppas. Ik was al van plan morgen te proberen maar ga dat nu zeker weten doen!

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-10 13:14

2 dagen bij elkaar kan ook gewoon prima :j Maar gekolfde verse melk bij diepvries aanlengen kan niet ivm schiften ;)

Chiara heeft van 19.30 tot 08.15 geslapen, dus de laatste voeding is nu officieel naar vroeger verschoven en hebben wij meer avond voor onszelf :D

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-10 13:29

Lekker hoor, geniet ervan!

ankem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-10 21:57

Mijn zusje is gisteren getrouwd. Elianne was helemaal overstuur van alle drukte. Ik heb dus bv gegeven tijdens de plechtigheid, omdat dat de enige manier was, om haar rustig te krijgen. Wel bijzonder... :D
Gelukkig snapt mijn zusje het wel, want zij geeft haar dochtertje van 7 maanden ook nog bv.

Ben ook behoorlijk pro bv geworden. Ik kan er zo slecht tegen, dat sommige mensen zo snel opgeven. Ik heb zoveel meegemaakt in het begin en geef nog steeds bv (gisteren alweer 5 maanden, exclusief). Bv geven is niet makkelijk in het begin, maar met goede begeleiding (vind dat er standaard lactatiekundig advies moet worden opgenomen in de zorgverzekering), kom je een heel eind.
Nu vind ik het heel gemakkelijk, maar ik ga er ook makkelijk mee om. Voed overal en het kan me echt niets schelen. Mijn dochter groeit als kool, dus wat wil ik nog meer.
Klets ook met andere januari mama's en van de 40 moeders geven er nu nog 4 bv. Dat vind ik toch een trieste ontwikkeling.

Een andere vraag:
Welke luiers zijn goed voor bv poep, dat toch wat dunner is? Had tot nu toe newborn maatje 3, maar moet over naar 4. Heb nu baby dry maat 4. Ideaal voor de nacht, omdat ze dan alleen maar plast en deze erg veel kan hebben, maar de dunne bv poep wordt niet goed opgenomen en lekt daardoor snel door.
Tips?

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 12:20

Probleem hebben wij ook met pampers baby dry, het komt er vaak aan de bovenkant weer uit. Maar ik had het idee dat dit komt door de hoeveelheid en kracht waarmee er gepoept wordt, en niet met de opname capaciteit. Maar nu je het zegt, het blijft er echt als een laagje in liggen vaak....lekker verhaal rond lunchtijd. Lastige is alleen dat je om nieuwe te proberen gelijk een heel pak moet kopen....dus ik hoop net als jij dat iemand met een goede tip komt.

Idd leuk zo´n bruiloft maar wel heel druk voor een baby. Hier gisteren ook een overprikkeld kind na een visite bij vrienden van ons, die hebben 2 zoontjes (4 en 1 jaar oud) en dat is ook best druk. Eenmaal thuis was het huilen, huilen, huilen, dus ook maar gelijk gevoed en lekker in bed gelegd. Ze sliep echt gelijk. En heeft weer ruim 6 uur tussen de voeding gelaten. Dus om 3.45 vannacht gevoed, weggelegd en ze sliep weer tot 8.00. Ik ben helemaal uitgerust!

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 12:42

Wat een goede nacht weer Susan!

Yasemin poept echt maar heel weinig en ik heb nog niet gehad dat het echt overal zat, gelukkig. Ik gebruik gewoon Pampers NewBorn maatje 2.

Hier weer een goede nacht, ze kwam vanochtend om 07.15!
Toen heeft ze maar 5 minuten gedronken en vervolgens geslapen tot half 11!

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 15:51

Nou, hier moet ik zeker eens per dag in ieder geval een schone romper aan doen en ook haar rug wassen. Vandaag was alles vies, ook de bovenkleding en natuurlijk net nadat ze in bad geweest was want dat poept het lekkerst, als je net schoon bent. Vervelende is dat je die poep ook bijna niet uit kleertjes krijgt als je het niet gelijk in de week zet.

Jee, maatje 2. Daar past Marinde niet meer in hoor. Is echt een spekkie.

ankem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 16:38

Ik zweer bij vanish spray. Doe op alle poepvlekken die spray. Even laten intrekken. Daarna wassen en alles is er uit. Kan ook op oudere vlekken ;)

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 16:40

O! das een stuk handiger dan inweken. Ga ik ook in huis halen.

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 16:42

Ninita schreef:
Ik had ook een hele lade volzitten maar heb het weg kunnen gooien want Milan lust het ingevroren niet. Dus probeer dat even uit voordat je je hele vriezer volduwt ;)

daar doet ze gelukkig niet moeilijk over!

heb vd week al ziekenhuizen gebeld, maar die moeten het niet... hygiene, maar ook moeders die niet willen dat hun baby melk van een ander krijgt.

hier past tessa maat 2 nog, maar ga nu over op 3 omdat ik die op vorraad gekocht had. is maar een minimaal verschil. heb luiers van pampers, etos, kruitva, en c1000 geprobeert, maar allen lekken door bij bv-poep :(

ik gebruik de vanish inweek en heb gisteren toevallig voor het eerst een broekje niet kunnen redden. die vlek had namelijk al een paar uur kunnen indrogen in een plastic zakje in mijn luiertas.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 16:53

Nou, dan is het gewoon een gegeven dat we vaker moeten wassen. Het is bij ons trouwens niet zozeer doorlekken, maar overlopen. Het komt er gewoon aan de bovenkant uit.

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 16:54

overlopen idd aan de bovenkant en bij tessa loopt het er ook ALTIJD bij haar linkerbeen uit. Wat blijkt? de endeldarm eindigt op links....

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 17:13

@hier:
tessa lijkt door de ergste ellende heen te zijn. gisteren ging het al beter, minder huilen maar nog wel veel willen drinken. steeds 3 slokken en verder alleen maar sabbelen.
gisteravond bij vrienden haar probleemloos weer in bedje kunnen leggen (voor het eerst in 4 avonden) en om 00.00 wakker gemaakt om naar huis te gaan. gevoed (flink liggen tanken) en ze heeft het tot 8.30 uitgehouden! nu is ze al de hele dag gezellig, huilt alleen als ze moe is (heeft zowaar al 3x in haar bedje 3 kwartier geslapen).
ze heeft duidelijk weer nieuwe dingen door: lacht naar je als je 5 meter verderop staat, voelt aan alles en stopt alles in haar mond en lacht ontzettend veel. bizar hoe dat van de ene op de andere dag kan wisselen.
wel drinkt ze nog vreemd; paar slokken en dan niet meer willen om een uur later in ene flink te tanken. nou ja, komt ook wel weer ritme in.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 18:05

Fijn dat het weer wat beter gaat! Sprongetje gehad? Marinde stopt soms ook na een paar slokken en gaat kletsen maar ik leg haar dan gewoon weer aan, dan drinkt ze verder. Voeding duurt dan nog steeds niet lang maar ze houdt het er wel 3 uur op uit minstens.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 18:41

BA: heb je trouwens al eens gekeken op: http://www.moedermelknetwerk.nl? Zij doen aan bemiddeling voor moeders die melk willen doneren. Misschien is dat nog een optie?

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 21:22

Uurtje geleden heeft mijn man een flesje melk van de voorraad uit de vriezer gevoed, dit is met smaak op gegaan.