Het ik ben begonnen met hardlopen topic - III

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Nicje87

Re: Het ik ben begonnen met hardlopen topic - III

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 18:33

LL sterkte!

Ik loop met mijn pointer van 2 altijd :)

_Rosanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 18:37

Mag ik me hier ook melden? :o

Ik ga vanuit het werk mee doen met dam tot dam loop
had me even versproken :o
Heb conditsie van 0,0 (en heb asma wat soms erg tegge zit)
en moet 6 km (19 sep)
iemand een idee hoe ik dit het beste aan kan pakken? :o

( En natuurlijk mense van het topic die ook mee doen? )
Laatst bijgewerkt door _Rosanna op 17-05-10 18:38, in het totaal 1 keer bewerkt

Tallout

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 18:38

Ik met mijn Beagletje van 5 :+:

Afbeelding

Hackie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 18:54

KDS schreef:
als mijn gezondheid het een beetje toelaat ga ik morgen beginnen aan les 1 van start to run, zie wel hoe ver ik kom in die les, het begin lijkt nog redelijk te doen... maar dan komt de 2 minuten, en daarna nog eens 3 :o

Ach, dan loop ik les 1 toch maar 30 keer, dan moet het toch wel lukken? Hoe kom ik aan zo'n slechte conditie vraag ik me af, maar belangrijker nog: hoe kom ik er vanaf :P
Nouja eerst maar even beter worden

Ik ben gister begonnen, (gewoon voor me zelf)
Ik ben begonnen met 1 minuut rennen (of joggen) en dan vier minuten stevig doorwandelen.

Ik ga pas volgende week aan de start to run beginnen, want volgens mij is mijn conditie zelfs te slecht voor de start to run :')

Jeannine

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 18:55

Dit is mijn hardloop maatje :-)

Als hij nog niet zeker weet of hij mee mag, dan kijkt hij zo!
Afbeelding

Zo kijkt hij me altijd mijn hardloopkleding in! (dat witte is een flebber op zijn neus)
Afbeelding

en zo smerig kan hij zich maken als hij eerst in het water is geweest.
Afbeelding

Ons huis is vaak een zandbak!

Zo nu ga ik ook maar even lopen.

@ Angela, leuke foto's joh. Je ziet er nog zo fris en fruitig uit haha.

Mirkim

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 18:55

Wow, dit was zwaar! Ik ben direct na het eten gaan rennen. Niet zo heel handig aangezien ik flink gegeten heb (hachee :9 ) en halverwege een flinke zijsteek op kwam zetten. Ik kon hier niet door mee blijven lopen, dus moest een extra blijven lopen ipv rennen. Doordat iemand achter mij aan fietste kwam ik erachter dat mijn loop tempo niet constant is. In de eerste 6 minuten zat ik op zo'n 12 á 13 km/h. Later kwam ik op een gemiddelde loopsnelheid van 9,5 km/h, volgens mij is dit voor een beginner toch wel aardig okay? Uiteindelijk heb ik 5.1 kilometer gerend in 34 minuten! Wahhhh :D Ik geef mezelf even een grote schouderklop! Woensdag weer! :)

Jeannine

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 19:12

Wow Mirkimm, dat is heel goed. Ik wil je wel waarschuwen, want het mag dan wel lekker gaan nu, maar je pezen en gewrichten moeten ook nog even aan de nieuwe omstandigheden wennen en ik zou dus maar wel voorzichtig zijn, want je hebt niets aan een blessure.
Je kunt ook beter rustig opbouwen en daarna je tempo iets opvoeren. Maar je hebt het wel heel goed gedaan.

zo nu ga ik echt.

Mirkim

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 19:18

Ja, je hebt helemaal gelijk Jeannine... Ben nogal iemand die het lastig vind om mijn eigen grenzen te bepalen en te luisteren wat mijn lichaam me aangeeft (ik knal er veel liever overheen). Waar ik gewoon blij mee ben is dat mijn knieën het aankunnen. Wat ik al eerder in het topic benoemd heb is dat ik in december mijn kniebanden verrekt heb en dat ik toen ik begon met de uitdaging van het hardlopen, er weer last van kreeg. Maar het gaat nu echt heel goed! :j
Maar inderdaad... ik moet niet te fanatiek worden en aan blessures e.d. heb ik niks! Dankjewel!

En veel plezier nu! :)
Laatst bijgewerkt door Mirkim op 17-05-10 19:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Nicje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 19:19

hoe weten julle hoe hard jullie rennen?

Mirkim

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 19:20

maar eh... trouwens.. Ik loop dus zonder begeleiding, dat rustig opbouwen, hoe rustig is rustig? :D

KDS

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 19:24

ik kom net terug van mijn les 1, met mijn belabberde gezondheid (heb geen koorts meer en de hoofdpijn zou 'spanningshoofdpijn' zijn dus ontspannen leek een goede zet).

Dat viel me zowel tegen als mee.
Het viel me mee dat ik de 2e keer 2 minuten rennen wel gewoon haalde (gewoon is echt totaal uitgeput en wanhopend 'komt hier geen eind aan?) de 1e keer 2 min rennen heb ik even opgesplitst in 1 min rennen 30s wandelen en 30s rennen...

Die 3 minuten, dat werd hem echt niet meer.
En toen ik al lang en breed had opgegeven met die 3 minuten hoor ik in mijn oor 'zie je wel hoe makkelijk het gaat?' huh? Makkelijk, bij wie? bij jou, maar jij zit op je luie reet een bandje in te spreken ik ben degene die moet rennen :P

Kortom: een half succes maar eigenlijk moet ik niet zeuren want ik dacht dat ik twee minuten al nooit zou redden. Wie weet hoe het is als ik ook door mijn neus kan ademen.

Moet zeggen als is wel enorm los nu!

Oh ik wil ook zo'n leuk hardloopmaatje maar ik denk dat mijn cavia's mij niet bij kunnen houden en het paard op een gegeven moment gewoon boos word omdat ik niet doorloop :P

Nicje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 19:26

Je mag mijn hondje wel lenen hoor! Die vindt het geweldg!
Of stop de cavia in een jaszak :+ Grapje natuurlijk!

KDS

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 19:28

heh
ik woon wel in haarlem dus wie weet :)
Nee ik wil een eigen hond, alleen dan een pup. Hebben we nog een beetje dezelfde conditie, na het rennen samen uitgeteld op de bank.

libra

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 19:32

KDS: Dan mag je mijn pup lenen.
Die is niet moe te krijgen. Haha

Angela: Het is niet te zien op de foto dat je daar 10 km gelopen hebt.

patos

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 20:19

Wow Angela, wat knap! (en wat een slanke benen heb jij :wow: , die foto lijkt wel bewerkt joh!)

@Arabesk: balen dat je blessure nog niet over is!
@LL, sterkte, wat naar zeg!

Auw...mijn spieren hebben het flink te verduren gehad :+ Ben na precies 2 weken niet lopen door knie-klachten weer verder gegaan met de volgende les (les 8). Qua ademhaling ging het wel, maar ik had zo nu en dan echt last van verzuring in mijn benen. Tot nu toe had ik daar juist nooit zo'n last van, komt door het luie leventje van de afgelopen twee weken denk ik ;)
Heb niets aan mijn knieën gevoeld, daar ben ik wel echt heel blij om *\o/*
Ik mag deze week maar 1x lopen, volgende week 2x en daarna ga ik weer naar 3x per week (om te voorkomen dat ik direct weer ga overbelasten).

Nicje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 20:21

KDS schreef:
heh
ik woon wel in haarlem dus wie weet :)
Nee ik wil een eigen hond, alleen dan een pup. Hebben we nog een beetje dezelfde conditie, na het rennen samen uitgeteld op de bank.

haha ok dat is toevallig! Anders een keer samen rennen? Ben alleen pas bij les 7 :+ Moet overmorgen les 8 doen!

lauralarissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 20:35

Afbeelding

mijn hardloop maatje <3 rondje ging net erg lekker. 3x 8 minuten gerend en daarbij veel heuvel op, heuvel af. Was een lekkere afleiding voor zowel mij als voor de hond ;)

Mirkim

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 20:37

patos schreef:
Ik mag deze week maar 1x lopen, volgende week 2x en daarna ga ik weer naar 3x per week (om te voorkomen dat ik direct weer ga overbelasten).

Dus eind volgende week komt de capri? :D
Maar fijn dat je je knieën niet voelde, een opluchting hé?! Althans, dat merk ik wel weer iedere keer dat ik hardgelopen heb dat ik mijn knie niet gevoeld heb! :)

bianca78

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 20:40

iloveyah87 schreef:
hoe weten julle hoe hard jullie rennen?

een goede tip, neem eens een stopwatch oid mee en neem de tijd op!
Op http://www.looptijden.nl kun je alles nakijken en berekenen, superleuke site!
Ook kun je er routes uistippelen en kijken hoeveel km je nu echt loopt!

patos

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 20:41

Mirkim schreef:
patos schreef:

Dus eind volgende week komt de capri? :D
Maar fijn dat je je knieën niet voelde, een opluchting hé?! Althans, dat merk ik wel weer iedere keer dat ik hardgelopen heb dat ik mijn knie niet gevoeld heb! :)

Dat heb je goed :D Idd heel fijn dat ik niets voelde, maar ben nu wel wat banger geworden dus ga het echt wat rustiger aanpakken. Maarre...jij loopt nu al flink asociale afstanden! Knap dat je zo'n goede basisconditie hebt!

bianca78

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 20:42

Wat hebben jullie trouwens allemaal leuke loopmaatjes ;) hihi
Ik moet alles helemaal alleen doen ;( heb zelfs nog geen muziek!

Vandaag wel heel lekker gelopen trouwens, 5 km in 22.34 *\o/*

patos

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 20:47

@bianca78: ik heb helaas ook geen loopmaatje.. om nou onze kat een tuigje om te binden... ;-)

Bedankt voor het tippen van die site, lijkt me erg handig!

Pfff.. werd vandaag trouwens een paar keer ingehaald door van die hele fanatieke lopers (beetje zoals Angela zeg maar ;) ). Dan voel ik me wel echt een groentje hoor!

Tatiane

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 21:04

bianca78 schreef:
Wat hebben jullie trouwens allemaal leuke loopmaatjes ;) hihi
Ik moet alles helemaal alleen doen ;( heb zelfs nog geen muziek!

Vandaag wel heel lekker gelopen trouwens, 5 km in 22.34 *\o/*

Zo snel zeg! En dat zonder loopmaatje....

Mijn medeloper: Afbeelding

binnen een dikke maand lopen we samen een dogsurvival! Dus zelfs de 'wedstrijden' doen we samen :+. Vanaf de moment dat hij nog maar ziet dat ik mijn loopshortje aan heb, begint hij dol te worden en weet hij al nietmeer waar hij eerst naartoe zou springen!

Nicje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 21:06

Thnx voor de site!! Aahh leuk al die loopmaatjes te zien... :D

Dieuwke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 21:08