Bewust Kinderloos: deel ll

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

owi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 15:54

@Ayasha
Lekkere reactie zeg.

Dat ik realistisch kan denken dat hij natuurlijk de keuzes moet maken die hem gelukkig maken wil nog niet zeggen dat ik dat leuk moet vinden. Ik zou hem ook nooit zeggen dat hij bij mij moest blijven. Ik gun het hem van harte maar dat dat zal hij dan echt met een ander moeten doen.
Dat boos dan misschien niet het juiste woord zou zijn. gekwetst dan?
Stel hij kiest voor kinderen. Dan moet hij dus eerst op zoek gaan naar een nieuwe vriendin. Daar zou jij je lekker bij voelen?

Wel eens met je opmerking over 'is het dan wel de juiste?' Ik kan niets met een man die een onbekende vrouw en kinderen verkiest boven wat hij nu heeft. Dat past echt niet bij mij.

Moet me echt bedwingen om te zeggen: wacht maar tot hij bij jou zover is. (in het kader van wacht maar, jij wil ze straks ook wel)
Als ineens je relatie en huis op de tocht staan.
Laatst bijgewerkt door owi op 13-07-10 16:02, in het totaal 1 keer bewerkt

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 16:00

Zo ken ik een stel die vanaf hun begin 20-erjaren hadden afgesproken geen kinderen te willen krijgen. Ook was er afgesproken dat als de 1 het op zijn heupen zou krijgen er direct over gesproken zou worden en dat het nooit een optie zou zijn. Op een gegeven moment kreeg die vrouw toch een kinderwens maar hij wilde absoluut niet, hebben ook nooit een kindje gekregen maar is best wel een strijd geweest tussen hun.

Ayasha
Blogger

Re: Bewust Kinderloos: deel ll

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 16:02

Wat is er niet lekker aan mijn reactie? :?
Je huidige uitleg kan ik geheel in mee gaan, het ils logisch dat je gekwetst bent als een relatie eindigt...

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 16:03

Je reactie was wel heel makkelijk Ayasha ;)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 16:05

Makkelijk? :+ Als iemand zegt dat ie boos zou zijn omdat een ander voor kinderen kiest die even er voor wel heeft gezgd dat ze het niet fijn vind als mensen commentaar hebben op de keuze om geen kinderen te nemen dan reageer ik daar op. Logisch lijkt me. Hoef je niet allemaal zo voor op de kast te gaan zitten.

owi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 16:10

niet? het is geen heel gevoelig onderwerp?
het gaat per slot van rekening niet over het uitzoeken van een mercedes.....

Daarbij heb ik niet gezegd dat ik het niet fijn vind als mensen daar commentaar op hebben.
Ik ga die gesprekken best even aan. Mensen die me dan niet serieus nemen besteed ik erg weinig aandacht aan.

:+ is toch zo idioot om uitleg te geven.
Ik ben al van vóór ons samenwonen duidelijk over mijn kinderwens. Hij heeft dat kennelijk nooit helemaal serieus genomen/ weinig over nagedacht. Dan overvalt je zoiets.
Dan ben je 3 jaar samen zonder problemen en is je huis je thuis en schud zoiets ineens aan de fundering. Dan ben je wel even boos dat diegene daar nu ineens mee komt. redelijk of niet.
Laatst bijgewerkt door owi op 13-07-10 16:19, in het totaal 1 keer bewerkt

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 16:16

Je kan van alles een gevoellig onderwerp maken maar in feite is het heel simpel: wil je er geen, dan zorg je dat je er geen krijgt, wil je er wel, dan hoop ik van harte dat de goede god je zegend met de mogelijkheid om er te krijgen. Als mensen daar nu eens minder gevoellig op zouden reageren (wie wel en wie niet) zou het al een stuk makkelijker zijn om gewoon te kunnen zeggen "ik wil geen kinderen" zonder discussies. :) Het probleem is net dat iedereen er zo gevoellig op reageerd.

En voor alle duidelijkheid: gekwetst: tuurlijk! Je raakt een relatie kwijt, dat doet pijn... :) Maar volgens mij ben je dan niet boos omdat ie voor kinderen kiest, maar boos omdat je hem kwijt raakt. :) En dat is in mijn mening echt een inmens verschil.

owi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 16:20

lekker hé de wereld in zwart wit.

vanLotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 17:00

laetitia schreef:
Het is alleen best zuur als je de liefde van je leven hebt en heel erg gelukkig bent samen, maar omdat één van de 2 wel of juist geen kinderwens heeft dan toch uit elkaar gaat...

Het lijkt me verschrikkelijk zuur!
Maar een kind kan en mag nooit een compromis zijn. Als 1 van de 2 echt niet wil, en de ander echt wel, dan is zo'n relatie in mijn ogen niet te redden. De een zal de ander altijd (onbewust?) verwijten dat zijn/haar droom niet door is gegaan.
Nightmare scenario, dat. Ik ben heeeeel, heeeeeeeel erg blij dat mijn lief en ik allebei geen greintje kinderwens hebben.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 17:04

owi schreef:
lekker hé de wereld in zwart wit.

:(:) komt goed.

owi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 17:13

@ vanlotje: kinderen kunnen inderdaad nooit een compromis zijn. je kunt over van alles soebatten en schipperen maar dit is echt het enige probleem waarop je JA of NEE zegt.

Waarbij ik dan nog vind: bij twijfel nee.

Zat nog met gefronste wenkbrauwen een artikel te lezen. Een gemeente wilde aanstaande moeders een formulier laten invullen om zo een beeld te krijgen bij de geschiktheid als ouder. Vragen gingen oa over geldzaken, je eigen opvoeding en de aanwezigheid van een partner. Zodat ze een beeld zouden krijgen van mogelijke (toekomstige) probleem gevallen.
Was daar een aardige rel. Dat mag je namelijk niet aan mensen vragen; waarom kinderen en heeft u daar goed over nagedacht?
Lijkt me ook moeilijk om te bepalen aan de hand van een vragenlijst wei goede en slechte ouders zijn maar het principe vond ik best goed.

BlackEyed

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 17:21

Het initiatief vind ik goed, alleen is het een beetje knullig uitgevoerd.
Het komt natuurlijk wel een beetje betuttelend over, maar als je sommige dingen hoort, bijvoorbeeld dat kersverse ouders niet weten dat een kind veel geld kost...

vanLotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 17:29

wat ik ook apart vind is dat adoptie ouders weet ik hoeveel screenings en onderzoeken moeten ondergaan om te bepalen of ze geschikt zijn als opvoeder, terwijl elke Tokkie zich zonder meer voortplant, met alle gevolgen vandien.

Soms zie ik ouders waarvan ik denk dat ze een voortplantingsverbod zouden moeten krijgen. Maar da's weer een hele andere, heikele discussie.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 17:30

Ik denk dat het gewoon makkelijker te controleren is wie er adopteert dan wie er onveilig seks heeft.. Dus het is makkelijker om de testen aan de juiste personen te bezorgen.

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 17:41

IKbenEllen schreef:
Je reactie was wel heel makkelijk Ayasha ;)

Ayasha schreef:
Makkelijk? :+ Als iemand zegt dat ie boos zou zijn omdat een ander voor kinderen kiest die even er voor wel heeft gezgd dat ze het niet fijn vind als mensen commentaar hebben op de keuze om geen kinderen te nemen dan reageer ik daar op. Logisch lijkt me. Hoef je niet allemaal zo voor op de kast te gaan zitten.

Weet niet of je het tegen mij had Ayasha (aangezien je reactie onder dit bericht stond) maar ik zit niet op de kast hoor. Het lijkt me wel vreselijk als daardoor je langdurige relatie beeindigd moet worden.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 17:43

Dat lijkt me ook. Daar zeg ik ook niets van, maar boos omdat hij voor kinderen kiest zou ik niet worden en dat vind ik ook niet "kunnen". :)

Oh en owi ik lees nu je edit pas. Als hij kinderen wil dan gaat hij. :) Voorlopig ziet dat er echter helemaal niet naar uit want hij kan er even goed mee om als ik :') (niet)

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 17:45

Nogmaals, is makkelijk praten als je er beiden hetzelfde over denkt. Bij ons is het (voor zover dat nodig was) pas na ca. 10 jaar relatie ter sprake gekomen, maar moet er niet aan denken dat we het daar niet over eens waren geweest.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 17:46

Eerlijk waar: Toen ik het idee kreeg dat er meer ging groeien heb ik meteen geinformeerd naar de kinderwens :')
Hij was even heeeeel verbaast maar snapte wel waarom ik het vroeg achteraf. :)) Op die manier verklein je natuurlijk wel de kansen dat het als verrassing komt. (sluit niets uit, maar het verkleint wel). :D

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 17:51

Maar ik denk dat het grootste deel van de bevolking niet voor zijn 20e al weet dat hij of zij absoluut geen kinderen wil, meestal komt dat "gevoel" pas tussen de 20 en 30.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 17:55

Ik denk er inmiddels al sinds mijn 13e tzelfde over. := En het is eigenlijk enkel maar sterker geworden... Mijn vriend was trouwens 23 toen. (is zes jaar ouder dan mij.)

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 17:56

Ayasha schreef:
Ik denk er inmiddels al sinds mijn 13e tzelfde over

Denk dat dat best uitzonderlijk is ;)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 17:57

Mijn moeder heeft de hoop ook al opgegeven. Vroeger zei ze nog "komt wel" maar inmiddels als mensen zeggen "komt nog wel" zegt zij: "dan zou er toch heel veel moeten veranderen. :="

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 18:02

IKbenEllen schreef:
Maar ik denk dat het grootste deel van de bevolking niet voor zijn 20e al weet dat hij of zij absoluut geen kinderen wil, meestal komt dat "gevoel" pas tussen de 20 en 30.

Ja, of rond de 30 of iets later. Er zijn ook mensen die er later toch weer anders over dachten en wel graag een kindje wilden. Wil niet zeggen dat jij niet weet wat je wil maar daarom is er wel eens een reactie van, dat zien we wel als je rond de 30 bent ofzo.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 18:04

snap ik wel hoor. :D Ik ben vooral tot de conclusie gekomen dat ik ze niet wil omdat ik me geen toekomst met kinderen kan voorstellen... Dat lúkt me gewoon niet, zonder kinderen genoeg toekomst plannen... Maar met kan ik gewoon niets bedenken... := (dit klinkt nu echt ontzettend kl*te maar is zo niet bedoelt... := )

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 18:10

Nee hoor, zo rot klinkt dat niet PG! :D :n Ik begrijp ook goed wat jij bedoelt. Ik wilde alleen zeggen dat als mensen zoiets zeggen ze het waarschijnlijk ook niet rot bedoelen en er waarschijnlijk ook niet echt over nadenken. ;)