Wielrenners/ mountainbikers hier?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 16:38

Pf ik heb afgezien op de fiets en dat met nog geen 15 km. :\ Stomme longen.

Ineke, ik ben lid van de studentenwielervereniging (Tilburg). Via hun is het geregeld. Misschien is er bij jou in de buurt ook wel een vereniging waar ze dat soort dingen organiseren?

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 17:02

Prachtige fiets, Bruintje.

En 240?? Wauw, ik zou willen dat ik dat kon.

Ik zag vandaag bij de Perry sport zo'n mooie fietsoutfit. Een shirtje en broek van Le coq sportif. Echt super mooi en ook nog in de opruiming (30 euro voor het shirt en 30 euro voor de broek) Maar hij was rood met zwart en de rest van m'n spul is roze, dus ik heb het maar laten hangen.

Bruintje_87

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 18:25

Toch vind ik het zelf geen normale reactie hoor, dat je vier dagen later met zo een knieen rondloop?
Ik fiets ook vaker klassiekers mee, veel meer km dan ik normaal fiets, maar dan heb ik aan het eind van de week geen dikke knieen? Alleen soms wat spierpijn de dag erna.

Het is geen Merida fiets geworden, maar ben vandaag toch voor een Bianchi gegaan.
Afbeelding
Was er vrijwel meteen verliefd op :D

Zojuist mijn laatste ritje gemaakt op mijn 'oude' fietsje :D

Welke groepen hebben jullie trouwens op je fiets?

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 19:24

Eeuh bruintje, gister was 't woensdag, 2 dagen later dus.
Dat jij er geen dikke knieën van krijgt wil niet zeggen dat een ander dat niet krijgt (bij extra,meer dan normale lichaams inspanning). Ik heb geen spierpijn gehad, maar daarom kan jij 't wel hebben na wat extra kilometertjes :)
Ik vind het leuk dat je mee denkt, maar vindt je nu toch wel erg beter wetend over komen. :=
Ahfijn, ik denk dat we in dit topic geen welles-nietes discussie hoeven te voeren :)

Mooie fiets trouwens, heb je 'm ook in die kleur genomen?

LuvdaTossa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-10 20:50

Bruintje_87 schreef:
roxiie, ik denk dat je zadel niet goed afgesteld staat?
Of je zit op een te grote fiets.

Mijn vriend krijgt er, na ongeveer 50 km, standaard ook last van. Misschien is het wel goed om alles even goed te laten afstellen als ik het zo lees.

Ik mag steeds meer km maken, dus hoop dat ik snel weer wat tochtjes kan fietsen. Het was zo heerlijk weer dat ik liever aan het fietsen ben dan dat ik de hele dag in de tuin lig.

Toogfilosoof

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 20:57

Bruintje_87 schreef:
Toch vind ik het zelf geen normale reactie hoor, dat je vier dagen later met zo een knieen rondloop?
Ik fiets ook vaker klassiekers mee, veel meer km dan ik normaal fiets, maar dan heb ik aan het eind van de week geen dikke knieen? Alleen soms wat spierpijn de dag erna.

Het is geen Merida fiets geworden, maar ben vandaag toch voor een Bianchi gegaan.
Afbeelding
Was er vrijwel meteen verliefd op :D

Zojuist mijn laatste ritje gemaakt op mijn 'oude' fietsje :D

Welke groepen hebben jullie trouwens op je fiets?

Celestegroen! Mooie fiets hoor (: Ik heb shimano ultegra.

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 22:54

Mooie fiets, ik heb er vnadaag nog bij staan kwijlen!

Ik heb een R105 van Shimano (Groep dus)

Anoniem

Re: Wielrenners/ mountainbikers hier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 11:14

Ik heb een SRAM groep: Rival. Praktisch vergelijkbaar met Ultegra heb ik me laten vertellen (weet dus niet of dat waar is want ik heb nooit Ultegra gehad :+ ). Ik heb 'm vooral omdat deze licht(er) is en de grepen kleiner zijn dan bij Shimano. Dat vind ik een stuk prettiger rijden! Mijn remhendels zijn trouwens ook van carbon <3

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 11:34

ik:D
ik doe wielrennen en in de winter mountenbiken

Bruintje_87

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 13:25

LuvdaTossa,
Lekker dat je weer mag beginnen!
Na het weekend zou het weer langzaam gelukkig weer beter worden.

Dankjewel voor de complimenten :D
Ben er ook erg blij mee!

Splashislief, ik heb indd ook de 105 erop.

Ffortuna,
ik vind dat indd mooi uitzien van die kleine grepen, ziet wat vrouwelijker uit.

hafjelinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 11:09

Mooie fiets Bruintje!

Gister ben ik weer wezen moentainbiken met mijn vriendin :) Twas heel leuk, maar ik ben wel hard onderuit gegaan :( We gingen door zo'n haarspeld bocht en ik fietste voorop. Mijn voorwiel raakte net buiten de bocht dus die blokeerde, mijn stuur klapte naar binnen om en ik vloog door de lucht :+ Gelukkig had ik een helm op. Kheb een beetje last van mijn nek, elleboog en pols.

Zijn jullie wel eens gevallen?

zilverster

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 12:19

Ik meld me ook weer! :)
Had vorige week een aanbod gekregen om morgen mee te fietsen bij een tocht van het Eindhovens Dagblad. Echter heb ik zo'n lange tijd al niet gefietst dat ik er toch maar vanaf heb gezien. Baal er echt van. Over vier weken is de gekte van het afstuderen klaar en kan ik eindelijk weer kilometers gaan maken..
Jullie maken me wel jaloers met alle verhalen namelijk :o

ineke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-10 10:23

Ik heb gisteren mijn nieuwe fiets opgehaald ! Maar zit nu volop in afstuderen wat hier ook echt gekte is, dus zal ook even moeten wachten tot ik fanatiekbezig kan ! Gisteren wel vanaf thuis naar m'n paard gefietst en weer terug was alleen niet in mn fietsbroek maar in mn rijbroek. Zere reet van gekregen !!! Vandaag maar even met fietsbroek proberen. Maar zit al een beetje te denken aan een dameszadel.

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-10 10:27

Veel plezier met je nieuwe fiets!

Toen ik mijn nieuwe fiets kocht, heb ik er meteen een dameszadel bij gekocht :j Bevalt goed, ook met rijbroek.

ineke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-10 10:46

Ja Splash, misschien had ik dat ook beter kunnen doen. Wat voor dameszadel heb jij er op ? Er is zo veel verschillends te krijgen !!! Ik zag ook een roze haha, vet grappig, van Fi'zi:k. En zag gisteren bij de fietsverkoper ook roze versnellingskabels liggen. Die van mij heeft nu alles zwart en het is dezelfde als mijn vriend heeft dus vind 't wel leuk om 'm dan te pimpenmet wat roze op den duur. Vind ik ook best nog wel stoer, zwart met roze accenten.

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-10 10:50

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-10 11:07

Ik heb geen dameszadel. Over het algemeen is de pijn bij mij na een paar keer fietsen weg, maar ik fiets wel altijd met fietsbroek.

Wil vanavond even fietsen maar moet van 8 tot 6 werken. En heb redelijk veel last van knie dus wacht maar even af hoe het vanavond is.

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-10 11:49

Ik heb ook een dames zadel van Selle Italia.
Eerst had ik een herenzadel, maar dat vond ik echt verschrikkelijk. Ik kreeg gigantisch pijn in m'n bekken omdat dat zadel smaller was dan m'n zitbeenknobbels.

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-10 13:09

Ik had op mijn vorige fiets een herenzadel, maar nergens last van. Ik denkd at het erg persoonlijk is en ook een beetje aan het type zadel ligt :j

ineke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-10 17:46

Eerste valpartij ook al gemaakt, moest remmen maar vergeten dat ik m'n schoenen uit de pedalen moet klikken :P Paar steentjes in de knie, blauwe plekken en een deukje in m'n bar-end. Vergeet het niet snel weer, hoop ik !!!

zilverster

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-10 21:01

Ai Ineke, maar men leert van vallen en opstaan :D

Ik heb ook een herenzadel en heb er soms wel last van. Vandaag met een ander broekje gefietst en geen last, dus wellicht ligt het daar aan?!? Kijk het nog maar even aan.. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-10 21:05

Ik heb ook een dameszadel, eerst een herenzadel maar deze zit echt veeel fijner...

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-10 21:38

Ik ben eigenlijk ook een beetje aan rondkijken voor een leuke mountainbike.. Nu, wil ik het eerst eigenlijk een beetje proberen, een beginnersfiets zegmaar :+
Iemand een idee waar ik dan een beetje naar kan kijken? Op internet kom je zoveel tegen, maar wil wel iets wat redelijk degelijk is.
En het liefst niet al te duur, voor een beginnersfietsje.. Ik zie dat hier wel wat ervaring is, dus misschien dat jullie me kunnen helpen?

ineke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-10 00:46

Weet niet wat je budget is MuSLi ? Die van mij vond ik wel een goede prijs hebben voor een fiets om mee te beginnen zonder dat je al te budgetonderdelen er op hebt zitten. Heb een Sensa Catena HS.

zilverster

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-10 12:10

Ik heb mijn fiets tweedehands gekocht. Bij John Knoops bieden ze niet alleen nieuwe aan, maar ook tweedehandse. Het voordeel is dat ze echt een fiets zoeken die bij je past en maken hem op maat. Ik heb mijn Scott voor totaal €400 gekocht. Ze hebben er ook nog klikpedalen opgezet e.d.