Mensen met een Burnout/overspannen, deel 5

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

zwelgje27

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-10 12:25

Angela bedankt voor je lieve woorden voor ons! hoe is het met jou verder?

Hoe is het met de rest..??

Afgelopen 2 dagen waren eigenlijk weer een beetje bagger bij mij.. Ben toch op een of andere manier weer best gespannen en kan weinig hebben. Word snel heel boos en chagrijnig.. En ben eigenlijk lichamelijk weer kapot.. Dinsdagavond toen ik op bed lag werd ik weer overvallen door een berg verdriet, dit keer tranen mét gevoel.. Heb aan een stuk door liggen janken en heb lang wakker gelegen.. Resultaat: 2 dikke ogen gisterenmorgen, waarvan 1 zelfs ontstoken aanvoelde..
Ben wel naar mijn werk gegaan die ochtend..

Vandaag ben ik niet naar mijn werk gegaan, heb er zo'n moeite mee om af te bellen, maar ik trek het gewoon vandaag even niet.. Ben kapot en voel me nog steeds licht in mijn hoofd net als gisteren..
Ik ga nu weer lekker onder de wol en kom de deur niet meer uit vandaag..

zwelgje27

Re: Mensen met een Burnout/overspannen, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-10 22:17

Ik heb vanmiddag lekker kunnen slapen en voel me wel weer wat beter.

Iemand hier trouwens ervaring met accupuntuur..? Schijnt bij burnout klachten ook vaak gebruikt te worden om je balans terug te vinden..

Morgen ga ik voor een weekend naar Luxemburg met de motor, dus ben er maandag pas weer.
Alvast een fijn weekend iedereen.

zwelgje27

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-10 23:06

En sterkte voor degene die het nodig hebben.

Zillah_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-10 12:18

Zwelgje: Ik heb geen ervaringen met acupunctuur. Schijnt inderdaad wel te kunnen helpen maar het lijkt me niks met al die naalden.

Biieniie: Ik werk nu als praktijkopleider in de zorg.

Maaike: Lukt het een beetje om alle dingen die je niet mag eten te vermijden? Heb je nog veel last van je maag of is dat minder/over?

Pw: Ik vind het eigenlijk wel lekker dat ik alleen mag gaan werken. Dan kan ik lekker mijn eigen ding doen, mijn eigen uren invullen en wordt er ook niet meer zo op mijn vingers gekeken.
Hoe is het nu met jou? Gaat het allemaal al wat beter? En met jou en je vriend?

Ik heb voornamelijk de afgelopen week achter de computer gezeten en heeeeeeeeeel veel gelezen. En dan hopen dat je wat kunt onthouden natuurlijk. Ik ben er inmiddels wel achter dat dit een totaal andere baan is dan wat ik eerst deed en dat ik ook echt een knop om moet zetten.
Verder heb ik het de afgelopen weken zo enorm druk gehad dat ik dat nu weer kan merken. Ik merk het dan aan spanning in mijn lichaam, eerder zenuwachtig zijn en gisteravond kon ik heel moeilijk in slaap komen. Lekker vervelend maar dat heb ik ook weer aan mezelf te danken. Dit weekend ben ik lekker vrij, volgende week maandag en dinsdag moet ik werken en dan ben ik 5 dagen vrij. WAT EEN LUXE!!!!! :D

Vanavond heb ik nog les met m´n knollie, even afwachten hoe dat gaat want gister is de veearts geweest voor zijn tanden. Ik heb daarbij een spier in mijn schouder zo verkeerd belast dat ik het voelde kraken. Ik heb er vanacht ook niet op kunnen slapen en vandaag kan ik mijn arm niet optillen :(:)

aikon

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-10 14:43

Hallo meiden, laat ook ff wat van me horen (lezen) Ik lees mee, heb het erg druk (maak me ook erg druk en kan geen rust vinden) er gebeurt weer te veel om me heen wat energie vreet. Stress is goed vertegenwoordigt tegenwoordig. Het overlijden van mijn oudste hond heb ik een plekje kunnen geven waar ik wel heel blij mee ben.
Ik denk nog vaak aan jullie, maar reageren wil ff niet. Voor iedereen sterkte, en mag de zon snel voor een ieder schijnen.

Biieniie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-10 18:19

Stil geweest hier de afgelopen dagen. Hoe is het met iedereen?

Zwelgje, ik heb geen ervaring met accupunctuur. Heb het niet zo op naalden haha. Veel plezier in luxemburg

Zillah, naar van je arm, wel fijn dat je die zelfstandigheid prettig vind. Is een positieve ontwikkeling, je moet je wel behoorlijk inlezen heb ik het idee. Als je moeite hebt met onthouden misschien een spiekbriefje maken een idee?

Maaike, hoe is het met je maag? Al wat verbetering? Hoe is het voor de rest met je?

Hier is het opzich rustig, ben de afgelopen dagen op stal wat bezig geweest, nieuwe huis van mijn moeder geschilderd en van mijn pony op het land genoten. Komen steeds meer paardjes bij en ze is erg sociaal. Nu een jaarling erbij die ze onder haar hoede heeft genomen waarvan de rest niet zoveel moet hebben. Wel prettig idee want de kleine is nogal een scharminkel. Zit onder de wonden, niet fijn om te zien. Dus dat hij een beetje beschermd wordt is wel prettig.

Van het weekend gaan we met de vaste gasten van de haven naar Monnickendam (NH), gezamelijk eten, feesten enzo. Erg leuk. Zondag weer terug.

Ons hondje komt 30 mei naar België en kunnen wss 5 of 6 juni ophalen. Erg leuk want mijn vriend is dan jarig!

Vriendje is wel erg genaait op zijn werk. Vorig jaar zijn ze vergeten vakantie uren af te schrijven. Begin dit jaar heeft hij zijn beschikbare uren opgevraagt ingedeelt voor dit jaar. Komt zijn manager vandaag dat ze vorig jaar een fout hebben gemaakt, dat hij nu op -20 uur staat en we dus niet op vakantie kunnen. Zij maken een fout en mijn vriend moet ervoor opdraaien. Ook de auto die hij wilde kopen is niet gelukt. Dus hij is een beetje depri.

Iedereen een fijn weekend, mogen we een beetje mooi weer krijgen.

Maaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-10 18:27

:oo
Sorry ben 4 dagen hier niet geweest!
Zal eens even gaan teruglezen en reageren..

Aikon
Ik moest van de week nog aan je denken en vroeg me af hoe het met je is! Is je brace al aangemeten? Hoe zit het met de nieuwe therapie die je zou krijgen?
Wat knap dat je het overlijden van Soleil een plekje hebt kunnen geven. Ik denk dat het een goede beslissing is geweest van je.
Denk je stiekem al eens aan een andere hond?

Biieniie
Als ik het goed begrijp gaan jullie dus voor dat hondje? Of is het afwachten hoe het klikt en loopt als ze in Belgie is?
Ik vind het een erg leuk hondje om te zien. Ik zag net op Beestenbeel je topic over SOS-strays, heb je daar iets aan gehad?
Wat vervelend dat jullie door een fout op zijn werk nu niet op vakantie kunnen. Hadden jullie al iets geboekt?

Zwelgje
Wat knap dat je je ziek hebt gemeld en hebt geluisterd naar je eigen lichaam!
Ik heb geen ervaring met acupunctuur, maar je hoort het inderdaad wel vaker bij mensen met burn-out klachten.
Als jij er een goed gevoel bij hebt, kan je het toch een keer proberen??
Ik hoop dat je een leuk weekend hebt gehad in Luxemburg. Een beetje goed weer gehad? Of veel regen?

Zilla_h
Luister goed naar je lichaam, zeker nu je al de extra spanning hebt van je nieuwe baan! Het laatste wat je wilt is dat je straks thuiskomt te zitten. Neem af en toe je rust, doe een stapje terug als je voelt dat het nodig is!
Lijkt deze baan je zo, na een aantal keer gewerkt te hebben, je wel leuk, ondanks dat het wat anders is? Lukt het je om die knop om te zetten? Of kijk je met heimwee terug naar je vorige baan?
Hoe is het met je schouder? Al wat soepeler?

Angela
Leuk je hier weer even te zien. Hoop dat alles goed met je gaat :)!

PW
Jij bent hier ook al een paar dagen niet geweest. Is niets voor jou!? Hoe is het met je?!

Hier alles vrij rustig. Voel me vrij goed. Met m'n maag/slokdarm gaat het goed sinds ik al die "verboden" dingen niet meer eet/drink en als ik m'n medicijnen op tijd inneem. Ben veel met m'n kleine nichtjes op pad geweest en daar geniet ik enorm van.
Vandaag iets teveel in huis gedaan, in een iets te kort tijdsbestek; wassen, stofzuigen, badkamer/wc/woonkamer/keuken schoongemaakt, strijken, boodschappen etc etc. Was iets teveel van het goede en dat merk ik nu wel, ben heel moe.
Morgen komen m'n ouders terug van vakantie en wilde het gewoon netjes aan kant hebben.
Morgen komt dus ook Jack weer terug *\o/*

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-10 13:39

Sorry, vergeten te melden dat ik donderdag voor een paar dagen met mijn vriend en Dinky naar zee ging. We zijn net terug en we hebben echt genoten. Het heeft ons zo goed gedaan, het was heerlijk relaxen. Ben nu de foto's op de computer aan het zetten. En dat gaat wel even duren want het zijn er ruim 300 :+

Ik lees later even bij (denk vanavond). Het gaat in ieder geval echt goed met me!! Lekker nieuwe energie op gedaan, ik voel me heerlijk ontspannen!

Maaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-10 14:29

PW, je hoeft geen verantwoording aan ons af te leggen!
Ben blij dat je er om deze reden niet was :D

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-10 14:36

Ik ook :D

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-10 15:52

Hier al even wat vakantiefoto's (van Dinky :) )

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Maaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-10 15:54

Ziet eruit dat hij het heerlijk naar z'n zin heeft gehad.
Mooie foto's ook!

Jack is ook weer terug van vakantie *\o/*

Biieniie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-10 15:58

Weekend was erg wisselvallig. Heenweg binnendoor was erg leuk, nog nooit gedaan en was erg gezellig. Puzzeltocht door Marken was ook leuk. Feestje s'avonds werd minder. Eten was goed, was erg gezellig. Maar mijn vriend was met iedereen bezig behalve met mij. Voelde me daardoor erg alleen soms ookal ken ik velen van de haven wel, het is nog niet goed genoeg dat ik mij vertrouwd voel om overal aan te schuiven.
Rond 11 uur zijn we terug naar de boot gegaan, was behoorlijk ziek. Had erg veel last van mijn maag en me vriend had nog mensen aan boord uitgenodigd waar ik totaaaaaal geen zin in had. Maar kon niet slapen met de herrie dus moest wakker blijven tot ze weg waren. Had wel aangegeven dat ik liever ging slapen maar daar werd geen gehoor aangegeven. Heb daarna veel wakker gelegen maar in totaal maar 3 uurtjes geslapen. Vandaag met de zeilboot van de buren mee terug gevaren. Had lang niet gezeilt en vond het erg leuk. Tot we aankwamen op de haven en ik op onze eigen boot aan boord stapte. Binnen was 1 grote ravage. Al mijn servies kapot, spullen door de boot heen. Waren ze op open water naast een andere boot gaan liggen en dat ging niet helemaal goed. Alle kasten waren open gegaan en alles kwam eruit. Dus ik was er goed ziek van.
Vriend vind dat ik mij erg aanstel, dat ik normaal moet doen en dat ik stom bezig ben. Hij heeft geen moment gedacht dat hij misschien eerst is die vriend van hem weg had moeten sturen om eerst eens normaal met me te gaan praten.
Net 1 biertje gedaan op de afsluitborrel en ben terug naar de boot gegaan om de zooi op te ruimen. Voel me nog steeds ziek en erg onbegrepen. Ook zit het me nog steeds dwars dat hij gisteravond amper aandacht voor me had en nog geen moment gehad om met hem te praten. Zie ook op dat hij straks hierheen komt met die vriend van hem. Dan gaat hij weer tof doen enzo, heb ik geen zin in.

Maaike, we wachten eerst het verslag van België af en dan besluiten we of we wel of niet voor dit hondje gaan. Hebben een bijzondere woon situatie en daar moet het hondje wel geschikt voor zijn, hoe leuk hij er ook uit ziet. Heb het topic nog niet gelezen op beestenboel. Dat ga ik nu doen. Fijn voor je dat je nu je ander eet je beter voelt.

PW, wat heerlijk om even weg te zijn geweest en wat een geweldige foto's van Dink. Vind het echt een koel beest!

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-10 17:23

Zwelgje: Wat rot dat je je voor het weekend zo gespannen voelde. Pas goed op jezelf, het klinkt een beetje alsof je jezelf weer een beetje voorbij loopt. Goed dat je niet naar je werk gegaan bent. Je lichaam geeft het tenslotte niet voor niks aan. Goed dat je dat serieus neemt! Kan me wel heel goed voorstellen dat dat heel moeilijk is, afbellen...

Fijn ook dat het slapen je goed gedaan heeft. Ben je van plan om acupunctuur te gaan doen? Ik heb er ook geen ervaring mee. Ik zou het niet durven, precies om de reden die Zilah zegt. Brrr, al die naalden...
Ik ben benieuwd hoe je weekend geweest is.

Zilah_M: Fijn om te lezen dat je er niet tegen op ziet om alleen te gaan werken. zo kwam het een beetje over, vandaar dat ik er voorzichtig naar vroeg ;) Lekker dat je deze week maar twee dagen hoeft en dan 5 dagen vrij hebt. Is wel goed dat je zo rustig kunt opbouwen met je nieuwe werk. Heb je een beetje een rustig weekendje gehad?

Hoe gaat het met je schouder? Heb je nog kunnen lessen?

Aikon: Fijn dat je het overlijden van je oudste hond een plekje hebt kunnen geven. Jammer dat de rest van je bericht niet zo positief is. Dat reageren niet lukt geeft niks, wel fijn dat je wat van je laat horen. Sterkte he meid! :(:)

Biieniie:Je bent druk geweest zeg! Lekker dat je zo van je pony op het land kunt genieten. Lief dat ze zich zo over die jaarling ontfermt. Wat jammer van de tegenslagen op het werk van je vriend. Wel heel vervelend zeg! Zeker omdat ik het idee heb dat jullie wel een vakantie konden gebruiken. Balen dat dan ook de verkoop van de auto niet gelukt is.

Wat jammer dat je je 's avonds tijdens het feestje zo alleen voelde. Dat is niet leuk. Erg vervelend dat er ook niet naar je geluisterd werd. Geef je je grens aan, wordt die niet gerespecteerd, dat is niet leuk. Ik vind het echt een botte reactie van je vriend. Hij is wel een beetje lomp bezig zeg. Ik snap zo goed dat je je onbegrepen voelt! Klote dat je servies allemaal kapot is! Ik vind het logisch dat je daar goed ziek van bent! Hopelijk vind je nog een moment dat je alleen met hem kan praten, zonder die vriend erbij! :(:)

Spannend van het hondje! Wanneer hoor je er meer over? Of is dat niet bekend?
Ik vind Dinky zelf trouwens ook heel cool. Heb de afgelopen dagen nog eens extra van hem genoten <3

Maaike: Fijn om te lezen dat je zo kan genieten van je nichtjes! Jammer dat je jezelf toch nog weer een beetje voorbij gelopen bent in huis, maar ik begrijp wel dat je het aan kant wil hebben als je ouders thuiskomen. Dat zou ik ook willen. Bij jou gaat het ook nog wel komen dat je eerder merkt dat het genoeg is en op tijd kunt stoppen. Is bij mij ook gekomen ;)

Lekker dat Jack weer thuis is. Was hij blij om je weer te zien? Omgekeerd hoef ik vast niet te vragen!
Dinky heeft het zeker naar zijn zin gehad!

Zo, volgens mij ben ik weer bij :)
Ga ik nu de computer maar weer eens uitzetten en lekker op de bank hangen vanavond. Ga op tijd naar bed. Morgen start de nieuwe deeltijd. Ik vind het wel een beetje spannend, maar niet zo erg dat het me continu bezig houdt. Gezonde spanning zeg maar ;)

Maaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-10 19:16

PW, alvast heel veel succes (en misschien plezier?) morgen. Ik hoop dat je krijgt wat je ervan verwacht en hoopt.
Het zal in het begin vast wennen zijn, maar je weet waar je het voor doet!
Ik ben heel benieuwd hoe je het hebt ervaren!!
Misschien ook door je lekkere weekendje dat je nu alleen een gezonde spanning voelt.
Als je weekend druk en onrust was geweest, had je misschien ook zo de nieuwe deeltijd in gegaan.
Succes morgen!!

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-10 19:26

Dank je Maaike.
De spanning komt omdat ik niet precies weet wat de eerste activiteit morgen is. Het is iets van bewegen en dan moet ik dus ook sportkleren mee e.d. En ik weet niet precies wat. Dat is het enige waar ik me een beetje zorgen om maak, de rest heb ik allemaal wel vertrouwen in. Ik ben echt gemotiveerd en ben blij dat het eindelijk begint :D

Maaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 10:45

PW, ben heeel benieuwd hoe het is gegaan?
Wat ik me kan herinneren, duurt het een groot deel van de dag, dus verwacht je hier nog niet.
Maar mocht je klaar zijn, ik ben heel benieuwd hoe het gegaan is en wat jullie hebben gedaan (met je sportkleding?)?

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 16:55

Zo, de eerste dag zit erop. Deze week viel het laatste onderdeel uit, omdat de ergotherapeut op vakantie is. Anders was de dag nog langer. Normaal duurt het tot 5 uur.

Het was intensief en er wordt veel van ons verwacht. En dat voelt goed. Eindelijk aan de bak met de inzichten die de afgelopen maanden me gebracht hebben. We moeten o.a. per week een werkpunt nemen en alles daar omheen registreren. Dit werkpunt moet betrekking hebben op je behandeldoelen (Bijvoorbeeld heel concreet werken aan je assertiviteit). Verder hebben we nog een aantal andere therapieën (cognitieve therapie, ergotherapie, muziektherapie en witboek) en wat activiteiten en bewegen. Maandag is running, wat volgende week start. Vandaag hebben we gewoon gewandeld, dus had ik mijn sportkleren niet nodig ;) Woensdags moeten we zwemmen (waar ik eigenlijk niet zo op zit te wachten) en vrijdag nordic walking. De andere activiteiten zijn bedoeld ter ontspanning, maar ook daar kun je werken aan je behandeldoelen. Naast de drie dagen hebben we nog huiswerk.

Ik merkte dat ik onrustig werd omdat er veel van me verwacht wordt en dat veroorzaakt druk. Druk omdat ik zelf de lat meteen weer hoog leg. Het positieve hieraan is dat ik het als uitdaging kan zien. Ik heb mezelf dan ook de opdracht gegeven om mijn tas vandaag niet open te maken, niet de papieren doorkijken en alvast wat huiswerk maken. Ik moet leren er niet in door te slaan, zoals ik met werk e.d. ook altijd deed en dit is voor mij het startmoment. Vanavond ga ik daarom lekker even met Dinky naar het bos en lekker ontspannen :)

Hoe gaat het met jullie?

zwelgje27

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 21:20

Dag dames. nou ik ben weer thuis. Zal eerst eens reageren op iedereen, doe daarna mijn verhaal..

Zillah hoe is het met je schouder? veel inleeswerk op je nieuwe baan zeg.. maar volgens mij heb je er wel zin in! Zometeen lekker 5 dagen vrij, geniet ervan!

Aikon Vroeg me ook al af hoe het met je was.. jammer dat het bericht niet zo positief is.. :(:) goed dat je het gevoel hebt het overlijden van je hond een plekje te hebben gegeven.. (als je het verdriet/gemis maar niet ontwijkt.. )
Dat reageren even niet wil is logisch en voor ons allen begrijpelijk denk ik..
Sterkte met alles.. En hopelijk gaat de zon voor jou ook snel schijnen meid..!

Biieniie fijn dat je zo lekker geniet van je paardje op de wei.!
Jammer dat het contact met je vriend een beetje langs elkaar heen loopt.. Heb het idee dat ie zijn vrienden even belangrijker vind nu en dan meteen niet zo goed naar jou luisterd.. Hopelijk kun je dit uitpraten met hem.
En wat balen dat de boot overhoop lag! Snap het niet heel goed,..was er nou een andere boot tegenaan gevaren ofzo..?
Begrijpelijk dat je hiervan flink ziek bent! Je stelt je dan ook zeker niet aan!
En wat balen van die vakantie uren van je vriend! jemig echt een tegenvaller.. kunnen ze hem niet een beetje tegemoed komen op een of andere manier omdat ze een fout gemaakt hebben..?
Hopelijk lukt het met de hond! spannend!

Maaike fijn dat het met je maag en slokdarm nu weer goed gaat! En heerlijk dat Jack weer terug is! je hebt hem gemist.
Herken het doorslaan in huishoudelijke dingen. Ik wil ook altijd het huis helemaal aan kant hebben als mijn ouders weggeweest zijn.
Lekker dat je zo van je nichtjes hebt kunnen genieten! Wanneer ga je weer naar je werk..? je hebt nu nog vakantie toch?

PW Wat heerlijk zeg dat jullie zo'n fijn weekend hebben gehad met zijn 3e! En erg leuke foto's weer! Fijn dat het jullie goed gedaan heeft!
Wat fijn dat je eerste dag van de nieuwe deeltijd goed bevallen is! Druk programma zeg en gevarieerd! maar des te leerzaam denk ik!
Ben je niet erg moe na zo'n intensieve dag of valt het mee..?

De accupunctuur was een voorstel van een kennis, moest er eens over denken, ze dacht dat het mij wel kon helpen, na mijn verhaal gehoord te hebben. Omdat ik vaak momenten heb dat ik 'weinig gevoel meer heb met de aarde' Het gekke wazige in mijn hoofd en af en toe het gevoel hebben heel licht te zijn en te zweven als je loopt.. Je zou er weer meer door in balans kunnen komen. Ik ga me op internet maar eens inlezen, want enige dat ik inderdaad griezelig vind is die naalden..

Nou ik ben dus vandaag eind van de middag teruggekomen uit Luxemburg. Was een beetje een dubbel weekend..
Vrijdag al op de heenweg ben ik onderuit gegaan op de motor. Kreeg geen voorrang van een auto die de rotonde op wilde. Reed achter mijn vader, die hij wel gezien had, maar mij niet dus hij trok op waardoor ik moest uitwijken en onderruit ging.. Het wegdek was op dat gedeelte ongelijk en had een spoor van water door de regen.. Voor ik het door had lag ik op de grond. Heb gelukkig niks, op een dikke blauwe knie na... Maar de motor was er slechter aan toe en de schrik zat er ook wel even in.. :(
We waren nog geen eens bij de ontmoetingsplaats van de club.. Samen met een kennis hebben ze het stuur recht gezet, knipperlicht aan elkaar geknutseld en mijn afgebroken versnellingspook bij de plaatselijke garage in elkaar gezet en er weer aangekregen. Afijn, op de lelijke krassen na, reed ie weer, dus ben wel verder gegaan.
De volgende dag begon de rit naar Luxemburg, heb het eerste stuk gereden, maar 's middags toch de motor op de aanhanger laten zetten en in de auto verder gegaan, het lukte gewoon niet. Geen plezier meer in het rijden en toch een flinke deuk in mijn vertrouwen opgelopen.
Zondag helemaal niet gereden.
Vandaag, de terugweg, wel begonnen op de motor, maar na 2,5 uur toch weer afgehaakt en in de auto gaan zitten..
Het laatste stuk in Nederland zou ik wel terugrijden, omdat de auto met aanhanger de andere kant op ging en ieder vanaf daar zijn eigen weg weer ging. Echter toch de eerste afslag gepakt en afgestapt.. het wilde gewoon niet meer, had het helemaal gehad. Motor is mee op de aanhanger en ik heb het laatste stuk bij iemand achterop gezeten naar huis..
Kortom, weinig gereden, maar verder was het toch wel gezellig. Heb met de andere 'thuisblijvers' leuke plekjes in luxemburg met de auto bezocht en toch kunnen genieten. Ben blij dat ik me er bij neer heb kunnen leggen dat ik toch afgestapt ben. Het moet wel leuk blijven..
Gelukkig was iedereen heel lief en zorgzaam voor me en als het niet ging kon ie zo de aanhanger op en zat ik gewoon lekker in de auto, geen probleem.
Maar baalde er zeker van dat ik niet heb kunnen genieten van het mooie bochtenwerk en uitzicht in de bergen. het gevoel is echt even weg.. :(
Binnenkort stap ik maar weer even liever op 1pk. ;)

Biieniie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 00:31

Niet de energie om overal te diep op in te gaan maar toch even een korte reactie

Zwelgje, ik weet van mijn broer dat hij na elke val ook wel even wat angstiger op de motor zat. Nu heeft hij alleen de motor dus hij moest snel de weg weer op. Hoop voor je dat je snel je vertrouwen terug hebt, was immers niet jouw schuld en je deed niet gek. Hou dit in je achterhoofd. Wel fijn dat je het naast je neer hebt kunnen leggen dat je niet veel gereden hebt en toch met anderen leuke dingen hebt kunnen doen. Ook fijn dat iedereen begripvol was. Is toch vervelend als dit anders is.
Mijn vriend ging op het ijselmeer naast een andere boot liggen, dit ging een tijdje goed tot de golven hoger werden en ze erachter kwamen dat ze onze boot toch iets te strak hadden gelegd. Daardoor ging onze boot behoorlijk tekeer en kwam steeds tegen de andere boot terecht, geen schade van buitenaf alleen binnen waren alle kasten opengegaan en is de hele zooi naar buiten gekomen.

PW, sorry, ik weet niet precies wat je nu bent gaan doen. Kan wel uit je verhaal opmaken dat het enerzijds erg leuk en interassant was maar dat er ook een hoop spannende momenten voor je zijn geweest en nog gaan komen. Ik hoop dat je jezelf ertoe kan zetten om te doen wat er gevraagd wordt vanuit de wetenschap dat je er alleen maar sterker van kan/gaat worden. Ik zal mij morgen even meer verdiepen in wat je precies hebt gedaan/gaat doen en zal evt mijn reactie veranderen.

Gisteren kwam mijn vriend behoorlijk aangeschoten langs de boot gelopen, wilde nog wel even bij de buren een borrel doen. Heb toch maar even geroepen dat als hij niet snel hierheen kwam dat ik dan weg ging en niet meer terug kwam. Toen kwam hij toch maar even kijken.
Lang gesprek gehad, in het begin veel boosheid en onbegrip van twee kanten. Kwam erop neer dat zij dachten dat ik alleen maar boos was vanwege het kapotte servies en niet door had dat er misschien ook andere dingen zijn waardoor ik misschien me gekwetst/verdrietig voel. Voornamelijk dat hij me het gevoel gaf dat mijn gevoel hem niet interesseerde.
Hij legde me vervolgens uit dat doordat hij dacht dat ik alleen maar boos was door de spullen die stuk waren hij de confrontatie met mij niet aan durfde te gaan. Zijn vader kon ook zo woest worden vanwege dit soort situaties (alcoholist, al 10 jaar geen contact mee) en daardoor ging hij de situatie uit de weg.
Hij heeft ook geen ervaring met lange relaties en gooide bij enige moeilijkheden de handdoek in de ring. Dat we nu bijna een jaar samen zijn is voor hem dus echt een mijlpaal. Na een uur schreeuwen, luisteren, praten en huilen zitten we (goddank) weer op 1 lijn.

Ga nu me bed in. Lees me morgen verder in.

Slaap lekker

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 08:59

Ik lees vanmiddag even goed bij.

Was inderdaad wel moe, maar kwam niet goed in slaap door de onrust. Toen ik uiteindelijk sliep heb ik wel goed geslapen. Wel wat later wakker dan gepland.

Biieniie: Ik doe deeltijd therapie. Dat houdt in dat ik 3 volle dagen therapie heb. Ik deed al sinds juni vorig jaar een andere vorm van deeltijd die minder intensief was. Die vorm heeft me vooral veel inzichten opgeleverd. Bij deze drie daagse moet ik ook echt aan de bak om die inzichten toe te gaan passen en oude niet-helpende patronen te gaan veranderen. Wel heel goed dus :)

Maaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 08:53

Hoi meiden,
ben hier de laatste dagen niet zo actief. Het gaat goed met me en ben niet hyperdruk. Het lijkt of ik een beetje m'n balans kan vinden.
Gisteren met een vriendin naar de stad en bios geweest, daarna hapje gegeten samen. Maandag overdag op m'n nichtjes gepast.
Straks even kopje thee drinken bij familie en daarna even met m'n moeder de stad in.
Ben dus gewoon lekker bezig :).

PW:
Ben blij om te horen dat je een goed gevoel hebt bij de nieuwe deeltijd. Klinkt inderdaad wel alsof er veel van je verwacht wordt
en als een hele volle drukke dag. Aan de ene kant natuurlijk goed, maar kijk uit dat die druk niet met je aan de haal gaat.
Het is al een goed besluit van je geweest om die avond je tas met papieren niet open te maken.
Al de informatie van die dag en de dag zelf, waren al inspannend genoeg.
Dat je later in slaap viel, ondanks dat je moe was, is natuurlijk niet gek. Je gaat natuurlijk dan alle dingen van die dag nog eens langslopen
in je hoofd. Dat moet je even verwerken.
Hoe groot is de groep mensen? Heb je al een beetje contact kunnen maken? Hoe gaat het met Dinky? Heb je tijd om tussendoor
naar huis te gaan, of heb je dat anders geregeld?
Volgens mij ben je vandaag daar weer heen, succes!
Hoop je binnenkort weer even wat uitgebreider te spreken!

Zwelgje:
Wat vervelend dat je gevallen bent met de motor en daardoor je vertrouwen bent verloren.
Heb je achteraf nog pijn gehad? Spierpijn? En hoe is het met je knie?
Jammer dat het zo gelopen is, je keek er zo naar uit. Wel heel knap van je, dat je geluisterd hebt naar je gevoel en de
motor op de aanhanger hebt gezet en met de auto bent meegegaan.
Als je er aan toe bent misschien kleine ritjes in de omgeving maken om je vertrouwen weer een beetje op te krikken?
Hoe gaat het met werken?

Biieniie:
Heftig avondje met je vriend heb je gehad. Goed dat jullie het uitgesproken hebben.
Hoe is het nu met je?

Biieniie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 14:23

Leuk joh als je heel verhaal getypt hebt en je kan weer opnieuw beginnen.. pfff, komt ie

maaike, wat fijn dat je voor je gevoel weer een beetje balans hebt. Probeer dat zo te houden zolang het goed voelt maar luister ook naar je gevoel als dat veranderd, al doe je dat volgens mij ook wel. Hoe is het met je gezondheid?

PW, hoe is je 2e dag therapie gegaan? Wat gaat er goed en wat zijn nog je struikelpunten? Ik hoop dat je voor jezelf tot het inzich kan komen dat je in de afgelopen periode toch gegroeit bent, in welke vorm dan ook. Ben erg benieuwd hoe het gaat!

Zwelgje, hoe is het met jou? Beetje bijgekomen van het weekend? Nog veel 'na last' van je val gehad?

Met mij gaat het redelijk goed. Ondanks dat de ruzie niet leuk was heb ik wel het idee dat we dichter bij elkaar gekomen zijn. Heb zelfs soms weer vlinders. Geniet weer van ons samen zijn, dus dat is erg positief. Ben erg druk met het bij studeren om het laatste blok plus herkansingen goed af te ronden. Had mezelf voor genomen de eerste week vakantie niets met school te doen en de 2e week weer op te gaan pakken dus dat doe ik ook braaf, soms wel met tegenzin, maar ik merk ook dat ik veel stof allemaal wel weet dus dat het alleen maar herhaling is. Valt de druk ook wel weer een beetje weg. Hoop snel dat de zon weer gaan schijnen want vind leren buiten op het achterdek toch wel een stuk lekkerder. Ik had beloofd nog foto's van mijn 'tuin' te maken dus bij deze.

Je kan erop klikken om te vergroten
Drijvende hotels komen wel eens voorbij
Afbeelding

Beetje wazig, maar dit is dus centraal station van Amsterdam
Afbeelding

Zillah_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 15:35

Hallo Allemaal!

Paar dagen geleden had ik een heel verhaal getypt..... en wat denk je...... net als bij Biieniie, alles weg :( Daar baalde ik zo van, dus ik had ook ff geen zin meer om mijn hele verhaal weer opnieuw te typen. Daarom nu de herkansing!

PW: Het gaat wel goed met je de laatste tijd geloof ik he? Lekker hoor! Waarom zie je zo op tegen zwemmen? Ik hoop dat het een beetje meegevallen is dan vandaag.

Zwelgje: Wat vervelend van je val zeg! Een deuk in je vertrouwen maar wel goed dat je er weer op gegaan bent!

Biieniie: Lastige situatie ook met je vriend maar wel fijn dat jullie er zo over hebben kunnen praten. Meestal kom je dan ook weer wat dichter bij elkaar te staan. Succes met studeren!

Maaike: Wat fijn dat het zo goed gaat en dat je een beetje een balans kunt vinden.

Met mij gaat het ook wel lekker. Ik doe het lekker rustig aan en alles op het gemakje.
In mijn nieuwe baan ga ik steeds meer zelfstandig doen. Het is erg druk maar niet zo druk dat ik het gevoel heb dat ik het niet aan kan ofzo.
Met mijn schouder gaat het redelijk. Ik ben bij de fysio geweest en er was toch wat verschoven waardoor ik erg veel pijn had. Nu gaat het wat beter maar toch kan ik er niet alles mee.

Nu even iets waar ik me verschrikkelijk kwaad om kan maken.........
Er is iemand op stal waar ik tot een paar maanden geleden zeer goed bevriend mee was. Ik kon met alles bij haar terecht en zij bij mij. Totdat zij tegen mijn instructeur (we hebben dezelfde instructeur) vertelde dat ik ook nog les kreeg van iemand anders. Nu is dat ook wel zo. Maar had al tegen haar gezegd dat ik dat zelf ging vertellen tegen hem. Ik werkte namelijk toen nog onregelmatig en had soms weken achter elkaar geen les omdat ik moest werken of hij niet kon.
Die instructrice waar ik aan gevraagd had of ze mij ook les wilde geve is een goede kennis/vriendin.
Het is altijd al zo geweest dat als ik weer eens wat leuks ging doen met mijn instructrice, les had of bij haar ging helpen met de paarden, die 'stalgenoot' dat niet kon hebben. Dat merkte ik teminste aan haar reactie. Ze had ooit ee goed woord over voor haar en was altijd negatief.
Dus toen ik erachter kwam dat stalgenoot gebeld had naar de instructeur om te vertellen dat ik ook nog les kreeg van iemand anders, was de oorlog verklaard. Ik voelde me zo vreselijk verraden. Zeker omdat zij hem al gebeld had voordat ik ook maar iets tegen hem had kunnen zeggen.
Afijn.... Nu wil het geval dat haar paard bij de mijne op de wei staat. Zij heeft een dominante ruin die eigenlijk altijd de baas is in de wei. Maar dit jaar staat voor het eerst mijn paard er ook bij en mijn paard is zowaar nog dominanter. Dat moeten ze dus even uitvechten maar omdat haar paard 's nachts naar binnen gaat is het dus wat lastig. Nu maakt ze mijn paard helemaal zwart bij iedereen die het maar horen wil. Het is een dominante rotbok en dat kan toch allemaal niet zo in die wei, hij jaagt ze allemaal op net zo lang tot ze in een hoekje staan te bibberen, bla, bla, bla... Maar ik zie het alweer aankomen dat ik straks de gebeten hond ben en mijn paard niet meer op de wei kan.
Wat verder ook een feit is, is dat als dat paard van haar naar binnen is dat het dan gewoon rustig is op de wei.
Ik weet dat het allemaal erg kinderachtig is maar ik kan me er zo kwaad om maken.....

Biieniie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 16:04

Bah, wat een naar mens Zillah, erg onzeker en heeft echt niks beters te doen. Enige wat je kan doen is je er weinig van aantrekken. Uiteindelijk komt de ware aard ook bij anderen aan het licht. Hoe reageerde je instructeur?