Dr Atkins dieet

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 11:22

Ik eet griekse yoghurt, das bijna hetzelfde als kwark en ik merk geen nadelige gevolgen...

Liek, hoezo is atkins duur? Ik merk daar niets van hoor, waar ik voorheen fruit kocht, koop ik nu meer groenten, brood koop ik niet meer maar meer beleg. Lood om oud ijzer in mijn geval!

Durfde vanmorgen niet op de weegschaal......ben dus niet geweest, misschien morgen!

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 11:23

Hahaha weet ik dat kwark niet mag... maar ik eet ook iedere dag een klein schaaltje yoghurt, vaak als ontbijt. Ben bezig met afstuderen, maar niet gewend om 's ochtends vroeg te eten (ben meestal later wakker). Omdat ik toch wil ontbijten doe ik dat maar. Niet helemaal ideaal binnen Atkins, maar da's dan pech _O- Ik krijg het iig weg.

Is magere kwark beter dan yoghurt? Anders kan ik daar nog heen switchen. Maar eruit halen doe ik niet. Dan doe ik er maar wat langer over. Heb geen haast ofzo, en er hoeft ook niet megaveel af.

Nanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 11:25

Ik vind kwark meer vullen. De kwark die ik heb heeft 3,5 KH per 100 gram. Maar het verschilt per merk. Even op de etiketten kijken.

Nanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 11:29

Je hebt inderdaad geen atkinsspullen nodig maar ik kan me voorstellen dat als je een keer echt veel zin in brood hebt je een keer van die atkins-afbakbroodjes koopt. Dat is dan toch een verantwoorde keuze.

araber

Re: Dr Atkins dieet

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 11:42

Weten jullie nog een goede volledige lijst, met de producten die je wel mag eten. Op de atkins site staat volgends mijn een korte lijst dan die ik laatst ergens gevonden had. Die ik nu natuurlijk niet meer kan vinden.

Nanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 11:44

araber

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 11:55

die bedoelde ik idd dank je!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 11:58

Atkins is voor mij niet duur door de atkins producten, maar omdat ik extra boodschappen moet doen voor mezelf ;) Ik woon nog steeds thuis en ben flink aan het sparen. Die dagelijkse boodschappen zijn een flinke aanslag op mijn spaargeld. Dus vandaar ;)

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 12:01

Ik pas weinig aan... vlees & groente eet ik meestal met mijn ouders/broertje mee. Eieren hebben we altijd wel. Dus is wel een mouw aan te passen hier zonder dat het echt extra geld kost! :)

Nanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 12:07

Ik heb een gezin met 2 kleine kinderen en ik pas ook weinig aan hoor. Vaak aardappelen, vlees en groente . Ik eet niet de aardappelen maar wel een extra grote portie groente.

Ik werk vier dagen per week en ik maak mijn lunch de avond van te voren klaar. Ik ga 'sochtends om 6.50 uur de deur uit en dat heb ik mezelf én 2 kinderen gewassen en aangekleed en ontbeten.

Kwestie van goed plannen. ;)

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 12:12

Ik maak dadelijk een omelet... volgens mij ligt er nog courgette & spek... jammie.

araber

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 12:29

dieeten is volgends mij altijd aanpassen, plannen en een veranderen van je eetgewoontes.

Annash dat omeletje klinkt goed!

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 12:43

De courgette zit in de pan :Y)
Is ook erg lekker Lars!

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 13:17

Sta elke ochtend om half zeven brood te smeren voor manlief en mijn saladetasje in te pakken! Zak gemixte sla (kan ik twee keer mee doen), komkommer, tomaat en voor nu had ik een verpakking kalkoenreepjes, vijf walnoten en wat kleine blokjes kaas voor erdoorheen.

Vind het overigens wel vreemd hoeveel verschil de ene of andere dag kan zijn. Soms moet ik om half één niet aan eten denken en vandaag heb ik de hele dag al gierende trek!

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 13:19

Ja, dat heb ik ook wel eens, zo'n verschil!

Ik eet idd ook veel sla, soms met wat kaasblokjes etc er doorheen :j

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 13:20

Ik wist ook niet dat ik sla zo lekker kon vinden....varieer heel veel, vorige week had ik ook avocado met zalm erdoor, de garnalen met creme fraiche is ook zalig maar die van vandaag eet ik ook regelmatig!

Heb een pot pindakaas mee naar kantoor genomen voor vanmiddag, stukje komkommer met lik pindakaas, he lekker!

Monnie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 13:21

daffodil schreef:
Sta elke ochtend om half zeven brood te smeren voor manlief en mijn saladetasje in te pakken! Zak gemixte sla (kan ik twee keer mee doen), komkommer, tomaat en voor nu had ik een verpakking kalkoenreepjes, vijf walnoten en wat kleine blokjes kaas voor erdoorheen.

Vind het overigens wel vreemd hoeveel verschil de ene of andere dag kan zijn. Soms moet ik om half één niet aan eten denken en vandaag heb ik de hele dag al gierende trek!

Klinkt goed :j ik heb al anderhalve week lang geen trek meer gehad _O- ( sinds dat ik ben begonnen)
ik ben echt pindakaas addict nu :+ weet niet of dat zo slecht is??

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 13:29

Avocado heb ik ook gehaald, maar heb het nog nooit gehad _O- Hoe smaakt dat?

En jakkes, pindakaas... hhahaa dat gaat er bij mij niet in.

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 13:30

Avocado heeft niet zo enorm veel smaak maar is heel zacht en overheerlijk met vis!

Overigens ook een kuipje kruidenkaas in de saladetas gedaan, ook lekker met komkommer....

Nanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 13:31

atkins kijkt in principe niet naar calorieen maar mij maak je niet wijs dat de hoeveelheid calorieen er niks toe doet.

In pindakaas zitten de juiste onverzadigde vetten maar in pindakaas zitten wel veel vetten en veel calorieen. Ik zou niet met de pindakaas stoppen maar wel beperkt eten..

PoelieWoelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 13:20

Hallo!

Ik heb viavia van het Atkins dieet gehoord, en zoek er nog even wat meer informatie over en het internet is nogal rommelig := Hoop dat jullie mij kunnen helpen!

Een aantal vraagjes:
1. Is het Atkins dieet niet ongezond?
2. Kan je echt afvallen door dezelfde hoeveelheden te eten alleen dan zonder koolhydraten?
3. Is er een kans dat je ervan aankomt? Lijkt me namelijk zon onlogisch dat je dat afvalt :=
4. Hoe begin je? Heb je daar een speciaal boek ofzo bij nodig of is het een kwestie van zelf een 'dieet' samenstellen?

Bvd!

Edit; ik weet dat heel veel dingen hier in dit topic staan, maar het topic is onderhand al best groot :=

Monster_tos

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 13:25

Hey LauraMc,
Ik zal proberen je vragen te beantwoorden.
1) Er zijn mensen die vinden dat Atkins ongezond is en mensen die dat niet vinden. Maar dat is eigenlijk bij elk dieet zo.
2) Ja dat kan zeker :) Lees het topic maar eens door.
3) Nou ik ken niemand die van Atkins is aangekomen
4) Als je het topic even helemaal doorleest kom je heel veel eet schema's van ons tegen, ook verschillende links naar sites. Zo kun je kijken wat je wel en niet mag eten. En daaruit stel je samen wat je zelf lekker vind. Er zijn wel Atkins boeken, maar dat vind ik persoonlijk nogal geldklopperij. Zonder gaat het ook prima!

PoelieWoelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 13:28

Bedankt voor je antwoorden! Ik ga maar eens beginnen met het topic doorlezen :j

PoelieWoelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 13:57

Nou, ik heb een groot gedeelte van het topic doorgelezen, en dit hele dieet lijkt mij wel wat.

Ik heb geen overgewicht, maar vind dat er wel een paar kilo af mag. Ik ben 174 cm en weeg rond de 70 kg. Het mooiste zou zijn als er zo'n 8 à 10 kg af gaat, zodat ik hetzelfde gewicht heb als 3 jaar geleden.
Denken jullie dat het dieet bij mij zal werken? Wat zijn de nadelen van het dieet (en dan vooral op lange termijn)? Het is zeker erg belangrijk om het aantal koolhydraten langzaam op te bouwen en niet inéénkeer te stoppen?

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 14:43

Ik kocht 2e hands een Atkins boek en er werd me veel duidelijk.Ik ben kholydraten verslaafd,maar nu ik ze niet meer eet gaat het goed.