Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
_sparta_ schreef:Of zijn dat mensen die niet goed nagedacht hebben van te voren? Ik heb het idee dat kindervrije mensen veel meer nadenken over geen kinderen, dan veel mensen over wel kinderen omdat het erbij hoort. Zo normaal is. En zo heb je mensen die altijd pas na gaan denken als het “te laat’ is.
Karin schreef:Ik ken in mijn directe omgeving minstens twee vrouwen die er in een zeer vergevorderd stadium van hun zwangerschap pas achter kwamen dat er een kleine op komst was.
Zoiets is serieus een van mijn grootste angsten.
Alet74 schreef:Toch lees je ook wel eens over moeders die niet van hun kind houden, nog wel een onderwerp in de taboe-sfeer geloof ik, maar het komt wel voor.
Evelienepien schreef:Hebben meer kinderloze mensen hier last?
In onze omgeving worden wij zo vaak vergeleken. Jullie hebben meer dan wij
En dan meen ik weer mezelf te motten verdedigen want in mijn ogen is het appels met peren vergelijken. Want ja, kinderen kosten nu eenmaal geld (en als ze eens wisten wat we allemaal "hebben" in vergelijking met hen, dan hebben wij minder door omstandigheden maar dat willen ze niet horen.
Evelienepien schreef:Hebben meer kinderloze mensen hier last?
In onze omgeving worden wij zo vaak vergeleken. Jullie hebben meer dan wij
En dan meen ik weer mezelf te motten verdedigen want in mijn ogen is het appels met peren vergelijken. Want ja, kinderen kosten nu eenmaal geld (en als ze eens wisten wat we allemaal "hebben" in vergelijking met hen, dan hebben wij minder door omstandigheden maar dat willen ze niet horen.
Karin schreef:En dat wordt dan vaak als egoïstisch gezien.