Bewust kinderloos.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 23:04

@jesito: Ik denk dat dat vaak gebeurt, en dan is het kind de dupe. Triest is dat dan. Mensen moeten echt goed over alle gevolgen nadenken voordat ze de pil laten staan, tenslotte koop je geen brood.

@mick75: met baby's heb ik ook niet zoveel. Hoef ze niet vast te houden, kijk niet in kinderwagens, die van mezelf vond ik wel erg leuk, maar de rest dat zal wel. Van het idee van een tweede krijg ik het spaans benauwd, moet er niet aan denken. (abortus zou ik dan serieus overwegen)

Gelukkig in mijn omgeving weinig toestanden met zeurende ouders, maar de kinderen in de vriendenkring zijn allemaal nog onder de tien, misschien dat dat scheelt.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 23:08

Ik ben ook geen fan van baby's vasthouden. Heb er niets mee, voel er niets bij en ze gaan bij mij toch alleen maar huilen. :+

Toch was het bij mijn neefjes anders. Meer 'eigen' (ze dragen tenslotte ook een beetje van mijn DNA :D). Die wilde ik best graag vasthouden, hoe klein ze ook waren.

Ik geloof dan ook best dat het met een eigen kind ook wel goed zou komen. Maar liever niet, als ik dan toch de keus heb. ;)

_sparta_

Re: Bewust kinderloos.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 23:10

Een vrouw krijgt niet voor niets een bult hormonen door het lijf. Ik geloof best dat als je zwanger bent je van het kind kunt gaat houden, ondanks dat je ze eerst echt niet wilde. Maar dat is iets wat ik echt niet wil gaan testen.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 23:10

_sparta_ schreef:
Of zijn dat mensen die niet goed nagedacht hebben van te voren? Ik heb het idee dat kindervrije mensen veel meer nadenken over geen kinderen, dan veel mensen over wel kinderen omdat het erbij hoort. Zo normaal is. En zo heb je mensen die altijd pas na gaan denken als het “te laat’ is.

Ik denk dat dat idd heel veel gebeurt. Het is tenslotte de natuur. ;)

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 23:12

Mijn grootste angst tijdens mijn zwangerschap was dat ik niet van mijn kind zou houden (en hoe dan verder?). Gelukkig viel dat reuze mee ;) Maar ik heb tijdens die 9 maanden (waar ik de lol ook niet zo van begreep, ook al had ik nergens last van) vaak gedacht 'waar ben ik aan begonnen?!!'

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 23:18

Ik heb een vriendin die meen ik rond de 36 jaar is en nooit kinderen wilde.
Ze merkte wat vreemde dingen aan haar lichaam, maar omdat ze de pil veel doorslikt viel het niet op dat haar maandelijkse ongesteldheid, uitbleef.
Na een tijdje wel een stopweek en niet ongesteld.
Een zwangersschaptest was positief en toen begon het allemaal.
Zij wilde het kind hoe dan ook weg laten halen, haar man niet.
Bij de de dokter kreeg ze een echo en bleek dat ze al ruim 13 weken was.
Ze had ook het hartje al gehoort en toen kon ze het toch niet om het weg te laten halen.
Ze heeft er best nog wel wat moeite mee gehad, maar door goede afspraken met haar man moest het allemaal gaan lukken.
De kleine is geboren en tevens ook een moeder.
Gelukkig voor die kleine regeld moeder natuur dat wel.
Zij moet wel ook ruimte voor zich zelf hebben en savonds naar haar paardje kunnen maar verder is ze op en top moeder.
Maar als je per ongeluk zwanger word dan komen de moedergevoelens meestal vanzelf.

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 23:20

Toch lees je ook wel eens over moeders die niet van hun kind houden, nog wel een onderwerp in de taboe-sfeer geloof ik, maar het komt wel voor.

Evelienepien

Hebben meer kinderloze mensen hier last?
In onze omgeving worden wij zo vaak vergeleken :(:) . Jullie hebben meer dan wij :? En dan meen ik weer mezelf te motten verdedigen want in mijn ogen is het appels met peren vergelijken. Want ja, kinderen kosten nu eenmaal geld (en als ze eens wisten wat we allemaal "hebben" in vergelijking met hen, dan hebben wij minder door omstandigheden maar dat willen ze niet horen.
Laatst bijgewerkt door Evelienepien op 05-03-10 23:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Karin

Ik ken in mijn directe omgeving minstens twee vrouwen die er in een zeer vergevorderd stadium van hun zwangerschap pas achter kwamen dat er een kleine op komst was.

Zoiets is serieus een van mijn grootste angsten. :\

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 23:21

Alet74 schreef:
Toch lees je ook wel eens over moeders die niet van hun kind houden, nog wel een onderwerp in de taboe-sfeer geloof ik, maar het komt wel voor.

Ja dat heb ik ook al wel gehoort, dat is denk ik het ergste wat kan gebeuren als je dan toch een kindje krijgt.

_sparta_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 23:21

Ook nog na de postnatale depressie niet van het kind houden? Dat geeft wel vraagtekens.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 23:22

Karin schreef:
Ik ken in mijn directe omgeving minstens twee vrouwen die er in een zeer vergevorderd stadium van hun zwangerschap pas achter kwamen dat er een kleine op komst was.

dito... Heb er soms letterlijk nachtmerrie's van :\

_sparta_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 23:22

Karin schreef:

Die van mij ook. Ik slik de pil ook door, dus bemerk het vast ook niet meteen.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 23:23

Alet74 schreef:

Ook daar hoor of lees je wel eens over, en dat lijkt me vreselijk, zowel voor het kind als voor de moeder.

Een paard verkoop je als de 'klik' er niet is. Bij een kind moet je er maar het beste van maken.
Laatst bijgewerkt door Karin op 05-03-10 23:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 23:23

Zelfs al zou je hem niet doorslikken, het zou de eerste niet zijn die gewoon ongesteld wordt... Het gebeurt niet vaak maar het gebeurt wel..

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 23:24

Evelienepien schreef:
In onze omgeving worden wij zo vaak vergeleken :(:) . Jullie hebben meer dan wij :? En dan meen ik weer mezelf te motten verdedigen want in mijn ogen is het appels met peren vergelijken. Want ja, kinderen kosten nu eenmaal geld (en als ze eens wisten wat we allemaal "hebben" in vergelijking met hen, dan hebben wij minder door omstandigheden maar dat willen ze niet horen.

Lijkt me logisch. Kind kost veel geld. Geen kind kost geen geld. Daar komt t geld vandaan.

Alet74

Wij hebben ook kinderloze vrienden die dit vaak horen, maar dan weer van andere kinderloze vrienden. Zou dat samenhangen in die gevallen aan het hebben van kinderen, of zouden die mensen anders ook jaloers zijn op het beeld wat ze van jullie hebben?
Die ouders zouden blij moeten zijn met wat zij 'hebben', zoals wij allemaal tevreden zouden moeten zijn (uitzonderingen daar gelaten)

@_sparta_: dat schijnt zelfs zonder postnatale depressie wel voor te komen. Dan mis je misschien een stofje ofzo (ik verzin maar iets, want weet niet meer of er een onderbouwing was) wat maakt dat je een connectie met je kind hebt. Lijkt me heel erg, want dan wil je misschien wel, maar lukt het gewoon niet.

_sparta_

Ja heel erg. En dat het voor komt geloof ik ook best. Heel triest. ;(

No_worries

Woonplaats: Wren's Nest Road, Down Under (Yeah right, in my dreams...)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 23:26

Hier nog een 'bewust kinderloos' of 'kindervrij' persoon! Het zijn er best veel eigenlijk! Hoe vaak al niet heb moeten horen: en wanneer komen jullie kindjes?? (Broer & zus zijn al rijkelijk voorzien) Als ik dan zeg: 'nou, gewoon, n i e t' dan krijg je inderdaad vaak te horen: oh wacht maar, jouw tijd komt nog wel... Nou, nee, die tijd komt niet, als het even aan mij zelf mag liggen!

Gelukkig ben ik inmiddels al bijna 40 en begrijpt mijn omgeving nu inmiddels dat er e c h t geen kleine pretlettertjes gaan komen. Ik héb dat gewoon niet, dat van poele poele en waar issie dan... Nieuwgeboren kindjes weiger ik ook resoluut vast te houden. Dan zeggen ze, oh, vind je het een beetje eng... *rolt met ogen* ja hoor, dat zal het zijn, hier heb je mijn hond even op schoot, 32 kilo knuffelbeest, het is toch zo'n schatje...

Kijk ik ben oprecht blij voor kersverse ouders hoor, en hoop ook altijd dat alles voorspoedig en in goede gezondheid mag opgroeien, serieus. En als het kindje van een vriendin voordat ze naar bed moet, bij mij komt om een kusje te geven (anderhalf is het meiske) dan weiger ik dat niet, het kind kan het tenslotte niet helpen en begrijpt niet waarom het eventueel afgewezen zou worden. Maar verwacht alsjeblieft niet van mij dat ik die snottebel-tot-op-de-kin wel even zal afvegen.

Twee jaar geleden (winter 2007/2008) ruim een maand in Australië getoerd met een 4x4, kost eerlijk gezegd best wat centjes, hard voor gespaard. Wat sommige ouders daarvan vinden: jah, jullie hebben makkelijk praten, jullie hebben tenslotte geen kinderen en dus ook niet de kosten... nee hallo, ik heb die kinderen bij hun op de stoep gelegd nou goed :')

Nee, zoals gezegd: ik gun het iedereen (alhoewel, ik blijf erbij dat sommige mensen beter geen kinderen hadden kunnen krijgen...) maar laat jouw levens'invulling' niet per se de mijne zijn.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 23:27

Evelienepien schreef:

Kinderen kosten geld. Een eigenschap van geld is dat je het maar één keer kunt uitgeven. Als je met je volle verstand voor kinderen hebt gekozen, dan wéét je dat daar (veel) geld naartoe gaat. Iemand die met z'n volle verstand voor géén kinderen kiest, kan dus idd zijn geld (en tijd, en energie) aan andere dingen besteden.

En dat wordt dan vaak als egoïstisch gezien. :P

_sparta_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 23:30

Mooi omschreven pretletter17.
Wij hebben de opmerking wel eens gehad dat we vast een rijke suikeroom en tante zijn. Het werd wel met een lach gezegd hoor. Maar daarom vertelde ik meteen met dezelfde lach, mensen met paarden hebben hemel op aarde. Maar komen ze te steven valt er niets te erven.

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 23:31

Ik vind dat altijd erg irritant, van die mensen die zo zijn van 'jullie hebben geen kinderen enz.' Ik vind dat ook niet fair tegenover hun kinderen.

Als je geen kinderen hebt en dit soort leuke dingen doet, kan een ander dat toch alleen maar leuk vinden? Ik snap niet waarom men dat op zichzelf gaat betrekken (in het negatieve).

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 23:33

Het ligt dan op het puntje van mijn tong om te roepen 'je hebt er zelf voor gekozen' maar dat is dan weer niet zo aardig. :D

Ik snap ook niet goed waarom mensen zo graag hun situatie met die van een ander willen vergelijken, en dan vooral in de zin van wat 'erger' is of 'oneerlijk'. Live and let live enzo.
Laatst bijgewerkt door Karin op 05-03-10 23:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Evelienepien

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 23:34

Karin schreef:
En dat wordt dan vaak als egoïstisch gezien. :P

Tja en dat vind ik zo "raar"! Iedereen doet toch wat voor hem/haar "goed" is? Voor de een is dat het krijgen van kinderen en voor de ander juist niet! Waar het geld na toe gaat, is toch niet van belang?
Het gaat er toch om dat je tevreden bent?

@Sparta: dat spreekwoord +:)+ _/-\o_ !

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 23:34

@karin: Maar het is wel zo. Dus kun je dat best zeggen, die anderen zijn nl. ook niet zo aardig door afgunstig te doen (en hun kinderen als het ware af te vallen).
Laatst bijgewerkt door Alet74 op 05-03-10 23:34, in het totaal 1 keer bewerkt