Meer bokkers die kracht trainen met een bepaald doel?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Armaris

Re: Meer bokkers die kracht trainen met een bepaald doel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 19:06

Misschien is het om ervoor te zorgen dat je afvalt maar wel met behoudt van de spieren? :)

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 19:08

Zou goed kunnen ja :j Die eiwitten zijn wel goed voor je spieren inderdaad

Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-10 19:22

Esther, ik zit niet op turnen! Maar met gym moeten we dat wel eens doen.. en dan morgen voor een punt! Vandaag trouwens salto's gesprongen (*trots* ik durfde dat tot vandaag nooit!)

Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-10 19:23

Petulan wat goed zeg! 105 kilo :oo da's veel!
ik zit denk ik op een kilotje of 55..

Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-10 19:26

Trouwens, dat droogtrainen lijkt me wel iets voor mij. Voor mn armen dan ;). Zodat ik meer vorm in mijn armen krijg en er geen kipfiletjes meer onder hangen!
Ik doe 2x per week wat oefeningetjes thuis met 1 kg dumbells, dat doe ik al een tijdje.. maar dat zal wel iets te licht zijn want ik merk er helemaal niks van?

missfitness

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 19:45

Marije__ schreef:
Trouwens, dat droogtrainen lijkt me wel iets voor mij. Voor mn armen dan ;). Zodat ik meer vorm in mijn armen krijg en er geen kipfiletjes meer onder hangen!
Ik doe 2x per week wat oefeningetjes thuis met 1 kg dumbells, dat doe ik al een tijdje.. maar dat zal wel iets te licht zijn want ik merk er helemaal niks van?

Je moet eigenlijk een gewicht hebben die je 20x kan heffen. Maak veel herhalingen en in een iets hoger tempo afwerken zonder al te veel pauzes er tussen. Op die manier wordt lichaamsvet optimaal verbrand. Verder is de cardio weer belangrijk. Als je meer vorm wilt lijkt mij droogtrainen goed voor jou. Ik neem aan dat je wel al wat spier/massa hebt getraind in je armen?

Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-10 19:47

Esther dat heb ik inderdaad.. niet overdreven, maar ik merk wel dat ik gewoon sterker ben dan veel andere meisjes die ik ken van mn leeftijd :D leuk is dat haha!
Met dumbells van 4kg lukken me 20x heffen nog net.. misschien moet ik dat maar vaker doen dan! en cardio probeer ik 2x per week te doen maar daar ben ik vaak te lui voor..!

missfitness

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 19:51

Haha tsjah... lui past niet bij een doel bereiken he haha!
Ik weet niet wat je allemaal leuk vind maar zwemmen is ook een optie, of hoepelen, hardlopen, roeien, enz enz..

Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-10 19:53

hoelahoepen!!!!! leuk! dat is misschien wel een optie, en hardlopen doe ik af en toe al..
Zwemmen vind ik ook erg leuk alleen ik heb niet meer zo veel tijd over in de week. :') ging het maar vanzelf.. haha
Ik ga nu even een blokkie rennen!

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 20:53

Net ook weer even getraind, ging allemaal net even te makkelijk, dus volgende keer lekker weer wat zwaarder *\o/*

Deathlift: 3 x 8 x 25
Lunges: 3 x 8 x 25
Biceps: 4 x 8 x 15
Borst: 3 x 8 x 20

Biceps was een foutje, voor ik het wist was ik al aan de 4e set bezig.. :o Die moet dus sowieso zwaarder volgende keer!
En misschien dat ik mijn schema ook ga aanpassen richting droogtrainen, wel zo leuk voor de zomer :+
Van de winter dan wel weer terug naar het oude schema... Moet alleen even kijken of ik tijd heb voor extra cardio!
Lekker dagje in ieder geval weer vandaag :D

Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-10 20:55

Mooizo MuSli!!!
voor droogtrainen ga ik morgen even wat advies vragen aan mijn sportleraar :).

Ik heb net 10 minuutjes hardgelopen.. en 15 minuten bewogen op muziek :'). wat zumba pasjes gejat en geprobeerd.. ik ging helemaal los hier hahaha! ik merk wel echt azl dat ik slanker word!!! jeeej !
Ben vandaag echt heul actief geweest :o

missfitness

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 21:21

Dat is de beste oplossing om advies aan je sportleraar te vragen! Ik ben benieuwd wat hij jou adviseerd!

Ik heb vandaag de buik en benen weer even flink getraind. De benen hadden er weer zin in en ze hebben goed hun best gedaan! Nu wel wat vermoeide benen maar dat hoort er bij he..

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 21:24

Ik heb ook een poos wei-eiwitshakes gebruikt om af te vallen :j Werkt, vooral icm sporten erg goed. Vaak als ik snaaitrek heb na het sporten maar ik er alsnog 1 :)

Armaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 21:27

Is dat bij jou een beetje lekker? :)
OMG Petulan je onderschrift _O-

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 21:30

Nou, ik had eerst een pot vanille maar dat raad ik iedereen af. Heb nu banaan, das goed te pruimen helemaal wanneer je er (zoals ik) een banaantje doorheen pureert :) Ik doe altijd 230 ml soyamelk, 250 ml magere kwark, schep eiwitpoeder, schep brinta, schep lijnzaad, en een banana :) Vult erg goed :j En drink ik dan in 2x op.

:') Ik vind mijn onderschrift ook hilarisch haha. Had m ook op msn staan maar daar reageerde iedereen heel dom. Ik vond m wel bokt-like, vandaar haha

Armaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 21:32

Zijn shakes nodig als je zelf veel proteïnen tot je neemt?
Vb vandaag heb ik 500g vruchtenyoghurt op

Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-10 17:37

Petulan je onderschrift is indd grappig!!! :D
zo'n shake klinkt wel goed! niet eens zo heel vies toch? als je er ook nog fruit doorheen doet? en het lijkt me echt machtig..!

Vandaag heb ik 60 minuten intensief gym gehad, we moesten arabier/salto springen. resultaat waser zeker want voor gisteren durfde ik nog geen salto te maken, vandaag scoorde ik een 8 :D en voor de arabier een 10!
Na school nog 75 minuten gefitnesst!:
10 minuten crossramp
45 minuten kracht ( tricep bicep schouders beetje rug en buik.)
verder even niet bijgehouden hoeveel kg ik heb gehad enz. Maar wel heerlijk getraint!
daarna nog 20 minuten cardio.

Met deze doe ik trouwens 22.5 kilo. En dan 3x 12
Afbeelding

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 18:33

Ik heb gister bodycombat gedaan! Echt heel lekker vind ik dat altijd, maar de spierpijn :wow: Echt een goeie work-out dus, ik voel mijn hele rug :=

Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-10 09:30

Heeel fijn weer. ik heb overal spierpijn!!!

Fijn Corelli dat bodycombat leuk was! is dat met vechttechnieken?

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-10 09:56

Haha jij dus ook al spierpijn ;) Leuk he, opstaan als een oma'tje?:))
Combat is inderdaad met vechttechnieken :j Heerlijk om al je power in te gooien :D

Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-10 17:30

Het lijkt me indd heerlijk om te doen! lekker je agressie kwijt kunnen haha :D
pfff ik heb nog steeds spierpijn.. heb net ook 1,5 uur paardgereden dus ik ben een beetje :') bek af nu.

Hedwigb

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-10 21:07

:wave:
Mag ik me hier ook melden? Ik ben al een tijdje aan het krachttrainen op de sportschool, maar heb pas sinds deze week een full-body schema opgesteld (trainde voorheen meestal op vaste apparaten). Mijn bedoeling is om dit schema 3 x per week te doen, daarnaast rijd ik 3 x per week paard. Mijn doel is om mijn vetpercentage met 5% te verlagen. Ik ben niet echt dik, maar mijn vetpercentage is wel te hoog.
Met full-body doe ik voor de volgende lichaamsdelen 1 of 2 oefeningen: benen-rug-borst-schouders-biceps-triceps-buik, het wisselt welke oefeningen, maar ik gebruik meestal dumbells. Ik maak 3 sets met 10 herhalingen per oefening. Na de krachttraining doe ik nog een halfuurtje cardio.

Ik hoor graag jullie op/aanmerkingen :o

missfitness

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 14:28

Welkom Hedwigb! Zeker mag jij je hier ook melden.
Als ik jou schema bekijk dan is dat vooral om massa op te bouwen. Om je vetpercentage te verlagen zou ik meer accent op de cardio leggen. Ik zou een combinatie gaan doen maar in plaats van massa dan droogtrainen. Lichtere gewichten en meer herhalingen.
Wat ik wel goed vind is dat je de cardio na de krachttraining doet. Op deze manier doet je lichaam een beroep op je reserves (vetten) omdat je tijdens de krachttraining al veel gegeven hebt.

missfitness

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 14:29

Overigens ben ik nu ziek, jemig wat knal je dan weer hard achteruit. Maar ja, gaat ook wel weer over...

Hedwigb

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 18:30

Balen dat je ziek bent! Waarom kan ik beter met lichte gewichten meer herhalingen doen? Mijn vetvrije massa is al vrij laag, dus die wil ik graag behouden.
Ik probeer overigens 3 x krachttraining te doen, als het niet lukt vervang ik 1 x door 40-60 min. hardlopen. Ik ga eerst kijken hoe het zo gaat en als het tegenvalt kan ik extra cardio toevoegen.