en dan moet je kind met een luier naar school

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

frankiej

Re: en dan moet je kind met een luier naar school

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 00:15

ik heb het idee dat we met z'n allen net zo goed niks kunnen zeggen. ts is heilig overtuigd van de mening van de arts(en). misschien spreek ik voor mezelf maar heb al meerdere malen een positieve ervaring hier neergezet zonder respons van ts. dat ts er niets mee doet, is haar pakkie an maar haar kind is daardoor letterlijk het kind van de rekening. jammer maar helaas.

ik meld me dan ook af bij dit topic en zou zeggen: zoek het lekker uit.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 00:46

Als er in de schoolgids staat (en dat is tenminste bij ons zo) dat een kind zindelijke moet zijn als het de basisschool bezoekt dan kunnen ze hem de toegang ontzeggen en kan je kind tot zijn 5 de jaar naar de peuterspeelzaal.
Een kind wat ieder half uur de kans krijgt om te plassen en dan het nog presteert twee keer een plas in de broek te doen, hoeft men niet als zindelijk te beschouwen imo.

Het personeel is niet verplicht zich een ongeluk te werken voor 1 kind.

Trieske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 01:02

slimmerik schreef:
Als er in de schoolgids staat (en dat is tenminste bij ons zo) dat een kind zindelijke moet zijn als het de basisschool bezoekt dan kunnen ze hem de toegang ontzeggen en kan je kind tot zijn 5 de jaar naar de peuterspeelzaal.
Een kind wat ieder half uur de kans krijgt om te plassen en dan het nog presteert twee keer een plas in de broek te doen, hoeft men niet als zindelijk te beschouwen imo.

heeft niet altijd iets met zindelijkheid te maken he, kind kan ook de drang niet voelen om te moeten plassen....
hoeveel kinderen plassen niet in hun bed en zijn al in de tienerjaren....
kan voor het kind later een erg genant probleem zijn hoor...

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 01:10

Hoe genant is het voor de juffrouw die twee keer per dag de boel moet dweilen, opfrissen en verschonen moet.....

Ga er maar aan staan. Steeds dat bukken en ondertussen de 26 andere kinderen in de gaten moeten houden en ondertussen geen aandacht kunnen geven hè....

Je zou er maar 3 of 4 zo in de klas hebben.... (want die mogen dan ook hè....)

Lijkt me allemaal heel verschrikkelijk als ouders zijnde maar ik zou het niet durven een leerkracht zó te belasten. En ook mijn kind niet, die er ongetwijfeld op aangekeken wordt of gaat worden door de andere kinderen. Want dàt risico loop je.

Weet de kinderarts ècht dat het kind twee keer per dag de boel laat lopen en toch ieder half uur gevraagd wordt of het moet plassen?

Naranga

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 01:18

Ik vind niet dat je zo mag/kan oordelen Slimmerik..
Zelfs ik heb moeite m'n plas op te houden als ik echt blaas ontsteking heb en dan ben ik ook de hele dag aan het lopen (niet gezegd dat het zoontje dat ook heeft, maar het zou kunnen)
En een klein kind kan wat schuchter zijn om te vragen of hij naar de wc mag. Dat lijkt mij ook uit het verhaal dat hij het ene moment nee kan zeggen en 5 minuten later niet aangeeft dat hij naar de wc moet. (ik was ook niet zo'n held als kind)
Maar het hele verhaal komt mij absoluut niet als onzindelijkheid over. Hij lijkt te weten dat plassen op de wc moet en thuis, waar hij alle vrijheid heeft gaat hij ook lekker zelf. Ik denk dat het in de broek plassen op school (afgezien van het veel/vaak moeten plassen) deels voortkomt uit te verlegen/bang zijn om te vragen of hij mag gaan, buiten die wekker om.

En ja, het is banketstaaf voor de leerkracht, absoluut. Maar hier kunnen de ouders toch ook niets aan doen? Van een luier heb je alleen maar grote kasn dat ie lui wordt met naar de wc gaan en op die manier idd onzindelijk wordt. gewoon verplicht elk half uur naar de wc laten gaan op school, of hij nou moet of niet. Dan kan er in elk geval niet veel uitkomen, mocht het fout gaan.

Behalve urine onderzoek is er nog niks gedaan toch? Het zou ook iets met de nieren kunnen zijn..

Hoe gaat het 's nachts dan, houdt hij het gewoon op tot de ochtend of loopt ie tig keer naar de wc/pot

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 01:23

Ik kan er niet over oordelen nee, maar weet wel dat het voor een leerkracht ècht niet te doen is. Denk trouwens dat het niet eens van de arbo mag.....

Bovendien zijn er gewoon regels. En kan de school het kind om die reden weigeren en ben je als ouder op de peuterspeelzaal aangewezen of een andere basisschool.

Ik neem het petje af voor de school, dat ze het al maanden tòch geprobeerd hebben.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 01:26

Ik vind het eigenlijk jammer dat er zo weinig begrip is voor de juf.... Ze staat daar om les te geven en te begeleiden niet om te verschonen.... (en nu klinkt dit ontzettend bot, dat is echt niet zo bedoelt)

Naranga

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 01:33

ja maar jij gaat er nu gelijk vanuit dat het kind onzindelijk is.

Ik vermoed dat hier toch een medische reden achter zit en anders op zijn minst zeer zwakke blaas/bekkenbodem spieren (en nee, dat is niet alleen zindelijkheid) en mag een school een leerling dan ook zomaar weigeren? Voor het zelfde geld heeft hij hier over 3 jaar nog last van, dan zou hij nooit naar school kunnen of tot zijn 10e (bij wijze van) met een luier lopen. Dat is toch ook absoluut geen optie? Ik snap dat broekplassen voor iedereen erg vervelend is en als hij ouder wordt zal het voor hem alleen nog maar vervelender worden. Maar de TS vraagt in dit geval gewoon enkele weken begrip van de school totdat ze wat hoort van de onderzoeken. Waarom kan de school dat dan niet accepteren, waarom is het nu genoeg geweest en niet in september/oktober al?

Ayasha, als je les gaat geven aan de echte jonkies weet je dat een ongelukje zo nu en dan gebeurd. En ja, nu is het wat vaker, maar TS zegt ook dat de juf haar zoontje niet consequent naar de wc stuurt, dus deels heeft ze het zelf in de hand.
En wat moet je dan? Ik ben echt van mening dat je het kind minder zindelijk maakt als je m met een luier laat lopen. Ook worden de blaas spieren dan niet meer getraind en dan zit je aan die luier vast.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 01:49

Een ongelukje zo nu en dan is wat anders dan bij wijze van spreke 2x per dag moeten verschonen.

phaser

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 01:59

@ Naranga:
Dus je kan baby's evengoed ook geen luier aandoen, anders leren ze toch niet dat ze het ooit op toilet moeten doen.

Of je kind nu door een medisch probleem ongecontroleerd plast, of door iets psychisch of enig andere oorzaak, het blijft onzindelijkheid. Je mag er nog namen op plakken, alstie in zijn broek doet, istie onzindelijk.

@TS: ik snap niet dat een onderzoek zo lang kan duren.
Een bloedonderzoek is na 4uur max bekend en ook een urinestaal is na een uur of 3 geweten of er bloed in zit of niet.

Je kan je kind perfect belonen met een propere luier.
Denk je nu echt dat de juf hem gaat verbieden om naar toilet te gaan als hij het zelf aangeeft?
Geef hem lekker een luier aan, voelt ie zichzelf ook een stuk zekerder. Na een paar uur controleren, laten plassen en belonen bij een propere luier. Dat systeem werkt prima, ook bij jouw zoon.

Het is al wat makkelijk het op de juf te steken en te schermen met wat je arts zegt.
Denk je ook nog na over wat je zoon denkt en voelt?
Een klas die perfect zindelijk is en hij die redelijk veel ongelukjes heeft. Erg leuk op die leeftijd ;)
Doe hem een luier aan, laat hem zelfzekerder worden en afspreken dat hij aan de juf aangeeft wanneer ie naar de toilet moet.
Dat noemt men mictie training.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 09:58

Het feit dat de arts rustig twee à drie weken wacht en dan òòk nog een briefje schrijft dat de school maar moet accepteren dat ze er hardstikke druk mee worden..... zou mij als school woest maken.....

Ik vind het trouwens toch onvoorstelbaar dat een kinderarts dit doet voor een kind die nog niet leerplichtig is: een school zó te belasten.... dan had hij ook wat meer vaart achter het onderzoek kunnen zetten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 10:07

Je weet nooit of een kweek 3 weken duurt, ook niet of hij afhankelijk van een labonderzoek is.

Sowieso leerplichtig kind thuis houden om hem niet emotioneel te belasten. Dan vind ik dat het kind gewoon zelf naar de wc moet kunnen, dus niet vragen, vinger opsteken, niets, gewoon gaan....Belasting vind ik het dus niet....vind dat zo een kul

Het is nog een kleuter en dan moet je geen kleuteronderwijs gaan doen als je als lerares daar zo moeilijk over doet.....immers het kind mankeert wat, wat is nog niet duidelijk, al vervelend genoeg.

Dat er zo veel mensen zo ontzettend te beroerd zijn om wat extra's te doen voor een KIND? een kind dat iets heeft wat wellicht nog wel eens vervelend kan zijn....

Dat tegenwoordig alles maar makkelijk geld verdienen moet worden, nooit meer niks voor een ander zonder daar beter van te worden.....wat een rot wereld!!! :(

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 10:11

Ik moet tot mijn schande zeggen dat ik niet 14 pagina's heb doorgelezen,dus waarschijnlijk is wat ik nu ga zeggen al gezegd, maar is er al eens geprobeerd om hem op gezette tijden te laten drinken en die hoeveelheid te minderen?
Ik weet natuurlijk niet hoe veel hij op een dag drinkt, maar als er geen vocht in de blaas zit, hoef je ook niet te plassen.
Lastig probleem.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 10:12

Ayasha schreef:
Ik vind het eigenlijk jammer dat er zo weinig begrip is voor de juf.... Ze staat daar om les te geven en te begeleiden niet om te verschonen.... (en nu klinkt dit ontzettend bot, dat is echt niet zo bedoelt)

Het verbaast me eigenlijk dat jij dat zegt als Belgische?!
Hier gaan de kindjes tenslotte met 2,5 naar school en wordt verzocht, ze pas te laten komen als ze zindelijk zijn. Maar geloof maar dat er in de (eerste) kleuterklassen veel verschoond moet worden! Dat hoort helaas voor de juf bij het hebben van een kleuterklas, ook in tijden van emotie (verhuizing bijvoorbeeld) kan een kind tijdelijk ineens onzindelijk worden. Ze kunnen het kind dan wel met een luier naar school doen, maar dan is hij straks niet zindelijk meer en zit de juf van de volgende klas met een probleem. Je kunt ze moeilijk tot hun zesde, zevende jaar in een luier steken.
Mijn eigen dochter was zindelijk, ging met 3 jaar en durfde niets tegen de juf te zeggen (zegt ze nu nog niks vrijwillig tegen trouwens). Die kwam de eerste twee weken standaard met andere kleren naar huis. Wij hebben zelf aangeboden haar met een luier te sturen maar dat vonden ze geen goed idee, kwam vanzelf wel weer goed. En dat is het natuurlijk ook gekomen.

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 11:14

slimmerik schreef:

Pas maar op hoor, deze juf heeft door een dergelijke uitspraak het predikaat 'ongeschikt' opgeplakt gekregen in dit topic. ;)
Opvallend vind ik dat mensen vaak geen idee lijken te hebben wat er allemaal gebeurd in een school/klas.
En dan wel elke keer grote koppen in de krant dat onderwijs onder de maat is, vind je het gek..?
De overheid (gekozen door het volk, bijna allemaal mensen die zelf kinderen hebben hè) bedenkt van alles; rugzak leerlingen in de klas die vervolgens maar recht hebben op 2,5 uur in de week extra begeleiding van een onderwijsassistent (Lees: een half uurtje per dag); voor de rest moet juf er maar mee redden, een gigantische administratie van handelingsplannen, evaluaties, leerlingvolgsystemen, toetsregistraties etc, een gigantische hoeveelheid leerstof die je de kinderen in een jaar bij moet brengen, ouderavonden organiseren etc etc. Ga er maar aan staan.
Het beroep onderwijzer(es) wordt door veel mensen enorm onderschat en ondergewaardeerd.
Ik ben zelf onderwijsassistent en heb (gelukkig) niet de eindverantwoordelijkheid. Ik was begonnen met de PABO, maar ben o.a. gestopt met de opleiding, omdat ik de salarissen niet op vind wegen tegen de hoeveelheid werk en stress die je hebt als leerkracht en de leuke dingen van het vak (die zijn er ook genoeg gelukkig) die maak ik als onderwijsassistent ook wel mee.
Ik heb enorm veel respect voor mijn collega's en ik weet zeker dat elke juf haar uiterste best zal doen alle kinderen te geven wat ze nodig hebben maar wel binnen wat redelijkerwijs mogelijk is natuurlijk.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 14:38

Urielle schreef:
Ayasha schreef:

Het verbaast me eigenlijk dat jij dat zegt als Belgische?!
Hier gaan de kindjes tenslotte met 2,5 naar school en wordt verzocht, ze pas te laten komen als ze zindelijk zijn. Maar geloof maar dat er in de (eerste) kleuterklassen veel verschoond moet worden! Dat hoort helaas voor de juf bij het hebben van een kleuterklas, ook in tijden van emotie (verhuizing bijvoorbeeld) kan een kind tijdelijk ineens onzindelijk worden. Ze kunnen het kind dan wel met een luier naar school doen, maar dan is hij straks niet zindelijk meer en zit de juf van de volgende klas met een probleem. Je kunt ze moeilijk tot hun zesde, zevende jaar in een luier steken.
Mijn eigen dochter was zindelijk, ging met 3 jaar en durfde niets tegen de juf te zeggen (zegt ze nu nog niks vrijwillig tegen trouwens). Die kwam de eerste twee weken standaard met andere kleren naar huis. Wij hebben zelf aangeboden haar met een luier te sturen maar dat vonden ze geen goed idee, kwam vanzelf wel weer goed. En dat is het natuurlijk ook gekomen.

Vergeet niet, dat de juffrouw in die klas al maanden bezig is geweest. Wellicht is op jouw school een onderwijsassistent aanwezig en dat maakt het ook wat gemakkelijker. Veel scholen hebben geen ergonomische aankleedtafels en zo en dan is het voor 1 juffrouw alleen een veel te zware fysieke belasting.

Al die mensen die maar vinden dat de juf dit er maar ff bij moet doen, wil ik vragen 1 week vrijwillig mee te draaien in een kleuterklas waar maar 1 juf op 25 à 30 kinderen staat.... Ik heb dat iig vaak genoeg gedaan.....

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 15:46

Het is allemaal een beetje uit zijn verband getrokken, denk ik.
Hier ging het toch om een kindje wat een aandoening of iets medisch zou hebben? Dan vind ik dat de school/juf niet erg fijn meewerkt. Kijk, als iedere kleuter al poepend en plassend op school komt begrijp ik ook wel dat dat geen doen is. Maar het gaat om een (waarschijnlijk) medisch probleem... Kun je daar als juf dan geen begrip voor hebben?! Het gezeur hier immer van de leerkrachten word ik ook zat, ik heb veel vrienden van mij in het onderwijs zitten die ook zeuren! Doe het dan niet of kap ermee...
Eeder heb ik het idee dat ze zich niet gewaardeerd voelen en daarom zeuren... Zelf heb ik veel respect voor leerkrachten, het lijkt mij namelijk een baggervak, ik zou gek worden van al die kinderen. :) Als je leerkracht wil worden of zijn moet je dat denk ik wel met je hart doen, het moet een soort roeping zijn, klinkt misschien gek maar ik denk dat het daaraan schort bij heel veel leerkrachten.

pearlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 19:09

Denk dat de juf in kwestie heus wel begrip heeft voor de situatie... maar dat haar mogelijkheden in deze beperkt zijn. Ik denk dat "men" dáár begrip voor moeten hebben!!

En leerkracht worden omdat het je roeping is? Eh... iedereen kan toch het werk gaan doen wat ie leuk vindt? Zolang "men" nog denkt dat je als leerkracht een leuk baantje van half 9 tot half 4 hebt en vooral veel vakantie... ik zou zeggen: wordt allemaal juf!

Het verhaal van de juf / de school heeft hier nog niemand gehoord. Denk dat er begrip genoeg is. Een school of leerkracht zonder begrip voor een kind bestaat volgens mij niet.. maar een kind de zorg bieden die het nodig heeft... dat is wat anders. Misschien is de school alleen maar heel eerlijk door aan te geven dat dit te veel gevraagd is..

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 20:14

MamboBeach, zegt dat zeuren wat over jouw vrienden? Of zegt dat zeuren misschien toch iets over de situatie...? ;)

Het kind plast elke dag in zijn broek, vraagt daarbij ontzettend veel aandacht (elk kwartier naar de wc!) en dan wordt er ook nog verwacht dat de juf ook nog eens op hem let of hem nog vaker stuurt.... tja, dat kan imo gewoon niet! Zoek dan een privé-leraar/lerares voor hem!

Ik kan me overigens ook nauwelijks voorstellen dat een arts zo'n brief gaat schrijven, is wel erg makkelijk he!

Dat iets medisch is wilt niet zeggen dat het daarom maar geaccepteerd moet worden. Ja het is medisch en dus moet dat opgelost worden en het is niet aan de school om dat op te lossen, maar aan de ouders. En eerlijk gezegd vind ik ook hier ts wel errrug makkelijk om alles op de school af te schuiven. Ik zou me eerlijk gezegd doodschamen om de juf zo moeilijk te maken in de klas.

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 20:36

aerdenhout1 schreef:
Ik moet tot mijn schande zeggen dat ik niet 14 pagina's heb doorgelezen,dus waarschijnlijk is wat ik nu ga zeggen al gezegd, maar is er al eens geprobeerd om hem op gezette tijden te laten drinken en die hoeveelheid te minderen?
Ik weet natuurlijk niet hoe veel hij op een dag drinkt, maar als er geen vocht in de blaas zit, hoef je ook niet te plassen.
Lastig probleem.

Ik val ook even binnen in het topic, heb tot pagina 6 gelezen.
Minder drinken schijnt averechts te werken, mijn broertje moest van de kinderarts juist MEER drinken om zo een betere prikkel voor het plassen te krijgen zodat hij wel uit zichzelf wakker zou worden en naar het toilet zal gaan. Nou is mijn broertje niet echt te vergelijken met het kindje van de TS, omdat mijn broertje al ouder is, maar nog wel veel last heeft van bedplassen.

Hij moest toen 2 dagen bijhouden wat en hoeveel hij dronk, en het bleek dat dit veel te weinig was. Nu moet hij dus inderdaad op gezette tijden drinken, dus dat is zo'n gek idee nog niet.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 20:42

zap schreef:
MamboBeach, zegt dat zeuren wat over jouw vrienden? Of zegt dat zeuren misschien toch iets over de situatie...? ;)

Het kind plast elke dag in zijn broek, vraagt daarbij ontzettend veel aandacht (elk kwartier naar de wc!) en dan wordt er ook nog verwacht dat de juf ook nog eens op hem let of hem nog vaker stuurt.... tja, dat kan imo gewoon niet! Zoek dan een privé-leraar/lerares voor hem!

Ik kan me overigens ook nauwelijks voorstellen dat een arts zo'n brief gaat schrijven, is wel erg makkelijk he!

Dat iets medisch is wilt niet zeggen dat het daarom maar geaccepteerd moet worden. Ja het is medisch en dus moet dat opgelost worden en het is niet aan de school om dat op te lossen, maar aan de ouders. En eerlijk gezegd vind ik ook hier ts wel errrug makkelijk om alles op de school af te schuiven. Ik zou me eerlijk gezegd doodschamen om de juf zo moeilijk te maken in de klas.

Waarom zegt dat iets over mijn vrienden?

Als het iets medisch is en je er (nog) niet zoveel aan kunt doen kun je er toch rekening mee houden...
Ik vind het nogal makkelijk om dan te zeggen dat school en juf hier ook niets aan kunnen doen en dat kind het zelf maar uit moet zoeken...
Ik zou me naar schamen als juf zijnde en zo'n reactie te geven!

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 20:51

MamboBeach schreef:
Het gezeur hier immer van de leerkrachten word ik ook zat, ik heb veel vrienden van mij in het onderwijs zitten die ook zeuren! Doe het dan niet of kap ermee...

Ik heb het over deze reactie. Ik vind je in je reactie erg negatief over juffen. Daarop mijn reactie, ligt dat aan je vrienden of aan het onderwijssysteem? Ik vind je reactie van doe het dan niet of kap ermee, errug makkelijk! Zeuren gebeurt overal en ik vind dat je het hief afdoet als 'echt gewoon gezeur' terwijl ik me afvraag of het juist geen terechte 'klachten' zijn ;).

Ik kan er gewoon niet bij dat je een juf met dit allemaal überhaupt kunt opzadelen, ik vind dat echt gewoon ongelooflijk! Ik moet er overigens ook niet aan denken dat mijn kind bij zo'n kind in de klas moet zitten...hallo, mijn kind zit er ook voor onderwijs en wil een juf voor zijn neus die ook tijd heeft voor mijn kind in plaats van elke 15 minuten bezig te moeten zijn met één en hetzelfde kindje (en liever nog vaker en daarbij ook nog eens elke dag in broek plast....)

De juf heeft best begrip, maar het gaat gewoon niet langer zo en ergens moet er toch een streep getrokken worden van tot hier en niet verder. En ik vind niet dat het dan onder 'ja, maar het is medisch' het gewoon zo door kan laten gaan!

Maargoed, ik had mijn kind überhaupt al niet zo lang hier mee door laten lopen en laat staan dat als het mijn kind was ik het kind zo naar school had gestuurd. Absoluut niet!

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 22:54

Dan heb jij een andere gedachte dan ik zap, en dat geeft helemaal niets! Dat ik me negatief uitlaat is niet waar hoor, ik vind het juist knap van de leerkrachten om les te geven...
Het zou mijn ding niet zijn!

In ieder vak wordt er wel gezeurd maar ik vind het altijd wel opvallend bij de leerkrachten. Weet ook niet precies wat het is.

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 22:59

Okee, dan had ik een ander gevoel bij je berichtje :j

Verschillende meningen geeft ook helemaal niet :D

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 23:11

russel schreef:
Je weet nooit of een kweek 3 weken duurt, ook niet of hij afhankelijk van een labonderzoek is.

Sowieso leerplichtig kind thuis houden om hem niet emotioneel te belasten. Dan vind ik dat het kind gewoon zelf naar de wc moet kunnen, dus niet vragen, vinger opsteken, niets, gewoon gaan....Belasting vind ik het dus niet....vind dat zo een kul

Het is nog een kleuter en dan moet je geen kleuteronderwijs gaan doen als je als lerares daar zo moeilijk over doet.....immers het kind mankeert wat, wat is nog niet duidelijk, al vervelend genoeg.

Dat er zo veel mensen zo ontzettend te beroerd zijn om wat extra's te doen voor een KIND? een kind dat iets heeft wat wellicht nog wel eens vervelend kan zijn....

Dat tegenwoordig alles maar makkelijk geld verdienen moet worden, nooit meer niks voor een ander zonder daar beter van te worden.....wat een rot wereld!!! :(

Goedbeschouwd was dit ook de strekking van mijn eerdere posten in dit topic. Gut wat ben ik blij te lezen dat er toch nog enkelen zijn met een klein beetje gevoel in hun donder +:)+