Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
slimmerik schreef:Als er in de schoolgids staat (en dat is tenminste bij ons zo) dat een kind zindelijke moet zijn als het de basisschool bezoekt dan kunnen ze hem de toegang ontzeggen en kan je kind tot zijn 5 de jaar naar de peuterspeelzaal.
Een kind wat ieder half uur de kans krijgt om te plassen en dan het nog presteert twee keer een plas in de broek te doen, hoeft men niet als zindelijk te beschouwen imo.
Het personeel is niet verplicht zich een ongeluk te werken voor 1 kind.
Ayasha schreef:Ik vind het eigenlijk jammer dat er zo weinig begrip is voor de juf.... Ze staat daar om les te geven en te begeleiden niet om te verschonen.... (en nu klinkt dit ontzettend bot, dat is echt niet zo bedoelt)
slimmerik schreef:Als er in de schoolgids staat (en dat is tenminste bij ons zo) dat een kind zindelijke moet zijn als het de basisschool bezoekt dan kunnen ze hem de toegang ontzeggen en kan je kind tot zijn 5 de jaar naar de peuterspeelzaal.
Een kind wat ieder half uur de kans krijgt om te plassen en dan het nog presteert twee keer een plas in de broek te doen, hoeft men niet als zindelijk te beschouwen imo.
Het personeel is niet verplicht zich een ongeluk te werken voor 1 kind.
Urielle schreef:Ayasha schreef:Ik vind het eigenlijk jammer dat er zo weinig begrip is voor de juf.... Ze staat daar om les te geven en te begeleiden niet om te verschonen.... (en nu klinkt dit ontzettend bot, dat is echt niet zo bedoelt)
Het verbaast me eigenlijk dat jij dat zegt als Belgische?!
Hier gaan de kindjes tenslotte met 2,5 naar school en wordt verzocht, ze pas te laten komen als ze zindelijk zijn. Maar geloof maar dat er in de (eerste) kleuterklassen veel verschoond moet worden! Dat hoort helaas voor de juf bij het hebben van een kleuterklas, ook in tijden van emotie (verhuizing bijvoorbeeld) kan een kind tijdelijk ineens onzindelijk worden. Ze kunnen het kind dan wel met een luier naar school doen, maar dan is hij straks niet zindelijk meer en zit de juf van de volgende klas met een probleem. Je kunt ze moeilijk tot hun zesde, zevende jaar in een luier steken.
Mijn eigen dochter was zindelijk, ging met 3 jaar en durfde niets tegen de juf te zeggen (zegt ze nu nog niks vrijwillig tegen trouwens). Die kwam de eerste twee weken standaard met andere kleren naar huis. Wij hebben zelf aangeboden haar met een luier te sturen maar dat vonden ze geen goed idee, kwam vanzelf wel weer goed. En dat is het natuurlijk ook gekomen.
aerdenhout1 schreef:Ik moet tot mijn schande zeggen dat ik niet 14 pagina's heb doorgelezen,dus waarschijnlijk is wat ik nu ga zeggen al gezegd, maar is er al eens geprobeerd om hem op gezette tijden te laten drinken en die hoeveelheid te minderen?
Ik weet natuurlijk niet hoe veel hij op een dag drinkt, maar als er geen vocht in de blaas zit, hoef je ook niet te plassen.
Lastig probleem.
zap schreef:MamboBeach, zegt dat zeuren wat over jouw vrienden? Of zegt dat zeuren misschien toch iets over de situatie...?![]()
Het kind plast elke dag in zijn broek, vraagt daarbij ontzettend veel aandacht (elk kwartier naar de wc!) en dan wordt er ook nog verwacht dat de juf ook nog eens op hem let of hem nog vaker stuurt.... tja, dat kan imo gewoon niet! Zoek dan een privé-leraar/lerares voor hem!
Ik kan me overigens ook nauwelijks voorstellen dat een arts zo'n brief gaat schrijven, is wel erg makkelijk he!
Dat iets medisch is wilt niet zeggen dat het daarom maar geaccepteerd moet worden. Ja het is medisch en dus moet dat opgelost worden en het is niet aan de school om dat op te lossen, maar aan de ouders. En eerlijk gezegd vind ik ook hier ts wel errrug makkelijk om alles op de school af te schuiven. Ik zou me eerlijk gezegd doodschamen om de juf zo moeilijk te maken in de klas.
MamboBeach schreef:Het gezeur hier immer van de leerkrachten word ik ook zat, ik heb veel vrienden van mij in het onderwijs zitten die ook zeuren! Doe het dan niet of kap ermee...
russel schreef:Je weet nooit of een kweek 3 weken duurt, ook niet of hij afhankelijk van een labonderzoek is.
Sowieso leerplichtig kind thuis houden om hem niet emotioneel te belasten. Dan vind ik dat het kind gewoon zelf naar de wc moet kunnen, dus niet vragen, vinger opsteken, niets, gewoon gaan....Belasting vind ik het dus niet....vind dat zo een kul
Het is nog een kleuter en dan moet je geen kleuteronderwijs gaan doen als je als lerares daar zo moeilijk over doet.....immers het kind mankeert wat, wat is nog niet duidelijk, al vervelend genoeg.
Dat er zo veel mensen zo ontzettend te beroerd zijn om wat extra's te doen voor een KIND? een kind dat iets heeft wat wellicht nog wel eens vervelend kan zijn....
Dat tegenwoordig alles maar makkelijk geld verdienen moet worden, nooit meer niks voor een ander zonder daar beter van te worden.....wat een rot wereld!!!