En dan vind je je zoon in coma!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

sassefras

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-10 19:35

mmm ook mijn schoonmoeder kwam na een nare klapper van de trap in hardewijk terecht ( dit een week na dat ze was gevallen , eerder vond de huisarts het niet nodig )

inmiddels hing haar mond scheef en sloeg ze complete wartaal uit, de neuroloog heeft haar bekeken en kwam na een uur of wee met de diagnose, een onseking aan de aangezicht zenuw ?????, op onze vraag of er geen scan gemaak moest worden begon hij narrig te worden en zei ons dat hij zijn huiswerk goed gemaakt had.

na 6 weken kon ze terecht voor een second opinion dit maal in amersfoort, daar bleek dat ze door de klap een schedelbasisfractuur had, veel vocht en zwellingen in haar hersenen. binnen een uur lag ze in utrecht en is ze geopereerd. behalve aan 1 kant doof, haar smaak en reuk verdwenen is ze gelukkig goed opgeknapt.

laat je niet afschepen hoor, veel sterkte met de verdere onderzoeken

Marliee

Re: En dan vind je je zoon in coma!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-10 19:57

Pff wat een verhaal zeg, Ik wens je echt veel sterkte!

Lynske78

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-10 20:27

Ik heb je nog gezegd dat je erop zou moeten wachten. En wat zei die arts nog meer? "pak maar een paracetamolletje" ? Als je al zogenaamd niks meer mankeert als je in coma ligt dan weet ik het niet meer. Als je al dood bent kunnen ze nog zeggen. " ja hij mankeerde toch wat,sorry"
Heb een tijd terug hier ook al een topic over gemaakt, over die paracetamolcultuur en die lakse artsen.

[MW] Late of foute diagnose!

brennie75

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-10 20:58

nahhhhh echt waar!! had dit niet verwacht zeg! ik blijf dit volgen hoor, erg veel succes in ieder geval!
groetjes van bren!

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-10 21:01

Maar even advocaat van de duivel als het nu echt geen coma was maar een korstluiting. En dat de huisarts verkeerd gediagnostiseerd heeft?

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-10 21:06

Die neuroloog zei verder weinig,het kwam er bij hem op neer dat er nix aan de hand zou zijn.De MRI scan en EEG worden gemaakt omdat de H.A. dat wil,stond in de brief die de H.A. had mee gegeven.Nou mochten ze iets "ernstigs" zien op de scan,lijkt me wel dat je dat meteen te horen krijgt?Stel er zit een Aneurisma,daar laten ze je toch geen 3 weken mee rond lopen zonder er iets over te zeggen?Dat zou wel heel aso zijn.

Ik kan er nog steeds niet over uit dat hij zei:
Hij is in een diepe slaap gevallen en werd gewoon niet wakker.Komt vast door spanning.
Terwijl er voor zijn neus de brief v.d. H.A. ligt waar met grote letters in staat dat hij in Coma lag.
En van spanning in coma[of zoals hij het noemt Diepe Slaap] raken?Dan [slaapt] half nederland!Half nederland leeft in spanning en/of stress!

Iemand die in een hele diepe slaap ligt en die knijp je keihard in de monikskapspier,die maakt echt wel een spiertrekking van pijn!Ook geven de ogen een reflex [als is het maar een hele lichte] als je er met een fel lampje in schijnt.Als je slaapt nemen je hersens echt nog wel pijn en reflexen waar.

En stel er was een kortsluiting,die komt toch ook ergens vandaan?die komt vast niet uit de knieën vandaan.
Nee ik wet 100% zeker dat dit een coma was.

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-10 21:23

Lynske78 schreef:
Ik heb je nog gezegd dat je erop zou moeten wachten. En wat zei die arts nog meer? "pak maar een paracetamolletje" ? Als je al zogenaamd niks meer mankeert als je in coma ligt dan weet ik het niet meer. Als je al dood bent kunnen ze nog zeggen. " ja hij mankeerde toch wat,sorry"
Heb een tijd terug hier ook al een topic over gemaakt, over die paracetamolcultuur en die lakse artsen.

[MW] Late of foute diagnose!

helaas niet ziekenhuis maar algemeen ...

mijn man belde 112 omdat ik in elkaar gezakt was (weet er zelf niks meer van dan wat me
naderhand verteld is ) weet nog dat ik wilde slapen en het koud had
was moe en wilde alleen maar slapen ..
112 kwam niet .. geef maar paracetasnolletje
huisartsenpost gebeld .. och normale napijn .. (had operatie gehad)
geef maar .. jawel komt die weer .. een paraceta ..
mijn man kende mij godszijdank goed en langer dan vandaag
heeft me in de auto gezet en naar 1e hulp gereden
daar was het alle hens aan dek , bleek een nabloeding te hebben
ben toen met spoed geopereerd was al beetje veel bloed kwijt
vandaar de koude en slechts willen slapen ..

wel vaker hele hele grote missers meegemaakt ..maar okee

vertrouw altijd je eigen gevoel

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-10 22:03

Jeetje "nickyu" wat heb je mzzl gehad dat je man je goed "kende".
Wie weet wat er was gebeurt als je man het advies van dat welbekende paracetamolletje had opgevolgd?
Idd.je eigen gevoel/intuítie zegt veel meer dan al die jaren studie's bij elkaar van veel artsen.
Gaat het weer helemaal goed met je nu?
Zeker niet toegegeven dat ze fout zaten?

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-10 22:06

Degene die de beelden beoordeeld of ze goed gelukt zijn, is ook in staat om afwijkingen te zien.
Mochten er ernstige dingen te zien zijn, dan wordt dat direct door de laborant aan de arts meegedeeld.
Als de foto, MRI of iets anders binnen de normale afwijkingen valt, gaat het via de interne post naar de arts die het onderzoek heeft aangevraagd.

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-10 22:12

@ gohya .. uiteraard niet

maar wel door de opererende arts
die is aan bed gekomen dat die echt alles goed dicht gebrand had en dat het helaas wel kan gebeuren (van de paar honderd operaties was dit ook de 1e keer () maar die bood zijn excuses aan en was er erg van geschrokken

simpel als manlief het advies van 112 en hp -> paraceta..
had gevolgd had ik hier nu niet zitten type

mijn man is nu door "foutje"doof aan 1 oor
en ik zou geen bk kunnen hebben ..was te jong
ha heeft mij 7 maanden lang geweigerd door te sturen
en met een bobbel kan je niet bij de 1ehulp terecht
ben nu nog in gevecht tegen de k en dat is meer geluk
dan wijsheid dat ik dat nu zeggen kan ..
die betreffende ha was zelfs boos op ons omdat wij na meerdere
(dit waren niet de enigste 2 dingen.. was ook niet zwanger .. danny is nu bijna 12 :D
en och zoveel meer) "inschattings" foutjes niet meer zoveel vertrouwen in m hadden ..
zou een volgende jonge meid van 27 met een gezwel ook niet doorsturen
dan kon die wel naar huis gaan (waarop mijn man en ik zeiden
misschien is dat wel hetb slimste ja ,.. dat u maar gewoon naar huis gaat)

hoop voor jou dat ze kunnen bewijzen dat het iets relatiefs onschuldigs is
wil het eerlijk gezegd liever niet mee maken mijn kind zo te vinden
zou van buiten rustog blijven maar van binnen toch 3 x dood gaan

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-10 22:18

"nickyu" je hebt toch zeker wel een andere Huisarts genomen na dit alles?
Ik wilde het niet zeggen, maar als je man dat parapilletje had opgevolgd,had je idd. dit niet kunnen na vertellen.
Jij ook heel veel sterkte met je gevecht tegen de K.
Blijf vooral optimistisch en je wint het gevecht vaak.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-10 22:19

Dank je "tienus63" dan weet ik dat ook alvast.
Als we gelijk terug moeten naar de neuroloog zit er iets niet helemaal goed dus.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-10 22:21

Ik ken zelf drie uitslagen.
Goed, dan hoor je niets van het onderzoek als je er niet meer naar vraagt.
Fout, dan hoor ik het wel bij het volgende controle bezoek.
Goed fout, dan bellen ze wel en wordt er een vervolgtraject gestart.

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-10 22:22

Zo hebben mijn ouders me een keer gevonden.. Ik was 13 jaar, al een paar weken grieperig en op een zondag net voor het eten ben ik in coma geraakt, ze kwamen erachter toen ik niet naar beneden kwam.

Ik lag op de grond, met ogen open, om me heen te slaan en ze kregen me niet wakker. Ouders hebben de huisarts gebeld en die zei: "Geef d'r maar een aspirine." Ja, dat ging dus niet. Uiteindelijk de ambulance gebeld die meteen zagen dat het echt niet goed was.. In het ziekenhuis hier in Ede konden ze niks met me omdat ze geen kinder ic hebben/hadden (zoiets) en toen ben ik naar nijmegen gegaan. De artsen zeiden dat ik nog maar 3 speldenknopjes hersenactiviteit had en waarschijnlijk nooit meer wakker zou worden, als ik wel wakker zou worden zou ik niemand meer kennen, niet zelfstandig kunnen eten/ademen enz. Ik zou een kasplantje worden. Maar ik werd wakker, wist wie ik was, ik wou naar het paard, ik wist wie m'n ouders waren en de rest van de familie, wou met m'n beste vriendin bellen en vond dat ik moest plassen en zelf wou eten dus heb ik de slang van de sondevoeding eruit getrokken.. :')
Alleen kon ik niet tegen het soort morfine wat ze me gaven dus daar werd ik agressief van :o Het is te schokkend wat ik allemaal heb geroept tegen die artsen/zusters.. Gelukkig ben ik niet de enige die dat deed, kennis van m'n ouders kan er ook niet tegen :=
Die zaterdag erop ben ik alweer naar huis gegaan omdat het zo goed met me ging. Had toen nog maar 2 speldenknopjes hersenactiviteit die het niet deden, daarna is dit niet meer gecontroleerd. Ik weet alles nog, behalve die paar dagen dat ik weg ben geweest. Wel had ik door het virus in m'n hersenen wat problemen met leren voor op school. Ik leerde, maar vergat hetzelfde net zo hard. Andere dingen zijn wel blijven hangen, maar iets waar ik echt op moest concentreren zoals lezen en leren dat kon ik de dagen ervoor erg moeilijk.. Wel weet ik nog het programma dat ik keek net voordat ik wegviel :o?

Uiteindelijk bleek het een bacterie in m'n bloed te zijn en een virus in m'n darmen die naar m'n hersenen was gegaan. Dat kruiste elkaar en dat ging mis. Iedereen heeft die bacterie weleens, en dat virus ook, maar het gebeurt zelden dat het zo gaat.

Ach, ik weet er niet zo veel meer van, behalve dat ik vond dat ik me verveelde, niet zelf naar de wc mocht lopen en van een of andere muts in het ziekenhuis een dagprogramma moest hebben waarin ik de helft van de tijd moest knutselen en tekenen 8)7 Dat heb ik natuurlijk niet gedaan :=

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-10 22:27

"Leanee" ook heftig zeg jou verhaal.
Gelukkig ben je er beter uit gekomen dan dat ze zeiden toen.
Dat ene speldenknopje in je hersens wat het niet meer doet is dus je Korte geheugen.Mijn dochter heeft dit ook beschadigd,als ze wat koopt en ze staat buiten,weet ze niet meer wat ze gekocht had.Hoe lang heb je in coma gelegen toen?

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-10 22:34

"Gohya" ik weet neit of het m'n kortetermijngeheugen is want als ik nu bv wat koop dan weet ik het altijd nog :j Heb er verder niks aan overgehouden, misschien dat na 5 jaar die speldenknopjes wel weer activiteit hebben..

Ik heb 2.5 dag in coma gelegen :)

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-10 22:51

Leanee schreef:
Zo hebben mijn ouders me een keer gevonden.. Ik was 13 jaar, al een paar weken grieperig en op een zondag net voor het eten ben ik in coma geraakt, ze kwamen erachter toen ik niet naar beneden kwam.

Ik lag op de grond, met ogen open, om me heen te slaan en ze kregen me niet wakker. Ouders hebben de huisarts gebeld en die zei: "Geef d'r maar een aspirine." Ja, dat ging dus niet. Uiteindelijk de ambulance gebeld die meteen zagen dat het echt niet goed was.. In het ziekenhuis hier in Ede konden ze niks met me omdat ze geen kinder ic hebben/hadden (zoiets) en toen ben ik naar nijmegen gegaan. De artsen zeiden dat ik nog maar 3 speldenknopjes hersenactiviteit had en waarschijnlijk nooit meer wakker zou worden, als ik wel wakker zou worden zou ik niemand meer kennen, niet zelfstandig kunnen eten/ademen enz. Ik zou een kasplantje worden. Maar ik werd wakker, wist wie ik was, ik wou naar het paard, ik wist wie m'n ouders waren en de rest van de familie, wou met m'n beste vriendin bellen en vond dat ik moest plassen en zelf wou eten dus heb ik de slang van de sondevoeding eruit getrokken.. :')
Alleen kon ik niet tegen het soort morfine wat ze me gaven dus daar werd ik agressief van :o Het is te schokkend wat ik allemaal heb geroept tegen die artsen/zusters.. Gelukkig ben ik niet de enige die dat deed, kennis van m'n ouders kan er ook niet tegen :=
Die zaterdag erop ben ik alweer naar huis gegaan omdat het zo goed met me ging. Had toen nog maar 2 speldenknopjes hersenactiviteit die het niet deden, daarna is dit niet meer gecontroleerd. Ik weet alles nog, behalve die paar dagen dat ik weg ben geweest. Wel had ik door het virus in m'n hersenen wat problemen met leren voor op school. Ik leerde, maar vergat hetzelfde net zo hard. Andere dingen zijn wel blijven hangen, maar iets waar ik echt op moest concentreren zoals lezen en leren dat kon ik de dagen ervoor erg moeilijk.. Wel weet ik nog het programma dat ik keek net voordat ik wegviel :o?

Uiteindelijk bleek het een bacterie in m'n bloed te zijn en een virus in m'n darmen die naar m'n hersenen was gegaan. Dat kruiste elkaar en dat ging mis. Iedereen heeft die bacterie weleens, en dat virus ook, maar het gebeurt zelden dat het zo gaat.

Ach, ik weet er niet zo veel meer van, behalve dat ik vond dat ik me verveelde, niet zelf naar de wc mocht lopen en van een of andere muts in het ziekenhuis een dagprogramma moest hebben waarin ik de helft van de tijd moest knutselen en tekenen 8)7 Dat heb ik natuurlijk niet gedaan :=

Lijkt voor een groot gedeelte wel op mijn verhaal. Helaas heb ik er wel heel wat aan over gehouden.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-10 22:53

Leanee schreef:
misschien dat na 5 jaar die speldenknopjes wel weer activiteit hebben..

Kan heel goed. Het grootste herstel is in de eerste weken na hersenletsel maar ook daarna kan het nog verbeteren :)

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-10 22:55

Heftig zeg.. Hoelang heb jij in coma gelegen? En hoeveel % kans om eruit te komen? :)

Wat was uiteindelijk bij jou de oorzaak? En wat heb je eraan overgehouden? Als je het niet wilt zeggen hoeft het niet hoor, maar is pure interesse. Mag ook via pb als je dat liever doet.. :)

@ Heino: Ze hebben de laatste hersenscan gemaakt toen ik 6 dagen uit coma was, dus misschien dat in die weken daarna idd alles wel weer goed is gekomen :)

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-10 22:59

Als je het tegen mij hebt. Ik heb het niet van een bacterie maar van een turn ongeluk gekregen. Ik had 5% tot 10% kans dat ik er eruit zou komen. En zou ik er uit komen zou ik ook als een kast plantje leven. En rechtzijdig helemaal verlamd zijn. Na zo'n 2,5 a 3 dagen kwam ik uit de coma.

In mijn profiel staat heel mijn verhaal. Al je interesse hebt ;)

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-10 23:01

Ja was tegen jou :) Sorry, was ik vergeten erbij te zetten..
Ik ga even je verhaal lezen.. Klink inderdaad een beetje hetzelfde, 2.5/3 dagen in coma, 5 tot 10% kans dat je eruit zou komen en als kasplantje zou leven..

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-10 23:17

Welk ziekenhuis lag jij?

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-10 23:25

Uhm.. Het radboudziekenhuis in Nijmegen.. En jij? :)

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-10 23:26

CWZ in Nijmegen :)

brennie75

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-10 07:48

maar wat zij hij eigenlijk van die vele hoofdpijnen en veel slapen? want dat is voor een jongen van 22 ook niet normaal toch?