[Centraal] Mexicaanse Griep.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 00:39

Fitzroy schreef:
Wat ik me nu afvraag bij de tegenstanders van de vaccinatie is als jullie kinderen komen te overlijden aan de Mexicaanse griep, zul je je dan niet ontzettend schuldig voelen?
Alleen al daarom zou ik laten inenten. Een wezenlijk verschil met de gewone griep is nl. wel dat er jonge gezonde kinderen aan overlijden.

Ze stellen de vraag om Fitzroy en zeggen wat als jouw kind overlijdt aan de vaccinatie.
Zo krijg je dus een hoop mensen die van twee kanten bang worden gemaakt en niet eens meer zelf normaal na kunnen denken over wat verstandig is.

Blablabla11

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 00:40

Fitzroy schreef:
Wat ik me nu afvraag bij de tegenstanders van de vaccinatie is als jullie kinderen komen te overlijden aan de Mexicaanse griep, zul je je dan niet ontzettend schuldig voelen?
Alleen al daarom zou ik laten inenten. Een wezenlijk verschil met de gewone griep is nl. wel dat er jonge gezonde kinderen aan overlijden.

het is een gewone griep, aan de gewone griep sterven ookmensen alleen hoor je daar niets van..
Eerst mochten ze onder de 18 niet geent worden en nu worden ineens baby's opgeroepen..

vuurneon

janderegelaa schreef:
Welshcobfan schreef:
Is helemaal niet verboden in Nederland! :+ Hoe komen jullie daarbij :?

Is niet zomaar een kwik, is een ander soort kwik dat in je lichaam wordt omgezet en wordt afgebroken.

Thimerosal is wel verboden in Nederland sinds 2006. Het zat alleen nog in de tetanusspuit voor VOLWASSENEN omdat het teveel schade zou veroorzaken bij kinderen.

Wil ik van je toch een goede bron hebben waar jij dat weg hebt, want het is niet verboden namelijk als stof.

Fitzroy

Nou, volgens mij is het inmiddels wel zo dat er kinderen zijn overleden aan de griep maar niet aan de vaccinatie. ;)

@Lindy: het is geen gewone griep, daar overlijden nl. geen gezonde jonge kinderen aan :+
Laatst bijgewerkt door Fitzroy op 25-11-09 00:42, in het totaal 1 keer bewerkt

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 00:41

De griepdoden (alleja combinatiefactoren uiteindelijk is het niet de griep maar een combi van primaire en secundaire verouderingsfactoren) hoor je genoeg, zeker in de oudere bevolking. Daarom bestaan er ook vaccinaties voor de gewone griep :)
Laatst bijgewerkt door lesilla op 25-11-09 00:42, in het totaal 1 keer bewerkt

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 00:42

Fitzroy schreef:

Ze kunnen de Mexicaanse griep ook krijgen met spuit. En voorlopig zijn de geënte kinderen de eerste 3 tot 4 weken niet beschermd.
België ent de jonge kinderen nu juist weer niet trouwens. Dat is dan wel weer apart...

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 00:42

ThePast03 schreef:
Fitzroy schreef:

Ze stellen de vraag om Fitzroy en zeggen wat als jouw kind overlijdt aan de vaccinatie.
Zo krijg je dus een hoop mensen die van twee kanten bang worden gemaakt en niet eens meer zelf normaal na kunnen denken over wat verstandig is.

Dat zeg ik als tegenstander helemaal niet. ;)
Fitzroy, hoeveel gezonde kinderen zijn er in NL overleden? Bron erbij vermelden graag.

Als mijn kind 5 weken later geboren was, had ze niet eens een oproep gehad. Ze is kerngezond en bij eventuele besmetting prima in staat om te herstellen. Daarbij weet ik als moeder echt wel wanneer mijn kind naar een ziekenhuis moet bij eventuele complicaties. Maar nogmaals, waar haal jij het vandaan dat jonge, gezonde kinderen overlijden?

Blablabla11

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 00:44

Fitzroy schreef:
Nou, volgens mij is het inmiddels wel zo dat er kinderen zijn overleden aan de griep maar niet aan de vaccinatie. ;)

@Lindy: het is geen gewone griep, daar overlijden nl. geen gezonde jonge kinderen aan :+

Dat zijn er heeeel weinig die er nu aan overleden zijn.....
en ook gezonde kids kunnen sterven aan de griep

vuurneon

Re: [Centraal] Mexicaanse Griep.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 00:45

Klopt en daarom krijg krijg ik ook de gewone griepprik :) Want ook die is gevaarlijk voor mij.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 00:46

Welshcobfan schreef:
Klopt en daarom krijg krijg ik ook de gewone griepprik :) Want ook die is gevaarlijk voor mij.

Precies en terecht dan. De mijne wordt ook niet ingeent tegen de gewone seizoensgriep. En daar vallen tot nu toe jaarlijks toch meer doden bij in NL........

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 00:48

Lindy1982 schreef:
Fitzroy schreef:

het is een gewone griep, aan de gewone griep sterven ookmensen alleen hoor je daar niets van..
Eerst mochten ze onder de 18 niet geent worden en nu worden ineens baby's opgeroepen..

Een gewone griep? Ik heb bij een "gewone" griep nog nooit gezien dat de luchtwegen binnen no time helemaal vol zaten met slijm. Mijn dochtertje is normaal gesproken kerngezond maar heeft het echt heel erg benauwd gehad.
Ze is 6 en je kunt haar dingen uitleggen zoals hoe ze het slijm op kan hoesten (wat bijna niet gaat) en dat ze rustig door haar neus moet ademen. Dat soort dingen krijg je een kind in de leeftijd van 0 tot 4 jaar niet uitgelegd, ook kunnen die niet aangeven wanneer ze het benauwd/benauwder krijgen. Maar dat zie je vanzelf als ze blauw aanlopen toch? ;)

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Fitzroy schreef:

T/M 13 november zjn er 22 mensen overleden waarbij van 4 mensen niet bekend waren dat ze ziek waren. Formeel gezien zijn ze dus gezond.

vuurneon

Ik ben iig blij dat onze overheid de mogelijkheid biedt om bepaalde groepen te laten inenten! :)

(want als de overheid had gezegd: wij wachten rustig af, was het hek ook van de dam geweest :+)

Blablabla11

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 00:50

Jij hebt er misschien baad bij, door weet ik veel wat waar door je een heftige reactie op de griep hebt..

Maar mijn dochtertje zit niet op een kinderdag verblijf, is tot nu toe 1 keer ziek geweest en dat bestond uit verkouden zijn..

ze is dus kern gezond..
Ook krijg je maar 1 kans om te prikken
mijn kind heeft nu koorts door tandjes dus ze mag niet eens geprikt worden..

Even goed hebben er hier een hoopmensen besloten het niet te doen

waar ikme ook behoorlijk aan geiiriteerd heb, hoe haal je het in je hoofd om baby's/ peuters om 18.47 op te roepen voor een prik.. die horen in bed te liggen op dat tijdstip of bijna naar bed te gaan

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 00:51

oOoKellyoOo schreef:
Ik wil alles behalve dit topic sluiten. Ik wil juist iedereen de info geven die ze niet willen horen, mensen de ogen openen

Je doet anders wel aardig je best om dit topic te sluiten, het is niet toegestaan en daar word je herhaaldelijk op gewezen en toch blijf je gewoon doorgaan.

Je opent de ogen van mensen niet met alleen onzinberichten te plaatsen.
Dan moet je de informatie van alle kanten plaatsen en dus ook gewoon de wetenschappelijke onderzoeken die het tegendeel bewijzen en de info van het RIVM.

Dat het RIVM niet ingaat op hoaxberichten lijkt me niet meer dan logisch, dat jij daar weer een complottheorie achterzoekt is om dat je bewust of onbewust op zoek bent naar dit soort theorieën en dan zul je die altijd vinden.

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 00:52

Lindy1982 schreef:
Jij hebt er misschien baad bij, door weet ik veel wat waar door je een heftige reactie op de griep hebt..

Maar mijn dochtertje zit niet op een kinderdag verblijf, is tot nu toe 1 keer ziek geweest en dat bestond uit verkouden zijn..

ze is dus kern gezond..

waar ikme ook behoorlijk aan geiiriteerd heb, hoe haal je het in je hoofd om baby's/ peuters om 18.47 op te roepen voor een prik.. die horen in bed te liggen op dat tijdstip of bijna naar bed te gaan

Ik denk dat ze van een keertje later naar bed niet dood zullen gaan :D

Blablabla11

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 00:52

maar goed het blijft toch zo ik ga mijn mandje in..
mijn dochter heeft haar eigen keuze gemaakt :=

Nee gekheid.. je wil niet weten hoe moeilijk het is voor een ouder om deze beslissing te nemen.. ik heb heel wat uren gepiekerd..

Je wilt het beste voor je kind.. Tenminste ik wel..
Een griep kan ze goed hebben, al komt zij niet in grote groepen mensen dus besmettings gevaar is klein..

en anderzijds..ik kan mezelf wel voor mijn kop slaan als blijkt dat er wel bijwerkingen zijn die mijn kindje heeft gekregen van de prik..

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 00:53

janderegelaa schreef:
Fitzroy schreef:

T/M 13 november zjn er 22 mensen overleden waarbij van 4 mensen niet bekend waren dat ze ziek waren. Formeel gezien zijn ze dus gezond.

Gisteren zag ik nog een lijst waarop twee mensen onbekend waren van ziekte. Eentje was er 35, de ander 3 jaar. Nou ja, hoe dan ook, hoeveel mensen zijn dat op 15.000 miljoen mensen? Ik zal wel heel nuchter zijn, maar ik vind dat niet erg veel. In elk geval niet genoeg om in paniek te raken, hoe erg ik het ook vind voor de slachtoffers en de nabestaanden.

Blablabla11

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 00:54

maikeltje schreef:
Lindy1982 schreef:

ze is dus kern gezond..

Ik denk dat ze van een keertje later naar bed niet dood zullen gaan :D

Nee tuurlijk niet maar ze roepen hier alle kids in de avond op van 0 tot 4 jaar en ik weet niet maar die van mij houdt dat niet vol die wil dan gewoon slapen dat hoort gewoon overdag

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 00:55

Is het ook niet Twiggy, maar ik vind de paniek om de vaccinatie net zo onzinnig als de paniek om de griep zelf.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 00:56

Lindy, dat tijdstip vind ik ook raar gekozen inderdaad!

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 00:57

Welshcobfan schreef:
Lindy, dat tijdstip vind ik ook raar gekozen inderdaad!

Als ze het overdag hadden gedaan had een groot deel ongetwijfeld weer gezeurd dat ze dan moesten werken. :+

De paniek om de vaccinatie en vooral al die hoaxsites zijn inderdaad net zo erg als de MG, wat mij betreft erger want ik hoor meer mensen over die hoaxsites dan mensen die werkelijk bang zijn dat ze de MG krijgen.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 00:58

Daarom weet ik dat ik de juiste keuze gemaakt heb voor ons, Welshcobfan. Een vaccinatie blijft een mix van vreemde stoffen in een gezond lijf. Is het nodig, prima, mits je er geen nare gevolgen van houdt of krijgt. Is het niet nodig, dan graag uit mijn buurt blijven met dat spul. :D

Blablabla11

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 00:58

De Mexicaanse griep, officieel Nieuwe Influenza A (H1N1),[1][2] is een grieppandemie van een nieuwe stam van het H1N1-varkensgriepvirus, die zijn oorsprong heeft in Mexico in maart 2009. Er worden ook enkele andere namen gehanteerd, waaronder (nieuwe) influenza A (H1N1)[3][4] en (vooral in de eerste dagen na de uitbraak) varkensgriep.[5]

Het virus manifesteerde zich voor het eerst in Mexico en breidde zich in april uit naar de Verenigde Staten en al snel ook naar andere landen. Op 11 juni verklaarde de Wereldgezondheidsorganisatie (WHO) dat het uitbreken van de Influenza A (H1N1) een pandemie is.[6] Op 16 juli meldde de WHO dat het aantal Mexicaansegriepgevallen inmiddels niet meer te tellen was.[7] Volgens cijfers van het Amerikaans Centrum voor Ziektecontrole en –Preventie (CDC) zijn er op 28 augustus 2009 209.438 besmettingen en ten minste 2.185 doden als gevolg van het virus vastgesteld.[8] Bij sterfgevallen is vaak sprake van een combinatie met één of meerdere andere aandoeningen waardoor de patiënt reeds een sterk verminderde gezondheid heeft. Overlijden aan alleen Mexicaanse griep is zeldzaam.

In veel gevallen verloopt de infectie vrij mild en veel patiënten melden zich daarom niet. Precieze cijfers over de sterftekans aan deze griep zijn dan ook niet bekend, maar de wereldwijde mortaliteit wordt geschat op 0,71%.[9] In Nederland is dit 0,11%.[10] Bij de 'gewone' Nederlandse seizoensgriep ligt dit percentage tussen de 0,03 en de 0,25%.[11] De Wereldgezondheidsorganisatie is bezorgd, omdat bij eerdere pandemieën is gebleken dat de agressiviteit van griepvirussen kan veranderen.[12] Hierdoor zou de sterftekans kunnen toenemen.

Blablabla11

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 00:59

wij hier in huis hebben allemaal de griep al gehad.. ikheb vernomen dat de gewone griep niet heerst en dat iedereen die de griep heeft nu de mexicaanse griep heeft.. dan hebben wij het alle 3 al gehad