Verstandig afvallen voor Jojo-ers 4.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

lovelucydan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 19:20

ik meld me ook maar even.
ik durf niet meer op de weegschaal te gaan staan! zal ik gewoon beginnen met afvallen en zelf het verschil zien of toch maar wegen?

heeft iemand de tip? voor een maagvuller met weinig caloriën vet en suiker?
ik had zelf al wortels bedacht, kan ik tonnen van op :P

BuckjeJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 19:21

Relaxed: Ik ben bang om aan te komen haha..
Fruit lust ik niet, ga er van over me nek... Behalve appels dat is het enige dan. Komkommer gaat ook wel, zolang het niet te vaak is. :)
Groente eet ik wel hoor alleen normaal bij warm avond eten, maar vandaag aten we makkelijk ivm mijn moeder die snel weer weg moest na het werk.

edit: beetje joghurt/vanille vla genomen als toetje net. :P
Laatst bijgewerkt door Buckje op 05-01-10 19:32, in het totaal 2 keer bewerkt

BuckjeJarig

Re: Verstandig afvallen voor Jojo-ers 4.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 19:22

Volgens mij zitten er in wortels wel vrij veel suiker toch ? Althans als ik mijn pony's er veel van geef dan zijn ze tonnetje rond!

superrizzo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 19:41

Vandaag heb ik gegeten

O:Boterham met flinterdunne ham een glas magere melk en een manderijn.

T: Niets

L: Tomaten creme cupa a soup en wat komkommer met wat peper en zout.

T: Niets

A:Rucola stampot 2 eetlepels en een pangasius filetje en een pruim.

lovelucydan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 19:48

in wortels suiker???

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 19:52

in wortelen zit zetmeel, en zetmeel is opgebouwd uit hele vele glucosemoleculen. En suiker is opgebouwd uit glucose en fructose)hetzelfde als glucose'.
(uit biologieboek )

ik ben nu ook weer een tijdje bezig met dieten, ik doe dan wel een atkins dieet. Ik eet me gek aan groenten (vandaag al een ak van 300 gram sla en s'a vonds zeker nog 100 gram sperzieboontjes). Ook eet ik elke dag 3 of 4 eieren en dan natuurlijk nog een beetje vlees. Over 2 weken ga ik weer kwark erbij eten, andere zuivel kan ik niet tegen.

lovelucydan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 19:54

dat heb ik nou nooit geweten.
dacht dat ze uit water en ...... bestonden

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 20:01

ik wist dat eerst ook niet, totdat ik deze periode bij biologie over koolhydraten ging hebben (biomoleculen).

Espoir_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 20:12

Ooh bij mij is de 2e dag al weer verpest! Ik hou het verdorie nooit vol!

Ik begon goed...

O: 2 knäckerbroodjes met appelstroop
T: Time out
L: 2 kleine boterhammen, 1 met kipfilet, 1 met milner komijnenkaas, een droge italiaanse bol en 2 mandarijnen! Die boterhammen om kwart voor 12 en die bol en fruit om 1 uur half 2
T: 1 mandarijn, liga en 2 van die kaasstengels! Ze deelde ze uit vandaag op stage
A: frietjes met kaassouflé :?.. Ik lust geen chineens en daar ging mijn moeder om, ze had al een frietje voor mij besteld.

Ik heb dan 's avonds altijd zó'n spijt dat ik zoveel op heb.. Dan zie ik foto's van vorig jaar bijvoorbeeld, en dan ben ik voor mijn gevoel zoveel slanker, terwijl ik op de weegschaal niet aankomen maar voor het zicht wel! En dat merk ik ook aan mijn broeken. Die zitten strakker enz. Baal echt enorm!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 20:16

hermlein1989 schreef:
in wortelen zit zetmeel, en zetmeel is opgebouwd uit hele vele glucosemoleculen. En suiker is opgebouwd uit glucose en fructose)hetzelfde als glucose'.
(uit biologieboek )

ik ben nu ook weer een tijdje bezig met dieten, ik doe dan wel een atkins dieet. Ik eet me gek aan groenten (vandaag al een ak van 300 gram sla en s'a vonds zeker nog 100 gram sperzieboontjes). Ook eet ik elke dag 3 of 4 eieren en dan natuurlijk nog een beetje vlees. Over 2 weken ga ik weer kwark erbij eten, andere zuivel kan ik niet tegen.

Zetmeel is juist een van de goede koolhydraten voor het lichaam. Dus wortels kan je heel prima eten 's avonds als vulling! :j

D_Travis

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 21:30

DebbieY het is heus niet erg als je keer patat eet ofzo hoor!

BuckjeJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 21:35

Ik heb zaterdag ook gesmult van een heerlijk frietje toen we in de stad liepen hoor!!

Whoehoeee, ik weeg lichter dan dat ik vanochtend was! Misschien moet ik inderdaad meer eten om af te vallen. :wow:

D_Travis

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 21:40

haha dat moet ook ;) maar ligt er aan wat natuurlijk :))

nexthorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 21:42

Kiki123

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 22:34

O: magere aardbeiyogurt+muesli+ glas aardbei/sinaasappel sap
T: -
L: Tomaten soep + dik plak zelfgebakken brood met philadelphia light
T: Ontbijtreep minder suiker
A: Zalm+gebakken aardappeltjes+ salade

En verder thee en water gedronken.
Ik heb me voorgenomen om iedere dag mijn eetschema op bokt te zeyyen, zodat ik een beetje 'controle' van jullie heb haha
Vanavond had ik pas laat gegeten (5 uren na mijn laatste tussendoortje) maar als ik dan warm avond ga eten dan krijg ik altijd zo last van me maag/buik.. Weet iemand hoe dat kan?

lillytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 22:38

Oke ik zal het maar eerlijk opbiechten.......
Mijn avondeten was mislukt (joehoe lang leven het zelf moeten koken) en tja bij de folders zat een velletje met mac-donalds bonnen............. STOUTE LIL!!!!!!

O: 2 boterhammen met delight
T: plakje ontbijtkoek(minder vet weinig suiker gevalletje)
L: 3 boterhammen met delight, cup-a-soup tomaat
A: 2 big-macs en een boel water

Dus vanavond 30min straf op het stepapparaat! Nu zere benen haha

Morgen moet ik beter mijn best doen!

Espoir_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 22:42

Ik weet wel dat ik frietjes mag eten een keer, maar ik heb het van het weekend ook al op en ik wilde gewoon goed beginnen :+. Heb dan voor straf ook even op de hometrainer gezeten! ( ik fiets nooit en voel nu de spierpijn al haha!)

Héérlijk lillytjuh, die big macs :D

lillytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 00:01

hihihi voel me nu wel heeeeelll fout hoor hahaha maar heel de avond geen honger gevoel meer gehad!

lovelucydan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 00:32

jeeeeeh.
1 kilo afgevallen!!
in 4 dagen tijd.

ben gisteren avond en vanavond wezen sporten (cardio.)
heb veel water en thee gedronken vandaag.

en ik heb me stoute schoenen aan getrokken en naar de sportschooleigenaar gestapt (ben niet zon held)
ik heb hem gevraagd of hij voor mij een schema wou maken om af te vallen (hij had dit een keer gedaan voor een vriendje van mijn broertje) hij zei ja hoor als je 3 dagen lang EERLIJK opschrijft wat en allemaal eet en dan 's middags een keer komt gaan we er even samen voor zitten.
*\o/*

ik voel de spirit :D

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 03:27

:oo

Dat jullie zo weinig kunnen eten en dan ook nog kunnen sporten! Als ik dat doe dan val ik of flauw of ik ga meer eten (logisch).

Omdat ik nieuw ben even mijn statistieken:

24 jaar
1,78m
72 kilo laatste keer, zal in middels wel 75 zijn
taille: 79 cm
dikste punt heupen: 103
lekker zandlopertje dus :+

Toen ik echt helemaal NIKS deed was ik op m'n dunst, een kilootje of 65. Brede heupen zal ik altijd hebben ivm m'n bouw, maar ik vind dat zelf wel mooi, het gaat mij vooral om dat middeltje. En m'n benen, heb van mezelf slanke benen, maar met dat sporten gaan ze ook de breedte in. Idd, geen cellulitus, das mooi meegenomen.

Toen ik zo dun was zag m'n dieet er ongeveer zo uit:

O: twee sneetjes brood met roerei (2 eieren) en ham/katenspek/oid
T: niks
M: blikje tonijn, meeste olie uitgelekt, handje sperzieboontjes, beetje couscous, tomatenpuree, wat champignonetjes
T: plakje indische cake, boterham, pindakaas snoepen of iets anders
A: Gewoon, niks bijzonder magers
Hierbij dronk ik liters groene thee en water, maar groene thee maakte m'n pms echt ondragelijk dus daar ben ik nu mee gestopt. Aangezien zuivelproducten bij mij ernstige migraine opwekken was zuivel volledig van m'n menu geschrapt, het calcium tekort maakte m'n menstruatieklachten ook ondragelijk. Ik ben er nu achter gekomen dat ik wel tegen yoghurt kan, dus dat zit nu wel in m'n dieet.
M'n enigste beweging was naar de supermarkt fietsen (5 minuten) :o

Nu ik het paardrijden weer heb opgepakt en een staand beroep heb ziet m'n eet patroon er heel anders uit.
Ik eet makkelijk 6 sneetjes brood, een snacker ben ik van mezelf niet echt, maar aangezien manlief wel van koekjes enzo houdt is dat er ook voor de eerste keer in m'n leven ingeslopen. Ik heb een goed bord avondeten nodig, anders val ik toch echt om ;)

Hoe meer ik sport, hoe meer ik me flauw ga voelen, hoe meer ik moet eten, hoe dikker ik word :( Altijd zo geweest. Daarbij crashed m'n bloedsuikerspiegel ook ontiegelijk snel en moet ik elke twee uur iets eten en dan niet een appel of een soepje want dan ga ik me nog flauwer voelen en ben dan dus nog verder van huis.
M'n lichaam is met recht een moeilijk apenpakkie :P
Als ik nog meer zou gaan sporten word ik echt een bouwvakker, zelfs elke maandag een stalletje uitmesten kan ik na twee weken al aan m'n armen en schouders zien! En dat wordt niet mooi slank en 'toned', nee, dat heeft bodybuilder effect.

Om een lang verhaal kort te maken: Ik hoop dat ik een eetpatroon kan vinden dat ik kan volhouden met m'n werk/sport en dan ook nog kan afvallen.
Herkend iemand zich in mijn verhaal? Of heeft iemand tips voor me? Ik hoor het ontzettend graag!

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 03:28

lovelucydan schreef:
jeeeeeh.
1 kilo afgevallen!!
in 4 dagen tijd.

ben gisteren avond en vanavond wezen sporten (cardio.)
heb veel water en thee gedronken vandaag.

en ik heb me stoute schoenen aan getrokken en naar de sportschooleigenaar gestapt (ben niet zon held)
ik heb hem gevraagd of hij voor mij een schema wou maken om af te vallen (hij had dit een keer gedaan voor een vriendje van mijn broertje) hij zei ja hoor als je 3 dagen lang EERLIJK opschrijft wat en allemaal eet en dan 's middags een keer komt gaan we er even samen voor zitten.
*\o/*

ik voel de spirit :D

Oeh, dapper zeg! :D Zou mezelf dat echt niet zo snel zien doen, thumbs up!

Duke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 09:23

Ik zie hier sommige eetschema's voorbijkomen die echt te weinig bevatten. Je kan echt niet leven op wat fruit en wat boterhammen. Kans dat je dan te snel afvalt en ook weer te snel aankomt is groot en dat je dit niet volhoudt. Je moet gewoon normaal en gezond eten, snacks laten staan en bewegen.

@phormicola: dat is lastig als je niet echt kan sporten erbij. En heb zulke ervaringen dus niet, dus kan er niet over meepraten. Een beetje sporten en dan veel spiermassa kweken... niet zo heel verkeerd als je ambities als bodybuilster hebt, maar kan me voorstellen dat je dat niet wilt. Is weer teveel van het goede dus. Maar kan je dan niet proberen om meer cardio te gaan sporten: dus conditietraining. En de spieropbouwende fitnessapparaten links te laten liggen. Hardlopen of zwemmen.

Nann__

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 10:09

phormicola: Ik ken dit niet maar misschien moet je gaan zwemmen? Dat is wel een goede sport en zonder dat je het door hebt train je heel veel spieren en conditie. En qua eten misschien 's ochtends yoghurt met muesli eten? Bij mij vult dat namelijk heel erg. En als tussendoortje kan je ook een bruin broodje met iets magers erop? Kipfilet ofzo? Dat vult iig weer goed. Jammer dat een soep je flauw maakt want een echte soep (niet cup a soup maar echt met gehaktballen erin en soepgroente) zo misschien wel een goede lunch zijn met rijst bijv.

Gister heb ik dit trouwens gegeten:
O: 2 bruine broodjes kipfilet.
T: Appel
M: Soep en een ontbijtkoek.
T: Snack a Jacks BBQ
A: Chinees. (Bami, Sate en een gebakken banaan die behoorlijk vet was..)

lovelucydan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 10:49

vandaag begonnen met bijhouden van wat ik eet....
ben benieuwd wat er uit komt, heb het eigenlijk nooit bijgehouden.

ik vind ook wel dat sommige lijstjes die hier staan weinig ''eten'' bevatten. allemaal hele lichte producten. moet ook wel als je wilt afvallen. :o maar het ziet er zo weinig uit ik denk dat ik dat niet zou redden.
wat doen jullie dan als jullie een vreet moment krijgen? dat krijg ik meestal om een uur of 3/4

edit:
zwemmen is erg goed voor je daar krijg je niet zon bodybuilders lichaam van. en het is nog leuk ook. ik heb nu een paar keer meegedaan aan auqajoggen is ook een aanrader, lekker is het water.

Nann__

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 11:09

Ik heb alleen vreetbuien als me verveel. Meestal is dat thuis of op school. Op school probeer ik er van alles aan te doen om iig niet aan de chips/koekjes te gaan en thuis ga ik gewoon weg ofzo. Mijn handicap is dat als ik tv zit te kijken 's avonds dat ik automatisch iets lekkers wil en dat ben ik nu hard aan het afleren!