Borstvoeding

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Marloes_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-09 22:17

Ninita, wat kolf jij veel :wow:
Ik zit tussendoor steeds te sprokkelen met 30 cc enzo..

Wel jammer dat Milan geen ingevroren melk wil. Misschien als je ingevroren melk en verse melk mengt dat hij het wel pakt?

O, wat baal ik. Kyan heeft met z'n 5e voeding gehad. nou moet ik hem wel om 23 uur nog eens geven anders meldt hij zich zeker vannacht. En at nou hij net een week al lekker doorslaapt :( Man wat baal ik van die inenting. Ik hoef de 2e niet meer.

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-09 22:19

Ik ben gestart met oefenen op 5,5 maand. Nu 2 weken ongeveer dus. Ze eet het nog lang niet volledig :n daarom ga ik het ook zelf maken, die potjes zijn me te duur om weg te gooien, die fruithap durf ik nog wel te eten maar die groentepotjes :r

Chiara is vandaag 6 maanden :D

En ik heb het idee dat mijn li.borst slechter voedt dan rechts?
Kan dat :? Rechts drinkt ze beduidend langer...
Ook heb ik het idee dat ze nu echt tandjes gaat krijgen, snachts huilt ze vaak terwijl ze eerder altijd doorsliep en ook straks was ze 2 uur lang niet te troosten :n
En van de week had ze dus ook van die buien..., toen ik haar wat Chamodent van VSM had gegeven werd ze wat rustiger.

Dankje Angela voor de fruithappen, maar als je dat invriest verkleurd dat dan niet :?
En heb jij kiwi enzo direct met 6 maanden gegeven?
Alles wat ik lees mogen ze eigenlijk alleen nog appel en peer ofzo terwijl er in die potjes ook sinaasappel zit etc :?

Welke 2de inenting?
En ik kolf ook niet veel Marloes ;)

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-09 22:21

MamboBeach schreef:
Ook ik geef borstvoeding, nu 10 maanden aan mijn zoontje. Hij drinkt nu wel voor 'de gezelligheid'! Hij krijgt ook gewoon opvolgmelk. Mijn 1e kindje heeft 8.5 week borstvoeding gekregen omdat ik weer ging werken en niet kon kolven. Mijn 2e kindje 6 maanden en die wilde niet meer. En mijn 3e kindje nu 10 maanden. Rond de 6 maanden merkte ik dat het wat afnam en mijn kindje heeft altijd wel trek want ik had altijd veel borstvoeding.
Qua borstvoeding heb ik nooit geen klagen gehad, ik had het direct ook na de keizersnede en ze groeide direct heel goed.
Ik heb wel eens een borstontsteking gehad, dat wel.

Er stonden hoi-smileys die ik helemaal niet had besteld! :o

Marloes_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-09 22:24

Voor de Mexicaanse griep krijg je 2 entingen. Ik wilde via die entingen Kyan immuun maken, maar als ik door de inenting geen melk meer heb sla ik de plank een beetje mis...

Ik ga denk ik over een dagje of 10 langzaam eens starten met groente. Die potjes zijn ook duur inderdaad. Ik ga het ook zelf maken.

Haha MamboBeach, maakt toch niet uit!
Wat leuk dat je nog zo lang voedt. Ik hoop ook nog lang te voeden, in ieder geval de ochtend- en avodn voedingen nog lang.

Flore

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-09 22:27

Dat mengen ga ik ook nog proberen Marloes maar ben nu al blij dat hij eindelijk uit de fles drinkt!

Wij krijgen volgende week pas een oproep voor de enting maar ik ga 'm wel halen en mijn ex ook :j

Marloes_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-09 22:28

Ja precies, zeker fijn dat hij de fles pakt.
Succes alvast morgen op je eerste werkdag!

Ik vind het lastig met die enting..Maar ik vind het ook lastig beslissen voor mijn zoontje die bijna 3 is. Ach ja, ik heb nog een paar dagen :+
Ik heb hem trouwens via mijn werk gehad, omdat ik in de gezondheidszorg werk. Wij mogen hem vrijwillig halen, het leek me wel handig met de kids.

Cyntje

Re: Borstvoeding

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-09 22:36

Liep je voeding terug van die entingen? :oo

Marloes_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-09 22:52

Nou, daar wijt ik het wel aan. Ik ben vrijdagmiddag geent, en sinds zaterdagmorgen merk ik dat Kyan zich veel vaker meldt en ontevreden is na de voeding. Het zijn ook 2 theezakjes :o
Dus ik ben al de hele dag heel veel aan het drinken om het weer op te krikken. Het zal zich deze dagen wel weer herstellen. Maar het is gewoon niet prettig.

En ik heb sinds de prik last van mijn arm. Eerst in mijn arm, toen alleen mijn vinger en nu mijn pols. Erg onhandig met de kleine steeds tillen.

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-09 22:53

Werkt veel drinken dan ook echt?
Heb vandaag ook niet veel gedronken :n als ik druk ben vergeet ik dat geregeld... :+
Maar anders drink ik wel veel :j

Marloes_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-09 23:00

Ik heb het idee van wel. Maar misschien is dat wel psychisch :+
Ik drink altijd al veel, maar nu ik nog voed al helemaal veel. Zeker 4 a 5 potten thee per dag en dan nog water tussendoor als ik dorst heb.

Ik vergeet het ook weleens, maar ik probeer als ik voed dan vantevoren thee te maken zodat ik dan lekker 2 kopjes kan drinken.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-09 23:03

Marloes_R schreef:
Voor de Mexicaanse griep krijg je 2 entingen. Ik wilde via die entingen Kyan immuun maken, maar als ik door de inenting geen melk meer heb sla ik de plank een beetje mis...

Ik ga denk ik over een dagje of 10 langzaam eens starten met groente. Die potjes zijn ook duur inderdaad. Ik ga het ook zelf maken.

Haha MamboBeach, maakt toch niet uit!
Wat leuk dat je nog zo lang voedt. Ik hoop ook nog lang te voeden, in ieder geval de ochtend- en avodn voedingen nog lang.

Ik had het helemaal niet gezien! :o

Weet je wat mijn zoontje ook doet, bleren en bleren en bleren, dan kom ik thuis, ondertussen is mijn man helemaal gek geworden, dan leg ik hem aan de borst en dan slaapt meneer binnen een halve minuut... :D Zo mama's kindje! _O-

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-09 23:30

Ik ga vanaf volgende maand de overdagvoedingen afbouwen. De ochtend en avondvoedingen hoop ik voorlopig nog wel te geven. Met het kolven ben ik nu, na bijna een jaar, wel een beetje klaar. Ik hoop dat die voedingen voorlopig nog gaan blijven, want ik geniet altijd zo van dat korte momentje helemaal samen :)

Marloes_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-09 23:39

Kolf jij in de eigen tijd dan Angela? Omdat je er na 9 maanden geen recht meer op hebt in de baas zijn tijd...

Ik hoop tot maart te kolven, dan is Kyan 9 maanden. Soms wil ik nu wel al stoppen, maar ik vond het toch zonde om nu te stoppen. De hele borstvoedingsperiode is al zo kort eigenlijk...

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-09 00:12

Ja, ik kolf in eigen tijd. Daarvoor gebruik dus dus mijn pauze, 1 keer per dag. En ik zal het wel fijn vinden om nu weer eens een keertje echt pauze te kunnen houden ;) Tot 9 maanden idd in de tijd van de baas, en nu dus in mijn eigen tijd..

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-09 18:36

Zelf aardappel-wortelhapjes gemaakt :D

Dit is ongeveer mijn voedingsschema momenteel:

08.30 = BV
11.00 = fruithapje ( oefenen )
13.00 = BV
17.30 = BV
18.45 = groentehapje ( oefenen )
22.00 = BV

odetteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-09 18:45

Even een persoonlijke mening, wat je er mee doet moet je zelf weten: Ik zou met de groente en fruithap heel voorzichtig doen en 1 ding tegelijk geven. Dus eerst aan de smaak van wortel leren wennen, een volgende keer aardappel, een volgende keer broccoli. 1 smaak is al uitdaging genoeg en zo leert een kind pure smaken kennen, herkennen en waarderen. Wanneer er een reactie komt (enorme krampen, allergische reactie etc) weet je dan ook precies waar dit vandaan komt.

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-09 18:48

Klopt, ik geef het dus ook niet allemaal tegelijk.
Vandaag heeft ze geen fruithap gehad en krijgt ze dadelijk mijn zelfgemaakte prakkie :D
Dus de ene dag is het fruit proberen en de andere keer de groentehappen. Al weet ik dat ze op de wortel/aardappel en sperziebonen niet reageert ;)

Maar ik ga voeden :D

Elinaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-09 20:00

het is hier heel duidelijk, potjes hoeft mevrouw niet (geef dr eens ongelijk) en vers gaat bijna alles zo naar binnen.

maar nu er hier toch meer over de entingen gesproken word, laat jullie de kleintjes enten?
ik wilde ook proberen dat ze mij zouden enten zodat merla en daelyn de antistoffen via de melk binnen zouden krijgen maar vind het ook wel weer eng als de voeding daar zo door terug zou gaan lopen.

uurtje terug de huisarts nog aan de tel gehad, hij had met de gynaecoloog overlegd en het was apart dat ik nu nog de neussspray nodig had omdat ik al zo lang voed.
ook wist hij niet zeker of ik het mocht gebruiken vanwege de prolactine? ik heb een gezwel aan mijn hypofyse waardoor mijn schildklier bijna niks doet waar ik dus medicijnen voor slik. hier zou het in moeten zitten ofzo begreep ik eruit maar het was een beetje een onduidelijk verhaal :o hij gaat nu nog met de internist praten en dan hoor ik het deze week.

misschien was het zelfs wel goed om de spray te gebruiken zelfs dat wist hij niet.

Marloes_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-09 20:31

Mijn melkproductie is weer op peil heb ik het idee. Gisteravond nog laat gevoed en toen heeft hij tot half 7 doorgeslapen. Vandaag heb ik gewerkt maar het kolven ging goed. Dus even kijken hoe het vandaag en morgen gaat, maar ik denk dat ik uit de dip ben ;)

Of ik mijn oudste laat enten...Ik weet het gewoon niet...Ik twijfel enorm.

Flore

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-09 21:37

Ik heb vandaag weer voor het eerst gewerkt en dat was heerlijk!

Mini had het heel goed gedaan bij mijn ouders. 's Morgens 130 ml uit de fles gedronken, tussen de middag zelf gevoed en 's middags 150 ml uit de fles. Kolven ging redelijk op mijn werk. Kreeg 180 uit 2 borsten dus daar hij had 's middags genoeg aan.

Alleen vanavond was hij toch een beetje van slag want net voor het slapengaan heeft hij een tijdje gehuild.
Is ook niet niks de eerste dag zonder mama :(:). Morgen lekker vrij en woensdag een halve dag.

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-09 23:07

Ik ga denk ik wel voor het enten... ben er nog niet helemaal uit :=

Flore

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-09 23:11

Ik ben met al dat kolven wel enorm de productie aan het stimuleren.
Mijn rechtertiet was net zo vol dat die gewoon pijn deed dus ik wilde even de druk eraf kolven. Komt er in slechts 3 min!!! 180 ml uit :oo .
Dat blijft in de koelkast toch wel goed tot woensdagmorgen? Kan ik dat meegegeven naar het kdv.

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-09 23:13

:oo ohjoh :') dat krijg ik met pijn en moeite ( en dan moet ik echt veel kolven ) in 1 dag er net uit :+

Heb straks 15 minuten gekolft, mijn resultaat een schamele 80 ml ten op zichte van jou :+

maximaal 48 uur houdbaar in koelkast toch? Dus dan kan het wel :j

Mama_Rianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-09 08:30

5 dagen in de koelkast.. je kan het ook invriezen, doe ik altijd.

Flore

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-09 11:52

Maar ingevroren lust Milan het niet meer ;) . Ik heb nu 280 ml in de koelkast staan dus dan krijgt hij morgen 180 mee en voor donderdag moet er dan nog 80 bijkolven.