zwanger op 19jarige leeftijd.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Shoran123

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-09 19:18

Rienn schreef:
GewoonNoor schreef:
Ikzelf in jouw situatie, zou geen abortus "plegen". Ik zou het kind ter leven brengen, maar meer ook niet!
Jij bent 19, nog maar in het begin van jouw leven, jij zegt dat je je VMBO diploma hebt, daarmee kun je als jij en je vriend slecht verdienen, niet van rond komen en zeker niet met nog een kind erbij! Het kost veel tijd, en je zit tot je 40e daaraan vast. Wil je dat?
Ikzelf zou het kind dus ter leven brengen, en daarna afgeven, dus het kind laten adopteren, je weet niet hoeveel je plezier je er andere koppels mee doet:) Die kunnen het kind grootbrengen, jij kan afsrpaken maken waardoor je het kind toch kan zien. Het kind heeft er ook meer plezier van denk ik........

Sterkte!

Leg mij eens uit wat er mis is met een VMBO-diploma. Je kunt er alle kanten mee op, zo lang je zelf maar wilt en de mogelijkheden hebt om verder te studeren.

TS, erg fijn dat je opa en vader zo handig zijn, kunnen ze je goed helpen! Ga je foto's laten zien wanneer het af is?

Ik zeg niet dat er iets mis is met een VMBO Diploma, alleen dat je daardoor minder richtingen uit kan.
En dat er minder goed betaalde banen zijn.

en..ik heb geen zin in discussie, dit zou ik doen in mijn situatie.

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-09 19:20

GewoonNoor schreef:
Rienn schreef:

Leg mij eens uit wat er mis is met een VMBO-diploma. Je kunt er alle kanten mee op, zo lang je zelf maar wilt en de mogelijkheden hebt om verder te studeren.

TS, erg fijn dat je opa en vader zo handig zijn, kunnen ze je goed helpen! Ga je foto's laten zien wanneer het af is?

Ik zeg niet dat er iets mis is met een VMBO Diploma, alleen dat je daardoor minder richtingen uit kan.

Dus dan heb ik een slecht betaalde baan. :') Op mijn net 20e 10.28 verdienen. :o

Shoran123

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-09 19:23

Ik zeg niet dat alle mensen, maar de meeste. Gewoon kappen met deze discussie.
Met VMBO is niks mis, slecht betaalde baan of niet. Als je maar gelukkig wordt toch? :)
Ik reageer niet meer. anders pb je maar. Zij heeft dit topic geopend omdat ze een probleem heeft, niet om een vmbo opleiding.

Ik wens je veel plezier en geluk met je vriend en zoon/dochter! :)

Joyckuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-09 19:26

GewoonNoor schreef:

Volgens mij heb jij nog heel wat te leren over banen en salarissen ;)

Een VMBOer kan bakken vol met geld verdienen terwijl iemand met een universitaire opleiding werkloos kan zijn en dus afhankelijk is van een uitkering. Je kan eigen omhoog werken met een VMBO opleiding, ik geloof dat ze daarom ook het ervaringscertificaat in het leven hebben geroepen. Overigens, ik ken mensen met een HBO opleiding, die een MBO baantje hebben en dus ook betaald krijgen naar die MBO baan, aangezien ze immers de HBO functie niet uitoefenen.

En ik ben het eens met Annastasia

TS: Geweldig dat jullie een eigen huisje hebben en zoveel steun hebben van de omgeving! Hoe gaat het verder met jou? Al een buikje?

Renee87

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-09 19:27

Ik lees al een tijdje mee! Wat super dat je inmiddels een huisje hebt! Ik wilde gewoon even zeggen dat ik het heel knap vind hoe je het allemaal doet!
Als je interesse hebt, ik heb hier nog een witte Billy boekenkast staan die je zo mag hebben. Ik woon in Voorburg dus niet al te ver weg :) Ik hoor het wel!

JuliaMaria

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-09 19:27

Somebitch schreef:
GewoonNoor schreef:

Dus dan heb ik een slecht betaalde baan. :') Op mijn net 20e 10.28 verdienen. :o

Nee precies, en jij bent de maatstaf voor alle VMBO'ers? :+
Dit gaat over het algemeen, en het is nou eenmaal zo dat je met een lagere opleiding ook een minder goede baan krijgt en dus ook minder verdient. Oh en voor wie het nog niet begrijpt: dit is dus in het algemeen. ;)

Anyways, ontopic: als je denkt dat je het kindje een goed leven kunt bieden (zonder jezelf en je vriend daar ernstig mee tekort te doen) zou ik er gewoon voor gaan. En anders het weg laten halen. Persoonlijk zou ik het sowieso weg halen in jouw situatie; met een VMBO diploma zou ik absoluut niet tevreden zijn en dus zeker verder studeren, met een kindje wordt dat erg lastig natuurlijk. :j

Somebitch

Re: zwanger op 19jarige leeftijd.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-09 19:29

Nou die baan die ik heb kan iedereen krijgen hoor. Ga nu niet meer offtopic want dat vind ik zonde van dit topic. ;)

AapjeAstrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-09 20:07

Wat fijn dat jullie een huisje hebben gekregen, helemaal top!
Zo zie je maar dat je, als je er hard voor knokt, heel erg veel voor elkaar kan krijgen.
Veel succes en plezier met het inrichten van het huisje.
Geniet ook van je zwangerschap!

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-09 20:27

GewoonNoor schreef:
Ik zeg niet dat alle mensen, maar de meeste. Gewoon kappen met deze discussie.
Met VMBO is niks mis, slecht betaalde baan of niet. Als je maar gelukkig wordt toch? :)
Ik reageer niet meer. anders pb je maar. Zij heeft dit topic geopend omdat ze een probleem heeft, niet om een vmbo opleiding.

Ik wens je veel plezier en geluk met je vriend en zoon/dochter! :)

Uh... jij zwengelt 'm aan, en nou moeten wij kappen? :=
Ach, laat ook maar....

Hoe dan ook. TS heeft haar leven toch maar mooi op de rit, zeer tegen de verwachting van velen in. En ik vind dat een dikke pluim waard! +:)+

CynthiaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-09 00:54

Ik lees al een poosje mee, maar nu wil ik toch echt even reageren :)

Wat ontzettend fijn dat jullie nu je eigen plekje hebben, als ik jouw berichten zo lees dan komt het helemaal goed met jullie.

Gefeliciteerd meis +:)+

odetteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-09 09:26

GewoonNoor schreef:

Als je geen zin hebt in discusissie moet je je mening niet op een forum verkondigen :o

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-09 13:02

Meiden kom op, open er een apart topic voor ofzo (ja allemaal, ook degenen die 'alleen' meedoen). Hier heeft TS toch helemaal niets aan!

dwaallicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-09 14:03

GewoonNoor schreef:
Ikzelf in jouw situatie, zou geen abortus "plegen". Ik zou het kind ter leven brengen, maar meer ook niet!
Jij bent 19, nog maar in het begin van jouw leven, jij zegt dat je je VMBO diploma hebt, daarmee kun je als jij en je vriend slecht verdienen, niet van rond komen en zeker niet met nog een kind erbij! Het kost veel tijd, en je zit tot je 40e daaraan vast. Wil je dat?
Ikzelf zou het kind dus ter leven brengen, en daarna afgeven, dus het kind laten adopteren, je weet niet hoeveel je plezier je er andere koppels mee doet:) Die kunnen het kind grootbrengen, jij kan afsrpaken maken waardoor je het kind toch kan zien. Het kind heeft er ook meer plezier van denk ik........

Sterkte!

ter leven brengen? :? dat gezegde ken ik niet.

buiten dat, een kind "doe je niet zomaar weg." Adoptie kan een heel pijnlijk proces zijn. Ik denk dat je er nog niet zo goed over na hebt gedacht.

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-09 14:06

Nee maar daar kan je ook nog niet goed over nadenken als je 15 bent.....of je nu beweerd van wel, je hebt dan nog niet voldoende levenservaring. ik dacht ook met 15/16 dat ik heel wat was..nou mooi niet, was gewoon een snotkoker!

DebGizmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-09 14:12

Ik ben ook zwanger geworden op mijn 19e (ik was net 19), woonde ook bij een ander in, geen eigen huis, ik alleen mijn mavo, hij geen baan en ik een parttime baan. Uiteindelijk is alles goed gekomen en daarom ben ik ervan overtuigd dat als je maar doorzet je er zeker gaat komen met je kindje!

Het enige wat je nu zou kunnen doen is naar een opvanghuis te gaan, aangezien ze je daar verder helpen met het zoeken naar een huis.
Urgentie krijg je niet meer om deze reden, alleen nog maar in zeer weinig gevallen

EDIT: ziet dat je al wat gevonden hebt, super!

taffy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-09 14:34

Meid heb er vertrouwen in dat het allemaal goed.
ik zou ook zeker géén abortus laten doen
De reactie van het woningbureau is dat wel correct?
Anders zou ik desnoods tijdelijk in een caravan gaan wonen
Veel wijsheid toegewenst!

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-09 14:47

Wow wat een goed nieuws allemaal! Zie je wel, je komt er wel hoor!!! Weet je inmiddels al iets meer over je sollicitatie?

Zijn er geen tuincentra in de buurt? Ik werk zelf bij een tuincentra en kerst is altijd erg druk. Dan nemen we veel mensen aan en de mensen die goed 'bevallen' mogen vaak blijven. Het is leuk werk en bij ons kijken ze meer naar wat je wilt en kunt dan wat je gestudeert hebt!

Hopelijk zitten jullie met de kerst lekker warm, met buik, onder de kerstboom in jullie huisje! :D

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-09 14:48

Vala schreef:
ik dacht ook met 15/16 dat ik heel wat was..nou mooi niet, was gewoon een snotkoker!

_/-\o_

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-09 14:52

Ti_Amo schreef:
Hallo allemaal,

het gaat hartstikke goed, mijn opa is aan het behangen, mijn vader gaat morgen het laminaat leggen.

de 21e komen de spullen ( dressoir, tvmeubel, spiegel, salontafel, babykamer, mijn bed en een koelkast)

dinsdag weer naar de verloskundige.

Helemaal top :D
Langzamerhand komt alles wel goed :D

JuliaMaria

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-09 19:00

Ti_Amo schreef:
Hallo allemaal,

het gaat hartstikke goed, mijn opa is aan het behangen, mijn vader gaat morgen het laminaat leggen.

de 21e komen de spullen ( dressoir, tvmeubel, spiegel, salontafel, babykamer, mijn bed en een koelkast)

dinsdag weer naar de verloskundige.

Wat fijn om te horen dat het allemaal lekker gaat. +:)+

Ik bedenk me trouwens dat ik er nog niet eens aan toe ben gekomen om je te feliciteren, dus bij deze ontzettend gefeliciteerd met je zwangerschap, en hopelijk verloopt het allemaal spoedig! :)

Renee87

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-09 00:36

Hoe is het nu? Is je huisje al klaar of nog druk aan het klussen?

Ti_Amo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-09 23:36

even een update, 8 december heb ik de 20 weken echo.

ik ben nog hard bezig met mijn huisje, de kinderkamer heb ik wel al gekocht maar moet nog behangen worden en de vloer moet nog worden gelegd.

Mijn opa heeft een gasstel in gebouwd en in de keuken en in de gang moet nog een vloer komen. die gaat mijn vader volgend weekend leggen.

Dan is het zo goed als af.

Tat_jana

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-09 23:41

gefeliciteerd meid, zo te horen komt het helemaal goed met jullie.
dus 8 december een nieuwe update ?

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-09 23:54

proficiat meid :D

Ti_Amo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-09 13:09

dinsdag krijgen jullie een nieuwe update!

gister sinterklaas gevierd met mijn tante, opa en oma, vader en broertje.

Was heel gezellig en we hebben allemaal leuke dingen voor het huis gekregen en babyspulletjes!