Hoogbegaafd!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Blue_Eyes

Re: Hoogbegaafd!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-09 16:01

Ik moet ook echt even iets leuks lezen ofzo voor ik ga slapen, anders wordt het niets. Bij voorkeur ook geen literatuur maar gewoon de Margriet of iets anders stoms waarbij je niet hoeft na te denken.

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-09 16:08

Ik plunder regelmatig de voorraad gelezen bouquetjes bij mijn moeder, die zijn echt favoriet voor het slapen gaan. Tijdschriften heb ik dan weer helemaal niks mee. Ik krijg al een paar jaar iedere week de hoefslag gratis, maar het gros ligt nog in de plastic en als de plastic er af is wil dat nog niet zeggen dat ik hem heb gelezen.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-09 16:10

Zo gaat dat hier met de Intermediair :j

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-09 17:16

ow ja, die heb ik ook een tijdje gehad, ging ook altijd na een half jaar in de plastic in huis rond geslingerd te hebben in de plastic de papierbak in.

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-09 19:21

Falona schreef:
Ik kan soms niet in slaap komen. Als ik 's avonds voor het slapen gaan bezig ben geweest met iets uitzoeken dan draait mijn hoofd op topsnelheid en kan ik niet slapen, want dan blijft het maar draaien. Ik moet dan echt eerst mijn hoofd op rust zetten voordat ik kan gaan slapen.

dat doe ik zoiezo savonds voor het slapen
anders kan ik in slaapvallen wel vergeten

Sies

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-09 21:29

ik heb een PDA en speel voor het slapen gaan een paar potjes patience.

Zeer rustgevend

Sodera

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-09 21:30

Ik breek hier eigenlijk zomaar even in na een paar pagina's gelezen te hebben.

Ik heb volgens mij een behoorlijk hoog IQ(ben wel getest en weet ook dat het hoger is maar hoe of wat weet ik niet precies, wilde mijn moeder toen niet zeggen en moet nu eerlijk zeggen dat ik het wel prima vind).
Ik las op de eerste paar bladzijden wat dingen over lui zijn mbt leren en nooit geleerd hebben om te leren.
Ik loop hier nu héél hard tegen aan, ik wil heel graag maar heb nooit geleerd om goed te leren en me lang te concentreren.
Zijn er hier nog inside trips and tricks???

Ilzas

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 03:06

Hihi, nou vast wel, maar daarvoor moet je duidelijk niet hier zijn!

T'is hier weer raak hoor: wakkuhr!

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 09:28

heb het zelf nooit geleerd
enigste wat ik hoop is dat iemand op school mijn kleine
het wel bijbrengt ..

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 09:36

Sodera schreef:
Ik breek hier eigenlijk zomaar even in na een paar pagina's gelezen te hebben.

Ik heb volgens mij een behoorlijk hoog IQ(ben wel getest en weet ook dat het hoger is maar hoe of wat weet ik niet precies, wilde mijn moeder toen niet zeggen en moet nu eerlijk zeggen dat ik het wel prima vind).
Ik las op de eerste paar bladzijden wat dingen over lui zijn mbt leren en nooit geleerd hebben om te leren.
Ik loop hier nu héél hard tegen aan, ik wil heel graag maar heb nooit geleerd om goed te leren en me lang te concentreren.
Zijn er hier nog inside trips and tricks???

nee, maar ik houd me ook aanbevolen. Harde deadlines zijn wel fijn :j

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 13:03

Ik kan je helaas ook geen tips geven, zit met hetzelfde probleem :D

Puchje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 13:04

Ik loop voor dat probleem nu bij de schoolpsycholoog. Lang verhaal wat ik niet openlijk op internet ga zetten (evt PB), maar ik heb goede tips gekregen.
Ik mail haar nu voordat ik ga studeren, en achteraf het resultaat. Nu nog een halfuurtje per dag, maar dit bouwen we steeds meer uit.

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 13:47

Lielle schreef:
Harde deadlines zijn wel fijn :j

Die werken bij mij ook erg goed, maar in mijn huidige baan heb ik wat dat betreft iets teveel vrijheden. En als er al deadlines komen ben ik degene die ze vast moet stellen :=

nathalieeee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 15:11

Helaas ook geen tips van mijn kant. Harde deadlines zijn inderdaad super, vooral als er veel vanaf hangt, want dan doe ik het ook.. En dan denk ik altijd "He, waarom had ik dat nou niet eerder gedaan.. Volgende keer ga ik het echt eerder doen!". Maar dat lukt mij niet. Nu heb ik dit jaar éindelijk een hele goede mentrix waarmee ik afspraken heb gemaakt omtrent school. Aangezien ik in mijn examenjaar zit "wil" ik ook veel meer, ik wil gewoon klaar zijn hiermee en een studie gaan volgen die ik leuk vind. Dus ik zit elke maandag en woensdag (vrijwillig) een uur langer op school en maak een week planning en ik hou mij er nu ook redelijk aan. Maar als mijn mentrix niet zo achter mij aan zou zitten met al die dingen zou ik dit jaar ook geen huiswerk maken. Het zit nou eenmaal niet in mijn systeem.

Meeting lijkt mij ook erg leuk :j :).

Puchje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 15:14

Goed zo Nathalie, soms heb je een helpende hand nodig. Zo lang je er maar om vraagt en blijft communiceren, dan willen mensen je graag helpen, heb ik gemerkt.

Sodera

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 17:54

Ja ik kan PRACHTIGE planningen maken, dat is absoluut niet mijn probleem maar dan komt het jezelf eraan houden, tja dat is nogal lastig :roll: :Y)

Dingen met deadlines lukt idd altijd nog wel aardig, maar een tentamen is voor mij niet deadline genoeg heb ik gemerkt.

Many

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 19:06

Oh, ik kan me altijd wel aardig aan planningen houden :j . Maar ik moet ze wel echt máken, dus op papier zetten. Als ik voor mezelf gewoon bedenk: 'hmm, morgen ga ik dat en dat doen', dan kan ik bijna van tevoren al zeggen dat het niks wordt.

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 19:33

en zo heb ik ook dat als ik ergens aan begin het ook afwil maken ..

zo gisteren begonnen aan het verbouwen van de zaak ..
nu net klaar
(het moest en zou af vandaag..)

ben echt aan t eintdje van mijn latijntje
maar gelukkig kookt manlief (frituuuurrr)

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 22:26

Iets afmaken is ook een probleem van mij. Ik wil zoveel en begin dan erg enthousiast ergens aan, maar op een gegeven moment dan komt er iets anders voorbij wat ook erg interesant is en dan laat ik het eerste liggen en begin ik aan dat andere.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 00:25

Falona, dat heb ik ook heel erg, alhoewel ik wel door de jaren geleerd heb om daar wat aan te doen. Op je werk moet je nu eenmaal wel eens iets afleveren. Het is maar goed dat ik geen kunstschilder ben, want ik zou blijven frobelen aan mijn werk.

Het probleem met planning heb ik ook, maar ook daar heb ik wel wat aan bijgebogen. De ervaring leert dat de meeste deadlines niet zulke ernstige gevolgen hebben en indien dat wel het geval is, moet je af en toe een beetje je best doen. Met mijn discipline is het droevig gesteld als het niet iets met paarden te maken heeft, heel gek is dat.

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 00:34

Ook op het werk heb ik de neiging nogal eens van hot naar her te springen :o
Maar ik ben gezegend met een baas die echt ziet waar mijn zwakke punten zitten en mijn gevraagd en ongevraagd advies geeft. Daar heb ik in het verleden wel eens problemen mee gehad, maar nu zit ik echt op mijn plek. En hij zei vanochtend dat hij aan mij kan zien wanneer ik mijn draai heb gevonden. Als dat waar is kan hij mij gewoon echt precies lezen, en daar ben ik eigenlijk wel heel erg blij mee.
Ik heb al zo vaak gehad dat ik in een gesprek met hem me echt helemaal vrij voel en echt alles kan zeggen. Positief en negatief.

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 09:47

dat van hot naar her is niet alleen met werk hoor
zo werkt mijn hersenpan nu eenmaal dus doe dat met bijna alles ..

maar iets simpels als kast opruimen duurt uren
daar je dan direct denkt oja ff zuigen ff doekje
opvolgorde hey chipje los ff bijverven
direct laatje vast zetten etc etc

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 10:02

Yep, dat ken ik ook. Vandaar dat ik eerder al had gezegd dat als ik eindelijk ergens mee aan de slag ga je beter uit de buurt kan blijven. Maar niet te ver, want als ik je nodig heb moet je meteen op komen draven :+

Paardenmeis1

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 11:04

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 15:51

Heb gereageerd :)

Ik ben ook altijdd met 10 dingen tegelijk bezig
:j