Mensen met een Burnout / Overspannen IV

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Flappie30

Re: Mensen met een Burnout / Overspannen IV

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-09 17:10

En heb je al iets gehoord van je zus ? Hoop dat de reacties iig allemaal wat meevallen en je weet het: je komt gewoon voor jezelf op en dat moeten ze maar begrijpen...

Verder alles goed met iedereen ?

Ik ben al heel de dag aan het leren, moet zeggen dat ik er enigsinds moeite mee heb om daar terug in t egeraken (ben toch al weer enkele jaren van de schoolbanken weg en het is ook nog eens erg droge stof om te leren...)

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-09 22:19

Heb op mijn laatste mail nog niks gehoord...

Ben vanochtend op de boerderij geweest en daar ben ik even heerlijk aan het werk geweest. Heb de stallen helemaal leeggehaald, dus ze staan er allemaal weer lekker schoon bij. Heb het schimmeltje gelongeerd en ze gaat zo goed. Ze is af en toe wel een beetje ondeugend, maar dat mag juist ook wel. Moet wel wat bij zitten he ;) Merk dat ik er steeds weer meer plezier in begin te krijgen en dat doet me goed. Dat wil ik proberen vast te houden!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-09 22:42

Pollewoppy schreef:
4 dec. en 3 april in Zwolle, maar dat duurt nog wat langer ;)
Ga jij ook dan?

Ik ga ook 4 december! :D Ik hoop aankomend jaar weer genoeg herstelt te zijn voor CAS, afgelopen jaar ging dat voor mij helaas niet lukken en dat jaar daarvoor was ook richting burn out aan het gaan.

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-09 10:23

Leuk dat je ook gaat!

Ik zou vorig jaar dec. naar Blof gegaan zijn, maar dat was twee dagen nadat de crisisdienst bij mij thuis geweest was. Ging dus ook niet lukken. Op dat moment kon het me niet zoveel schelen trouwens. (Had trouwens daarvoor mijn kaarten al doorverkocht, omdat ik wel in zag dat het gewoon niet ging). Ben benieuwd hoe het nu gaat. Ik denk dat als ik in de week ervoor voldoende rust neem dat het wel goed moet komen. Ik ga voor de muziek en daar wil ik gewoon van genieten. Wil ze gewoon weer eens live zien, is al meer dan een jaar geleden hihi

Wat is CAS?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-09 13:00

Concert at Sea! Ik wilde er ook perse heen, Pascal is niet zo weg van de muziek, maar hij gaat wel mee.

Ik heb besloten dat ik er gewoon van ga genieten en ga proberen mijn zorgen voor een avondje thuis te laten. Inmiddels durf ik weer auto te rijden, dus dat levert alweer wat minder stress op. Ook ik doe lekker rustig aan, de week van te voren, en dan gaat het wel goed komen.

Sammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-09 13:16

Dames, goed om te lezen dat jullie naar de concerten gaan! Toppertjes zijn jullie :j

Hier even een snel berichtje uit mijn kant, heb mezelf druk bezig gehouden de afgelopen 2 dagen, zodat ik wat afleiding had en hier de muren niet op me af komen. Dalijk ga ik ook weer bij mijn ouders eten. Ray is nu met mijn vader naar een airbrush show, dus die heeft ook een dagje uit :)

Gisteren bij vrienden thuis geweest, met 2 ondeugden van kinderen, en dat gaf wel wat vertrouwen dat ik toch wel een goede moeder zou kunnen zijn :j Kreeg nl tot 2 keer aan toe een compliment van hun moeder dat ik zo goed met de kinderen omging :D Doet goed om te horen :o

Ik hoop dat het bij jullie lekker rustig blijft!

:*

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-09 13:38

Samantha fijn om te horen dat dat je wat vertrouwen geeft!!

Ben ook een keer bij Concert at Sea geweest, de eerste keer. Is me best tegen gevallen, ga ik toch liever naar een concert van alleen Blof.

Ik heb niet zo goeie dag. Ben weer wat somberder. Wilde het liefst in bed blijven, maar ik weet dat ik me daar ook niet beter van ga voelen. Ben er dus toch maar op tijd uit gegaan en ben nu maar een beetje bezig met de was. Mijn zusje heeft nog niet gereageerd. Zal ook wel meespelen denk ik..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-09 15:30

Ik ben de eerste keer ook naar CAS geweest, het viel me toen ook behoorlijk tegen, dus ben ik 2 jaar niet geweest. Daarna wel weer geweest, en toen 2 dagen. Was fantastisch! Maar nu was er ook blof op vrijdagavond (suprise-act) en niks is mooier dan over de zee heen kijken met de oude hits van Blof.

Maar goed, eerst maar eens 4 december overleven, hahaha!

Tja, ik heb ook een wat mindere dag. Ik heb de hele dag nog niks uitgevoerd, en heb ook geen zin om iets te doen. Moet eigenlijk hardlopen van mezelf, maar het is zo'n zeikweer. Dus nu zit ik maar weer achter de laptop..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-09 18:26

bah, wat klote dag...

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-09 18:43

:(:) we zijn er voor je als je je verhaal wilt doen :(:)

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-09 18:49

CIV: Wat is de tijd snel gegaan zeg. Geniet van je laatste momenten met je mannetje ;) Groot gelijk dat je pas donderdag weer gaat werken! Leuk trouwens dat het feest gezellig was. Was wel een druk weekend zo voor je.

Met mij gaat het ook niet zo. Mijn stemming is niet al te best. Heb daarom wel geprobeerd om een beetje actief te blijven. Heb de was gedaan en boodschappen voor het eten en gekookt. Mijn stemming word er niet beter van. Zit nu aan mijn huiswerk voor de schemagerichte therapie. En pff, dat is best lastig. Daarna maar even buiten uitwaaien met de hond.

Angela: Sterkte. Valt bij jou de zondag vaker zo zwaar? De zondag is bij namelijk meestal de slechtste dag in de week...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-09 18:50

PW: Bij mij ook, op de een of andere manier is mijn stemming dan echt heel slecht.

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-09 18:52

Vind het heel vervelend voor jou, maar ben wel blij om te horen dat ik niet de enige ben. Op zondag heb ik ook al zoveel moeite om mijn bed uit te komen. Gewoon omdat ik al vreselijk op zie tegen weer zo'n lange zondag...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-09 18:59

Dat heb ik ook, ik heb dan gewoon geen reden om op te staan, daarom doe ik het dan ook niet. Alleen als ik naar stal ga ofzo, dan gaat het wel redelijk goed.

En daarna voel ik me schuldig dat ik zolang in bed heb gelegen. En nu voel ik me rot omdat ik de hele dag nog niks nuttigs heb gedaan.

Morgen weer een lange therapie dag, jij ook?

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-09 19:05

Niet een lange therapiedag, wel een drukke dag. Eerst ochtendgroep, dan haptonoom en daarna nog weer een gesprek met mijn behandelaar.

Wat jij schrijft herken ik zo. Als ik iets te doen heb gaat het inderdaad wel. Maar als we niet echt iets op de planning hebben, heb ik geen zin om wat te ondernemen. Meestal lig ik op zondag wel tot een uur of 1 op bed en soms nog langer. Vandaag was wat dat betreft echt een uitzondering. Ik voel me daarna ook schuldig. Heb ik vandaag dan niet omdat ik de was heb gedaan. Die had ik speciaal bewaard voor vandaag, zodat ik wat moest doen...

Kortom: Zondag is gewoon een klotedag...

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-09 19:06

Sterkte morgen trouwens.
Wat heb je op het programma? Running, activering en creatieve therapie? (Of zit ik er naast?)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-09 19:09

Inderdaad!

Ik heb morgen eerst running, dan lunch en dan een middagprogramma (activering) tot 3 uur ongeveer. Pascal is nu frietjes halen, dus zo maar eens eten. Ik heb er momenteel heel veel moeite mee om gezond te eten, het liefste heb ik schijt aan alles, en ga ik weer terug naar mijn oude patroon met vreetbuien... Ik las op internet dat dit ook onder eetstoornissen valt, en dat vond ik ook moeilijk om te lezen. Net alsof ik alles mankeer, wat er maar te mankeren valt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-09 19:12

Oh en ik heb ook nog cognitieve therapie..

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-09 19:12

Hmm. Ik vreet ook weer meer nu het minder gaat. Ik herken dat dus ook. Wel confronterend om dat te lezen dan...
Toen ik maandag zo boos uit de groep gekomen ben, ben ik zo ongeveer rechtstreeks naar de supermarkt gereden om een reep chocola te halen en een zak m&m's. :o Heb er wel ma en di over gedaan om het op te krijgen...

Eetsmakelijk trouwens. Een keertje frietjes kan geen kwaad hoor!

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-09 19:20

Lastig dat huiswerk. Het gaat over het veranderen van niet-helpende schema's. Ik moet voor en nadelen opschrijven van het schema en voor en nadelen van het veranderen van het schema. Daarna moet ik aangeven of ik het schema ga veranderen. Die laatste vraag lijkt me logisch, ja natuurlijk, anders deed ik die therapie niet. Maar dan komt meteen de vraag bij me op hoe ik het in vredesnaam allemaal moet gaan veranderen. Dat maakt me meteen weer bang. Bang dat het me niet zal lukken...

Fijne avond allemaal trouwens, ik ga mijn huiswerk afmaken en dan met de hond. De rest van de avond lekker op de bank een beetje tv kijken.

_Pilipa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-09 20:05

Hey dames,

Leuk dat jullie naar het concert gaan, is wel weer een stap vooruit!
Als jullie ooit weer naar Cas komen wil ik het weten, ik woon er een kilometer vandaag en is altijd gezellig.
Wie weet hoe we ons dan voelen, misschien kunnen we dan een cocktailtje drinken ;)

Pw, al iets gehoor dvan je zus? vind raar dat ze niet reageerd, maar goed misschien moet ze ook even goed nadenken!
maar dat zondags gevoel is erg bekend.. foe foe

Angela je klinkt ook erg sipjes, hoe is het met garuna? niet te schuldig voelen over een dagje niks doen, hoort erbij iederen doet het wel eens dus niks mis mee, niks nutteloos aan! Gewoon bijtanken!

Civ geniet nog even lekker, daarna nog maar een paar weken en hij is terug en blijft!
Indd beter nog even dagje extra vrij nemen, als je het nodig hebt gewoon doen.

Sam, leuk dat je zo bevestiging krijgt, is wel fijn om te horen geeft een bemoedigend gevoel.
Als ik je post zo lees, lijkt het net of ik je zie stralen.

Hier gaat het wel , ben moe net terug van westrijd van een dinntje, ben nu aardig op, en wou dat er nog een dag om bij te komen was.
ga straks op het gemak even mijn gesprek met de psych proberen te typen, was gisteren al begonnen maar werd er beetje emotioneel van en voelde me niet goed.

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-09 20:07

Als we voor een cocktail gaan, dan kom ik ook wel haha ;)
Grapje meiden, heb alles bijgelezen en ik denk aan jullie! :*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-09 20:13

Pilipa: Echt waar? Ik kom er wel vaker, ga er namelijk graag op het strand wandelen. Heerlijk rustig daar!

_Pilipa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-09 20:33

Echt waar? leuk wie weet ben ik je wel al eens tegen gekomen..

ALs ik mijn huis uit ga en ik loop een paar meter sta ik op de dijk en bijna zo het strand op heerlijk hier!

Zeker nu alle toeristen weg zijn is het genieten hier!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-09 21:24

Oeh, ik ben echt jaloers! Als ik hier weg zou moeten zou ik echt naar het strand verhuizen. Lijkt me heerlijk genieten!