Eerste keer; ongesteld

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Hoe oud was je toen je voor het eerst ongesteld werd?

jonger dan 9
7 (0%)
9
14 (1%)
10
44 (3%)
11
161 (13%)
12
271 (23%)
13
280 (24%)
14
215 (18%)
15
98 (8%)
16
44 (3%)
17
11 (0%)
18
5 (0%)
ouder dan 18
3 (0%)

Totaal aantal stemmen: 1153

noekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-09 21:25

Charis_xX schreef:
Ik ben 6 weken geleden voor het eerst ongesteld geworden..
Ik weet ook dat het in het begin vaak onregelmatig is,
maar toch maak ik me we wat zorgen..
Weet iemand iets?

Je hoeft je iig nu nog geen zorgen te maken aangezien het pas 6 weken geleden is. Bij mij werd het pas na een half jaar/ jaar zelfs regelmatig :)

Anouk1605

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-09 15:29

Ik was 9, bijna 10..
En nou moet zeggen, tot mijn 13e waren mijn eerste dagen ongesteld zijn geen pretje! Ik weet nog een dag voor ik voor de eerste keer ongesteld werd, was ik echt dood ziek. Dat was dus elke maand het zelfde tot mijn 13e. Toen mocht ik aan de pil, omdat ik me niet kon blijven ziekmelden. Nu 4 jaar later.. begin ik het weer te krijgen. Schijnbaar went je pil aan je lichaam? :+rotzooi.
Maargoed, mijn eerste ongesteldheid was dus geen pretje.

Sabinee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 21:05

Ik was 12 en schrok me dood . Was bij mn oma in bed :D .
Naja, dat was gelijk ook de eerste en laaste keer, maar goed. ( ben nu 17 :D )

NicoleHorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-09 20:00

Rebeccaa schreef:
Ga je van de pil écht meer eten/aankomen? Want dan wil ik echt niet aan de pil. :=

Dit is echt bij mij de rede dat ik niet aan de pil wil :o
klinkt misschien zoooo stom. maar ben echt bang dat ik er dikker van word!
of die nou goed helpt of niet!

_Margot_

Re: Eerste keer; ongesteld

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-09 20:03

ik was 14 jaar.

's nachts werd ik wakker met hele erge kramp in mijn bovenbenen, maar ben weer gaan slapen, omdat ik dacht dat het spierpijn was..

die morgen word ik wakker en je raad het al:
'vandaag is roood, de kleur van mijn 'pyamabroekkk'

haha _O-

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-09 20:07

NicoleHorses schreef:
Rebeccaa schreef:
Ga je van de pil écht meer eten/aankomen? Want dan wil ik echt niet aan de pil. :=

Dit is echt bij mij de rede dat ik niet aan de pil wil :o
klinkt misschien zoooo stom. maar ben echt bang dat ik er dikker van word!
of die nou goed helpt of niet!

nou ik kan je gerust stellen..dan gebeurd echt niet zo snel hoor! als je gewoon hetzelfde blijft eten en sporten is er niks aan de hand. Er zijn zelfs mensen die er juist van afvallen. Ik was al slank en ben het gewoon gebleven. Doordat je nog wel in een leeftijd bent waarin je gewoon 'groeit' zowel in lengte als breedte kun je altijd aankomen maar dat hoeft echt niet door de pil te komen. Ik was hier eerst ook 'bang' voor, maar na veel gelezen te hebben en huisartsgesprekje was ik gerust gesteld ;)

NicoleHorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-09 20:10

ok :) ik dacht dat de pil je 'dikker' maakte (dat die kans groot was!)

dormy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-09 20:16

_Margot_ schreef:
ik was 14 jaar.

's nachts werd ik wakker met hele erge kramp in mijn bovenbenen, maar ben weer gaan slapen, omdat ik dacht dat het spierpijn was..

haha _O-

Haha ja, en we waren ook precies op dezelfe dag (nacht eigenlijk) het geworden. Dus iedere pauze samen naar de wc :P

_Margot_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-09 20:18

dormy schreef:
_Margot_ schreef:
ik was 14 jaar.

haha _O-

Haha ja, en we waren ook precies op dezelfe dag (nacht eigenlijk) het geworden. Dus iedere pauze samen naar de wc :P

hoe is het mogelijk he? _O-

nou zit er ook maar een week tussen ons, maar dan nog _O-

Lotte_Wessel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-09 20:23

hmm.. ik was 14 jaar..
was thuis, rond de middag, het was net na de jaarovergang
(begon het jaar dus goed), maar dat was maar 2 daagjes een heel klein beetje,
en nu nog steeds, na 2 jaar, let er niet op wanneer ik het ben, maar ben het ongeveer
4x per jaar en dan maar 3/4 daagjes een beetje.. vind het dus nooit zo heel erg.

Emytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-09 20:24

Ik was elf en inderdaad erg ziek. Ik moet zeggen dat ik het niet mega erg vond, eerder irritant. Daarna is het een maand of 5/6 weggebleven en toen ik ongeveer 13 was werd het redelijk regelmatig (om de vijf weken een waar bloedbad). Doordat ik er erg veel last van had ben ik op mijn 15e aan de pil gegaan. Totdat dat ergens in januari me erg ging tegenstaan en het steeds vaker ging vergeten. Ik gebruik nu de Nuva ring. Ook niet alles, maar moet toch iets.

BugsFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-09 20:36

Ik was 11, op vakantie in frankrijk met pa, ma en zus..
Had wat buikpijn en tsja naar de wc.. en ja hoor bloed in me onderbroek,met dit als resultaat:
"Maaaaaaaaaaaaaaaaaaaaahaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaammm ik ga dood ik heb bloed in mijn onderbroek...
Wist niets van de bloemetjes en de bijtjes omdat mijn ouders ouder zijn als de gemiddelde ouders, dus geen voorlichting gehad..

Emytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-09 20:44

Dat lijkt me schrikken...

X_Linz_X

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-09 20:48

Ik was tien.
Zie het al bij de poll, kben in de minderheid!
maargoed verder geen last van gehad ofzo,
was met alles vroeg;)
ben nu 14, en werd laatst voor 21 geschat:S
nou, daar zit je dus echt niet op te wachten.
zegt die kel: ja bij die meisjes van 14 zit tegewoordig ook al alles op en aan!
ahumm.. daar zit je dan op je paard in de zomer, met een paar van die gekke bouwvakkers naast de bak.......

malih

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-09 20:55

ik was 9, de dag na dat mijn kat overleed. Ik had kaartjes gewonnen voor kruimeltje. En moest plassen onder de film, en mijn boxer zag er wel heel vreemd uit. Thuis zag ik pas dat ik ongesteld was. Ik moest kei hard huilen. Gevolg was dat mijn broer de badkamer in stormde en riep : wat is er?? wat is er?? En ik riep jankend dat mamma moest komen. Die was natuurlijk net het huis uit gelopen om boodschappen te doen. Mijn broer rende naar beneden trok de voordeur open en riep kei hard over straat : MAAAAMM MARIT IS ONGESTELD. Heel fijn :( de hele straat wist het gelijk.

Seventje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 19:52

Ik was 14 jaar en werd voor het eerst ongesteld in de zomer vakantie. Hele zomervakantie natuurlijk verpest |( Zwemmen? No way dat ik toen al tampons ging gebruiken }:0 Nu kan ik niet meer zonder ;) Mijn mama zorgde toen voor de maandverbandjes. Mijn vader was precies dat weekend in de zomervakantie naar huis gegaan omdat hij na het weekend weer moest werken. Dus moest ik hem bellen van mam en zeggen dat ik voor het eerst ongesteld was geworden. Jeej :+

Mijn menstruaties zijn tot op de dag vandaag verschrikkelijk te noemen |( De 1e 2 jaren werd ik elke 2 weken 2 weken lang ongesteld en daarbij bloedde ik zo heftig dat ik zo ie zo de eerste week ziek thuis lag met fikse buikpijnen, rugpijn en beenpijn. Na een paar maanden had ik flinke bloed armoede en dat hebben we zo 2 jaar aangekeken (aan gemodderd). Ben toen op huisarts advies aan de pil gegaan.

Vanaf mijn 16e aan de pil gegaan Microgynon 30 en mijn menstruatie cyclus kreeg regels. Elke maand een week heftig bloeden in de stop week. Nog niet echt een feestje dus ;( Mja.. in ieder geval iets beter dan mijn eigen cyclus maar ging daardoor ook vaker de pil door slikken zodat ik helemaal geen stop week meer had. Rond mijn 21ste kreeg mijn eigen cyclus weer grip op de pil en kreeg dus tussentijdse bloedingen met veel buikpijn.

Voelde me lange tijd niet goed en was erg moe en vaak ziek vaak vage buikpijn klachten rechtsonder in me ribbenkast. Te pas en te onpas ongesteld.. etc, etc. Vreemd voor een jonge vrouw van 21 jaar. Sleepte mezelf elke ochtend uit bed naar me werk en daarna naar mijn paarden. Heel vaak bij de huisarts gezeten in die tijd.. Boze baas omdat hij onderhand niet meer geloofde dat ik dus echt wel ziek thuis lag.. Dus op doktersadvies aan de zwaardere pil microgynon 50. Binnen een tijd van 1 maand lag ik met een zeer zware leverbloeding in het ziekenhuis. De pil had een adenoom ter grootte van een tennisbal onderin mijn lever gevormd en deze was gesprongen.

Dat is inmiddels 5 jaar geleden en ben niet meer aan de pil. Dat mag ik ook NOOIT meer!
Wat ik wel mocht was/is een mirena spiraaltje. Helaas blijf ik des ondanks de mirena toch vloeien (bloeden) de ene dag minder dan de andere dag maar het houd nooit op. Ben dus goed voor het sponsoren van de OB tampons :Y) Kan niet meer zonder ;( Zonder mirena is geen optie voor mij omdat mijn menstruatie weer net zo erg word als toen ik 14 was.

23 november heb ik weer een onderzoek voor in mijn baarmoeder ze gaan daarin kijken met een camera'tje. Er moet toch iets zijn waarom het niet ophoud met bloeden? Nja.. tot die tijd wacht ik het weer af.

Groetjes ;)

Emytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 20:14

Je hebt dus constant bloedingen??

Klinkt heftig dat van die leverbloeding en ook behoorlijk pijnlijk...

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 20:18

Daarvoor wou ik het, vond het zeker stoer, zeker nadat een meisje op de basisschool in groep 8 het kreeg en die erover vertelde, want zij werd nou een vrouw.

Maar toen werd ik het :(:)
Why, why, whyyyy :(:)

Maar men heeft hier mee leren leven, en men heeft nou de prikpil, en met heeft nou af en toe alleen nog maar spotting :+

Elise_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 20:19

Eerste keer was in het vliegtuig op vakantie naar Australie, ik was 14, en had "voor de zekerheid" een doosje tampons meegenomen. Had geen zin om het aan mijn moeder te vertellen, dus ik heb het die week overleefd op een doosje van 8 tampons. Niks zeuren over eerste keer maandverband of wat. Had gewoon geen zin om het aan mijn moeder te vertellen of om meer tampons/nachtverdband te vragen :') Hele nachten overleefd op een mini-tamponnetje xD

Angelaa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 20:20

12 of 13..

Was heel erg geschrokken moest huilen :Y) ik wist niet wat het was, had er nog nooooit iets over gehoord

_Mariskaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 20:22

Ik ben nog niet ongesteld, ben inmiddels 13 jaar en maak me eigenlijk best wel zorgen, of is dat normaal? := Al me vrienden zijn zo'n beetje al wel ongesteld, voel me er toch wel een beetje leeg bij .. ook al schijnt het ontzettend vervelend te zijn.

SuzanLarissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 20:23

De eerste keer was echt een hel voor mij , was snachts echt dood en doodziek , had al een paar uur op de koude grond voor de wc gezeten en lopen kotsen waardoor ik ook nog onderkoorts had gekregen , sindsdien echt altijd een ramp geweest eens in de 4 weken dooziek thusi van de meest pijnlijke krampen en rugpijn. En nu ben ik al 3 jaar aan de pil en slik hem altidj door dus nergen meer last van en ben echt super blij dat ike r vanaf ben !!

Flirtatious

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 20:24

ik was 16... ging er vrij rustig mee om, was het vrij laat dus had me goed voor kunnen bereiden :D... ik weet wel dat ik erg veel buikpijn had, ben daarom aan me eind 17de jaar, aan de pil begonnen, en ben er niet dik door geworden :D ...

hafjelinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 20:24

ik was 13.
Ik kwam er s'ochtends achter in ik moest heel erg huilen :+
Nu heb ik het iedere maand aan het begin. Ik heb ook nooit
buikpijn ofzo.

leintje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 20:26

Ik was 13(bijna 14) toen ik voor het eerst ongesteld werd.

Ging met een vriendin en haar ouders naar Mallorca op vakantie. En voelde al de hele tijd een beetje buikpijn onder in mijn buik, maar dacht gewoon dat ik naar het toilet moest. Nooit erover nagedacht dat ik wel eens ongesteld zou kunnen zijn.
Waren we aangekomen in het appartement, ging ik naar het toilet, en ja hoor ik was ongesteld :+
Ik met een knalrood hoofd naar m'n vriendin; "Uh Ils, ik heb een klein probleem. Ik ben net ongesteld geworden :o "
Dus wij naar haar moeder, begon die me meteen te feliciteren.

Nu ik eraan terugdenk, vind ik het niet eens zo erg dat het op dat moment was gebeurd, alleen op het moment zelf kon ik wel door de grond zakken van schaamte. :+