Verstandig afvallen (voor jojo-ers)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MamaMiesje

Re: Verstandig afvallen (voor jojo-ers)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-09 20:01

Hoi Nanka!
Ik ben ook fan van de WW, maar ik doe het online :j

Vandaag redelijke dag; heb nog 3 punten over ;)

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-09 20:06

Heb ook wel een goede dag gehad, heerlijke bruine bol met sla en verse tonijnsalade+tomaatjes op vanmiddag :9
Vanavond ga ik weer naar aqua aerobics om de vetrolletjes aan te vallen ;)

messica

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 00:44

@ noppert. Het afvallen gaat inderdaad super met whje, tenminste je ziet snel resultaat. Ik ben toen ook in de eerste week 3 kilo afgevallen en ja dat motiveert wel natuurlijk.
Nu met een gezond eetpatroon gaat het een stuk langzamer, maar toch wil ik het zo proberen te gaan doen!
En krijg jij dat proteine poeder weg? Ik deed het altijd in de yoghurt en dan met mijn neus dicht werkte ik het naar binnen...echt not done om dat 3 keer op een dag te doen toendertijd! En dan die pillen, tsja ben ik ook niet zo goed in zeg maar. Vandaar dat ik bij whje nog rillingen krijg haha!! Maar jij in ieder geval succes!!

Noppert

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 08:14

@ messica, dat proteinepoeder is echt goor :r , daar hadden ze beter een aardbeiensmaakje of zo aan kunnen toevoegen.
Als ik werk, dan meng ik het met warme chcocomel uit de automaat, aangelengd met heet water en thuis gooi ik er een flinke scheut Slimpie ranja doorheen en water. Gelukkig hoeft de peoder en ook de supplementen nog maar 2 x per dag. Ik moet eerlijk zeggen dat ik ze vroeger ook vaak vergat, nu neem ik het poeder tegelijk met de pillen in.

Loesss

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 11:36

Hallo allemaal!

Ik meld me hier ook! Augustus 2007 ben ik begonnen met afvallen met een gewicht van 76 kg bij een lengte van 1,64. Dit heb ik gedaan met behulp van Bodybalance (sporten in warmtecabine) en gezond eten (volgens richtlijnen voedingscentrum, geen hongerdieetje ofzo), ging prima en afgevallen tot een gewicht van 63 kg in een jaar tijd op die manier! Helaas werd ik toen ziek en door de pijnstillers at ik nog maar 2 appels op een dag en een zakje chipjes voor de zouten en viel dus heel snel af naar 60 kg en door liefdesverdriet door naar 58 kg binnen een maand of twee!

Ik voelde me super goed bij een gewicht van 58, maar helaas door crashen en dit zit er dus allemaal weer aan tot de 63 kg! Nu ga ik dus de strijd weer aan om tot de 60 kg te komen en daarna misschien door tot 59 kg! ben weer begonnen met fanatiek sporten en gezond eten! Maar dnek er nu wel aan om van dat plateau af te komen om iets van appelchroom te gebruiken, hebben jullie daar ervaring mee?

Ik hoop dat ik welkom ben :)?

Sassieja

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 12:49

Loess: Volgens mij is er niet echt iets mis met jou gewicht hoor. Pfff, wou dat ik de 60 kilo haalde. :P
Maar je bent natuurlijk welkom.

Ik wil eigenlijk echt gewoon beter gaan eten, de drop/frisdrank enz. laten staan, zodat ik na het afvallen gewoon een betere levensstijl heb. Ik ben van mening dat die dieten die niet volgens normale voeding werken, wel snel effect hebben, maar dat je daaran gewoon weer lekker aankomt.
Ik probeer nu vaker, dus regelmatiger te eten, het gaat langzaam, maar het gaat wel.

Loesss

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 13:04

Dat weet ik hoor Sassieja, toen ik begon met lijnen had ik wel echt overgewicht! Maar ik wil nu wel voorkomen dat ik weer omhoog schiet en eindelijk mijn streefgewicht wel op een gezonde manier behaal! Zie het als jojo-en voorkomen :)!

Gewoon weer lekker de wintervetjes ervan af!

Maar ik eet dus ook op een gezonde manier om levensstijl aan te passen en ben me al veel bewuster van eten, maar ik ben en blijf een snaaier!

Loesss

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 13:05

heee Ik zie nu dat je uit Wieringerwerf komt, grappig, ik heb echt 3 jaar ofzo vriendje daar gehad :)!

nanka

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 13:16

MamaMiesje schreef:
Hoi Nanka!
Ik ben ook fan van de WW, maar ik doe het online :j

Vandaag redelijke dag; heb nog 3 punten over ;)

Hoi MamaMiesje! :wave:
Ik ga vanavond weer voor het eerst naar de bijeenkomst.
Online lukt mij denk ik niet... ik moet echt een stok achter de deur hebben
Elke week 'verplicht' wegen enzo.
Hoop dat het net zo goed gaat als vroeger.

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 13:54

Ik vond die bijeenkomsten zo'n onzinnig geneuzel :')
Kwam er weer zo'n mens met 'Herman het vriendschapsbrood' :roll: _O-
En dan 12,50 gulden (ja, zolang geleden is het) betalen om op een weegschaal te staan en een of ander dom foldertje te ontvangen...Nah, nee... :n
Wat kost een bijeenkomst nu? €10,- schat ik zo?
Dat is dus élke week €10,- Gemiddeld €40,- euro per maand! :oo En ik betaal €14,95 per maand en sta gewoon lekker op m'n eigen weegschaal ;)
Op zich snap ik dat van die sociale controle/de stok achter de deur wel hoor :j
Maar ik heb dus ondervonden dat ik het zélf heel goed kan *\o/*

(Vanmorgen was ik onder de -voor mij magische- grens van 80 kilo *\o/* Ik weeg nu "in de 70" ; klinkt zo lekker :D )
Laatst bijgewerkt door MamaMiesje op 22-01-09 13:59, in het totaal 1 keer bewerkt

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 13:58

Sassieja schreef:
Loess: Volgens mij is er niet echt iets mis met jou gewicht hoor. Pfff, wou dat ik de 60 kilo haalde. :P

Bij haar lengte zal de BMI aangeven dat ze ergens tussen de 58 en 65 kilo mag wegen denk ik zo.
Ik ben zelf 1.63 (1 cm kleiner dus) en bij mij is het ook dat gebied.
Dus als Loess op 59-60 komt is het prima :j Veel lager zou ik niet gaan zitten!

Ik zelf ga voor 63-65 als 'schommelgewicht'. Ik vind niet dat ik op mijn (bijna) 34e nog amper 60 kilo hoef te wegen :')

nanka

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 14:16

@Mamamiesje > Ik heb gewoon echt die stok achter de deur nodig. Anders kan ik het niet. En 2,5 jaar geleden was het geloof ik inderdaad 10 euro.
Ik vind het eigenlijk wel leuk die bijeenkomsten. Aan sommige tips heb je ook echt wel wat.

Hoe lang ben jij nu bezig en hoeveel afgevallen? 15.8?

Loesss

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 14:57

MamaMiesje schreef:
Sassieja schreef:

Bij haar lengte zal de BMI aangeven dat ze ergens tussen de 58 en 65 kilo mag wegen denk ik zo.
Ik ben zelf 1.63 (1 cm kleiner dus) en bij mij is het ook dat gebied.
Dus als Loess op 59-60 komt is het prima :j Veel lager zou ik niet gaan zitten!

Ik zelf ga voor 63-65 als 'schommelgewicht'. Ik vind niet dat ik op mijn (bijna) 34e nog amper 60 kilo hoef te wegen :')

Inderdaad! Precies mijn streven! En ook niet lager!

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 15:30

nanka schreef:
Hoe lang ben jij nu bezig en hoeveel afgevallen? 15.8?

Ik ben nu sinds juni '08 bezig; ruim een half jaar dus :j
De stand is inderdaad -15,8 ;) Aanstaande zondag weer het officiele weegmoment en kijken of het weer meer in kwijtkilo's/minder in gewicht ( ;) ) is geworden.

littlemouse

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 15:57

Was gisteren even schrikken. We hadden de wii fit aangeschaft en natuurlijk meteen proberen. Ik werd even flink met mijn neus op de feiten gedrukt.

De balance board is een weegschaal en aan de hand van je inggeven lengte en gewogen gewicht wordt alles berekend. Op zich is dat nog niet zo erg, maar het poppetje wordt ook aangepast aan je lengte en gewicht, en je kunt je voorstellen dat dat met mijn 1.59 en 71 kg niet zo heel leuk is om te zien.
En vooral niet toen vriendlief ook nog een eigen poppetje ging creeeren (en hij heeft dus een heel gezond gewicht). :=

Maar goed. Het is weer een goede stok achter de deur en op zich zijn de spelletjes wel erg leuk. Dus ik denk dat ik dit maar elke avond ga doen :)

nanka

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 16:38

WAUW mamamiesje!! Wat goed!!!! Dat wil ik ook!!! hahaha

@littlemouse .. :(:)

justmenatas

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 16:41

littlemouse schreef:
Was gisteren even schrikken. We hadden de wii fit aangeschaft en natuurlijk meteen proberen. Ik werd even flink met mijn neus op de feiten gedrukt.

De balance board is een weegschaal en aan de hand van je inggeven lengte en gewogen gewicht wordt alles berekend. Op zich is dat nog niet zo erg, maar het poppetje wordt ook aangepast aan je lengte en gewicht, en je kunt je voorstellen dat dat met mijn 1.59 en 71 kg niet zo heel leuk is om te zien.
En vooral niet toen vriendlief ook nog een eigen poppetje ging creeeren (en hij heeft dus een heel gezond gewicht). :=

Maar goed. Het is weer een goede stok achter de deur en op zich zijn de spelletjes wel erg leuk. Dus ik denk dat ik dit maar elke avond ga doen :)

Ja dat poppetje ken ik ook :D , als je wat bent aangekomen zakt hij weer wat uit, maar gelukkig trekken ze ook bij als er weer wat vanaf gaat... haha :Y)

Bonechi_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 16:58

oh jongens.. het wil me maar niet lukken :( ik mis de zoetigheid gewoon teveel. (en nee... appels zijn niet zoet! naja... anders zoet!). Vandaag wel een redelijk gezonde dag, morgen zal ook nog wel lukken, maar ik zie nu al op tegen het weekend

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 17:43

Ik zie ook wel op tegen het weekend ja, dan heb ik het echt het moeilijkst...
Ben gisteravond wezen aquaaerobicen en t voelt zo goed altijd daarna! Zonde als ik dat in mn weekend weer verpest...

Bonechi_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 17:49

als ik dat sporten maar eenmaal op de rails heb. Maar nu net 2 dagen ziek geweest. En paardrijden telt op de een of andere manier bij mij niet mee. daar ben ik nog nooit slanker van geworden.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 17:52

Paardrijden telde ik ook niet mee idd..
Volgens mij is het ook maar minimaal wat je daarmee verbrand, tenminste dat idee heb ik. Ik ben nu ook regelmatiger gaan sporten en doe het ook met iemand samen, dat motiveert wel :j

_xsharon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 17:55

Hallloo,
heb het maar een tijdje zitten lezen en bij deze wil ik me ook graag 'aanmelden' :D
niet dat ik nou te dik ben, maar er mag nou nog wel wat af.
1,72m bij 67.2 kilo ( 15 jaar)
maar naar aanleiding van dit topic zal ik het toch maar wel weer gaan proberen.
al die tussendoortjes kan ik vaak niet laten staan, voral als ik bij een vriendin ben, die zo mager is als het maar kan en altijd (heel ongezond; koekjes chips vette troep dus) eet wat ze wilt :P
ik zit trouwens op fitness turnen en paardrijden. doordat het paardrijden te duur werd, ben ik gestopt met het leasen van mijn pony die ik 4 jaar gedaan heb. ik rij nu alleen op vrijdag nog in de les. turnen doen we ook voor de lol. maar het is toch wel goed en ik vind het heel erg leuk! fitness ach, zo leuk is het niet maar het is 28 euro onbeperkt. dus meestal ga ik met een vriendin 2x in de week.
nou dit was mijn levensverhaal wel zo'n beetja haha :+

Kitsolu

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 18:23

Oww Oww ik wou dat ik de zelf discipline had :( ik hou het 2 dagen vol en dan mis ik al die verkrde lekkere dingen alweer...

Ik ben nu 18 jaar, 72 tot 75 kg en 1.70m lang. Voor het goed in mijn vel zitten en voor mijn paardje wil ik naar de 65 toe. Hoe kan ik dit WEL volhouden? Iemand tips? Vandaag begon ik redelijk goed...tot ik thuis kwam en choco koekjes in de kast zag liggen...

Helaas heb ik geen zeggenschap in wat er in huis wordt gehaald.

elbeauty

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 18:31

Ik wil me ook melden. Ik weeg op dit moment 73 kilo bij een lengte van 1.65. Ik ben niet echt super dik. Maar ik ben een hele slechte eter. Ik eet de hele dag niks en begin s'avonds pas te eten. Ik eet alleen als ik met andere mensen ben en ik eet niet snel alleen. Op school eet ik soms een broodje soms ook helemaal niks. In het weekend eet ik meestal wel smiddags en savonds omdat ik dan op het werk eet. Ik weet dat als ik vaker eet en gezonder dat ik wel af ga vallen maar ik vind het moeilijk om weer te eten. Vorig jaar ben ik door liefdesverdriet wel 10 kilo afgevallen maar dit zit er nu weer aan. Ik ben nou begonnen met buikspieren maar ik zie nog geen resultaat. Ik denk aan de ene kant dat het voor mij verstandiger is om naar een dieetist te gaan hebben jullie hier ervaringen mee??

cindybijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 18:40

o,o,o,o ik kan mezelf niet in de hand houden!
Ik wil die laatste 5 kilo eraf, maar het lukt me niet....
Ik vind de chips, koek en chocolade veel te lekker die hier in de kast liggen! heb een beetje schijt aan het sonja boek en begin iedere week weer opnieuw met week 1 omdat ik het in de loop van de week niet meer aanhou....
Ook maar de wii-fit kopen denk?(maar is zoó duur!!)