me/cvs

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

superwoman

Re: me/cvs

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 09:25

MissPromiss schreef:
Nee ik zit niet in nijmegen maar ze heeft contact gehad met nijmegen geloof ik en heeft een heel pakket en dat is dus de behandeling vanuit nijmegen alleen dan door een psycholoog vanuit het ziekenhuis in Meppel.
Ik stond er de hele tijd (nog voor ik me hier in het topic had aangemeld en het hier ter sprake kwam) al wat negatief tegenover maar toen had ik nog zoiets van: hmm oke het zal allemaal wel, ik probeer het wel het kan toch geen kwaad. Nu kwam het hier dus ter sprake en toen bleek dat het wel degelijk kwaad kan dus dat heeft de doorslag gegeven en ik wil dus morgen zeggen dat ik het niet wil doen (sorry had het net niet er bij gezet.. slaap half Nagelbijten / Gniffelen)

Ik ben niet zo'n held dusweet echt nog niet hoe ik het moet brengen..

Edit : wat is LBA Bloos

Hoe laat moet je?
Ik zou niet gelijk alles af zeggen, maar kijken of ze je toch iets kan helpen....
Ook ik ben (wel 5 x) bij de psych geweest - voornamelijk om te bevestigen dat het niet tussen mijn oren zit. Heb toch wel iets geleerd.
Ze gaf mij een compiment over hoe ik er mee om ging (das fijn van zo iemand!) én heeft me wel wat geholpen met het schuldgevoel dat ik niet meer kon werken. Zij heeft me aangespoort om weer te gaan rijden om ervoor te zorgen dat ik psychisch gezond blijf en dat ik zo kan werken om sterker te worden of op niveau te blijven... Ik vond het en gezellige vrouw en heb niet het idee dat ze voorzichtig met me om ging - ik heb graag recht voor z'n raap en niet via omwegen... Haha!
Mensen om me heen namen het nog serieuzer, want een dokter(psych) heeft bevestigd dat het niet tussen mijn oren zat....blijkbaar twijfelde sommige toch iets Rolleyes
succes iig!

Davinia_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-09 10:51

Ze adviseerden mij om ander werk te zoeken, omdat dit werk lichamelijk te zwaar was. Ik werk 3 uurtjes huishoudelijk hulp en die mensen waar ik kom (werkte eerst 6 uur), merken dat ik na 1,5 uur al helemaal op ben. En daar hebben ze ook gelijk in. Dus ze adviseerde mij om eens na te gaan denken om de adminitratie in te gaan, omdat dat lichamelijk minder zwaar zou zijn dan huishoudelijk hulp.

highwaykind

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 10:56

Success MissPromiss! (dit heb ik al eerder getypt, maar zie mijn berichtje niet ??)

Misschien melden dat je wel graag behandeld wilt worden, maar dan een behandelplan waarvan de kans dat het effectief is wat groter is?
(Al kreeg ik het idee door wat je eerder schreef dat zij erg vast in haar hoofd heeft dat CGT dé oplossing is).

Marilla - huishoudelijke hulp lijkt mij ook ontzettend zwaar.... jammer dat je min of meer verzocht wordt op te stappen, maar misschien wel beter?

Lag net nog heerlijk te slapen, werd er ineens op de deur geklopt.
Postbode.
Mijn eerste vraag: hoe laat is het?
Postbode: half 10

Ben dus door mijn wekker heen geslapen.
Het is maar goed dat die man al wat gewend is wat betreft mijn "net wakker" look Nagelbijten / Gniffelen

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 11:35

Marilla schreef:
Ze adviseerden mij om ander werk te zoeken, omdat dit werk lichamelijk te zwaar was. Ik werk 3 uurtjes huishoudelijk hulp en die mensen waar ik kom (werkte eerst 6 uur), merken dat ik na 1,5 uur al helemaal op ben. En daar hebben ze ook gelijk in. Dus ze adviseerde mij om eens na te gaan denken om de adminitratie in te gaan, omdat dat lichamelijk minder zwaar zou zijn dan huishoudelijk hulp.

Als je je zo lang kan concentreren...
Ik zou dat ook wel willen, mar durf te wedden dat er dan véél fouten worden gemaakt Schijnheilig

Davinia_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-09 11:43

Nou, dat is dus het probleem.. Ik kan me dus niet zo lang achter elkaar concentreren. Na 1,5 uur ging ik dus fouten maken enzo Knipoog
Ik ga ook maar eens achter een uitkering voor m'n me aan!

__Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 12:43

highwaykind schreef:
Success MissPromiss! (dit heb ik al eerder getypt, maar zie mijn berichtje niet ??)

Misschien melden dat je wel graag behandeld wilt worden, maar dan een behandelplan waarvan de kans dat het effectief is wat groter is?
(Al kreeg ik het idee door wat je eerder schreef dat zij erg vast in haar hoofd heeft dat CGT dé oplossing is).

Marilla - huishoudelijke hulp lijkt mij ook ontzettend zwaar.... jammer dat je min of meer verzocht wordt op te stappen, maar misschien wel beter?

Lag net nog heerlijk te slapen, werd er ineens op de deur geklopt.
Postbode.
Mijn eerste vraag: hoe laat is het?
Postbode: half 10

Ben dus door mijn wekker heen geslapen.
Het is maar goed dat die man al wat gewend is wat betreft mijn "net wakker" look Nagelbijten / Gniffelen

Ja dit is volgens haar ook dé oplossing..sterker nog, volgens haar is er geen andere Nagelbijten / Gniffelen
Ik had 3 artikeltjes meegenomen over de grote hoeveelheid uitval, maar waar ik me het meeste zorgen over maakte was de mensen die er van achteruit gaan. Ze was het er niet helemaal mee eens geloof ik en ik moest het niet te letterlijk nemen zei ze want dit was wel een goede behandeling. Ik heb wel duidelijk gemaakt dat ik niet weet of ik het wil en ik moest er dus maar even goed over nadenken.

Eigenlijk weet ik het wel, ik denk niet dat ik het wil. Dat risico wil ik niet lopen. Mn vriend was ook mee en die zag het juist door dit gesprek wat minder negatief in geloof ik.. dus moet het er nog maar even over hebben Lachen

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 13:08

MissPromiss schreef:
Eigenlijk weet ik het wel, ik denk niet dat ik het wil. Dat risico wil ik niet lopen. Mn vriend was ook mee en die zag het juist door dit gesprek wat minder negatief in geloof ik.. dus moet het er nog maar even over hebben Lachen

Moeilijk, dat had ik met mijn vader ook, die was best positief en ik niet Knipoog
Maar dat gesprek was bij een arbo.
Later heb ik de behandeling wel gedaan in driebergen... Ik was er vooraf al niet erg positief over, maar dat had ik niet gezegd natuurlijk. Wel had ik gezegd dat ik zou stoppen, wanneer ik dat wou. Ook heb ik natuurlijk wel mijn best gedaan, anders zou ik niet goed bezig zijn geweest .
Het voordeel als je het bijv in driebergen laat doen, is dat ze meerdere dingen meten (!)
Ze kijken hoe jij je kan concentreren etc, hoeveel jij beweegt en dat vergeliken ze met andere cvs-ers. Als deze psych op zichzelf werkt, heeft ze geen vergelijkingsmateriaal en ben jij proefkonijn Knipoog
De reden waarom ik de behandelijng wel heb gedaan tot ik slechter werd (toen gestopt) is omdat ik geen verwijten wil hebben, dat ik dat niet heb geprobeerd. Zowel niet voor mezelf, dat ik weet waarover ik praat, als voor de UWV.
Ik werk niet en daarom vind ik het belangrijk om wel te werken aan mijn herstel. leren om er mee om te gaan,onderzoeken blijven doen en blijven zoeken naar iets om beter te worden is imo werken.
En zoals de psych zei is het ook belangrijk om leuke dingen te blijven doen om je geestelijk gezond te houden.

Ook in driebergen had ik een aardige psych, ookal dachten we verschillend over de behandeling achteraf. Zij wou wel blijven leren en dus luisteren naar mij als patient.

Hiervoor heb ik psychologen aan de tel gehad waar ik al bijna ruzie mee kreeg, dus mijn raad is, om als je er 1 wil, voor jouw de juiste uit te zoeken....

__Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 13:12

Ja inderdaad, dat scheelt al een hoop. Ik ben nog niet eens begonnen en al achteruit gegaan dus dat helpt natuurlijk ook niet echt. Ritme ritme ritme.. jap ik snap dat het belangrijk is maar van haar moes tik er iedere dag om 8 uur uit omdat ik één dag in de week om 8 uur er uit moet. En ik houd dat simpelweg gewoon niet vol Nagelbijten / Gniffelen

Davinia_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-09 13:21

Ik heb ook eens bij een psycholoog gelopen, maar na 1 keer ben ik daar al weg gegaan. Zij vond namelijk dat ik altijd maar door moest gaan. Ook al kon ik bijna niet meer lopen van de moeheid, toch doorgaan. Nooit rusten. Want ik ging immers niet dood van een beetje moeheid. Maar na al die jaren weet ik wel dat ik op tijd m'n rust moet nemen, maar dat vond zij onzin.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 13:26

@MissPromiss: mijn paarden staan aan huis en ga er ook elke dag om 8 uur uit.
Op slechte dagen, dat was een periode (bijna) elke dag, ging ik daarna weer terug naar bed en bleef tv kijken... nou ja, had mijn ogen open en de tv stond aan Clown
Zo kun je zelf wat foefjes bedenken om toch een goed (dag en nacht) ritme aan te houden...
Sommige (spychologen) vinden een middagdutje uit den boze, maar zelf moet je kijken naar hoe de persoon er zelf mee om gaat. Als je daardoor wat energie krijgt om wat te doen, vind ik er niks mis mee en zeker niet als je snachts dus ook goed slaapt. Zelf heb ik het ook even gadaan, maar heb het gelukkig niet meer nodig

@Marilla: ohh, wat erg!
Die mensen zou je bijna wat toe wensen Knipoog

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 13:54

Ik slaap alleen 'smiddags 1,5 a 2,5 uur als ik derest van de dag geen zombie kan zijn/ niet in mijzelf kan zijn.
Je kan een hoop doen op de automatische piloot.

Ik slaap als ik bijvoorbeeld 's avonds iets moet doen voor school, of als ik in het gezelschap van mijn vriend ben.
Het is voor mijn vriend niet leuk als ik overdag al hangerig ben en 's avond voor oprapen lig en binnen 5 minuten slaap.
Niet dat zo'n tukkie veel helpt maar meestal ben ik wel iets helderder.
Meestal gaat het goed samen, zo met zijn 2. Ik slapen, hij indezelfde kamer computeren of hobby-en enz.

Eingelijk wordt dat nu weer standaard, in bijzijn van mijn vriend slapen.
Ik zie mijn vriend in het weekend, en in het weekend ben ik door mijn stage nu standaard gesloopt.
Beste wel zonde. Echt niet gezellig.

@ superwomen, ik herken dat wel, die foefjes. Ben er nu ook mee bezig, nietszeggend bokken (vml beetje lezen en kijken).
Thuis ga ik ook vaak een beetje hangen rondom de tv of pc als ik niet naar stal ga.
Anders val ik in slaap.
Beetje rekken en afleiden.
Het is dat ik "öp mijn dagen"naar stal moet, paardje moet gedaan worden, is een stok achter de deur.
Ik ga voor hem, om hem een plezier te doen en liefde te geven. Geeft weer wat voldoening.
En dan heb ik tevens de avond gerekt, anders lig ik vanaf het avondeten voor dood.

Angie_ke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 14:14

Marilla schreef:

Het probleem is wie wil er nu een Me-er...? Ik heb een tijdje part time, 18 uurtjes per week (min. dat ik vond...), in een schoenenwinkel gewerkt.
Ze wisten ook van m'n ziekte af, in het begin spaarden ze me nog even, maar na 2 maand ofzo moest ik ineens superveel overuren werken...
Ze hadden me wel gezegd dat ik met drukke periodes mssn eens een weekje max. 24 uur moest werken, maar dat geldde voor alle verkoopsters.
Ik was er nog niet eens goed ingewerkt, toen ik met de drukke periodes ineens 27-31 uur moest werken, weken achter elkaar, terwijl de andere verkoopsters die er al jaren werkten zelfs minder dan 18 uur moesten werken!!!
Ik heb me dus letterlijk kapot gewerkt om die teef te plezieren, want ik was al blij dat ik iets deed en toch wat geld verdiende Verdrietig
Op de 1ste verjaardag van m'n veulen (écht wel de moment) heeft ze me zodanig afgebeuld dat ik gestopt ben, m'n moeder heeft een grote klachtenbrief verstuurd (tja, ik was te moe) en ik heb meermaals met de coach gebeld.
Maar zei zagen het dus anders, ik was ziek en kon het werk niet aan, hadden ze me een beetje gespaard dan werkte ik er nu mssn nog steeds, maar m'n gezondheid is nu slechter dan voorheen.
Zo zie je maar wat voor k utmensen er op de wereld rondlopen... Ik wens ze allemaal hetzelfde leven als mijzelf toe Boos!

__Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 14:55

Ik had net eigenlijk naar school gemoeten maar ben niet gegaan. Was sowieso erg moe en het gesprek vanochtend heeft me niet echt geholpen, voel me even bagger nu Nagelbijten / Gniffelen

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 14:58

En wat ga jij dan doen misspromiss?
Slapen? Tijd rekken? ..?

Als ik mij echt bagger voel kan het wel eens gebeuren dat ik thuis blijf, en dan ook echt ga rusten.
Meestal hoop ik dan elke dag dan ik een fikse griep krijg zodat ik een volle week legaal plat kan.

Ik zou nu wel heeeel graag derest van de middag plat willen liggen haha... ik zit nu aan de water, tictactjes en radio in mijn oren maar mijn lichaam wil zo graaag.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 14:59

Angie_ke schreef:
hadden ze me een beetje gespaard dan werkte ik er nu mssn nog steeds, maar m'n gezondheid is nu slechter dan voorheen.
Zo zie je maar wat voor k utmensen er op de wereld rondlopen... Ik wens ze allemaal hetzelfde leven als mijzelf toe Boos!

Ookal is je doorzettingsvermogen natuurklijk top!
Degene die moet zorgen voor jouw gezondheid ben je natuurlijk zelf.
Helaas een goede les Ach gut

__Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 15:10

Hannanas schreef:
En wat ga jij dan doen misspromiss?
Slapen? Tijd rekken? ..?

Als ik mij echt bagger voel kan het wel eens gebeuren dat ik thuis blijf, en dan ook echt ga rusten.
Meestal hoop ik dan elke dag dan ik een fikse griep krijg zodat ik een volle week legaal plat kan.

Ik zou nu wel heeeel graag derest van de middag plat willen liggen haha... ik zit nu aan de water, tictactjes en radio in mijn oren maar mijn lichaam wil zo graaag.

Even tijd voor mezelf.. en ik ga zo even liggen hoewel dat van de psycholoog ook niet mag. Op dit moment hoeft mn veter maar los te gaan of ik begin te huilen dus zie school niet echt zitten..

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 16:03

MissPromiss schreef:
Even tijd voor mezelf.. en ik ga zo even liggen hoewel dat van de psycholoog ook niet mag. Op dit moment hoeft mn veter maar los te gaan of ik begin te huilen dus zie school niet echt zitten..

die psycholoog is dus duidelijk 1 waar je slechter van wordt en niet beter!
dumpen en zo snel mogelijk.
Met 1 telefoontje, zal je je vast veel beter voelen.... Die last valt dan van je schouders, dan zit je er niet meer tegenaan te hikken.... Ach gut

Davinia_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-09 16:59

Idd MissPromiss, jij voelt je lichaam het beste en als je lichaam aangeeft dat het rust nodig heeft, dan is het verstandig om je lichaam rust te geven. We weten inmiddels allemaal dat stug doorzetten alleen maar averrechts werkt.

Davinia_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-09 17:07

Angie_ke schreef:
Het probleem is wie wil er nu een Me-er...?

Mijn eerste baantje hadden ze ook totaal geen begrip voor mijn me/cvs. Op een gegeven moment volgde ik een revalidatiecursus via de Hoogstraat. Daar kreeg ik als opdracht een strak dagschema met rustperiodes waar ik me aan moest houden. Dit betekende dat ik een maandje de avonden niet kon werken, omdat er in mijn schema stond dat ik van half 7 tot 7 moest rusten. Maar mijn baas had daar helemaal geen begrip voor (ik werkte in een supermarkt achter de kassa, zonder vaste urencontract, gewoon als bijbaan). Ik ben daar ook weg gegaan, want ik moest kiezen, die cursus of mijn werk.
Toen heb ik stage gelopen in een dierenwinkel, hadden ze ook totaal geen begrip voor mijn ziekte. Als ik moe was kwam ik het toch proberen, maar rond 10 uur stortte ik helemaal in. Ik trots dat ik het geprobeerd had, zij boos dat ik het niet vol hield. Uiteindelijk ben ik daar dus ook 'ontslagen' wegens mijn ziekte. Toen ben ik bij een andere dierenwinkel gaan stage lopen, geweldige mensen! Ik kon afbellen, eerder naar huis, het maakte hun niets uit. Helaas hield ik het toch niet vol om school te volgen enzo, dus ben daar uiteindelijk gestopt omdat ik stopte met school. Na 2 maanden niets gedaan te hebben kwam ik weer in die winkel om dingen te kopen en toen vroegen ze of ik al werk had. Had ik niet, dus boden ze mij aan om 2 ochtendjes in de week daar te komen werken. Het is een kleine winkel, hadden eigenlijk niemand nodig, maar die 2 ochtendjes kon de eigenaar dan de administratie bij houden en er kwam een drukke periode aan. Als ik afbelde maakten ze daar helemaal geen punt van. Misschien omdat ze niet volledig afhankelijk van mij waren (konden de winkel ook aan met z'n 2en, want het was maar een kleine winkel) en de eigenaar zelf heeft ook een ziekte. Helaas hadden ze op een gegeven moment geen werk meer voor mij, omdat de winkel niet zo goed liep.
Toen kwam ik bij mijn huidige baan terecht en de bedoeling was om 5 ochtenden te gaan werken. Dit heb ik 1 week vol gehouden en dat was gewoon echt te zwaar voor mij. Geen probleem, dan 3 ochtendjes. Ook te zwaar.. Nou, ook geen probleem, dan toch lekker 2 ochtenden. Helaas ging dit ook niet goed en nu werk ik 1 ochtendje van 3 uurtjes en daar doen ze ook helemaal niet moeilijk over.
Misschien scheelt dit ook weer omdat het de zorg is die natuurlijk met me/cvs klanten te maken hebben en mijn baas haar nichtje heeft het ook.. Mijn baas heeft liever dat als ik moe ben, af bel dan dat ik over mijn grens heen ga en dan alleen nog maar meer moe word.
Dus al met al zijn er zeker ook mensen met begrip!

Angie_ke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 17:13

superwoman schreef:
Ookal is je doorzettingsvermogen natuurklijk top!
Degene die moet zorgen voor jouw gezondheid ben je natuurlijk zelf.
Helaas een goede les Ach gut

Tja, daarna maanden zonder inkomen zitten is ook niet dat... Ik woon wel nog thuis, maar m'n moeder heeft ook redelijk wat gezondheidsproblemen, ze heeft de afgelopen 2 maand meer in het ziekenhuis gelegen dan wat anders en ze is nu al 3 keer geopereerd aan haar hart en de problemen zijn nog lang niet opgelost.
M'n vader is dus de enige met een inkomen hier, als je dan een huis, auto, enz moet afbetalen is dat al krap, laat staan dat je een zieke vrouw en dochter moet onderhouden en de medische kosten betalen...

Issy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 18:25

MissPromiss, is het CVS centrum in amsterdam niks voor jou? daar vinden ze cognitieve gedragstherapie ook uit de boze, en benaderen ze de problemen veel logischer dan de aanhangers van Nijmegen zeg maar (is mijn ervaring).

highwaykind

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 18:28

MissPromiss woont net zo'n takke eind van Amsterdam af als ik. Kan het je wel aanraden wat betreft tests etc, maar het is 2 uur enkele reis..

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 18:45

Angie_ke schreef:
Tja, daarna maanden zonder inkomen zitten is ook niet dat... Ik woon wel nog thuis, maar m'n moeder heeft ook redelijk wat gezondheidsproblemen, ze heeft de afgelopen 2 maand meer in het ziekenhuis gelegen dan wat anders en ze is nu al 3 keer geopereerd aan haar hart en de problemen zijn nog lang niet opgelost.
M'n vader is dus de enige met een inkomen hier, als je dan een huis, auto, enz moet afbetalen is dat al krap, laat staan dat je een zieke vrouw en dochter moet onderhouden en de medische kosten betalen...

Tja, tis niet makkelijk, dat weten we allemaal.
Toch VIND IK het niet correct om de schuld bij je oude werkgever te leggen.

Ik ben ook wel eens over mijn grens heen gegaan voor een ander en omdat ik dacht dat ik weinig keus had, maar die keuze lag wel altijd bij mij.

@Marilla : wat een droombaas heb jij Kwijl

__Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 18:56

Wauw wat een droombaas Marilla! Dat is toch wel heeeel erg fijn dat je je op die manier toch nog nuttig kunt maken (tenminste.. ik heb dat gevoel wel heel erg Knipoog) zonder dat er een grote druk op je ligt!

Wat hebben ze in Amsterdam qua tests? Want ik wil wel verder. De psycholoog zei: Jij moet bepalen of je een behandeling wilt of dat je dit goed genoeg vindt..

Eehm.. ik wil wél een behandeling maar niet de CGT.. had ze niet zo door geloof ik.. maarja, in haar ogen is de CGT de enige behandeling..

Maar ik ga dus wel op zoek naar andere dingen. Want ik wil wel degelijk behandeld worden Knipoog
Zijn er hier mensen met ervaring met een dieet? (kan zijn dat het al eens voorbij is gekomen, sorry dan Nagelbijten / Gniffelen)

highwaykind

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 19:10

Ik heb in Amsterdam uitgebreide bloedtests gekregen waar wel het een en ander uitgekomen is.

Dieet: Ja. En hielp ook wel.
Geen geur/kleur/smaak/conserveerzooi, en zo min mogelijk suiker.